1700i Pari pikkuvikaa.
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Ei ollut ainakaan minun -97 combiruutassa alumiinista lämmityksenkennoa vaan ihan kunnon messinkinen.
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Messinkinen lämppärikenno oli myös omassa -97 ruiskussa kun sitä pälyilin puhallinrempan yhteydessä...tai no ainakin kenno oli hyvin pitkälti messinginvärinen 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Nii,voi olla messingin värinen,mut silti alumiinii.Kestää ehkä sen,mitä se on tehty kestämää,joten ei kai sil metallilaadul oo merkitystä.
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Eikös se ole noissa muissa 1200-1600 kuparia? Vai olenko ihan väärin ymmärtänyt?
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Ei varmasti ole kuparia...messinkiä lienee vanhemmissakin. Kennon materiaali ei ole kyllä se asia joka tekee joistain ruiskuista kylmiä. Kun tietäs vaan että missä se vika on...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Ja kokoeroakaan ei ole? Onko mahollisesti mitään tuotenumero eroja kataloogeissa?
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Kaikissa kanttilamppuisissa lammityslaitteet on kaikkine hiluineen ihan 1:1. Kennot on myös samankokoisia eikä tehtaan jäljiltä siellä ole mitään alikokoista kennoa tms.
Lieneekö sulla sitten lämppärin kenno osittain tukossa ja/tai kennon päällä kasa suomalaisia märkiä lehtiä
Ja onhan jäähdytysjärjestelmä ilmattu kunnolla, eli keula mäkeen, lämmöt täysille ja ahkeraa letkujen puristelua...?

Lieneekö sulla sitten lämppärin kenno osittain tukossa ja/tai kennon päällä kasa suomalaisia märkiä lehtiä

Ja onhan jäähdytysjärjestelmä ilmattu kunnolla, eli keula mäkeen, lämmöt täysille ja ahkeraa letkujen puristelua...?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Ilmattu on ja huolella. Ainoo sitten mikä on, niin tuo kennon tukkosuus. Puhaltimen kun pistää täysille meinaa lakki lähtee päästä, että tuskin sielä lehtiä on.
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Mikäs vois olla vikana, kun starttaa niin startti jää minuutiks tai pariks päälle, vaikka auto käy ja avaimesta on päästetty irti? Startti pyörii vaikka olis virrat pois ja avaimet kädes? Virtalukon pohja?
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Epäilen ettei kyseessä ole virtalukon pohja, koska starttauskärjet on suht vahvan jousen takana, ei se jää ihan noin vaan jumiin. Jos jäisi niin et kyllä saisi käännettyä avaintakaan poispäin.
Ekana tsekkaisin startin apureleen oikeesta lokasuojasta. Voi olla että sen kärjet jää jumiin startatessa ja näin akulta pääsee jännite ihan suoraan solenoidille...
Sen jälkeen vois melkein startin solenoidin suuntaan vilkuilla, sekin voi jumittua päälle jos kärjet on heikossa hapessa...ja taas startti pyörii
Ekana tsekkaisin startin apureleen oikeesta lokasuojasta. Voi olla että sen kärjet jää jumiin startatessa ja näin akulta pääsee jännite ihan suoraan solenoidille...
Sen jälkeen vois melkein startin solenoidin suuntaan vilkuilla, sekin voi jumittua päälle jos kärjet on heikossa hapessa...ja taas startti pyörii

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Motonetistä ei löytyny tota startin apurelettä, miten sen voi testata onko siinä vika?
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
No ei varmasti löytynyt jos tolla nimellä koitit...se ei ole mitään muuta kuin tavallinen 4-napainen sulkeva rele, löytyy jokaikisesta varaosaputkasta hintaan 3-5€
Mallia: http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/42_301iso.jpg
Mut jos ei ole tähän hätään relettä, niin helppohan tuo on testata. Vaihde vapaalle, käsijarru kireälle ja virrat päälle. Oikeesta lokasuojasta startin apureleestä liitin irti. Sit vaan otat pätkän johtoa, jolla yhdistät liittimestä punaisen ja ruskean johdon (ne kaksi paksua). Startti rupeaa pyörimään ja latukka käynnistyy (muista irrottaa se johto tässä vaiheessa). Jos startti ei enää tunnu jäävän päälle, niin vika oli apureleessä. Jos jää päälle niin vika on jossain muualla.
Em. keinolla olen joutunut joskus käynnistelemään laatokkaa apureleen hajottua. Hyvä pitää mielessä.
Mallia: http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/42_301iso.jpg
Mut jos ei ole tähän hätään relettä, niin helppohan tuo on testata. Vaihde vapaalle, käsijarru kireälle ja virrat päälle. Oikeesta lokasuojasta startin apureleestä liitin irti. Sit vaan otat pätkän johtoa, jolla yhdistät liittimestä punaisen ja ruskean johdon (ne kaksi paksua). Startti rupeaa pyörimään ja latukka käynnistyy (muista irrottaa se johto tässä vaiheessa). Jos startti ei enää tunnu jäävän päälle, niin vika oli apureleessä. Jos jää päälle niin vika on jossain muualla.
Em. keinolla olen joutunut joskus käynnistelemään laatokkaa apureleen hajottua. Hyvä pitää mielessä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i Pari pikkuvikaa.
Startti jäi pyöriin vielä vaikka irrotin johdon heti kun hörähti käymään. Seuraavaksi vilkuillaan siis solenoidin suuntaan.