1700i Pari pikkuvikaa.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Onkos tossa 1700i -96 alumiininen sisälämppärinkenno?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ei ollut ainakaan minun -97 combiruutassa alumiinista lämmityksenkennoa vaan ihan kunnon messinkinen.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Messinkinen lämppärikenno oli myös omassa -97 ruiskussa kun sitä pälyilin puhallinrempan yhteydessä...tai no ainakin kenno oli hyvin pitkälti messinginvärinen :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Marko »

Nii,voi olla messingin värinen,mut silti alumiinii.Kestää ehkä sen,mitä se on tehty kestämää,joten ei kai sil metallilaadul oo merkitystä.
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Eikös se ole noissa muissa 1200-1600 kuparia? Vai olenko ihan väärin ymmärtänyt?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei varmasti ole kuparia...messinkiä lienee vanhemmissakin. Kennon materiaali ei ole kyllä se asia joka tekee joistain ruiskuista kylmiä. Kun tietäs vaan että missä se vika on...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Ja kokoeroakaan ei ole? Onko mahollisesti mitään tuotenumero eroja kataloogeissa?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kaikissa kanttilamppuisissa lammityslaitteet on kaikkine hiluineen ihan 1:1. Kennot on myös samankokoisia eikä tehtaan jäljiltä siellä ole mitään alikokoista kennoa tms. :lol:

Lieneekö sulla sitten lämppärin kenno osittain tukossa ja/tai kennon päällä kasa suomalaisia märkiä lehtiä 8)
Ja onhan jäähdytysjärjestelmä ilmattu kunnolla, eli keula mäkeen, lämmöt täysille ja ahkeraa letkujen puristelua...?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Ilmattu on ja huolella. Ainoo sitten mikä on, niin tuo kennon tukkosuus. Puhaltimen kun pistää täysille meinaa lakki lähtee päästä, että tuskin sielä lehtiä on.
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Mikäs vois olla vikana, kun starttaa niin startti jää minuutiks tai pariks päälle, vaikka auto käy ja avaimesta on päästetty irti? Startti pyörii vaikka olis virrat pois ja avaimet kädes? Virtalukon pohja?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Epäilen ettei kyseessä ole virtalukon pohja, koska starttauskärjet on suht vahvan jousen takana, ei se jää ihan noin vaan jumiin. Jos jäisi niin et kyllä saisi käännettyä avaintakaan poispäin.

Ekana tsekkaisin startin apureleen oikeesta lokasuojasta. Voi olla että sen kärjet jää jumiin startatessa ja näin akulta pääsee jännite ihan suoraan solenoidille...
Sen jälkeen vois melkein startin solenoidin suuntaan vilkuilla, sekin voi jumittua päälle jos kärjet on heikossa hapessa...ja taas startti pyörii :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Motonetistä ei löytyny tota startin apurelettä, miten sen voi testata onko siinä vika?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No ei varmasti löytynyt jos tolla nimellä koitit...se ei ole mitään muuta kuin tavallinen 4-napainen sulkeva rele, löytyy jokaikisesta varaosaputkasta hintaan 3-5€

Mallia: http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/42_301iso.jpg

Mut jos ei ole tähän hätään relettä, niin helppohan tuo on testata. Vaihde vapaalle, käsijarru kireälle ja virrat päälle. Oikeesta lokasuojasta startin apureleestä liitin irti. Sit vaan otat pätkän johtoa, jolla yhdistät liittimestä punaisen ja ruskean johdon (ne kaksi paksua). Startti rupeaa pyörimään ja latukka käynnistyy (muista irrottaa se johto tässä vaiheessa). Jos startti ei enää tunnu jäävän päälle, niin vika oli apureleessä. Jos jää päälle niin vika on jossain muualla.

Em. keinolla olen joutunut joskus käynnistelemään laatokkaa apureleen hajottua. Hyvä pitää mielessä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Suuret kiitokset, täytyy kokeilla.
Mr. nobody

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Viesti Kirjoittaja Mr. nobody »

Startti jäi pyöriin vielä vaikka irrotin johdon heti kun hörähti käymään. Seuraavaksi vilkuillaan siis solenoidin suuntaan.
Vastaa Viestiin