Lada 119
Re: Lada 119
Samarain visaan heitän ihan Mutu arvauksena että VW Kupla. Toyota Corolla oli vielä uusi ja outo, Ford Cortina kallis? Ladaa ei vielä ollut. Mosseakin myytiin paljon mutta silti veikkaan kuplaa.
Re: Lada 119
Hyviä veikkauksia molemmat - Kupla oli suosituin 1968 ja Fiat 600 vuonna 1971. Mutta niiden välissä suosituin oli tosiaan se Ford Cortina, mitä P-setä piti liian kalliina mutta tuli kuitenkin jo esille.
Syynä oli ilmeisesti se, että Suomen talous oli alamäessä ja autokauppa kävi huonosti. Vuonna 1966 Suomessa nostettiin autoveroa, vuonna 1967 markkaa devalvoitiin 30% ja kolme kuukautta oli voimassa autojen maahantuontikielto. Jo vuonna 1968 myytiin uusia autoja kaksi kertaa vähemmän kuin esim. 1965. Talouden epävarmuuden takia ostajat lykkäsivät ostopäätöstä ja niin eniten rekisteröitiinkin vuosina 1969 ja 1970 keskiluokkaan kuuluvaa Ford Cortinaa. Yhtenä syynä varmaan vielä vuonna 1970, että silloin tuli myyntiin myös ns. "Iso-Cortina" - 4-ovinen malli.
Eniten myydyt automallit ja merkit vuosina 1961-1989 löytyy taulukkona tästä Antti Humalamäen tekemästä gradusta "Keskiluokkaistuva kansa nousee kumipyörille- Autoistuminen Suomessa 1960-luvun alusta 1980-luvun lopulle" - liitteestä nro 1.
Gradu sisältää myös paljon mielenkiintoista juttua 60-80-luvun autoista yms. (myös Ladasta
).
http://thesis.jyu.fi/06/URN_NBN_fi_jyu-2006492.pdf

Syynä oli ilmeisesti se, että Suomen talous oli alamäessä ja autokauppa kävi huonosti. Vuonna 1966 Suomessa nostettiin autoveroa, vuonna 1967 markkaa devalvoitiin 30% ja kolme kuukautta oli voimassa autojen maahantuontikielto. Jo vuonna 1968 myytiin uusia autoja kaksi kertaa vähemmän kuin esim. 1965. Talouden epävarmuuden takia ostajat lykkäsivät ostopäätöstä ja niin eniten rekisteröitiinkin vuosina 1969 ja 1970 keskiluokkaan kuuluvaa Ford Cortinaa. Yhtenä syynä varmaan vielä vuonna 1970, että silloin tuli myyntiin myös ns. "Iso-Cortina" - 4-ovinen malli.
Eniten myydyt automallit ja merkit vuosina 1961-1989 löytyy taulukkona tästä Antti Humalamäen tekemästä gradusta "Keskiluokkaistuva kansa nousee kumipyörille- Autoistuminen Suomessa 1960-luvun alusta 1980-luvun lopulle" - liitteestä nro 1.
Gradu sisältää myös paljon mielenkiintoista juttua 60-80-luvun autoista yms. (myös Ladasta

http://thesis.jyu.fi/06/URN_NBN_fi_jyu-2006492.pdf
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada 119
No mikäs se tämä Lada on eli semmoinen BMW keulainen kuulemma 2115 tyypiltään kun kyselin, tuli muutamia vastaan viimekesän Venäjä turneella siisti peli niin sisältä kuin päältäkin, kuvaa en vain ole löytänyt nettisivuilta vaikka olen hakenut, kamerasta sen vahingossa poistin kun tulostin noita reissukuvia.
Re: Lada 119
BMW maskeja saa venäjältä lähes kaikkii malleihi ,se on sitä tuninkia eli auton yksilöllistämistä omistajallee.
Re: Lada 119
Saksassa Ladojen myynti kasvoi 52,6% vuonna 2007! Määrää ei tossa uutisessa ole mutta muistelen jostain muualta lukeneeni, että niitä myytiin n. 2000kpl.
http://www.ladaonline.ru/news.asp?News=5622
Yhteensä Lada vienti kasvoi 7,9% vuoteen 2006 verrattuna.

http://www.ladaonline.ru/news.asp?News=5622
Yhteensä Lada vienti kasvoi 7,9% vuoteen 2006 verrattuna.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada 119
Kävipä eräs kerholainen tekemässä autokauppoja Deltassa. Ei tosin ladakauppoja...
Kauppojen jälkeen keskustelu pitkän linjan myyjän kanssa meni about seuraavasti:
Kerholainen: - No onkos 119 ollut menestys?
Myyjä: - Eipä niitä juuri ole myyty.
Kerholainen: - Epäilemättä, sen ostaakseen täytyy olla joko hullu tai kovan luokan kommari.
Myyjä: - Mieluiten molemmat
Näin meillä Deltassa
Kauppojen jälkeen keskustelu pitkän linjan myyjän kanssa meni about seuraavasti:
Kerholainen: - No onkos 119 ollut menestys?
Myyjä: - Eipä niitä juuri ole myyty.
Kerholainen: - Epäilemättä, sen ostaakseen täytyy olla joko hullu tai kovan luokan kommari.
Myyjä: - Mieluiten molemmat

Näin meillä Deltassa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 119
Tämä tarina on tosi ! Näin tuo myyjä sanoi kun käytiin Chrysleri kaupoilla viime lauantaina, ja nauru maittoi. Sekä myyjälle ja minulle 

Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Re: Lada 119
Paremminkin voitaisiin nykyisin puhua ehkä "kovasta sosialistista".
Kommunismiahan ei ole nyky-Venäjällä, vaan lähempänä ollaan varmaan kansallissosialismia. 


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada 119
Nätiltähän se näyttää. Vaan satakympistä viisastuneena suhtaudun siihen epäluuloisesti.LADACAT kirjoitti:Käytiin Konalin kanssa tänään Lahden Deltassa 119:a katsomassa.
Ikkunassa lappu "myyty".
Autoa sai kyllä tutkia rauhassa.Myyjä kertoi,että tulossa on lisää kaupattavaa
kunhan saavat Lahteen asti.
Otettin muutama kuva.Kamerakännykällä ei laatu päätä huimaa,
mutta kyllä niistä 119 tunnistaa.Oikeastaan tyyppimerkintä on 1119.
Esitteitäkin oli.Myös Nivasta.Nivoja ei näkynyt paikalla yhtään.
Täytyy käydä 1119 koeajamassa,kun niitä tulee paikalle.
Kuvia:
merkki
konehuone
sisältä
takakontti
sivuprofiili
Re: Lada 119
Joskus kun rikastuis niin vois ihan piruuttaan ostaa uuden ladan, niin fiksu sijoitus kun se olisikin 

Njet problem, normal katastroof 

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Lada 119
Kyllä itsekin voisin ostaa uuden ladan. Kyllä se pitkällä aikavälillä on hyvä sijoitus. Kun ostaisi auton uutena, voisi alkaa pitää siitä huolta heti alusta asti. Nyt kun joutuu ajamaan näillä muiden raiskaamilla vehkeillä.. Uudessa sais sellasen ihan neitseellisen.
Ja tuollanen kalina olis ihan hyvä sijoitus jos sillä ajais 15 vuotta. Olis oikeestaan ihan tosi hyvä sijoitus jos vertaa monen muun auton arvon alennukseen ja ylläpitokulihin.
Ja tuollanen kalina olis ihan hyvä sijoitus jos sillä ajais 15 vuotta. Olis oikeestaan ihan tosi hyvä sijoitus jos vertaa monen muun auton arvon alennukseen ja ylläpitokulihin.

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Lada 119
Kysynkin vaan kuka p*rkele jaksaa ajaa 15 vuotta samalla autolla tai mikä pahinta, Ladalla?



- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Lada 119
Monikin p*rkele haluaa ajaa samalla autolla vuodesta toiseen. Monesti käy jopa niin että auto on lopulta niin "kot väelle mieleinen" että siitä ei haluta luopua millään!Jokari kirjoitti:Kysynkin vaan kuka p*rkele jaksaa ajaa 15 vuotta samalla autolla tai mikä pahinta, Ladalla?![]()

Oon nähny kun jotain 80-luvun orkkuja jaksetaan kolarikorjata UUSILLA orkkisosilla asiakkaan piikkiin!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Lada 119
Tänään muuten kuulin murheellisia uutisia..
Ladan takuu on tästä edespäin vain 2 vuotta. Harmittava takaisku kun hintakin on noin suolainen. Menee kalinalta taas yksi kilpailuvaltti. Ja olen 150% varma että kalinassa on vähemmän takuukorjauksia kuin fiiateissa, ainakin ne on halvempia pikkuvikoja.
Kiojen takuut nousevat vissiin jokaisessa mallissa 7 vuoteen. No jostainhan se on säästettävä että saadaan kiojen takuukustannukset säästettyä! Ja tässä ovat sitten lada-asiakkaat maksumiehenä!
Ihan kivaa suhtautumista asiakaskuntaan joka on nostanut konelan eli delta-auton yhdeksi suomen suurimmista autoketjuista! 

Ladan takuu on tästä edespäin vain 2 vuotta. Harmittava takaisku kun hintakin on noin suolainen. Menee kalinalta taas yksi kilpailuvaltti. Ja olen 150% varma että kalinassa on vähemmän takuukorjauksia kuin fiiateissa, ainakin ne on halvempia pikkuvikoja.
Kiojen takuut nousevat vissiin jokaisessa mallissa 7 vuoteen. No jostainhan se on säästettävä että saadaan kiojen takuukustannukset säästettyä! Ja tässä ovat sitten lada-asiakkaat maksumiehenä!


Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129