Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ja vielä pikku huomatus, lootaan ei kannata laittaa GL-5 öljyä, vaan GL-4:sta. Ensinnäkään loota ei tarvitse GL-5 öljyä (vaikka sitä voi laittaa ohjekirjan mukaan) ja toisekseen synkrot eivät välttämättä pelaa kovin jouheasti, koska GL-5 öljy on "liukkaampaa".
Itse olen pitäytynyt GL-4 öljyissä, ja hienosti on vaihteistot pelanneet
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jenkaa vaan ladalle... toimii kauniisti kun ei ole tukkeessa.
Siinä satasen paikkeilla vaihdetaan normi ajossa meitin ladassa kolmoselta neloselle... No meillä on tuossa 1500:n motin jatkeena se Good Old 4-lovinen loota, joka on kyllä kestänyt aivan tajuttoman hyvin
Kolmonen siinä on vinkunut jo pitemmän aikaa, mutta ei sitä riittävillä kierroksilla kuule
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/ Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Ei sitä 67hv konetta raaski hirveesti kierrätellä. Vetoja nääs on kohtuullisesti mutta tehot ovat rajalliset. Mutta onkohan näissä apusimpukka oikein laakeroitu, kun ei tuo ohjaus kamalan jäykkä ole paitsi asvaltilla paikallaan?
Vakiona ei ole laakeroitua apusimpukkaa yhdessäkään Suomeen tuodussa Ladassa.
Ohjauksen jäykkyys on ihan autokohtaista. Jos kaikki nivelet on ehjiä ja hyvässä rasvassa, ohjaussimpukka sopivasti säädetty eikä apusimpukka jäkitä turhia, niin ohjaus on jopa todella kevyt. Tietenkin myös pyöränkulmat ja renkaiden leveys/rungon jäykkyys vaikuttavat paljon.
Laakeroitu apusimpukka herkistää ohjausta selvästi, vaikkei vanhassa simpukassa tuntuisi mitään vikaa olevankaan. Kuulalaakerit eivät rupea jäkittämään toispuoleisen väännön alla, mitä noi vakio apusimpukat puslat rupeavat tekemään
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Joo, ajelin 80-alueella ja ensimmäistä kertaa nostin vauhdin mittarisataseen, kaupungissa kun toistaiseksi olen ajellut. Ei, en saanut sakkoja. Mutta lada veti kakomatta vaikka moottori jo hyrisi selvästi. Pintakaasulla kulki. Näissä 5-vaihteisissa on ymmärrykseni mukaan (katselin lada-infoa) vitonen ns. ylivaihde. Saisi toki olla vielä hieman pidempi. Eiköhän tällä kehtaa lähteä kauemmaskin kunhan kesä kypsyy.
Ilmojen lämmittyä huomaa että kone kilistää kuumana vedättäessä. Entisen omistajan mukaan sytkä on kuitenkin ladahuollossa tarkistettu. Mitä siis tehdä? Siirtyä 98:n ja pienentää ennakkoa hitusen tarvittaessa? Vaiko mennä jonnekin missä on strobo ja tarkistaa ennakko. Ajelen siis nykyään 95 okt:lla. Minkälaisia kokemuksia on bensan oktaaneista ja kilistyksestä?
Nyt sitten myöhästin sytytystä. Kilinät hävisi. Samalla huomasin että virranjakajan kannen hiili on huono ja kaipaa kannen uusinnan jossain vaiheessa. Mutta kilinät hävisi eikä vetokaan huonontunut. Ymmärtäähän sen ettei vastaanpotkiva kone vedä senkummemmin kuin oikein säädetty. Kuka lie sitten ollut lada- huoltaja joka sen sytkän oli tarkastanut.
Tuli ensimmäinen korjaustoimenpide tehtyä. Virranjakajan kansi maksoi 8,50€. Entisessä oli hiili jumittanut kanteen kiinni niin että kipunointia oli tapahtunut hiilen ja pyörijän välillä. Ei kuitenkaan vaikuttanut kulkupuoleen. Kulutus pyörii 9:n kieppeillä. Soratielläkin tuli käytyä tuntumaa ottamassa. Hyvä peli. Seuraavaksi pitäisi laittaa uudet penkinpäälliset kun lahjaksi sain. Rammari pitäisi myös asentaa mutta minnehän laittaisi isot upotettavat kajarit. Ettei tarttis ostaa pinta-asennettavia?
Olisi kysymys moottorin häiriövalosta. Edellisellä omistajalla syttyi valo ja hävisi veto. Vika oli sähköisessä suuttimessa joka on uusittu. Pari kertaa sen jälkeen on kuitenkin startin jälkeen jäänyt häiriövalo palamaan ilman että moottorin toiminnassa olisi vikaa. Lisäksi moottorin uudelleenkäynnistys on korjannut asian. Mikähän juttu lie, azteekkikigurut ?
Tuossa ajellessa vilkaisin mittareita ja huomasin että häiriövalo palaa. Kaikki toimi kuitenkin normaalisti. Käänsin virta-avaimen väliasentoon hetkeksi ja sitten taas virrat päälle. Ja valo sammui. Kannattaisiko ilmiötä tarkastella lähemmin? Onko syynä kenties hapettuma jossain liitoksessa? Miksi se sitten korjautuisi virrat uudelleen kytkemällä? Entä jos katsastusmies huomaa valon?
Latta pörrännyt jo kohta kolme tonnia, eikä ole tielle jättänyt. Häiriövalo tuntuu olevan helleherkkä. Lämpösella jonkun kerran palanut mutta uudelleenkäynnistys korjaa vian. Joko on pakko ruveta liitoksia rapsuttamaan. Maastossa mainio peli. Ei ota pohja kiinni, kun käy mettän keskellä uimassa.
5 tonnia takana ja ce-valo ei enää ole häiriköinyt. Tosin alemmasta solenoidista tullut tippa bensaa, mutta ei menoa haittaa. Roiskeläppiä puukolla lyhensin kun raapivat maata kuormalla. Nyt ei rohise. Orkkis kytkin hieman tahtoo nypyttää. Pitkiä maantiesiirtymiä sateella ja pyyhkijätkin toimineet hienosti. Eipä ladalta voi enempää odottaa. Ensimmäisen kerran tarkistin öljyt ja ylärajassa olivat.