Sivu 3/25

Lähetetty: 24.3.2007 12:12
Kirjoittaja markku
Jussi taas asiaa haastaa, en lopeta kirjoittelua sittenkään "joidenkin" kiusaksi vaikka ..... mutta ei tässä hevosen selässä olla ja toisekseen kiva turista ja nauraa ( kuten jokari :n ) kanssa että EI VOI OLLA TOTTA tämäkään ei sovi tai onnistu :lol: :lol: tyyliin .

Lähetetty: 24.3.2007 16:39
Kirjoittaja kapa
Jos TC:ssä on vakio valupakosarja niin se toki sopii ladan konehuoneeseen. Pakoputken alkukäyrä taas ei sovi suoraan, mutta rälläkän ja hitsikoneen (ja tietysti henkilön joka niitä osaa käyttää) avulla saa sopimaan. Näin ainakin tein itse homman. Eli leikkaa ja liimaa sopiva putki kasaan.

Sama juttu tietysti jos on joku fiatin peltipakosarja.

Muistaakseni joskus on ollut tuotannossakin oikein lada/fiat tc peltipakosarja??? Eli sellainen pitäisi sitten sopia suoraan.

Lähetetty: 24.3.2007 18:11
Kirjoittaja markku
kapa kirjoitti:Jos TC:ssä on vakio valupakosarja niin se toki sopii ladan konehuoneeseen. Pakoputken alkukäyrä taas ei sovi suoraan, mutta rälläkän ja hitsikoneen (ja tietysti henkilön joka niitä osaa käyttää) avulla saa sopimaan. Näin ainakin tein itse homman. Eli leikkaa ja liimaa sopiva putki kasaan.

Sama juttu tietysti jos on joku fiatin peltipakosarja.

Muistaakseni joskus on ollut tuotannossakin oikein lada/fiat tc peltipakosarja??? Eli sellainen pitäisi sitten sopia suoraan.
Hienoa kapa , vihdoin asiallinen ja selkeä voisiko sanoa neuvo . Tuosta pakosarjajutusta ei kukaan muu "viitsinyt" mainita kaikki sanoo vaan että menee heittämällä kiinni .No juuri samalla tavalla joudumme tekemään mallia leikkaa pistehitsaa ja taivuta ........ näin homma etenee :lol:

Lähetetty: 25.3.2007 11:39
Kirjoittaja Jusu
kapa kirjoitti:Muistaakseni joskus on ollut tuotannossakin oikein lada/fiat tc peltipakosarja??? Eli sellainen pitäisi sitten sopia suoraan.
:arrow: Hilipatiheijaa

Lähetetty: 25.3.2007 14:42
Kirjoittaja Jokari
Jusu kirjoitti:
kapa kirjoitti:Muistaakseni joskus on ollut tuotannossakin oikein lada/fiat tc peltipakosarja??? Eli sellainen pitäisi sitten sopia suoraan.
:arrow: Hilipatiheijaa
No perhana, siinähän se :D Liekö vaan minkälainen saatavuus enää...no ei ole minun ongelma :D

Lähetetty: 29.3.2007 13:19
Kirjoittaja BA3
Jokari kirjoitti:
sakke kirjoitti:
BA3 kirjoitti:Hieno Markku ! Seuraan projektin edistymista taalta Puerto Ricon auringon alta :wink: Ei muuta kuin tsemppia ja pitkaa pinnaa asennukseen :D
Aika hyvin! Kaveri myy toiselle avton jossei oo konetta ja lähtee niillä rahoilla Puerto perseeseen ryyppään ja lukeen ku toinen yrittää saaha konetta kasaan räntäsateessa! Oikee meininki ;)
Hitto nyt paljastu BA3:n juonet Kuva
Joo,o kaks viikkoa alkaa olemaan takana ja huomenissa takaisin Suomeen... Maksa alkaakin jo olemaan pienen huilin tarpeessa :wink:

Lähetetty: 30.3.2007 9:05
Kirjoittaja Stefa
Pakoputkea ei tosiaan löydä suoraan käyvää mitenkään. Poislukien tc-124 sarja jollaista olettaisin tuossa yllä tarkoitetun (linkki ei peuhaa). Rahamiesten ratkaisu. Fiatin valusarjasta ja ladan etuputkesta saa sovellettua myös. Tai sitten ihan pakoputkikaupasta sopiva kasa pakoputkiosia. Mutta leikkaa-liimaa on aina. Tosimies vääntää sinne 4-2-1 sarjan.

Osien saantia helpottaa kummasti, kun kyselee niitä 100s regataan -85 ja vanhemmat :wink: Muutenkin osia löytyy kivemmin monasti kun tietää mihin kyselee. Uudemmistakin käy jotain kivasti, mutta noista pitää sitten vaan tietää.

Jarrutehostimeen saattaa törmätä osa imusarjoista, kaikki ei. Tai siis se tehostimen alipainelähdön nippa törmää. Itse olen noita siirrellyt imusarjan etupuolelle :wink: Joku paineilmakilkkareen jenka oli sama ja käy tulpaksi siihen vanhaan. Uuden voi tehdä esim. poraamalla reikä 10mm pultin läpi pitkittäin ja M10 jenka sopivaan paikkaan imusarjaan, sitten vain liimalla kiinni.

Ennemminhän ajokoiralta kusi loppuu kun asentajalta konstit :D

Jussi: onhan niitä fiatteja ja Fiatteja... :roll:

Lähetetty: 30.3.2007 18:48
Kirjoittaja markku
No projekti viikon jäissä mutta ensiviikon perjantaina alkaa tapahtua , pajalle hälytetty todellinen ammattilainen joka ajaa kisaa kyseisellä tekniikalla ja rakentanut monia samanlaisia kisavehkeitä .... p..hana tästä ladasta ei tehdä räpellystä vaan oikea tc joka toimii vuosia ja josta iloa omistajalleen ja pahennusta kisailijoille :wink: :lol:

Lähetetty: 30.3.2007 22:21
Kirjoittaja J-Tech
Mitäs kisoja kaarettomalla katu käyttöön tehdyllä ladalla ajetaan?Pi..u rallin sm-sarjaako,onko vanhat corollat kovimpia kilpa kumppaneita? :D Asiaan,toivotaan että projekti sujuu loppuun ilman suurempia murheita ja ongelmia.Kai se olisi suotavaa tällä keskustelu ja hehkuttamis määrällä että laite toimii ja se kestää noin fiiatin vakio tekniikalla.On aina plussaa jos joku ennen noita ropaillut innostuu auttamaan,on erilaisia ja tuoreita näkemyksiä.

Lähetetty: 31.3.2007 7:44
Kirjoittaja Jusu
Stefa kirjoitti:Pakoputkea ei tosiaan löydä suoraan käyvää mitenkään. Poislukien tc-124 sarja jollaista olettaisin tuossa yllä tarkoitetun (linkki ei peuhaa).
Kyllä se on ihan larvantoon tehty, jos ei tuo suora linkki wörki niin tuolta löytyy:

Moposport :arrow: Auton osat :arrow: Moottorinosat :arrow: Pakosarjat :arrow: RR :arrow: PAKOSARJA, LADA TC 1.6-2.0 4-1
PAKOSARJA, LADA TC 1.6-2.0 4-1

Tuotekoodi: 397504
Hinta: 255.00 EUR

Tuotetta rajoitetusti

SOPII LADAAN, JOS ASENNETAAN FIATIN TC MOOTTORI.SIS. ALAPUTKEN.
Hinta mallia törky.

Lähetetty: 31.3.2007 12:55
Kirjoittaja Stefa
Loppuunhan tämä tehdään ja huolella, eikös niin..? Neuvotaan se mitä osataan. Kun on kasassa niin sitten kaikenlaista pientä kivaa viriä haalimaan.

Löytyihän tuo pakosarja selailemalla. Sama tc-124 -sarja tuo näyttää olevan. Tiedä sitten mihin se on alunperin suunniteltu, mutta käy niin tc-ladaan, kun tc-124:kin. Sitäpaitsi halpahan tuo on. Free technics myy samaa RR:n sarjaa 320e. Mutta kuten tuonne toisaalle kirjoitin, niin jos ei itse osaa, niin sitten on vain oltava valmis maksamaan muille. Miettikääpä mitä tuollaisen sarjan teko vaatii? Itsellä meni nakerrellessa peltisarjaa yli päivä vaikka putket oli jo valmiiksi taivutettu ja laipat tehty! Materiaalit jne, niin ei oikeastaan 250e ole paha. Tuohon rahaan miettisin kyllä, että alkaisinko edes tekemään itse. Jos ei kunnon vehkeitä ole, niin sitten ei tarvitse edes miettiäkkään. Kelpaisikos, jos vaikka työnantaja ilmoittaisi, että tästä eteenpäin sulle maksetaankin vain puolet palkasta, että voidaan myydä tavaraa halvemmalla?

Katsellaampas vähän vertailukohtia: Audi 80 420e, audi A3 650e, E30 320 nelimukinen bemu 900e, lada 540e, 2-koppa kolopallo 320-460e, volvot 300-400e tienoilla. Mitäs siinä mainoksessa sanottiinkaan jotain elämän olemisesta :roll:

Lähetetty: 7.4.2007 17:12
Kirjoittaja markku
Taas tapahtuu , peltisarja kiinni ja sain syyläri/flekti paketin jotenka laitetaan sähköinen tuuletin kiinni . Seuraavana katin asennus letkuja kiinni ja vaijeri kaasusydeemi asennus ,sisältä bitumimattoa laatikon reiän ympärille ,oviverhoitut uudet ja sensemmoista pientä nippeliä ... no taasen tuli tarinaa ....lisää kun savut otettu :lol:

Lähetetty: 10.4.2007 9:31
Kirjoittaja IlkkaHe
onko auto siis 88-89, kun kattia väännätte alle?

Täytyykö muuten 89 laatokkaan laittaa katti kun tilalle laitetaan ladan oma, 1.6litranen tekniikka?

Lähetetty: 10.4.2007 11:41
Kirjoittaja markku
Ei tarvi jos autossa ei ole kattia , mutta oma projektini kun ladaan tulee toisen auton moottori niin vaativat katin näköisen putkeen :evil:

Lähetetty: 18.4.2007 16:24
Kirjoittaja Aapo89
IlkkaHe kirjoitti:onko auto siis 88-89, kun kattia väännätte alle?

Täytyykö muuten 89 laatokkaan laittaa katti kun tilalle laitetaan ladan oma, 1.6litranen tekniikka?
Ei tarvi koska ei 1.6 koneessakaan oo ollu kattia. saaste varusteet tulee olla samat mitkä siinä autosta mistä kone on otettu.