Siinä mossessa oli 2 turboa, pienempi ja isompi, molemmat takakontissa, mistä johtuen aika kauan sai seisoskella valon sytyttyä ja odotella ahtopaineitten kerääntymistä. Kyllähän se iloisesti sitten poistui, mutta jos olis oikeesti verrarin kanssa ottanut kisaa, olis verrari ollut jo maalissa ennenkuin mosse olis irronnu ees viivalta. Reaktioajoistahan ei noissa kadunmiehenkiihdytyspäivillä ole kyse...hiawis kirjoitti:
Tulikin tossa mieleen, kun yhessä GTI-lehessä oli juttu jostain kiihdytyspäivistä. Nopein auto oli MOSSE 1.5-koneella, aika alle kympin!
6mäntänen 2107 prokkis LIIKKUU NYT!!
-
katastrofv
-
hiawis
Jooh, no kuten tossa totesin, ni Ferrarithan on suunniteltu myös kulkeen kovaa radalla. Ite en kovin paljoo ees arvosta noita varttimaileja..
Siitä huolimatta pisti hymyn huulille, ku ton huomasin lehessä. Saatto muut kisaajat olla vähän monttu auki Mossee katellessa..
Multa kyllä täydet rispektit tolle!
Siitä huolimatta pisti hymyn huulille, ku ton huomasin lehessä. Saatto muut kisaajat olla vähän monttu auki Mossee katellessa..
-
ladasenollapitää
Joo! Ei toi 400hv ole mitään bemareitten koneesta ole mitään.hiawis kirjoitti:Jos tosiaan 400 heppaa kutittelet tosta, niin kyllä Ferrareista ainakin 348 ja 355 vakiona saattaa jäädä lähdössä. Vakio-Porschet on yleensä matalaviritteisempiä. Voi kyllä olla hommaa jättää ne radalla, eihän varttimaili oo todellakaan kaikki kaikessa..slappala kirjoitti: kaaret ja kuppipenkit + sisusta karsittu jne..
pääsee ferrarin/porschen kaa kisoille vartillatosin voi olla että ferrari jää...
siihen voi pyrkiä ladan mosalla aika kauan...bemarin nelikoista saa helposti tuon tehon irti ja suht edukkaasti.
Mutta jos tarkotus on virittää oikein isän kädellä, niin mitä v*ttua jollain 4-sylinterisellä tekee, kun Bemarilta löytyy kutostakin? Voihan toi nelipyttynenki olla nykyaikasempi kun Ladan vastaava, mut ei sekään mikään urheiluauton kone oo..
Tulikin tossa mieleen, kun yhessä GTI-lehessä oli juttu jostain kiihdytyspäivistä. Nopein auto oli MOSSE 1.5-koneella, aika alle kympin!
Mutta kun se on ryssän romujen kans ni ompi pahempi homma. !!! Joten ladat hiitoon!!!!
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tiesittekö että Mossen 1,5 litran koneen väitetään olevan kopio BMW:n vastaavasta.... tuski se kuitenkaan kopio on, mutta rakenne on hyvin samanlainen.
verrataan piruuttaan vakioautoja samassa hintaluokassa:
Lada 1600 vuosimalli 1980, tehoa 78 hv 132 Nm, omapaino 1050 kg
mitä on BMW 316 vuosimallin 1980 vastaavat tiedot? en löytänyt ihan äkkiä Googlella?
verrataan piruuttaan vakioautoja samassa hintaluokassa:
Lada 1600 vuosimalli 1980, tehoa 78 hv 132 Nm, omapaino 1050 kg
mitä on BMW 316 vuosimallin 1980 vastaavat tiedot? en löytänyt ihan äkkiä Googlella?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)bmw 315 1.6 koneella on ollu 75 heppainen, tuon ikäisissä 316 on ollu 1.8 koneella. 70 luvulla jolloin 316 oli 1.6 koneella niin siinä oli enemmän tehoa.
edit: löytyihän se tieto kun etsi eli 316 1.6 koneella oli 90heppainen samoin ku 316 1.8 konekin. 80 luvulla 316 mallista tehtiin niin sanottu säästö malli, viritys tasoa laskettiin jotta kulutus tippuisi ja litroja lisätiin jottei teho laskisi(onnistumisesta voidaan olla montaa mieltä)
edit: löytyihän se tieto kun etsi eli 316 1.6 koneella oli 90heppainen samoin ku 316 1.8 konekin. 80 luvulla 316 mallista tehtiin niin sanottu säästö malli, viritys tasoa laskettiin jotta kulutus tippuisi ja litroja lisätiin jottei teho laskisi(onnistumisesta voidaan olla montaa mieltä)
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
1981 vuoden tuulilasista, hinnat nettiautosta arvioiden:
BMW 315, moottori 4/1573, teho 75 hv, omapaino 1010 kg, 47,8 hv/litra, 0,07 hv/kg, hinnat noin 600 euroa, 8 euroa/hv
Lada 1600, moottori 4/1570, teho 78 hv, omapaino 1050 kg, 49,7 hv/litra, 0,07 hv/kg, hinnat noin 1000 euroa (vähän saatavilla), 12,8 euroa/hv
tehopaino suhde on tasan, ladan koneessa on kovempi litrateho, Lada on harvinaisempi (tehokkain malli) kuin BMW:n (löysin malli) siksi saatavuus ja hinta suhteutettuna tehoon on parempi BMW:llä
1989 vuoden tuulilasista, hinnat nettiautosta arvioiden:
BMW 316i 4-ov, moottori 4/1596, teho 102 hv, omapaino 1085 kg, 63,9 hv/litra, 0,09 hv/kg, hinta noin 1300 euroa, 12,7 euroa/hv
Lada 1600SL 4-ov, moottori 4/1568, teho 78 hv, omapaino 1030 kg, 49,7 hv/litra, 0,08 hv/kg, hinta noin 700 euroa, 9 euroa/hv
BMW:ssä on parempi tehopainosuhde, hevosia litroihin nähden on myös BMW:ssä enemmän. Hevosvoiman hinta on Ladassa parempi
Hintoja oli vaikea arvioida, mutta tietysti kustannuksina pitää huomioida vakuutukset yms. ylläpitokustannukset, kuten osien hinta. Mutta aika tasapäisesti nuo kilpailee kuitenkin noin teknisinälukuina. tuo -89 BMW:n hintakin oli jo yllättävän alhainen, että ehkä jokaisen tuninki takavetoa havittelevan pitäisi jättää Ladat orkkikseksi ja alkaa tuunaamaan Bemareita.
BMW 315, moottori 4/1573, teho 75 hv, omapaino 1010 kg, 47,8 hv/litra, 0,07 hv/kg, hinnat noin 600 euroa, 8 euroa/hv
Lada 1600, moottori 4/1570, teho 78 hv, omapaino 1050 kg, 49,7 hv/litra, 0,07 hv/kg, hinnat noin 1000 euroa (vähän saatavilla), 12,8 euroa/hv
tehopaino suhde on tasan, ladan koneessa on kovempi litrateho, Lada on harvinaisempi (tehokkain malli) kuin BMW:n (löysin malli) siksi saatavuus ja hinta suhteutettuna tehoon on parempi BMW:llä
1989 vuoden tuulilasista, hinnat nettiautosta arvioiden:
BMW 316i 4-ov, moottori 4/1596, teho 102 hv, omapaino 1085 kg, 63,9 hv/litra, 0,09 hv/kg, hinta noin 1300 euroa, 12,7 euroa/hv
Lada 1600SL 4-ov, moottori 4/1568, teho 78 hv, omapaino 1030 kg, 49,7 hv/litra, 0,08 hv/kg, hinta noin 700 euroa, 9 euroa/hv
BMW:ssä on parempi tehopainosuhde, hevosia litroihin nähden on myös BMW:ssä enemmän. Hevosvoiman hinta on Ladassa parempi
Hintoja oli vaikea arvioida, mutta tietysti kustannuksina pitää huomioida vakuutukset yms. ylläpitokustannukset, kuten osien hinta. Mutta aika tasapäisesti nuo kilpailee kuitenkin noin teknisinälukuina. tuo -89 BMW:n hintakin oli jo yllättävän alhainen, että ehkä jokaisen tuninki takavetoa havittelevan pitäisi jättää Ladat orkkikseksi ja alkaa tuunaamaan Bemareita.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)kyllä mossen koneeseen käy suoraan bmw osat!Lada-Jussi kirjoitti:tiesittekö että Mossen 1,5 litran koneen väitetään olevan kopio BMW:n vastaavasta.... tuski se kuitenkaan kopio on, mutta rakenne on hyvin samanlainen.
verrataan piruuttaan vakioautoja samassa hintaluokassa:
Lada 1600 vuosimalli 1980, tehoa 78 hv 132 Nm, omapaino 1050 kg
mitä on BMW 316 vuosimallin 1980 vastaavat tiedot? en löytänyt ihan äkkiä Googlella?
-
katastrofv
Jeps, rispektiä lohkee täältäkin, koska oli tosiaan mossen orkkis koneesta väkästetty! Muutenkin oli aika härski peli, chopattu ja mattamusta...hiawis kirjoitti:Jooh, no kuten tossa totesin, ni Ferrarithan on suunniteltu myös kulkeen kovaa radalla. Ite en kovin paljoo ees arvosta noita varttimaileja..
Siitä huolimatta pisti hymyn huulille, ku ton huomasin lehessä. Saatto muut kisaajat olla vähän monttu auki Mossee katellessa..Multa kyllä täydet rispektit tolle!
Ja pirun hyvä varttimaili aikahan toi oli, alle kympin, mutta toisaan varsinaisissa kisoissa sillä ei olis tehny mitään, kun 5-10 sek odotteli paineitten nousua
-
hiawis
Mä taas oon ymmärtänyt, että toi Mossen ja Bemun osien vastaavuus on vaan urbaanilegenda, ei kuulemma pysty vaihtaan osia keskenään. Taidettiin mainita juurikin ton GTI-lehden Mosse-esittelyssä..upee auto muuten sekin!
Jussille ja muille tiedonjanoajille voisin suosittella sivustoa: http://www.autotalli.com - perustiedot melko monesta automallista.
Heh, 5-10 sekuntia on kyllä aika pitkä aika odotella viivalla.
Jussille ja muille tiedonjanoajille voisin suosittella sivustoa: http://www.autotalli.com - perustiedot melko monesta automallista.
Heh, 5-10 sekuntia on kyllä aika pitkä aika odotella viivalla.
kyllä ladankin koneesta potkua saa!
http://www.youtube.com/watch?v=wda2Jk8p5xI
http://www.youtube.com/watch?v=PV-m6cZcIJQ
http://www.youtube.com/watch?v=wda2Jk8p5xI
http://www.youtube.com/watch?v=PV-m6cZcIJQ
-
hiawis
Eihän toi sun kettuilu mee edes perille, kun ei tosta tilityksestä saa mitään selvää. Ylimääräset huutomerkit ei korvaa tekstin kieliasua..ladasenollapitää kirjoitti:Joo! Ei toi 400hv ole mitään bemareitten koneesta ole mitään.
Mutta kun se on ryssän romujen kans ni ompi pahempi homma. !!! Joten ladat hiitoon!!!!
Asialleen vihkiytynyt harrastaja kyllä tietää oman autonsa hyvät ja huonot puolet, ei niistä tarvi sen suurempaa meteliä nostaa. Sun mielestä Bemussa ei ilmeisesti oo ees mitään huonoo. Lada on hyvä auto sarjassaan, ehkä BMW:kin. Eikös tässä ollut muuten kyse BMW:n koneesta Ladassa; voishan ton pistää samantien Bemun koppaan, ne kun on niin jumalaisia autoja!
Mitä tohon Bemarin "400 hv ei ole mitään" -asiaan tulee, niin eihän oikeita urheiluautoja tarvi ees virittää, kun on jo tehtaalta tullessa tarpeeks tehoo. Lada on tietenkin juuri matalaviritteisyytensä takia helposti kutiteltava.
Kyllähän melkein mistä vaan ajoneuvosta saa lähes rajattomasti tehoo halutessaan, teho on kuitenkin vaan numeroita, mistään 4-ovisesta etumoottorisesta ei ihan helpolla rakenneta mitään rataohjusta.. Jos ite tarvisin 400-mittayksikköö kehittävän auton, säästäisin rahaa johonkin keskimoottoriseen, ihan oikeeseen urheiluautoon.
Tuolla joihinkin vanhempiin malleihin:Jussille ja muille tiedonjanoajille voisin suosittella sivustoa: http://www.autotalli.com - perustiedot melko monesta automallista.
http://www.ajovalo.net/www-vertailu.htm
Tuolta sitten Autohistoriaan...
http://www.ajovalo.net/historia.htm
mosse
bmw
Onhan niissä paljon samaa näköä ja varmaan jotkun yksittäiset osatkin sopivat, mikä ei kyllä siitä vielä täyttä kopiota tee (tai sitten ladan konekin on kopio hiacen dieselistä)
Noista kuvista nyt ei käy ilmi mutta ainakin virran jakajan sijoitus on aivan eri mosessa ja bemarin m10 koneessa.
bmw
Onhan niissä paljon samaa näköä ja varmaan jotkun yksittäiset osatkin sopivat, mikä ei kyllä siitä vielä täyttä kopiota tee (tai sitten ladan konekin on kopio hiacen dieselistä)
Noista kuvista nyt ei käy ilmi mutta ainakin virran jakajan sijoitus on aivan eri mosessa ja bemarin m10 koneessa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa