Sivu 3/4
Lähetetty: 27.1.2007 20:51
Kirjoittaja dealer
Kävin tänään katsastamassa perheautomme, vanha MB 310D retkeilyauto.
Leima tuli ja sitä myötä hyvä mieli

eikä mitään tarvinnut korjatakaan.
Asiaan:
Ladasta ... mitä minulla on kokemusta niin takajarruja joutuu laittelemaan, takatuuppareissa myös etujarruja herkistellään, etujarruletkuja on vaihdettu, palloniveliä.
Pakokaasutestissä on ongelmia.
Aikoinaan lampunpesimet aiheuttivat harmaita hiuksia, onneksi niiden ei enää tarvitse toimia katsastuksessa.
Kaikenkaikkiaan Lada on helposti katsastettavissa verrattuna mihin tahansa muuhun saman hintaluokan autoon, siis käytettyjä kun verrataan.
Lähetetty: 28.1.2007 11:27
Kirjoittaja Jaska HKI
en mitään
Lähetetty: 28.1.2007 13:13
Kirjoittaja konali
Nappikseen piti vaihtaa jarruletku eteen ja valon korkeudensäätösysteemi piti laittaa kuntoon. Muuta ei tarvinnut.
Lähetetty: 28.1.2007 13:44
Kirjoittaja ff8728
Pystyykö itse laittamaan valojen korkeussäätö jutun kuntoon

Miten se tapahtuu

Lähetetty: 28.1.2007 14:14
Kirjoittaja Jokari
Kait tuota korkeudensäätöä voi yrittää korjailla jollain kepulikonsteilla. On siitäkin ollut juttua täällä. Tosin uusiakin saa Venäjältä suhteellisen edullisesti.
Mutta eihän tuon tarvitse toimia nappisluokan vehkeissä. Tuliko se pakolliseksi -95? Mulla ei tossa ruiskussa toimi, saa nähdä tajuaako katsastuksessa

Lähetetty: 28.1.2007 15:13
Kirjoittaja konali
Siis tarkoitin sitä muovipalikkaa umpiossa missä reikä ja kierteet. Siitä oli kierteet mennyt ja ruuvi pyöri tyhjää.
Palikka vaihdettiin varaosa-autosta. Sitä nestetoimista jutskaa ei edes ole tuossa 88:ssa
Lähetetty: 28.1.2007 17:59
Kirjoittaja IlkkaHe
Talbotin kattastin tuossa jokin aika sitten, niin toisenpuolen etuyläpallonivel piti vaihtaa, kumi oli riekaleina.
ostin sitte kummallekki puolelle, ku hinta huimat 6e, muttakun kuskin puolella oli alkuperäinen pallonivel (!) paikallaan ja se oli katastusmiehen mielestä ihan hyvä, ja ne on alunperin niiteillä kiinni, niin tyydyin vaihtamaan vänkärin nivelen, jonka isä joskus 7vuotta sitten oli kuulemma vaihtanut

'
Käsijarrusta se jo vähän valitteli, pitää ens katastukseen kattoo rumpujen sisään ku rahisee aina vaan pahemmin takajarrut. Ja säätää sit kans kunnolla...
Lähetetty: 29.1.2007 15:43
Kirjoittaja Qulle
Leima tuli meitin ladaan niin että pamahti
Inssin kanssa naureskeltiin sitä hienoa hitsipaikkaa, joka tuli vedettyä vararenkaan alle
Päästölappu olikin jo etukäteen hommattu ja jarrutkin toimis yllättävän hyvin.
Oli aika äijämäistä ampua lada tulille 26 asteen pakkasessa tänä aamuna ilman mitään lämmitystä

Lähetetty: 29.1.2007 21:58
Kirjoittaja assmix
Töitähän se oma 2105 Axtec teetti :
-Pieni helman hitsaus
-Jarruletkun vaihto eteen
-Takajarrujen kuormantunnistus venttiili
-Monen monta metriä jarruputkea (vanhat lahos käteen venttiiliä vaihtaessa)
-Jarrupääsylinterin vaihto (sano seki itsensä irti jarrurempan yhteydessä)
-Virranjakajan kansi (kävi huonosti)
-Termari (hajos vanha)
-Kansiremppa x 2 (termarin hajoomisen jälkee meni kansi ja eka korjaus kertahan luonnolisesti meni v*tuiks)

-Kaasarin vaihto ja säätö ehkä yhteensä 10h (ei menny päästöistä läpi, onneks Risto autto)
-Lisäksi ennen katsastusta kunnostettiin laturi (uudet hiilet) ja vaihettiin uus hihna
Niinku sanoin töitä teetti aikalailla ja alko jo jossain vaiheessa uskokin loppua, mutta kyllä se nyt palkitsee ku on täydellisesti toimiva laatokka alla ja tuli viellä luntakin mukavasti..
Kerää kateellisten katseita..

Lähetetty: 3.2.2007 17:09
Kirjoittaja lada-racing
kesällä kun rekisteröin ton 75 1500s:n ni ei tarvinnu tehä muuta ku ilmata jarrut ja edellinenkään omistajakaan ei tehny muuta ku paikkas yhen reiän ja 2000 oli ollu viimeeks kilvissä.
Lähetetty: 3.2.2007 17:09
Kirjoittaja lada-racing
kesällä kun rekisteröin ton 75 1500s:n ni ei tarvinnu tehä muuta ku ilmata jarrut ja edellinenkään omistajakaan ei tehny muuta ku paikkas yhen reiän ja 2000 oli ollu viimeeks kilvissä.
Lähetetty: 3.2.2007 22:00
Kirjoittaja köhmä
Ai niin. Vallan jo unohdin. Takajarrukengät ja etujarrupalat vaihdoin sekä paikkasin pakoputken pakoputkikitillä

Näköesteitä piti kanssa poistella, mutta leima tuli helposti.
Lähetetty: 3.2.2007 22:05
Kirjoittaja Jokari
Näköesteillä meinataan varmaan kerhoviiriä, karvanoppia, wunderia tms. joka killuu taustapeilissä.
Lähetetty: 3.2.2007 22:11
Kirjoittaja köhmä
Näköesteet=Wunderbaum. Leimalla oli kiire, koska se loppu jo keskiviikkona. Oli taas 6€ noussu katsastuksen hinta viimevuodesta!!
Lähetetty: 13.2.2007 18:15
Kirjoittaja pressa
ajoin katsastukseen
ilmoittauduin tiskillä
join kahvit
menin kyytiin kun inssi lähti katsastamaan
ajonesto ok
jarrut ok
iskarit ok
valot ok
pakokaasupäästöt ok
alusta ok
leima paperiin
sitten mentiin juomaan toinenkin kuppi kahvia
eli ei mitään tekemistä katsastukseen
ja muutenkin pyrin pitämään auton aina täysin kunnossa
joten koska vain voi autoni kunnon tarkistaa