Mitä jouduit laittamaan katsastukseen jotta meni läpi?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
dealer

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kävin tänään katsastamassa perheautomme, vanha MB 310D retkeilyauto.
Leima tuli ja sitä myötä hyvä mieli :D eikä mitään tarvinnut korjatakaan.

Asiaan:

Ladasta ... mitä minulla on kokemusta niin takajarruja joutuu laittelemaan, takatuuppareissa myös etujarruja herkistellään, etujarruletkuja on vaihdettu, palloniveliä.
Pakokaasutestissä on ongelmia.
Aikoinaan lampunpesimet aiheuttivat harmaita hiuksia, onneksi niiden ei enää tarvitse toimia katsastuksessa.

Kaikenkaikkiaan Lada on helposti katsastettavissa verrattuna mihin tahansa muuhun saman hintaluokan autoon, siis käytettyjä kun verrataan.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

en mitään
konali

Viesti Kirjoittaja konali »

Nappikseen piti vaihtaa jarruletku eteen ja valon korkeudensäätösysteemi piti laittaa kuntoon. Muuta ei tarvinnut.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Pystyykö itse laittamaan valojen korkeussäätö jutun kuntoon :?: Miten se tapahtuu :?: :?:
warre 353w sedan,
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kait tuota korkeudensäätöä voi yrittää korjailla jollain kepulikonsteilla. On siitäkin ollut juttua täällä. Tosin uusiakin saa Venäjältä suhteellisen edullisesti.

Mutta eihän tuon tarvitse toimia nappisluokan vehkeissä. Tuliko se pakolliseksi -95? Mulla ei tossa ruiskussa toimi, saa nähdä tajuaako katsastuksessa :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
konali

Viesti Kirjoittaja konali »

Siis tarkoitin sitä muovipalikkaa umpiossa missä reikä ja kierteet. Siitä oli kierteet mennyt ja ruuvi pyöri tyhjää.
Palikka vaihdettiin varaosa-autosta. Sitä nestetoimista jutskaa ei edes ole tuossa 88:ssa
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Talbotin kattastin tuossa jokin aika sitten, niin toisenpuolen etuyläpallonivel piti vaihtaa, kumi oli riekaleina.

ostin sitte kummallekki puolelle, ku hinta huimat 6e, muttakun kuskin puolella oli alkuperäinen pallonivel (!) paikallaan ja se oli katastusmiehen mielestä ihan hyvä, ja ne on alunperin niiteillä kiinni, niin tyydyin vaihtamaan vänkärin nivelen, jonka isä joskus 7vuotta sitten oli kuulemma vaihtanut :roll: '

Käsijarrusta se jo vähän valitteli, pitää ens katastukseen kattoo rumpujen sisään ku rahisee aina vaan pahemmin takajarrut. Ja säätää sit kans kunnolla...
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Leima tuli meitin ladaan niin että pamahti :lol:
Inssin kanssa naureskeltiin sitä hienoa hitsipaikkaa, joka tuli vedettyä vararenkaan alle :D

Päästölappu olikin jo etukäteen hommattu ja jarrutkin toimis yllättävän hyvin.
Oli aika äijämäistä ampua lada tulille 26 asteen pakkasessa tänä aamuna ilman mitään lämmitystä :shock:
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
assmix

Viesti Kirjoittaja assmix »

Töitähän se oma 2105 Axtec teetti :

-Pieni helman hitsaus
-Jarruletkun vaihto eteen
-Takajarrujen kuormantunnistus venttiili
-Monen monta metriä jarruputkea (vanhat lahos käteen venttiiliä vaihtaessa)
-Jarrupääsylinterin vaihto (sano seki itsensä irti jarrurempan yhteydessä)
-Virranjakajan kansi (kävi huonosti)
-Termari (hajos vanha)
-Kansiremppa x 2 (termarin hajoomisen jälkee meni kansi ja eka korjaus kertahan luonnolisesti meni v*tuiks) :D
-Kaasarin vaihto ja säätö ehkä yhteensä 10h (ei menny päästöistä läpi, onneks Risto autto)

-Lisäksi ennen katsastusta kunnostettiin laturi (uudet hiilet) ja vaihettiin uus hihna

Niinku sanoin töitä teetti aikalailla ja alko jo jossain vaiheessa uskokin loppua, mutta kyllä se nyt palkitsee ku on täydellisesti toimiva laatokka alla ja tuli viellä luntakin mukavasti..

Kerää kateellisten katseita.. :D
lada-racing

Viesti Kirjoittaja lada-racing »

kesällä kun rekisteröin ton 75 1500s:n ni ei tarvinnu tehä muuta ku ilmata jarrut ja edellinenkään omistajakaan ei tehny muuta ku paikkas yhen reiän ja 2000 oli ollu viimeeks kilvissä.
lada-racing

Viesti Kirjoittaja lada-racing »

kesällä kun rekisteröin ton 75 1500s:n ni ei tarvinnu tehä muuta ku ilmata jarrut ja edellinenkään omistajakaan ei tehny muuta ku paikkas yhen reiän ja 2000 oli ollu viimeeks kilvissä.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Ai niin. Vallan jo unohdin. Takajarrukengät ja etujarrupalat vaihdoin sekä paikkasin pakoputken pakoputkikitillä 8) Näköesteitä piti kanssa poistella, mutta leima tuli helposti.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Näköesteillä meinataan varmaan kerhoviiriä, karvanoppia, wunderia tms. joka killuu taustapeilissä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Näköesteet=Wunderbaum. Leimalla oli kiire, koska se loppu jo keskiviikkona. Oli taas 6€ noussu katsastuksen hinta viimevuodesta!!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
pressa
Viestit: 10544
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ajoin katsastukseen
ilmoittauduin tiskillä
join kahvit
menin kyytiin kun inssi lähti katsastamaan
ajonesto ok
jarrut ok
iskarit ok
valot ok
pakokaasupäästöt ok
alusta ok
leima paperiin
sitten mentiin juomaan toinenkin kuppi kahvia

eli ei mitään tekemistä katsastukseen
ja muutenkin pyrin pitämään auton aina täysin kunnossa
joten koska vain voi autoni kunnon tarkistaa
Vastaa Viestiin