Sivu 3/17
Lähetetty: 24.9.2006 18:56
Kirjoittaja Kimmo86
START kirjoitti:
mistäköhän se yleensä palaa? onko vesikanavien kohalla heikkoo?
meinaan mietittiin tossa että mihin hukkuu jäähytys nesteet
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta omassa 2107:ssa oli vanha kannentiiviste antanut juurikin vesikanavien kohalta periksi. Siis ei ollut palanut, mutta selvät vuotojäljet oli. Taisi olla yksi kannenpulttikin vähän ruosteessa..
Lähetetty: 24.9.2006 18:59
Kirjoittaja pappa- igor
START kirjoitti:joopa joo
tosiaan se kannen tiiviste taitaa olla kärventynyt
mistäköhän se yleensä palaa? onko vesikanavien kohalla heikkoo?
meinaan mietittiin tossa että mihin hukkuu jäähytys nesteet
ei muutakun uutta tiivistettä noutamaan ja kokeilla vaihtaa se
te ammattilaiset voisitte kertoa jotain hyviä niksejä ettei kaikkee tarvii kantapään kautta oppia
se nokka ketjun laahain ainakin on helpompi vaihtaa nyt

kannattais laittaa siihen lambda ja seosmittari

että näkis minkälaisilla seoksilla kone käy ahdoilla, mieluummin rikkaalla kun laihalla

omassa alko tulla kaasari aikaan ahdoilla tosi sakeaa savua putkesta vaikka seosmittarin mukaan seokset olivat optimaalin ja rikkaan rajalla

eikä tässä mitään ammattilaisia olla kun ei oo ahtamisesta mitään muuta kokemusta kun ton oman ladan kanssa

Lähetetty: 24.9.2006 19:30
Kirjoittaja START
muistaakseni joskus foorumilla sanottiin että siitä vesikanavien kohalta helposti kyrvähtäis
kyllä se seos mittari on käyny mielessä mutta kun on nii kallis jos joku myis halvalla
jonkun mallinen lambda anturihan siinä axteekissa on jo vakiona
enemmän ammattilaisiahan työ ootte itellä kun ei oo ennen tuota turpo kokemusta ollu
Lähetetty: 24.9.2006 21:18
Kirjoittaja pappa- igor
START kirjoitti:muistaakseni joskus foorumilla sanottiin että siitä vesikanavien kohalta helposti kyrvähtäis
kyllä se seos mittari on käyny mielessä mutta kun on nii kallis jos joku myis halvalla
jonkun mallinen lambda anturihan siinä axteekissa on jo vakiona
enemmän ammattilaisiahan työ ootte itellä kun ei oo ennen tuota turpo kokemusta ollu
seos mittarinhan voi tehdä yleismittarista lambdan vastus arvoja lukemalla ja muunto taulukkoa käyttömällä saa ihan luotettavia lukemia joiden perusteella saa sitten säätää kaasaria

mitäs sillä nyt on väliä miltä kohtaa se pahvi on palanu? jos on kerran palanu niin vaihtaa se tarvii joka tapauksessa

Lähetetty: 24.9.2006 21:43
Kirjoittaja START
pappa- igor kirjoitti:START kirjoitti:muistaakseni joskus foorumilla sanottiin että siitä vesikanavien kohalta helposti kyrvähtäis
kyllä se seos mittari on käyny mielessä mutta kun on nii kallis jos joku myis halvalla
jonkun mallinen lambda anturihan siinä axteekissa on jo vakiona
enemmän ammattilaisiahan työ ootte itellä kun ei oo ennen tuota turpo kokemusta ollu
seos mittarinhan voi tehdä yleismittarista lambdan vastus arvoja lukemalla ja muunto taulukkoa käyttömällä saa ihan luotettavia lukemia joiden perusteella saa sitten säätää kaasaria

mitäs sillä nyt on väliä miltä kohtaa se pahvi on palanu? jos on kerran palanu niin vaihtaa se tarvii joka tapauksessa

juu ei sillä niin väliä oo mut ihmeteltiinkin minne kaikki jäähytysnesteet hukkuu
useempi litra sitä on tullu lisättyä sinne
Lähetetty: 24.9.2006 22:39
Kirjoittaja larssi21074
Ladan kannentiiviste palaa tosihelposti jos on vähänkin enemmän ahtoja ja sytkä heittää. Kärjellisellä jakajalla on tuttu polttanu mooonta kannentiivistettä. Hyvin toimii siihenasti kun sytkä heittää ja pääsee vähänki nakuttamaan.
Kyl miä sen sanon että jotkut tiivisteet on palanu niin että sen huomaa! Jossain tiivisteessä oli kolmen pytyn tiivistepinta soikea..
Lähetetty: 25.9.2006 8:21
Kirjoittaja v1lh0-
Eikös ne ole aina soikeat jos oikein muistan? Kannattaa myös plaanauttaa kansi jos kerran tiiviste kyrsähtänyt. Ja muistakaa sitten jälkikiristys, kun kone on kerran käytetty lämpimäksi.
Lähetetty: 25.9.2006 10:32
Kirjoittaja Larssoni
v1lh0- kirjoitti:Eikös ne ole aina soikeat jos oikein muistan? Kannattaa myös plaanauttaa kansi jos kerran tiiviste kyrsähtänyt. Ja muistakaa sitten jälkikiristys, kun kone on kerran käytetty lämpimäksi.
Emmä tiä onko toi jälkikiristys niin pakollinen ku mä en oo ainakaa jälkikiristäny ikinä ja nytki on hyvin kestäny vaikka on ollu 1,4bar ylipainetta..

Lähetetty: 25.9.2006 17:07
Kirjoittaja pappa- igor
Larssoni kirjoitti:v1lh0- kirjoitti:Eikös ne ole aina soikeat jos oikein muistan? Kannattaa myös plaanauttaa kansi jos kerran tiiviste kyrsähtänyt. Ja muistakaa sitten jälkikiristys, kun kone on kerran käytetty lämpimäksi.
Emmä tiä onko toi jälkikiristys niin pakollinen ku mä en oo ainakaa jälkikiristäny ikinä ja nytki on hyvin kestäny vaikka on ollu 1,4bar ylipainetta..

kyllä se kannattaa jälkikiristää kun kerran joku on sen tarpeellisex todennu

joko muuten START oot pahvin vaihtanu?
Lähetetty: 25.9.2006 17:24
Kirjoittaja START
ei oo vaihettu
huomenna täytyy kysyä tammerista että joko olis
täytyy olla varovaisempi jatkossa ton kanssa
ja jos ajaa nii täytyy ottaa jauhesammutin kyytiin käy meinaan niin kuumana
Lähetetty: 25.9.2006 17:39
Kirjoittaja pappa- igor
START kirjoitti:ei oo vaihettu
huomenna täytyy kysyä tammerista että joko olis
täytyy olla varovaisempi jatkossa ton kanssa
ja jos ajaa nii täytyy ottaa jauhesammutin kyytiin käy meinaan niin kuumana
poraa termostaattiin 5mm reikä ja kytke flekti pyöriin koko ajan

Lähetetty: 25.9.2006 17:44
Kirjoittaja ralli lada
ropelli pyörii jo kokoajan
täytyy suunnitella sitä termaria

Lähetetty: 29.9.2006 15:44
Kirjoittaja START
nyt se kannen tiiviste olis vaihettu mut ei olla käyntiin päästy laittaan kun kaikki turbo ja kaasari yms. ei oo vielä kiinni
Lähetetty: 2.10.2006 21:48
Kirjoittaja START
rojekti etenee.....
tänään kasattiin tuota arviolta 6728954 kertaa
siitä huolimatta mikään ei tuntunu käyvän paikoilleen
no kasattua se saatiin ja jälleen kerran se kuuluisa tunnelmat katossa käynnistys
komeesti pyöritti vaikka luultiin akun olevan tyhjä
mutta yllätys yllätys ei käynnistynyt
ilmeisesti ei saanu seosta riittävästi käynnistykseen koska tulpat oli kuivat
lopulta ymmärrettiin jättää tuo käynnistys yritys seuraavaan kertaan

Lähetetty: 4.10.2006 16:05
Kirjoittaja START
voi kakka
ei se lähteny vieläkään käyntiin
se suihkii koneen ja tulipellin välistä bensa seosta
mistähän se mahtaa tulla
onko mahollista että kansi olis halki/muuten rikki
ei siellä koneen takana oikeen oo mitään muuta mistä se vois vuotaa