Sivu 3/6

Lähetetty: 20.4.2006 8:07
Kirjoittaja v.paasio
Noi peltihommat on aika hanurista mutta ykkönen on kytkin remppa hiekkapihalla itikoiden syötävänä jalat nokkos puskassa ilman minkäänlaista nosturia, en muuten halua tehdä heti uudestaan.

Lähetetty: 22.4.2006 22:43
Kirjoittaja komu
Startin irroitus pihalla -20 pakkasessa auto oli 1200s.

Lähetetty: 25.4.2006 20:21
Kirjoittaja Jaska HKI
Veli kertoi tehneensä serkun 1200L:n kytkinremontin -25asteen pakkasessa tähän tapaan.Ensin työnnetään auto ovipilarista ryyppy ja ykkösvaihde päällä pukeille.Irroitetaan kardaani.Vaihdelaatikon pultit löytyvät öljysen tahnan alta puukolla kaivamalla.Irroitetaan vahdelaatikko.Vaihdetaan kytkinlevy.Tiukin paikka oli kuulema ollut laatkon asennuksessa sen ensimmäisen pultin asentaminen...selällään maaten.Jos tuossa ei käämit lämpene niin jo on lehmän hermot :roll: .

Lähetetty: 25.4.2006 21:48
Kirjoittaja IlkkaHe
No voi olla ilman kylelleen nykäsyä kesälläki kiva "hermotmenee" homma :D

Oli muuten lämppärin irrottelu sen verran hikistä hommaa, etten viittiny etes ruveta, kun en kojelautaakaan ollu irrottanu..

Lähetetty: 1.5.2006 20:40
Kirjoittaja rizka
tukivarren vaihtaminen ilman työkaluja, ku pitää iskari puristaa ym.

Lähetetty: 2.5.2006 19:59
Kirjoittaja dJONY
rizka kirjoitti:tukivarren vaihtaminen ilman työkaluja, ku pitää iskari puristaa ym.
Paskan hitsit sitävarten o rautakanki millä kiilaa sitä... Mut hanurista se on kuten olen jo tänne kirjottanu..

Lähetetty: 2.5.2006 21:02
Kirjoittaja samarai
dJONY kirjoitti:
rizka kirjoitti:tukivarren vaihtaminen ilman työkaluja, ku pitää iskari puristaa ym.
Paskan peput sitävarten o rautakanki millä kiilaa sitä... Mut hanurista se on kuten olen jo tänne kirjottanu..
no sitä varten löytyy jostain halpahallista "lujaa laatua made in china- puristimet". :wink: Kannattaa niihin se 5 euroa investoida ja yrittää vaikka vähentää pääomaverotuksessa. Jussin lanseeraama "Lada Rem0-budjetti" voidaan kai sentään joskus tarvittaessa ylittää. :roll: :lol:

Lähetetty: 3.5.2006 0:16
Kirjoittaja amiraali3
no jarrupaineensäädin,sehän on aika tiukka projekti kun jokainen putki hajoo "kosketuksesta".ilmausruuvit joutuu runnomaan lukkiksilla sököks,ja sitten kun kaiken luulee olevan valmista...perämötin päältähän tulee pieni puro??JARRUNESTETTÄ.

Lähetetty: 6.6.2006 19:50
Kirjoittaja =Shiguli=
Sytytysvehkeitten rassaaminen. Kohta puol vuotta seissyt lada, kun ei kipinää ole löytynyt.

Lähetetty: 13.7.2006 12:09
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Paljon ei ole tarvinnut onneksi tehdä. Ikävin kohdalle sattunut homma on ollut 2107:n vaihdelaatikon irroittaminen ja kiinnitys autotallin lattialla ilman nosturia ja monttua. Pelkästään se, olikohan repsikan puoleinen ylempi kiinnityspultti, oli aika haasteellinen. Samoin laatikon taivuttelu pois ja etenkin takaisin.

Tuo, kun saman asian joutuu tekemään ja kokeilemaan monta kertaa peräkkäin, alkaa kypsyttää. Tässä oli monta vuotta väliä, että ei tarvinnut paljon normaaleja huoltotoimenpiteitä enempää tehdä. Siksi tuntuukin, että peukalo on siirtynyt keskemmälle ja sen runoille on kasvanut mämmiä.

Lähetetty: 13.7.2006 14:10
Kirjoittaja noose01
=Shiguli= kirjoitti:Sytytysvehkeitten rassaaminen. Kohta puol vuotta seissyt lada, kun ei kipinää ole löytynyt.
Onhan katkojan kärjet vaihdettu? :wink:
Sähköviat on paskamaisia mutta nyt ei pitkään aikaan olekaan moisia ollut kun on ollut vain Ladoja ja Fiatteja käytössä.

Lähetetty: 13.7.2006 21:39
Kirjoittaja afrika
v.paasio kirjoitti: ykkönen on kytkin remppa hiekkapihalla itikoiden syötävänä jalat nokkos puskassa ilman minkäänlaista nosturia, en muuten halua tehdä heti uudestaan.
hehhee. minäpä tein sen juuri noin just viime viikonlopulla. lämpöäkin oli 28 varjossa. vaihdoin vaihtelaatikon ja kytkin systeemin.
kaveri tokas että, ole tyytyväinen ettei ainakaan näpit jäädy. :)
pahinta ei ole vielä tullu eteen..

remppa

Lähetetty: 13.7.2006 23:00
Kirjoittaja köhmä
Kyllä öljypohjan asennus moottorin paikoillaan ollessa oli muistaakseni hankala homma 1200L Ladaan.
Mutta helpotukseksi kaikille, jos joudutte tekemään remontti hommia nykyautoihin, niin opitte varmasti arvostamaan Ladan yksinkertaisuutta ja helppo huoltoisuutta. Nyky autot ovat siinä mielessä paskoja, kun niissä ei ajatella hyvinkään paljoa niiden huollettavuutta. Tuntuu aina välillä siltä, että ainut asia jota ajatellaan autotehtailla on mahdollisimman pitkälle viety kone tilan täyttäminen ja osien maksimaalinen integroiminen.

Lähetetty: 20.1.2007 20:40
Kirjoittaja Lada-Jussi
kukaan ei maininnut kytkinakselin tähtäämistä kytkimeen ja silmälaakeriin konetta asennettaessa, se on koko homman vaikein ja v:mäisin homma, siinä on laatikon pultit pientä, laatikon pultit aika-arvio pari tuntia, kone-laatikko sovituksen aika-arvio pari päivää.

Lähetetty: 21.1.2007 0:35
Kirjoittaja RTJN65
Lada-Jussi kirjoitti:kukaan ei maininnut kytkinakselin tähtäämistä kytkimeen ja silmälaakeriin konetta asennettaessa, se on koko homman vaikein ja v:mäisin homma, siinä on laatikon pultit pientä, laatikon pultit aika-arvio pari tuntia, kone-laatikko sovituksen aika-arvio pari päivää.
Jussilta on unohtunut yksi asia. Irroita aina paaliin menevästä laatikosta pääakseli. Tällä saat kaikki valmiiksi keskitettyä ja ja loppu on pelkkää osien kokoonpanoa.

Tämä vain omasta kokemuksesta :D :D.