Sivu 3/3
Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa
Lähetetty: 5.3.2008 14:09
Kirjoittaja ,_,/ukka
onte kirjoitti:auttakaa miestä mäessä!? olen koulussa levittämässä pellivanteita ladaani ja ajattelin laittaa niihin vähän pakkelia jotta sais tasasemmat ja nätimmät. ensiksi onko mahdollista?
No kokemusta ei oo, mutta epäilisin että siinä pulttien lähiympäristössä ei pysy. Pelti kun joustaa vähän kun rengas vedetään kiinni.
Ulommas taas ei mitään paksuja tasapainotukseen vaikuttavia "paukkuja".
Mutta muuten kyllä uskoisin että onnistuu.
,_,/ukka
Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa
Lähetetty: 5.3.2008 20:29
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
No hyväksytään sitten pienimääräinen pakkelin käyttö ihan esteettisistä syistä. Mutta niin isoa pakkeloitua aluetta ei saa olla, ettei sellainen halkaisijaltaan sentin kokoinen magneetti siihen kiinni tarttuisi.
Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa
Lähetetty: 6.3.2008 17:22
Kirjoittaja lada combi
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Kai ne pienet myhkyrät pystyy rälläkällä tasoittelemaan? Tietysti jos ei osaa peltitöitä niin silloin kannattaa käyttää vaikka pakkelia taikka litistää hernekeittopurkki (tyhjä) vasaralla ja laittaa se sitten sinne oven reunaan kiinni pop-niiteillä.
Eiii helevetti

Aika seppä jos tasotat "kyhmyt" pellistä rälläkällä. Esim. jos kyhmy on ~1 mm korkea ja pellin vahvuus on 1,5-2 mm --> Kohta reikä...
Lähetetty: 6.3.2008 18:00
Kirjoittaja Jusu
PMH tarkoittanee saumaan hitsatessa jääviä nöölejä?
Ne saa kyllä joo hiottua tasan, mutta kun se sauma harvoin tulee just niin tasan päittäin etteikö siihen jäisi jotain heittoa. Ja pitää malttaa hitsata hitaasti ettei vetele.
S*tanan hidasta touhua. Itse taikinoin kompiin tuolla tyylillä paikan takasivuun ja vaikka kuinka tarkkaan koetin turata niin pelti heittää sittenkin. En siis ole mikään kaksinen pelliseppä mutta yrittää piti.

Pakkelia en pistänyt yhtään vaan vetelin pensselillä paksusti mustaa ferrexiä. Siitä sitä saumaa sai etsiä, mutta sitten kun läträsin kotteron vaaleanvihreäksi niin johan näkyy kilometrin päähän...
Re:
Lähetetty: 6.3.2008 18:33
Kirjoittaja lada combi
Jusu kirjoitti:PMH tarkoittanee saumaan hitsatessa jääviä nöölejä?
Tais tulla väärin ymmärrettyä. Hitsi sauman ja mahdollisten "tippukivien" yms. hiominen onkin sitten eri asia

Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa
Lähetetty: 7.3.2008 22:03
Kirjoittaja jeesma
Mä en pakkeloi ikinä, koska olen kanta-hämäläinen perusidiootti ja mulle opetettiin koulussa yli 20 vuotta sitten että suomessa ei paklata. Suomessa on vaan kittiä.
Sori urpo600 ja muut äidinkieleltään ruotsalaiset.
Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa
Lähetetty: 7.3.2008 22:33
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
Et sinä ole idiootti. Sinä olet nero.
Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa
Lähetetty: 8.3.2008 2:02
Kirjoittaja Aapo89
jaasu kirjoitti:Jokari kirjoitti:
Mistähän se pelti on sitten taas tehty...tinasta?
rauvasta

Teräksestä. Se on eri asia kuin rauta.
Re: Pakkelointi- ja pohjamaalausasiaa
Lähetetty: 12.3.2008 21:49
Kirjoittaja START
on siinäkin rautaa (suurin osa)
ja jos pystyy samasta pellistä väänteleen esim. koko lokasuojan tai helman tai mikä osan vaan niin että ei yhtään saumaa tule näkyviin vaan sinne takapuolelle niin ei tarvii pakkelia. mutta juju piilee siinä että ei kukaan koti oloissa ja harvoin myöskään normaali pajoissa saa tehtyä esim lokasuojaa kokonaan yhestä palasta. eli ei tehtaan jälkeen ole pakkelia kun ei ole saumaakaan.
ja onhan ladassakin peltiosien liitos kohdissakin tehtaan jäliltä jotain massaa.
asia olisi eri jos puhuttaisiin jostain yli 3mm levytöistä (tasasia pintoja) joita vois jyrsiä tai tasohioa suoriksi