Sivu 3/4

Lähetetty: 17.5.2006 22:40
Kirjoittaja larssi21074
Hyvä että noin hieno yksilö pääsi hyvään kotiin.

Lähetetty: 17.5.2006 22:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
larssi21074 kirjoitti:Hyvä että noin hieno yksilö pääsi hyvään kotiin.
tiedä hyvästä kodista, mä en oikein uskalla edes ajaa tolla, ettei vaan mitään tapahdu, jonnekin museoon toi pitäis laittaa

Lähetetty: 18.5.2006 14:01
Kirjoittaja Nonnis
Voi harmi jos se jää pellolle makaamaan :cry:

Lähetetty: 19.5.2006 10:15
Kirjoittaja Lada-Jussi
sain juuri tietoa tilastokeskuksesta, vuonna 1983 käyttöön otettuja 1500S (21053) Ladoja on Suomen ajoneuvorekisterissä 10 kpl, 1984 rekisteröityjä 5 kpl, eli tätä nelivaihteista vanhaa sarjaa on rekisterissä yhteensä 15 kpl. ei ihme, että näitä ei paljon näe.

Lähetetty: 19.5.2006 18:29
Kirjoittaja Kimmo86
Huh, minä kun ehdin jo pelästyä että tuo vielä päätyy jollekin amistuunarille( no sellainen olen kyllä itsekin..) pilattavaksi. Hienoa Jussi :!: :D

Lähetetty: 24.5.2006 9:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
selailin vanhoja esitteitä ja sieltä löytyi mainintoja noista "erikoiskapseleista" joita tuossa 1500S mallissa on useimmiten ollut. Nämä kapselit kuten myös takalasin ritilät yms. on ollut 80-luvun Konela lisävarustelua.

1984 vuoden esite, jonka kuvassa 1500S on ilman mitään varusteita, mutta lisävarustesivulla löytyy mm. noi kapselit:
http://www.heippa.net/lada1971/esite/ha ... e_2_12.jpg

1986? vuoden lisävaruste-esitteestä löytyy myös samainen kapseli, mutta ilman Lada merkkejä.
http://www.heippa.net/lada1971/esite/li ... teet_7.jpg

Lähetetty: 4.6.2006 23:35
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nyt löytyi 3 kpl orkkiskapseleita ja tosiaankin noi vanhat nyt alla olevat on tuunattuja, eli toi kohotarra on laitettu alkuperäisen alupeltisen-Lada merkin päälle, yhdestä näyttäisi puuttuvan alta tuo alumiinimerkki, eli olisiko tuon uudemman esitteen mukainen blanko kapseli laitettu joskus kadonneen alkuperäisen tilalle.

Pestystä ja puunatusta autosta erottui hiertymät takalasissa, eli ritiläkin on autossa tainnut alunperin olla, minne lienee kadonnut, onneksi tallessa on yksi ylimääräinen.

Lähetetty: 5.6.2006 0:17
Kirjoittaja raul
Hieno mobilistiteko Lada-Jussilta ottaa harvinainen auto hoivaansa. 8)

Löytyisköhän esimerkiksi vanhoista TM:stä tietoa paljonko tätä 83-84 1500S mallia myytiin uutena :?

Lähetetty: 5.6.2006 8:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
raul kirjoitti:Löytyisköhän esimerkiksi vanhoista TM:stä tietoa paljonko tätä 83-84 1500S mallia myytiin uutena :?
noi autolehtien tilastot on yleensä mallisarjakohtaisia, mutta voisihan tätä yrittää kysellä Delta-autosta. Ainakin RAFista löytyi kivasti tietoja vielä pääkonttorista.

Lähetetty: 10.6.2006 0:30
Kirjoittaja Lada-Jussi
galleriassa on kuvat kapselivaihtoehdoista mitä nyt löytyy, kumpaakin vain 3 kpl. autossa oli siis alla tuunatut kapselit, kun sen hankin

http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... pselit.jpg

Re: Lada 1500S - se aito oikea

Lähetetty: 26.6.2006 12:11
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada-Jussi kirjoitti:Hankinpa esitteet kyseisestä autosta, eli Lada 1500 S (VAZ-21053) ja siis vuosina 1983-1984 myyty 4-vaihteinen versio.


HARVINAISUUS?
ensimmäistä ja viimeistä ilmestystä näkee paljonkin mutta tuota vähän aikaa myytyä välimallia näkee hyvin harvoin. Itse muistan pitkän urani aikana nähneeni yhden tällaisen ja sekin oli jo tuunailtu aika huonoksi. Tämä oli noin neljä vuotta sitten Valkeakoskella paikallisen Lada huoltamon huoltomiehen käytössä. Tietääkö kukaan muu näitä olevan jäljellä missään?

VARUSTELU
esite kuvissa autossa on takalasin ritilä, vauhtiraita, koristekapselit (erikoiset) ja tavaralokero vaihdekepin juuressa. Esitteessä mainitaa kyllä että auto on erityisen hyvin varusteltu.
Tuohon aikaan ei ehkä ollut vielä pakollista laittaa mainokseen tuo mainintaa kuvan erikoisvarustuksesta. En tiedä, mutta tuli vain mieleen.

Lähetetty: 26.6.2006 12:14
Kirjoittaja Mosse-Aksu
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:käviskö joku ostamassa tuon talteen museointia varten, käyttöautona päätyy tuhoon ennemmin tai myöhemmin!!
Ja uhraisi kuivan ja suojaisan säilytys paikan 7vuodeksi, jonka jälkeen kunnostus museorekisteriin. Voi olla vapaaehtoisen löytyminen vaikeaa, kun 7vuotta on ihmis iässä aika pitkä aika, ja moni asia ehtii muuttua, jopa museoajoneuvo säädökset.

,_,/ukka
On se niin väärin, vain muutama vuosi vanhempi ja museoikä olisi 25 vuotta.

Lähetetty: 26.6.2006 12:20
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada-Jussi kirjoitti:galleriassa on kuvat kapselivaihtoehdoista mitä nyt löytyy, kumpaakin vain 3 kpl. autossa oli siis alla tuunatut kapselit, kun sen hankin

http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... pselit.jpg
Noi kapselit on aika ongelmallisia. Niitä tehtiin pieniä sarjoja kerrallaan ja täytyy olla harvinaisen valveutunut henkilö, että olisi säästänyt vajaan sarjan mahdollista tulevaa harrastajaa varten. Eikä liene kokonaisiakaan sarjoja säilynyt niiden tullessa tarpeettomiksi. Romiksillekin ne ovat kai olleet arvotonta tavaraa.

Hienoa, että tavallaan pelastit tuon auton.

Lähetetty: 4.5.2007 17:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
Eilen auto kaivettiin tallista, muuten auto oli kunnossa paitsi akku oli tyhjentynyt ja kytkin jumissa. Vähän ajoa ja kytkin irtosi. Tänään kaveri kävi näyttää konttorilla, kun oli jo leima mennyt vanhaksi (typerää kun kesäharrasteauton katsastus on helmikuussa), suurin ylistyksin ja puhtain paperein oli auto katsastuksesta selvinnyt. Josko taas Mansoon yrittäisi tuolla päästä, hirveä stressi, auto on nyt kohta vuoden ollut minulla ja ei ole huonontunut sinä aikana, mutta ei sillä ole uskaltanut ajaakaan.

Lähetetty: 4.5.2007 17:09
Kirjoittaja Jokari
Autot on tehty ajamista varten IMO, en nyt tarkoita mitään 50000 km/vuosi jollain museoikäisellä mutta kuitenkin.