Ryypyn tarve

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Coach

Viesti Kirjoittaja Coach »

k-mikko kirjoitti:Mulla samanlaiseen ongelmaan auttoi uuden bensapumpun asennus + sytytyksen säätö. Eli bensaa ei menny tarpeeksi ja ilmaa piti kuristaa. Mulla nappiksessa läpinäkyvä bensansuodatin ja ennen pumpun vaihtoa se oli aina lähes tyhjä. Nyt se on täynnä ja hyvin pelaa, kun vielä kärjet + ennakon samalla säädin 0-> 7-8 eykk. Eli en ole varma kumpi oli vika? Molemmat...
Käväisinpä vilkaisemassa miltä minulla näyttää. Ekaksi katsoin että onhan siellä suodatin bensaa puolillaan, mutta kun pistin käyntiin niin bensa hävisi. Olisikohan se sitten bensapumpussa vika. Se olisikin helpotus, senhän minä osaan vaihtaa itsekin. Mitä sitten mahtaa maksaa semmoinen? Mosseen ei maksanut ainakaan juuri mitään niin tokkopa Ladaankaan kovin kallis on, ja saatavuus lienee huomattavasti parempi.

ps.
Vilkaisin mitä Motonetissä maksaa: 13.46e
Ei liian hurja hinta.
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Ei se suodatin kerro pumpun kunnosta mitään, itsellänikin se on puolillaan ilmaa vaikka on uusi pumppu nappiksessa. Ilman määrällä ei ole juurikaan merkitystä kunhan bensa kulkee, voit koittaa ilmata sitä letkuja irroittamalla jos se antaa mielenrauhan mutta ei sillä muuta vaikutusta ole. Vika on jossakin muualla.
Coach

Viesti Kirjoittaja Coach »

destor kirjoitti:Ei se suodatin kerro pumpun kunnosta mitään, itsellänikin se on puolillaan ilmaa vaikka on uusi pumppu nappiksessa. Ilman määrällä ei ole juurikaan merkitystä kunhan bensa kulkee, voit koittaa ilmata sitä letkuja irroittamalla jos se antaa mielenrauhan mutta ei sillä muuta vaikutusta ole. Vika on jossakin muualla.
Vika on ehkä muualla, mutta huomasin että Ladassanihan ei taida olla alkuperäistä pumppua. Käsinpumppausvipu puuttuu ja siinä lukee italialaisen kaupungin nimi. Täytyy varmaan vaihtaa se jo pelkästään säädyllisyyden nimissä aitoon. Tiedä vaikka toimisi sitten paremmin, autohan saattaa olla loukkaantunut tuollaisesta häväistyksestä. Mahtaisiko Motonetin pumppu olla aito Lada-osa?

Olen tässä viime päivinä yrittänyt paria juttua. Eli nyt on kokeiltu myös bensansuodattimen vaihtoa. Eräs tuttava oli varma että vika olisi siinä. Epäilin hieman, mutta kun se on niin halpa niin kokeilin piruuttani. Ei vaikutusta. Veli taas ehdotti seosruuvin kääntöä koska arveli seoksen olevan säädetty laihalla päästömittausta varten. No eipä silläkään ollut järin myönteistä vaikutusta. Kokeilin myös seoksen määrän säätöruuvia, tuntui ekaksi kuin se olisi auttanut jotain, mutta sekin taisi olla kuvitelmaa.

Semmoista ajattelin vielä udella, että mahtaisiko reippaasti kiihdyttäessä tietyillä kierroksilla kuuluva sirahdus olla yhteyksissä tähän ongelmaan? Sitä kun tuossa aiemmin epäiltiin että nokkaketjun venyminen edellyttäisi sytytyksen säätämistä aikaisemmalle, niin olisiko se siis ketju joka siellä ääntä pitää? Tosin ehkä tuollaisen äänen lähteen määrittäminen internetissä kirjoitellen on vähintään yhtä mahdotonta kuin koko tämän kyseessä olevan vian... Epäilemättä senkin voi arvailla johtuvan ihan mistä vaan.

Niin, ja aiheen vierestä vielä tähän loppuun: viikonloppuna pyörähti mittari ympäri. Piti ihan pysähtyä hetkeksi juhlistamaan tätä uutta alkua ja ihastella nollien rivistöä.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tuommoinen myllystä tietyillä kierroksilla kuuluva sirinä/rallatus tulee yleensä jakoketjusta, joka on jääny kiristämättä. Kannattaa kiristää varmuuden varoiksi jossei sitä ole aikoihin kiristelty.

Niin ja motonjetin bensapumppu taitaa olla samaa makaroonilaatua, eli ilman käsivipua.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin