Sivu 3/3

Lähetetty: 13.3.2006 14:16
Kirjoittaja destor
Kyllä se lämpimänäkin lähtee veivistä, pitäisi vaan jaksaa pyörittää niin kauan kuin startillakin vastaavassa tilanteessa. Sopivan rytmin kun saa veivaukseen niin se menee useamman kierroksen vauhdilla ja silloin se jo lähteekin. Toisinaan se on hankalaa, kesällä kun startti renasi niin sai muutaman kerran käynnistää veivillä puolilämmintä konetta ja siinä saikin veivata. Aivan hetki sitten sammutettuna kone lähtee ihan pienestä nykäisystä käymään kun bensa ei ole ehtinyt höyrystyä.

Voit koittaa käsipumpulla pumpata bensaa kaasariin ennen starttia, se saattaa auttaa jos kohokammio on päässyt kaasuuntumaan..

Lähetetty: 16.3.2006 19:35
Kirjoittaja Frostwind
Indeed, veivi on vallan tarpeellinen. Varsinkin kun tuo startti kiukuttelee.

Lähetetty: 16.3.2006 20:36
Kirjoittaja AI
destor kirjoitti:Voit koittaa käsipumpulla pumpata bensaa kaasariin ennen starttia, se saattaa auttaa jos kohokammio on päässyt kaasuuntumaan..
Tuskinpa siinä vika on kun tunnin-parin seisotuksen jälkeen lähtee taas helposti käymään.

Lähetetty: 21.3.2006 17:02
Kirjoittaja AI
Nyt on uusi startti Viipurista tuotuna, vielä kun hiukan ilmat lämpenisi niin voisi ähertää sen paikoilleen.

Yksi tyyppi neuvoi käynnistämään nostamalla takapyörän ilmaan ja pyöräyttämällä siitä. Onko kellään kokemusta moisesta? Mahtaako pyörittää konetta nopeammin kuin veivillä veivaten? Jos vaikka saisi lämpimänäkin käymään. Nyt ei jaksa tuolla lumen seassa alkaa kokeilemaan. Sitten kun se käynnistyy ja tipahtaakin tunkilta...

Lähetetty: 21.3.2006 19:28
Kirjoittaja Team perseauki racing
itsellä molemissa ladoissa kammen reikä. eipä tuo ollut vaikea modata kanttilampuunkaan.... joskus kaveri porukassa yritettiin kammesta käyntiin sauna illan yhteydessä no isä ukko tuli pyöritti koneen hollille ja yhellä potkasulla lada hörähti laulamaan, itse yritin perään samaa loputuloksena oli halennut hollanikas ja kipeä jalka. tosin kyllä se nyt on hallussa kun oppi taktiikan, käsin veivaamalla en ole kumpaakaan käyntiin saannut

toisaalta oli mukava hauskuuttaa poruukka pikkujurrissa kun ajelin (tai siis juoppo kuski ajoi)ensimäisiä kilometreja koneremontin jälkeen. pullakahvit lupasin tarjota sille kuka konetta pyörittää 3 kierrosta ilman pysähdyksiä. yritti esson parkissa jos jonkulainen jannu mutta jäi pullakahvit saamatta

Lähetetty: 23.3.2006 17:58
Kirjoittaja AI
Nyt loppui veivaaminen ja työntäminen, vaihdoin startin! Todella hauska homma tuossa pihalla, ainakin valoa riitti. Samalla huomasin että laturin yläpuolinen kiinnitysrauta oli puoliksi poikki, kohta olisi sekin alkanut kolisemaan.

Lähetetty: 18.4.2006 17:40
Kirjoittaja Frostwind
Tuli tossa todettua ettei se veivi ole mikään turhanpäiväinen kapistus. Nappiksessa oli akku niin tyhjä etteivät valotkaan enää palaneet. Veivi oikealle kohdalle ja napakka polkaisu niin johan hörähti.