lada veivistä käymään

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Kyllä se lämpimänäkin lähtee veivistä, pitäisi vaan jaksaa pyörittää niin kauan kuin startillakin vastaavassa tilanteessa. Sopivan rytmin kun saa veivaukseen niin se menee useamman kierroksen vauhdilla ja silloin se jo lähteekin. Toisinaan se on hankalaa, kesällä kun startti renasi niin sai muutaman kerran käynnistää veivillä puolilämmintä konetta ja siinä saikin veivata. Aivan hetki sitten sammutettuna kone lähtee ihan pienestä nykäisystä käymään kun bensa ei ole ehtinyt höyrystyä.

Voit koittaa käsipumpulla pumpata bensaa kaasariin ennen starttia, se saattaa auttaa jos kohokammio on päässyt kaasuuntumaan..
Frostwind

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Indeed, veivi on vallan tarpeellinen. Varsinkin kun tuo startti kiukuttelee.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

destor kirjoitti:Voit koittaa käsipumpulla pumpata bensaa kaasariin ennen starttia, se saattaa auttaa jos kohokammio on päässyt kaasuuntumaan..
Tuskinpa siinä vika on kun tunnin-parin seisotuksen jälkeen lähtee taas helposti käymään.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Nyt on uusi startti Viipurista tuotuna, vielä kun hiukan ilmat lämpenisi niin voisi ähertää sen paikoilleen.

Yksi tyyppi neuvoi käynnistämään nostamalla takapyörän ilmaan ja pyöräyttämällä siitä. Onko kellään kokemusta moisesta? Mahtaako pyörittää konetta nopeammin kuin veivillä veivaten? Jos vaikka saisi lämpimänäkin käymään. Nyt ei jaksa tuolla lumen seassa alkaa kokeilemaan. Sitten kun se käynnistyy ja tipahtaakin tunkilta...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

itsellä molemissa ladoissa kammen reikä. eipä tuo ollut vaikea modata kanttilampuunkaan.... joskus kaveri porukassa yritettiin kammesta käyntiin sauna illan yhteydessä no isä ukko tuli pyöritti koneen hollille ja yhellä potkasulla lada hörähti laulamaan, itse yritin perään samaa loputuloksena oli halennut hollanikas ja kipeä jalka. tosin kyllä se nyt on hallussa kun oppi taktiikan, käsin veivaamalla en ole kumpaakaan käyntiin saannut

toisaalta oli mukava hauskuuttaa poruukka pikkujurrissa kun ajelin (tai siis juoppo kuski ajoi)ensimäisiä kilometreja koneremontin jälkeen. pullakahvit lupasin tarjota sille kuka konetta pyörittää 3 kierrosta ilman pysähdyksiä. yritti esson parkissa jos jonkulainen jannu mutta jäi pullakahvit saamatta
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Nyt loppui veivaaminen ja työntäminen, vaihdoin startin! Todella hauska homma tuossa pihalla, ainakin valoa riitti. Samalla huomasin että laturin yläpuolinen kiinnitysrauta oli puoliksi poikki, kohta olisi sekin alkanut kolisemaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Frostwind

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tuli tossa todettua ettei se veivi ole mikään turhanpäiväinen kapistus. Nappiksessa oli akku niin tyhjä etteivät valotkaan enää palaneet. Veivi oikealle kohdalle ja napakka polkaisu niin johan hörähti.
Vastaa Viestiin