Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

t tulppu kirjoitti:Toinen takavalohimmeämpi kuin toinen ja toisessa vetonivelessä kumissa pieni reikä...
Vaihda takalampun polttimo uuteen ja puhdista liitokset. Kumin vaihto on helppo kun laittaa siihen venytettävän kumin ja on oikea työkalu.
Kuva
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

kiitos vaan..eiköhän lamppu vaihdu ja nivelen kumikin vaihdu..ei ole iso propleema...
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Aamu alkoi että vaimon kuljetus kouluun ei toiminut.. eli vaimo halusi että vien hänet Ladalla kouluun. muuten hyvä mutta auton roikan kellokytkin ei ollut lähtenyt päälle..n ilmeisesti 24 astetta pakkasta on raja sille .kellolle.. No Lada lähti käyntiin ja pyöri ihan normaalisti..pakkasnesteen vahti ilmoitti että syylärissä nestettä lian vähän. Mutta en ollut moksiskaan kun auton alla ei nestevuodon jälkiä ollut , arvelin että kun lämpimänä starttaan niin lampun ei pitäisi syttyä..mutta hyvin toimi vaihdelaatikkko kun synteettiset öljyt. vaihdoin viime kevään huollossa. Vaimo kouluun Ja lämpesi autokin pikku hiljaa... Auto oli lähtiissä vähän lumen peitossa ja ikkunat ei pahasti jäässä. mutta kylmään autoon pari henkeä ja koira.. Niin sellaisen havainnon tein että auto ei mene ihan höyryyn sisältä...Ehkä johtuu siitä että olen aika paljon sisälämmitintä käyttänyt..että sisätilat suht kuivat... Mutta osansa myös on ehkä tekemälläni Läpivirtaus systeemillä.. Takalasi höyry hävisi aika nopeasti..takalasinlämmitin oli vähän aikaa päällä.mut ei pitkään.. Kotiin tullessa sammutin koneen ja käynistin uudelleen ja nesteen korot kohdallaan. ei aihetta panikkiin....
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vaihdoin nyt illalla takajarrukengät kun käsijarru ei enää ottanut toisella puolella. Ladassahan takajarrut on toteutettu siten että, kenkien kuluessa tiettyyn pisteeseen käsijarru lakkaa toimimasta. Käyttöjarrulahan kengät voi jarrutella vaikka raudalle asti. Kuskinpuoleisen sylinterin etummaiseen männän juuressa oli kosteutta eli pitää joskus tuo sylinteri vielä vaihtaa, tai sitten tiivistesarja laittaa...
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja mush »

Violettiin kelattu mittariin lisää viikossa 3160km, Balttiaa ja Puolaa suurimmaksi osaksi. Ei voi muuta sanoa kuin että vieläkin pelaa kuin julkisen kulkuvälineen saniteettitilat. Vähän jännitti lähteä liikkeelle lauantaiaamuna Kaunasista, kun pakkasta oli -19 ja ei tietenkään mahdollisuutta roikkaan - tänä talvena kun ei ole akun kuntoa päässyt vielä kokemaan kunnon pakkasilla. Lähti kuitenkin kuin aivan normaalisti.

Itä-Puolassa pakkaset olivat sikäläisittäin sellaisella tasolla, että ihmisiä oli kehotettu pysymään kotona, junat eivät kulkeneet kunnolla, jne. Eläessäni en ole nähnyt niin paljon tien varteen hyytyneitä autoja ja rekkoja kun tällä reissulla.

Suurin huolenaihe oli kyseistä matkaa varten hankkimani kitkarenkaat, paluumatkalla ennen Tallinnaa alkoi tulla jo ikävä nastoja, etelämpänä sen sijaan kaatoivat niin paljon suolaa tai muita mömmöjä teille että pysyivät pakkasillakin auki. Nyt on taas nastarenkaat palautettu auton alle.

Ainoastaan yksi "lajitoveri" nähty liikenteessä matkan aikana, lauantaina Latviassa Bauskan ja Riian välillä tuli vastaan tuplalamppu.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
calmari

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja calmari »

Murros pirulaine antautu ja tietenkii venäjällä, alko ravistaa jo 40 vauhissa, varaosakaupan pihal pikku pyörähys renkaat linkus ni tärinä lakkas mut kääntäes tuli kolina tilalle, ei ollu venäläistä murrosta ni piti tyytyy italialaisee mikä makso vissiin 18 E, toi se viel kotiakin ja kotona huomasin et tul hätäiltyä, kumi ol rikki ja murros vaa jäässä mut ompaha vaihettu. mittaris joku 91 500 :-)
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ladat mulla siitä ihmeellisiä että aina kotiin tuonut vaikka ontumalla.. Esim reissu ex appiukon hautajaisiin kuhmoon... Siellä antautui syttyboksi pyöri kuumana vain 2 pytyllä.. Ja tietysti akoilla kiire kuppiloihin.. Niin kaasupohjassa tultiin Kuhmosta, Kuopioon.. Katalysaattori otti ihteensä sillä reissulla. Kun hajosi miltein heti tuon reissun jälkeen.. Sinne ois Kuhmoon pitänyt parempi auto jättää.. Tai hinnaus auto tilata..
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Täällä jälleen, mutta ilman omaa Ladaa. Hondalla kurvailun ohella pari kertaa on tullut entisellä kipolla ajeltua. Suurimmat huomiot kiinnittyivät Ladan erinomaiseen takanäkyvyyteen ja isoihin peileihin. Miinus puolina ehkäpä hieman omalaatuiseen ajoasentoon, tai sitten vain oppinut liian hyvälle :lol:
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Riippuu Honda mallista Hyvyys istumiseen,,,,, Jos tykkää lattialla tai hyvin matalalla istua.. citten Civic hyvä malli.....Vävy pojalla noita Hondia jokunen näkynyt olevan.. Nyt sellainen pikku Urheilu kirppu..
Ainiin vaihdoin takalampun, oli lampun lasiin nätti hopeointi tarttunut oli muuten ehjä... tai mitä se tummenpi väri siinä lasissa on.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja mush »

Kuva

65tkm ajettu vääräprofiilinen jakopäänhihna. Eli tuo on aikanaan itse vaihtamani motonetin vielä silloin 8v koneisiin myymä väärä hihna. Kummasti on hihna muuttanut profiiliaan kolmessa vuodessa "oikeaan suuntaan", istuu jo aika hyvin rattaalle.

Tänään lähti myös alkuperäinen vesipumppu vaihtoon, ihan ok kuntoisena, ei välyksiä tmv. Oli näköjään jo tuolloin muovisiipisiä tehtaalta lähtien. Nyt on tarvike metallisiivellä, jonka en kyllä odotakaan kestävän 130tkm.

Oli vaikeaa taas pakkasnesteen valinta, kun Tokmannin varassa olin hankinnan kanssa. Oli väritöntä, pinkkiä ja vihreätä etyleeniglykolia ja sitten sitä keltaista (rellujen) litkua. Ostin sitten väritöntä, oli 0,99eur/l valmiina seoksena.

Moniurahihnasta löytyi kohtalaisen kokoinen kivi (n. 3mm kanttiinsa), piti kasauksen jälkeen aikamoista meteliä. Näkyi hihnan profiilin pohjalla olevan ylimääräistä pienempää tavaraa muutenkin, hihna saman ikäinen kuin jakopäänkin.

Kampiakselin moniurahihnapyörän värinänvaimennuskumi aika heikossa hapessa, pitää uusia ennen kuin kehä lähtee irti.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja mush »

Uudempi rupesi tiputtamaan jäähdytinnestettä pakosarjan päälle. Kaasuläppäkotelosta oli päältä syöpynyt puhki messinkinen lähtö. Näytti aluksi että asentotunnistimelta tippuu jotain nestettä, mutta neste kiemurteli piilossa siinä pinnassa niin että tippa putosi lopuksi asentotunnistimen ruuvin luota pakosarjalle. Nappasin vähän ronskimmin kiinni messinkisestä lähdöstä ja se meni poikki.

Suunnittelin vetäistä kierteet siihen ja letkunipat tilalle molemmin puolin. Mutkahan tuossa on alkujaan molemmissa, mutta sommittelin että suoratkin mahtuu ihan yhtä hyvin. Tähän hätään löin vain letkut yhteen putkenpätkällä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

pressa kirjoitti:
t tulppu kirjoitti:Toinen takavalohimmeämpi kuin toinen ja toisessa vetonivelessä kumissa pieni reikä...
Vaihda takalampun polttimo uuteen ja puhdista liitokset. Kumin vaihto on helppo kun laittaa siihen venytettävän kumin ja on oikea työkalu.
Kuva
Katselin sivusta kun työkaveri vaihtoi vetoakselin suojakumin tuolla.Hyvä peli.
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Terve!

On varmastikin hyvä vempele tuo, missähän noita myydään?
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Hei,
sehän tuli kuin apteekin hyllyltä tuo vastaus, josta kiitos! :D
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Vastaa Viestiin