Juu,huomasin kyllä.Kauhistelin että kukas se siinä samaralla kaahailee vaikka keli oli pahimmillaan.ladamaster kirjoitti:Kun ei osata ajaa, kun vähän tulee lunta tielle![]()
Jasu ohitettu, 13.1 noin klo 10.30 kehä I:lla matkalla länteen Tuusulantien rampin jälkeen kurvailemassa 110:llä, perävaunullisella Eurosamaralla.
Autojen bongaukset tämän otsikon alle!!!
Re: on se kumma..
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Tuossa näyttää olevan persiistä tuunattu. Tuo takapuoli valojen ympäriltä kuuluis olla musta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Löytyy mosse elite 1500 "manhattan" -74 projektina.Idän Ihme 1 kirjoitti:ff8728 kirjoitti:Mulla oli mosse 1500 ehkä -77. Tuo on jotenkin erinäköinen, uudempi vissiin
Onko jollain kerholaisella Mossee?
Tuo on kuitenkin mosse kun siinä on nuo azlk lätkät ja muutenkin on mosse. Veikkaisin että tuo on 70-luvulta.jasu35 kirjoitti:Kaverilla oli joskus samanlainen,oli -75,mutta noi eestin vehkeet voi olla vaikka -91:ä,siellä kun on myyty noita vielä silloinkin.Eli lienevät IZH tehtaan tekeleitä.ff8728 kirjoitti:Mulla oli mosse 1500 ehkä -77. Tuo on jotenkin erinäköinen, uudempi vissiin
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Täältä löytyy myös Elite 1500 -76 Projektina. Tarvisi roiman kasan innostusta jatkaa vielä aika keskeneräistä prokkista. Onneksi sain larssi21074:lta hyviä osia viime keväänä niin taas jaksaa laitellalarssi21074 kirjoitti:Löytyy mosse elite 1500 "manhattan" -74 projektina.Idän Ihme 1 kirjoitti:ff8728 kirjoitti:Mulla oli mosse 1500 ehkä -77. Tuo on jotenkin erinäköinen, uudempi vissiin
Onko jollain kerholaisella Mossee?
2101 1300 tic
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
2101 1200L -86 Kesäauto
Moskvitch Elite 1500S -76 projektina
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
On noita vissiin parikin kappaletta. Yksi suomiauto oli joskus myynnissä jossain ja toisesta näin kuvan mobilistissa. Molemmat olivat vanhalla keulalla, ilmeisesti heti mallin ensimmäisiä kappaleita, ne jotka suomeen tuotiin.
Nyt puhuin suomiautoista, saattaahan noita olla tuontiautojakin..
Nyt puhuin suomiautoista, saattaahan noita olla tuontiautojakin..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Tuo aiemmin kuvattu Mossehan on selvästi moskovalainen M-2140 valmistettu 1976 lähtien jonnekin lähes 80-luvun loppuun. Suomessakin myytiin Elite 1500S nimellä 1976-1980 kunnes vientituunattu 1500SL korvasi sen täällä. Toisaalta tuo voi olla myös samainen korimalli mutta vanhalla 1,36 koneella eli malli M-2138, niitä ei suomessa myytykään, ei varmaa tuotu yhtään. Käsittääkseni Izhevskissä ei ikinä valmistettu tuota uudempaa korimallia vaan siellä valmistetut autot perustui vanhaan 412 malliin, jota Moskovassa valmistettiin 1969-1975.
Tuo virossa myytävä Izh-21251 on taas modernisoitu versio (1981-1995) perusversiosta IZh-2125 (1973-1980), joka oli Neuvostoliiton ensimmäinen Combi Coupe ts. Hatchback mallinen auto. auto muutoin perustui Moskvitsh 412 malliin kuten muutkin Izhevskiläiset. Konela toi kokeeksi kolme kpl tuota perusversiota joskus 1975 (kuva ja juttu tuulilasi-lehdessä). Myöhemmin yhtä näistä kaupattiin jonkun romu-farmin huutokaupassa (kuva Mobilistissa) ja nähtävästi tämä yksilö oli myöskin myytävänä Tuusulassa, jota kävin silloin Vanja-Enon kanssa katsomassa. Myöhemmin auto oli myynnissä Hyvinkäällä, kävin silloinkin ihmettelemässä sitä. Auto oli pohjastaan hyvin mätääntynyt ja muutenkin sammaloitunut ja puutteellinen raato. Sittemmin auto kai siirtyi itä-suomeen jollekin joka kai otti siitä varaosiksi tekniikan ja korin uhkasi laittaa paalliin (itärauta-foorumilla). Kahdesta muusta yksilöstä ei ole mitään tietoa. Itärauta foorumilla muistaakseni joku kirjoitti, että oli jostain hankkinut tuollaisen uudemman 21251 mallin ja alkanut puuuhaamaan sitä Suomen-rekisteriin, on luultavasti ainoa suomessa tuota versiota.
Niin ja itsellä on lähinnä koristeena ja mahdollisena varaosa-autona Moskvitsh Elite 1300M -73
Tuo virossa myytävä Izh-21251 on taas modernisoitu versio (1981-1995) perusversiosta IZh-2125 (1973-1980), joka oli Neuvostoliiton ensimmäinen Combi Coupe ts. Hatchback mallinen auto. auto muutoin perustui Moskvitsh 412 malliin kuten muutkin Izhevskiläiset. Konela toi kokeeksi kolme kpl tuota perusversiota joskus 1975 (kuva ja juttu tuulilasi-lehdessä). Myöhemmin yhtä näistä kaupattiin jonkun romu-farmin huutokaupassa (kuva Mobilistissa) ja nähtävästi tämä yksilö oli myöskin myytävänä Tuusulassa, jota kävin silloin Vanja-Enon kanssa katsomassa. Myöhemmin auto oli myynnissä Hyvinkäällä, kävin silloinkin ihmettelemässä sitä. Auto oli pohjastaan hyvin mätääntynyt ja muutenkin sammaloitunut ja puutteellinen raato. Sittemmin auto kai siirtyi itä-suomeen jollekin joka kai otti siitä varaosiksi tekniikan ja korin uhkasi laittaa paalliin (itärauta-foorumilla). Kahdesta muusta yksilöstä ei ole mitään tietoa. Itärauta foorumilla muistaakseni joku kirjoitti, että oli jostain hankkinut tuollaisen uudemman 21251 mallin ja alkanut puuuhaamaan sitä Suomen-rekisteriin, on luultavasti ainoa suomessa tuota versiota.
Niin ja itsellä on lähinnä koristeena ja mahdollisena varaosa-autona Moskvitsh Elite 1300M -73
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Useita Ladoja juuri äsken Nelosella elokuvassa Salaisen agentin tunnustukset.
Äijät istuivat nappiskombissa kytiksessä ja kuljettaja tyrmäsi kuskinovella ohi hiihtäneen miehen ja kaappasi tämän suksineen päivineen takapenkille.
Autossa pisti silmään 21011 mallinen naamapelti puskurin takana olevine reikineen.
Äijät istuivat nappiskombissa kytiksessä ja kuljettaja tyrmäsi kuskinovella ohi hiihtäneen miehen ja kaappasi tämän suksineen päivineen takapenkille.
Autossa pisti silmään 21011 mallinen naamapelti puskurin takana olevine reikineen.
Ja tämä kohtaushan sijoittui ilmeisesti 70-luvun alkuun, ja kuitenkin kuvassa näkyi myös 2105 ja 2107 mallit.Jusu kirjoitti:Useita Ladoja juuri äsken Nelosella elokuvassa Salaisen agentin tunnustukset.
Äijät istuivat nappiskombissa kytiksessä ja kuljettaja tyrmäsi kuskinovella ohi hiihtäneen miehen ja kaappasi tämän suksineen päivineen takapenkille.
Autossa pisti silmään 21011 mallinen naamapelti puskurin takana olevine reikineen.