Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Todella hyvän fiiliksen kyllä jätti jo lyhyelläkin koeajolla ko. auto, voisin helposti kuvitella omistavani moisen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Ei C3 ole ensimmäinen Audi 100 -malli. AutoWiki kertoo "Kolmannen sukupolven Audi 100 tuli markkinoille vuonna 1982".Jaska HKI kirjoitti:Katsoin netistä,mikä tämä C-3 malli on,no sehän on se ensimmäinen Audi 100 (aerodynaaminen),ilmanvastuskerroin 0,30.
Itselläni on ollut Typ44/C3 vuodesta 2002 lähtien. Edelleen kun hyppää toisten merkkien ja uudempien mallien ratista oman Audin rattiin, niin tulee olo, että hitto tämä on mukava auto ajella. Ja vääntävä vitoskone on kyllä hieno moottori ja siinä on hieno käyntiääni.
Kun on kuskina ollut, niin jostain syystä moni kyydissä olija mainitsee autosta jotain. Useampi on ihmetellyt isoja takajalkatiloja. Ja vanhan auton tarjoamaa mukavuutta, arvokkuutta, sekä hiljaisuutta.
Mersuja työkseen kauppaava tuttu ajoi Audillani ja sanoi, että laadukkaan auton tunnistaa siitä, että se ei vielä puoli miljoonaa ajettunakaan nitise, eikä natise. Toiset on luotuja kulkemaan.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Jos yöllä on satanut ja auto on hieman kallellaan niin ovien väliin mennyt sadevesi poistuu noroina vedenpoistorei ìstä.Kuka tietää minkä takia ovissa ei ole ruostetta vaikka auto täyttää ensi Juhannuksena 22 vuotta? Nollakelillä luulisi veden jäätyessään laajenevan ja rikkovan alasaumaa? Ihme peli.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Eikös se oo alumiinia...Jaska HKI kirjoitti:Kuka tietää minkä takia ovissa ei ole ruostetta vaikka auto täyttää ensi Juhannuksena 22 vuotta?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Täysin sinkitty kori syynä. Täysin ruosteeton oli myös pihalla lojunut 405 peugeot jolla oli ikää saman verran ja kilometrejä 310tkm
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
No ei se alumiinin käyttö Audeissa kovin uusi juttu näytä olevan, koska ensimmäisen kerran Audi teki korin kokonaan alumiinista jo v. 1913 (NSU 8/24).

Audi A8:n kohdalla (tuotannossa 1994-2003) alumiinikori painoi 249kg, teräskorina se olisi painanut 200kg enemmän. Audi A2 tehtiin myös kokonaan alumiinista.
http://www.audi.co.uk/audi-innovation/h ... uture.html
http://www.audiworld.com/news/02/alumin ... ent1.shtml


Audi A8:n kohdalla (tuotannossa 1994-2003) alumiinikori painoi 249kg, teräskorina se olisi painanut 200kg enemmän. Audi A2 tehtiin myös kokonaan alumiinista.
http://www.audi.co.uk/audi-innovation/h ... uture.html
http://www.audiworld.com/news/02/alumin ... ent1.shtml
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tervehdys!
-Puhetta oli noista Audi 80:n ovista. Oven yläosa, ts. ikkunoiden karmit ja vähän matkaa oven runkoa on alumiinia. Koottu pulttiliitoksella oven alarunkoon (sinkittyä peltiä). Rakenne selviää parhaiten, kun purkaa ovipahvin irti
-Puhetta oli noista Audi 80:n ovista. Oven yläosa, ts. ikkunoiden karmit ja vähän matkaa oven runkoa on alumiinia. Koottu pulttiliitoksella oven alarunkoon (sinkittyä peltiä). Rakenne selviää parhaiten, kun purkaa ovipahvin irti

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tuli ajettua 4 päivän aikana 1350 km kun kävin Vaalan reissulla.Auto pelasi kuin ajatus,menomatkalla keskikulutus 7,3 litraa/100km.Ostin veljeltä käytetyt talvirenkaat lähes täysillä nastoituksilla 4kpl vanteineen 100€.Matkamittarin saa toimimaan kun ajon aikana koputtaa mittarin "lasiin" tällä konstilla sain tänään 580km mittariin.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Varmaankin jotain "lentokonealumiinia" kun karmin yläosat on niin jämäkät?pahnapuhallin kirjoitti:Tervehdys!
-Puhetta oli noista Audi 80:n ovista. Oven yläosa, ts. ikkunoiden karmit ja vähän matkaa oven runkoa on alumiinia. Koottu pulttiliitoksella oven alarunkoon (sinkittyä peltiä). Rakenne selviää parhaiten, kun purkaa ovipahvin irti
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
-Sopivasti lämpökäsiteltyä alumiinia käytettyJaska HKI kirjoitti:Varmaankin jotain "lentokonealumiinia" kun karmin yläosat on niin jämäkät?

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Syksyisin olen vaihtanut moottoriöljyt ja suodattimen.Tulpat vaihdettiin 1,5 vuotta sitten.Pitäisi etsiä jostakin romulaatikoista vanhanmallista tulppa-avainta kun nykyisiä tulppia ei ole kertaakaan katsottu kun avaintakaan ei ole.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Pari varoituksen sanaa näin talven edellä (ja miks ei muutenkin) Audi 80:een liittyen:
-keskuslukituksen kompura on tavaratilassa , kannattaa varmistaa, että takaluukku aukeaa avaimella.Edellisessä 87- 1.8S Audissani keskuslukitus lakkasi toimimasta, takaluukun lukko umpijumissa ja ainoa mahdollisuus avata takapaksi oli rikkoa toinen peräluukun takalampuista
Mikäli on ns. suksipussi- lisävaruste ( kuten nykyisessä 2.0E :ssäni), on mahdollisuus "sörkkiä" sitä kautta
-Toinen on takaiskarit: em. 87:ssa alasilmukka oli murtunut irti, taka-akselin pystyliike holtiton, jos olis luiskahtanut paikoiltaan. Onneksi ilmeni talvirenkaiden vaihdossa...
-Muuten kyllä ehdottomast yksi käyttöautojen parhaimmistoon kuuluva laite
-keskuslukituksen kompura on tavaratilassa , kannattaa varmistaa, että takaluukku aukeaa avaimella.Edellisessä 87- 1.8S Audissani keskuslukitus lakkasi toimimasta, takaluukun lukko umpijumissa ja ainoa mahdollisuus avata takapaksi oli rikkoa toinen peräluukun takalampuista


-Toinen on takaiskarit: em. 87:ssa alasilmukka oli murtunut irti, taka-akselin pystyliike holtiton, jos olis luiskahtanut paikoiltaan. Onneksi ilmeni talvirenkaiden vaihdossa...
-Muuten kyllä ehdottomast yksi käyttöautojen parhaimmistoon kuuluva laite

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Juuri tuo keskulukituksen ilmasylinteri on kytketty peräkontista pois päältä sen epävarman toiminnan takia.Luukkuun ei avaintakaan ole,eikä hommata kun peräkontissa mitään varastettavaa ole.Edullisena käyttöautona ihan hyvä valinta.Paras tähän asti ajamistani merkeistä vrt Toyota,Renault,Fiat,VW,Lada,Wartburg,Ford....pahnapuhallin kirjoitti:Pari varoituksen sanaa näin talven edellä (ja miks ei muutenkin) Audi 80:een liittyen:
-keskuslukituksen kompura on tavaratilassa , kannattaa varmistaa, että takaluukku aukeaa avaimella.Edellisessä 87- 1.8S Audissani keskuslukitus lakkasi toimimasta, takaluukun lukko umpijumissa ja ainoa mahdollisuus avata takapaksi oli rikkoa toinen peräluukun takalampuistaMikäli on ns. suksipussi- lisävaruste ( kuten nykyisessä 2.0E :ssäni), on mahdollisuus "sörkkiä" sitä kautta
![]()
-Toinen on takaiskarit: em. 87:ssa alasilmukka oli murtunut irti, taka-akselin pystyliike holtiton, jos olis luiskahtanut paikoiltaan. Onneksi ilmeni talvirenkaiden vaihdossa...
-Muuten kyllä ehdottomast yksi käyttöautojen parhaimmistoon kuuluva laite
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Taitaapi ainakin VariantVorkkaleissakin olla siellä takaluukussa se keskuslukkopumppu. Ainakin olen näin antanut itseni ymmärtää. Ja siitä on varoiteltu. Onneksi on takaluukun avaamismahdollisuus avaimella ja sen luukun saa sellaiseen asentoon ettei keskuslukko sitä avaa ja sulje.
Itsekin olen todella huono lukitsemaan autoja. Aina räpeltää niiden lukkojen kanssa kun kamaa on käsissä ja sitä pitäisi autoon työntää. Venäjällä tosin lukitsen. Suomessa enimmäkseen vain laitan ratin haittatangon vaikka mitä silläkään tekee kun PIIKA sisältää jo alkeellisen ajoneston. Kun autossa ei säilyttele mitään arvotavaraa ja yleensä NeitiHauHau on kyydissä niin turhaa on lukkojen kanssa pelata. Näin meillä.
Itsekin olen todella huono lukitsemaan autoja. Aina räpeltää niiden lukkojen kanssa kun kamaa on käsissä ja sitä pitäisi autoon työntää. Venäjällä tosin lukitsen. Suomessa enimmäkseen vain laitan ratin haittatangon vaikka mitä silläkään tekee kun PIIKA sisältää jo alkeellisen ajoneston. Kun autossa ei säilyttele mitään arvotavaraa ja yleensä NeitiHauHau on kyydissä niin turhaa on lukkojen kanssa pelata. Näin meillä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Jaska, voitaisiinko todeta, että Saksalaisten autojen karavaani kulkee, vaikka koirat räksyttää...
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments