Sivu 20/25

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 16.7.2010 12:29
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä on kaikki ikkunat jotka on epoksilla korjattu toimineet täysin. Vaihdoin myös ne katkojankärjet ja sen puolan, ja kyllä toimii!

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 17.7.2010 11:46
Kirjoittaja lada.h.s
Huomasin tyhjäkäynnin pudonneen kärkien vaihdoin jälkeen liian alas. En tietenkään heti ollut muistanut että sytytyksen ajoitushan muuttuu
aina hieman kun kärkiä räplätään. No korjasin senkin tilanteen.Ja nyt on kaikki kohdillaan.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 18.7.2010 8:24
Kirjoittaja lada.h.s
Onnistuin kolhimaan tämän autotallin ovenkarmiin. :oops: :oops: :oops: :oops: :( Ja kytkinkin luistaa. :(
Kävin tässä äsken tarkemmin katsomassa sitä lommoa ja se ONNEKSI vaikutti että sen saa korjattua takapuolelta kopauttamalla. Se tuli oikeaan
takaoveen.
Paljonko maksaa yleisen hintatason mukaan autoon kytkinremontti? Itse en tuota oikein osaa enkä halua tehdä.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 18.7.2010 9:25
Kirjoittaja pressa
Kykimen osat 120e ja työtä 3 tuntia eli 180e on yhteensä 300e. Nyt on yksi hinta näkyvillä tässä, saa tulla laittamaaan että osta motonet 80e ja tunnissa tekee eli 140e....

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 18.7.2010 10:21
Kirjoittaja lada.h.s
pressa kirjoitti:Kykimen osat 120e ja työtä 3 tuntia eli 180e on yhteensä 300e. Nyt on yksi hinta näkyvillä tässä, saa tulla laittamaaan että osta motonet 80e ja tunnissa tekee eli 140e....
HAHAA!!!! Vika olikin vain kytkinpolkimen virheellisessä säädössä!!!! Säädin kytkimen niin että se ottaa paljon alempaa kuin mitä se otti aikaisemmin.
Se otti ennen vasta täysin ylhäältä ja nyt se ottaa alta puolenvälin. Tästä ei varmaan ole mitään haittaa kytkinjärjestelmälle?
Luistamattomuus todettiin seuraavalla kokeella: ajettiin pitkään jyrkkään ylämäkeen kaasu pohjassa kolmosella nopeuden ollessa 60-65 kilometriä
tunnissa. Ja välillä potkaistiin kytkintä alaspäin pari kertaa ja ei luistanut.
Ja lommokin on suoristettu sillä tavalla että sitä ei näe yli 4 metrin päästä.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 18.7.2010 11:07
Kirjoittaja pvdriver
eikai siitä haittaakaan ole kun vaan irrottaa kunnolla ja vapaaliike on aisoissa...

eikö se nyt ole sama ryttääkö sen auton pellolla vai autotallissa... :roll: itsekki olet paasannu noiden pyöree- ja tuplalamppusten romutuksesta...

eläkä yhtään sitä kytkinremonttia pelkää, autoasentajaksi jos aiot niin hyvä vaan kun jo aikasempaa kokemusta, kuitenkin ladan kytkimen vaihto on autoista helpoimpia ja siten hyviä harjoituskohteita. etuvetoiset vaativat jo montakertaa enämpi touhuumista... suurin karsastus usein se auton alla roplaaminen mutta jos sitä vaan ei pelkää ja saa auton nostettua riittävän ylös niin maailman helpoin kytkimen vaihto... kuitenkin ennemmin tai myöhemmin joudut kytkimiä vaihtamaan. työn kuvaus selostettu vaihe vaiheelta moneen kertaan foorumilla joten tiedosta ei ainakaan pitäisi jäädä kiinni, tuskin työkaluistakaan...

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 18.7.2010 18:57
Kirjoittaja lada.h.s
pvdriver kirjoitti:eikö se nyt ole sama ryttääkö sen auton pellolla vai autotallissa... itsekki olet paasannu noiden pyöree- ja tuplalamppusten romutuksesta...
Enpähän todellakaan tarkoituksellisesti sitä kolhinut. Ja mitenkä tuo paasaamisesta kirjoittaminen tähän kuuluu??? Jos vahingossa kolhin ja vahingot
korjaan niin se ei minusta todellakaan vastaa käsitystä romuttamisesta.

Mutta asiaan.
pvdriver kirjoitti:eläkä yhtään sitä kytkinremonttia pelkää, autoasentajaksi jos aiot niin hyvä vaan kun jo aikasempaa kokemusta, kuitenkin ladan kytkimen vaihto on autoista helpoimpia ja siten hyviä harjoituskohteita. etuvetoiset vaativat jo montakertaa enämpi touhuumista..
Mutta eipähän tuolle nyt onneksi ollut tarvetta. Äitini Nissan Micra myytiin pois koska siinä kytkin luisti ja sitä ei viitsitty itse korjata.
Ainoa iso ongelma kytkimen korjaamiseksi kotona on juurikin se riittävän nostokorkeuden puute.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 18.7.2010 21:49
Kirjoittaja Jokari
Kyllä noita on lattiahommina tehty iät ja ajat....sen verran pitää saada ylös että alle sopii muutenkin kuin uloshengityksellä ja loota mahtuu välistäkin tulemaan.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 18.7.2010 22:21
Kirjoittaja pvdriver
jep, ja jos osaa askarrella vielä kepin irti vähentää nostotarvetta, itse ei ole keppiä tullu irroiteltua, onnistuu niinkin. kunnon pukit pääasia, sellaisiksi voitanee lukea myös talvirengas vanteineen lappeelleen renkaan alle... ;)

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 1.8.2010 8:49
Kirjoittaja lada.h.s
Käytiin eilen illalla ajamassa tällä Jyväsjärven rantaan, koska kävimme koko perheen voimin katsomassa Suomen suurinta ilotulitusta.
Oli sellainen pommitus että! Onneksi Abu Dhabi maksaa! :D
Isäni kehui ajovalojen tehoa. No tottahan se on että ne on tehokkaat.Tässähän on H4set.
Ostin tähän eilen rompetorilta toiset sisävalot, koska halusin sellaiset joissa se nappula on hopean värinen. :lol: :D

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 3.8.2010 8:57
Kirjoittaja lada.h.s
Tänään käydään katsastamassa. Vähän jännittää...

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 3.8.2010 9:22
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Menestystä!

SvS

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 3.8.2010 11:08
Kirjoittaja lada.h.s
Sdelano v SSSR kirjoitti:Menestystä!

SvS
Kiitos!

Läpi meni, huomautuksitta.
Jyväskylän Q Katsastuksessa käytiin. Hintaa tuli 49 euroa. Katsastaja oli selkeästi Ladamiehiä. Kehui autoani.

Pakokaasupäästöt olivat seuraavat:

CO % 0.19
HC ppm 119
02 2.8
CO2 12.9

Jarrutkin olivat hyvät, samoin iskarit.
Isäni uhkaili kyllä että tämä tuote laitetaan pian seisontaan.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 3.8.2010 15:38
Kirjoittaja THI-900
Hieno homma! Ehkä naksun rikkaammalle vois kääntää kun melkein nollilla on häkä.

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Lähetetty: 3.8.2010 15:55
Kirjoittaja lada.h.s
Haitanneeko tuo?