ladan rakennusta...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla oli joskus vajaa 60 kg hiekkasäkki kontissa kaikkien muiden rojujen lisäksi, tuollainen vajaa sata kiloa ylimääräistä massaa taka-akselin takapuolella vaikuttaa kyllä niin negatiivisesti auton ajettavuuteen että lopulta heivasin kaikki mäelle ja kas; rupesi taittumaan ihan eri tavalla... :lol:

Kumma että Starletitkin on vielä monesti kilpailukykyisiä, eipä ole juuri peräylitystä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no ei oo starlettikaan kaksinen talviauto, noin sivariliikenteessä... :roll: sinänsä jännää että tätäkin piti täällä alkaa vääntämään kun samat jannut kirjottelee samasta aiheesta myös täällä: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 5&start=30 :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Viriosista keskustelua ei ole koskaan liikaa.

Ja ainahan voi hakea paremmille foorumeille jos tunkiolla vääntö rupeaa korpeamaan. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

kerpele, vieläkään ei tän enämpää tuhoo aikaseksi:
Kuva
ai että aamenella?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

pvdriver kirjoitti:kerpele, vieläkään ei tän enämpää tuhoo aikaseksi:
Kuva
ai että aamenella?
mistä vielä löytyy vanhansäänön aatamin aikasia piikkirattaita joilla on ajettu viimeksi kilpaa joskus 80-90 luvun vaihteessa :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

kytökoskelta, samahan se jonku on nääki loppuun ajjaa... :lol:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ite ajelen noilla "uudensäänön" renkailla. kilpurilla silpon jäällä semoset renkaat joilla ei voi kisaa enää ajaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

tällä vehkeellä ajelut ajeltu tältä talvelta...

moottori on toiminu hienosti, mitään ei sille ole tarvinnut tehä, syylari aavistuksen tiputtelee, sen takia nesteitä välillä lisäilty ei muuta... voimansiirron osiakaan ei pito-ongelmien takia ole hajonnut. ja jäipä vielä tuleville lumille satsi hyviä bfgoodridgejä... 8) niin ja kaks kappaletta sivuvilkkuja hukassa... :lol: ainiin, onhan se käyntiinlähtöongelma, lämpimänä ajon jälkeen tuntuu että virta on vähissä, tosi laiskasti pyörii... :?

kaikenlaista kehitettävääkin olisi. etupään pyöränkulmat pitää joskus katsella kohdilleen, oikeella puolella vieläkin kampperi pielessä vaikka halkastujen rikkojen kanssa sitä jo korjailin. pitäisi molemmille puolille saada samanverran negatiivista kulmaa... joku lainannut multa aurauksentarkistustyökalun, pitänee tehä uusi kun ei ole kuulunut takaisin, nyt mahtaa nimittäin olla harituksella ja rattikin vinossa... takapäästä pitäisi tarkastella onko siellä iskareita enää ollenkaan, tuntuu siltä ettei olisi. ja ehkä jonkun verran jäykempi jousikin olisi taakse paikallaan, kun pohjaillu jonkun kerran, vai ratkaisisko sitten vaan iskareilla tiiä häntä... :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

muutamia alustamuutoksia toteutettuna, myöhemmin näkee menikö parempaan suuntaan... keula saattaa olla liiankin jäykkä noilla iskareilla mutta niitä on helppo vaihdella... korkeus on nyt tommonen että eessä tukivarret suorassa, takapäätä laskin vielä hiukan pitää nyt kattoo kuhan sijautuu, saattaa olla että jäi vielä vähän keulaa ylemmäs, haitanneeko mitään...

Kuva Kuva Kuva

huomaa että pelti aukee nyt oikeella tavalla...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Siitä ei paljon äänet parane...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Komia tuotos kyllä!
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

jees ja kevyt sotku saatiin aikaseksi:
Kuva

kottero toimi hienosti parin tunnin ruopimissessiot, ei lämpöongelmista tai muusta tietoakaan, alusta toimii hyvin, toki paremmasta ei tietoa vaan parempaan suuntaan ainakin vakkarista menty. siis hitaasti ajettaessahan se tuntuu pirummoiselta kivireeltä vaan tuollakin videon vauhdilla toimi vähän epätasaisellakin soraraalla ihan mainiosti, pystyy aijamaan just niin kovaa kun tuo kerkee kulukea. etupään kulmia muuteltu nyt siten että tukivarren pulttien väliin prikkoja, ja takareunaan reilusti enemmän kun eteen, haritusta noin 7mm. jarrut on sopivan tasapainoset, huomaa semmosessa nopeeseen mutkaan jarruttaessa kun normijarrulla jo lähtee perä vähän sivulle on auto helppo kääntää mutkaan... :D

alkaa näköjään rueta maksamaan tääkin touhu, polttoaineenkulutus on tuolla mikkihiiripätkällä jossakin kovan ja mielettömän välillä ja vasta investoijut uuvenveroset sorapyörät on taka-akselilla jo puolikuntoset, ajaa kyllä toisenkin vastaavaan päivän kun vaihtaa takaa eteen. nyt vaan kun pääsi tuon mielettömän pidon makuun ois kivaa ajaa aina uusilla renkailla... :?

mutta onhan se mielettömän hauskaa hommaa, saa tosiaan vetää niiku sielu sietää ja uskallus riittää... :lol:

nyt ois taas löydettävä jostakin virtaa pajottaa rottelo talvee varten valmiiksi, pakoputki tai sarja ratkeili jostakin ja alako pörisemmään kunnolla, eestä sisälokari ulostautu raan varteen, pitänee repiä toiseltakin puolen jne. ja pikku huoltoa muutenkin... niin ja tuota rapaa riittää joka perkeleen paikassa, konetilassa sisällä ja peräkontissa myös... :lol:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

starttiongelma tais ratketa. lopetti viikonloppuna toimimasta kokonaan, naksahus vaan kävi... niinpä piti pyöräyttää kapine pöydälle, oli yks niistä neljästä kentän kiinnityspultista hävinny teille tietämättömille, siis ristiruuvikantaiset pultit startin kuoressa. olisko tuo voinut aiheuttaa että kun on jääny startti just tiettyyn asentoon niin ei lähde ollenkaan pyörimään, kentän maadoitus kun hävinnyt pultin myötä. enivei, samalla solenoidi käytetty auki ja kosketinpinnat hiottu, uus pultti startin kylkeen ja tuntuisi pyörivän virkeemmin kun ennen... jospa se siitä... saa nähdä miten vielä lämpö vaikuttaa, vieläkö tuskastuu kuumana...

Kuva Kuva
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

käötin venakopan poisa, tsekkailin välykset, kolmesta venttiilistä piti hieman säätää, muuten olivat pysyneet kutakuinkin siinä mihin jätettykin... ei toki varmaa että just samassa oisivat olleet kaikki silloinkaan, ykkösen pakoon piti lisätä, kolmosen molemmista vähentää... ketjun kiristin samalla tohinalla.

käänsin myös nokkaa aavistuksen aikaisemmalle, saa nähdä vaikuttiko tuo mitään vetoalue- ja kuollutkohtaongelmaan. tai onko tuo sitten ongelma vai ominaisuus, kokeillaan nyt muuttaa kun kerran on mahdollista...

samalla huomasin että etuiskareiden puslat on sijaantuessaan kulunut väljiksi, pikku klappi tuntuu olevan vaan eipä tuota ajaessa ole huomannut. pitää rueta silmäilemään tiukempia puslia...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin