1500 Combi DeLuxe case closed
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Eipä tässä mahda enää olla juurikaan Ladanajokelejä, joten ajoin kotteron pihaan ja tyhjentelin roinat pois lattioilta ja takaluukusta. Pesin kotteron viime viikolla ennen pakkasia joten se on nyt melko puhdas ja kuiva. Jynssäsin myös lasit sisäpuolelta puhtaaksi.
Nostelin kumimatot pois ja imuroin kesän aikana kertyneet hiekat ja roskat sekä rassasin radion ja lattioilla pyörineet kaiuttimet talteen. Radion taidan laittaa talveksi korollaan, kun siinä oleva vilipsi on melkoisen huono. Akun otin myös tojotaan, koska siinä ollut patteri ei meinannut aamulla jaksaa veivata konetta käyntiin, vaikka pakkasta oli vain muutama aste.
Tojotan huonon akun laitoin taas Ladaan, että saisin sen peruuteltua takaisin puupinon viereen, mutta akunpaska ei jaksanutkaan enää pyörittää moottoria tarpeeksi, vaikka se oli juuri ajon jäljiltä. Piti rontata tallista vielä yksi akku.
Kumimatot viskasin takakonttiin että kangasmatoissa mahdollisesti oleva kosteus pääsee poistumaan raollaan olevista ikkunoista.
Täytyy joku päivä käydä tekemässä liikennekäytöstäpoisto, olisin muuten ehkä käynyt jo tänään mutta en sitten kuitenkaan muistanut ottaa papruja völjyyn lähtiessäni.
Nostelin kumimatot pois ja imuroin kesän aikana kertyneet hiekat ja roskat sekä rassasin radion ja lattioilla pyörineet kaiuttimet talteen. Radion taidan laittaa talveksi korollaan, kun siinä oleva vilipsi on melkoisen huono. Akun otin myös tojotaan, koska siinä ollut patteri ei meinannut aamulla jaksaa veivata konetta käyntiin, vaikka pakkasta oli vain muutama aste.
Tojotan huonon akun laitoin taas Ladaan, että saisin sen peruuteltua takaisin puupinon viereen, mutta akunpaska ei jaksanutkaan enää pyörittää moottoria tarpeeksi, vaikka se oli juuri ajon jäljiltä. Piti rontata tallista vielä yksi akku.
Kumimatot viskasin takakonttiin että kangasmatoissa mahdollisesti oleva kosteus pääsee poistumaan raollaan olevista ikkunoista.
Täytyy joku päivä käydä tekemässä liikennekäytöstäpoisto, olisin muuten ehkä käynyt jo tänään mutta en sitten kuitenkaan muistanut ottaa papruja völjyyn lähtiessäni.
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 6.10.2006 18:02
- Paikkakunta: Olkkola, paikka jossa asuu villi ja vapaa kansa
Re: 1500 Combi DeLuxe 1700cc
Vai pääsi lada talvilepoon. Mulla vasta rumpa alkaa,kun mopedin sarvissa alkaa olla jo turhan viileetä päästellä töihin. Tänään sai nuo talvirenkaat pihaan ja huomenna aattelin vaihtaa alle. Laita merisuolaa kippoon niin imee kosteuden pois,mitä talvella kertyy sisälle.Muistat vaan uusia suolan aika ajoin. Ja keväällä kun laittaa etikkaa vähän kojelaudan päälle kippoon,niin taas häviää jos on tullut ummehtunutta hajua. Pitäs tepsiä hyvin.
Olen pitänyt yleensä ikkunoita sentin verran raollaan joten ilma kyllä vaihtuu eikä kosteutta kerry. Viime talven parkkipaikka oli hieman nykyistä tuulisempi, joten piti aina lumimyräkän edellä käydä veivaamassa tuulen puolelta ikkunat kiinni. Nyt tuskin tarvitsee sillä sain siivotuksi kuusenjuurelle hieman suojaisemman paikan.
Kipaisin teettämässä sen liikennekäytöstäpoiston, uusia papruja ei tosin vielä voitu tulostaa vaan ne tulevat sitten postissa.
Kipaisin teettämässä sen liikennekäytöstäpoiston, uusia papruja ei tosin vielä voitu tulostaa vaan ne tulevat sitten postissa.
Kokeilin Ladaakin käyntiin, virta vaan oli akusta vähissä enkä jaksanut sitä veivilläkään vivuta käyntiin asti, joten piti rahjuta korolla antamaan wirtasta että lähti.
Ryypytin riskaa ja kylmiltään moottori ei tahdo pysyä käynnissä vaikka ryyppyvä somplaisi miten, joten myttysin kumimaton kaasupolkimelle ja moottori rähjäsi muutaman minuutin reilut kolme tonnia taulussa kunnes lämpisi niin että alkoi käydä. Lämmityslaitekin puski hetikohta jo liki tulikuumaa ilmaa, olis kyllä hyvä ja lämmin talviauto.
Pistin patterin lataukseen ja lääsin lumet pois katolta.
Ryypytin riskaa ja kylmiltään moottori ei tahdo pysyä käynnissä vaikka ryyppyvä somplaisi miten, joten myttysin kumimaton kaasupolkimelle ja moottori rähjäsi muutaman minuutin reilut kolme tonnia taulussa kunnes lämpisi niin että alkoi käydä. Lämmityslaitekin puski hetikohta jo liki tulikuumaa ilmaa, olis kyllä hyvä ja lämmin talviauto.
Pistin patterin lataukseen ja lääsin lumet pois katolta.
Ruuvasin Ladan taas käyntiin, tällä kertaa patterissa piisasi virta startilla sahuuttamiseen.
Paiskoin menemään tietä edestakaisin pitkin pientareita, kun tie on jäässä ja päälle oli satanut vähän lunta, eivät nuo kesärenkaat pitäneet sitten yhtään ja meinasi tulla romuva.
Moottori rähjää edelleen melkoisen rumasti kun antaa runtua.
Jarruja rusikoin reilusti, että osaset saa liikuntaa, käsijarruun en tosin tohtinut koskea, se menee varmasti juntturaan. Uusi vaijeri täytyy joskus käydä hakemassa tulevan suven ajokaudelle.
Paiskoin menemään tietä edestakaisin pitkin pientareita, kun tie on jäässä ja päälle oli satanut vähän lunta, eivät nuo kesärenkaat pitäneet sitten yhtään ja meinasi tulla romuva.

Moottori rähjää edelleen melkoisen rumasti kun antaa runtua.
Jarruja rusikoin reilusti, että osaset saa liikuntaa, käsijarruun en tosin tohtinut koskea, se menee varmasti juntturaan. Uusi vaijeri täytyy joskus käydä hakemassa tulevan suven ajokaudelle.
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 6.10.2006 18:02
- Paikkakunta: Olkkola, paikka jossa asuu villi ja vapaa kansa
Re: 1500 Combi DeLuxe 1700cc
Eikös se suvi ala 1.3.???
Niin no saisihan silloin jo kesärenkailla luikastella, mutta joskos se on vielä turhan rospuuttokeliä ajella klassikkopommilla.
Ne jarrut on kuitenkin rymyttävä ensin läpi ja lattian palkista tilkittävä yks hole.
Tosin viimeistään pääsiäiseltä voi joutua ottamaan jo käyttöön, jossei tuon savuttavan wokkipannun tilalle ole vielä silloin jotain korvikeautoa katsottuna.

Ne jarrut on kuitenkin rymyttävä ensin läpi ja lattian palkista tilkittävä yks hole.
Tosin viimeistään pääsiäiseltä voi joutua ottamaan jo käyttöön, jossei tuon savuttavan wokkipannun tilalle ole vielä silloin jotain korvikeautoa katsottuna.
21013
Vaan eipä joudukaan kun ostin yhden Ladan lisää.Ylle allekirjoittanut kirjoitti:Tosin viimeistään pääsiäiseltä voi joutua ottamaan jo käyttöön, jossei tuon savuttavan wokkipannun tilalle ole vielä silloin jotain korvikeautoa katsottuna.


Löysin tämmöisen ja hain siitä paikasta pois kuleksimasta. On plyyssiä ja vähän erikoisempi ratti, kuulemma jostain jenkkilotjasta. On muuten tosi pienikehäinen, peittää aika pahasti nopeusmittarin.
Täytyy ottaa uusia kuvia joskus.
Auto on jonkun papparaisen wanha, kaikki noin 59400 km mittarissa.
VEEPERIN kaasutin


Alla melekein uudet talvirenkaat, mukaan tuli ilmeisesti alkuperäiset venäläiset kesärenkaat. Tuulilasilla liippasi alkuperäiset venäläiset pyyhkijänsulat, arvatkaapa vaan pyyhkikö ne sitten mitään.

Takaluukkuun pöksähti laatikollinen rojua, mm. irtonaiset takavalot, laturi, startti, parit lataussäätimet, lampunkehiä, sekä helmalistat jotka on revitty irti. Lisäksi yhdet paketissaan olevat käyttämättömät venäläiset etujarrupalat

Löytyi myös joku venäläinen rassausvalo akunkenkiin kiinnitettävillä hauenleuoilla.
Pientä pintafixiä tiedossa mutta peltitöitä tuskin, mitä pikaiseen tutkailin. Maalipinta on pääosin hyväkuntoinen ja kiiltävä, tätä kotteroa ei lääsitäkään pensselillä.

Viimeksi muokannut Jusu, 19.4.2008 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013
Emmie taida tohtia siitä luopua vaikka kehä peittää kyllä juuri sen kohdan nopeusmittarista missä se neula liikkuu... Pitää pilkistellä yli tai ali.
Ehdin eilen jo iloita että kaikki ikkunannostimetkin toimii, kunnes viskasin yhden ukon kotiinsa ja se honasi hieman raollaan olevan takaikkunan ja sitähän piti veivata kiinni... Reilu rykäisi akkunaa ylöspäin ja naps
vaijerin kiinnike lasista irti...
s*tanan tunarit kun pitää kaikkea näpelöidä. Rassasin ovipahvin irti ja liimasin nostimen lätkän takaisin nyt araldiitilla ja jätin vingan kanssa kuivumaan nollakellin. Tuskin tulee pysymään.
Lämppärikraanan säätövaijerin kuori on irti säätimen päästä joten kraanaa ei käy säätäminen, silimät kuivaa päähän.
Etuovien kynnyslistat oli ruuvattu irti, mitä lie lattiamattojen kanssa pelattu, oikeanpuoleinen matto oli päin helevettiä. Laittelin maton jotenkin oikein ja ruuvasin listat takaisin.
Ehdin eilen jo iloita että kaikki ikkunannostimetkin toimii, kunnes viskasin yhden ukon kotiinsa ja se honasi hieman raollaan olevan takaikkunan ja sitähän piti veivata kiinni... Reilu rykäisi akkunaa ylöspäin ja naps


Lämppärikraanan säätövaijerin kuori on irti säätimen päästä joten kraanaa ei käy säätäminen, silimät kuivaa päähän.

Etuovien kynnyslistat oli ruuvattu irti, mitä lie lattiamattojen kanssa pelattu, oikeanpuoleinen matto oli päin helevettiä. Laittelin maton jotenkin oikein ja ruuvasin listat takaisin.
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 6.10.2006 18:02
- Paikkakunta: Olkkola, paikka jossa asuu villi ja vapaa kansa
Re: 1500 Combi DeLuxe 1700cc & 1200 Luxus
Mutta jos kuitenkin innostut myymää rattia niin toinenkin ostaja ehdokas ilmoittautuu.
Onnea ja menestystä hankinnan johdosta. Taidetaan saada seuraavaan kokoontumiseen nappiksia ihan mukavasti kokoon.
Onnea ja menestystä hankinnan johdosta. Taidetaan saada seuraavaan kokoontumiseen nappiksia ihan mukavasti kokoon.
21013
No kohta saa varmaan järjestää huutokaupan... 
Vaan eihän se tuolla missälie näyttänyt maksavan edes viittäkymmentä tollaria. Sieltä sen saa varmaan halavemmalla kuin minunkaltaiseltani kitupiikiltä.
Täytyy muuten kurkistella mikä veeperi autossa on ja miten siihen on tuo Ladan oma putsarikotelo kiinnitetty, jos saisi vihjettä tuon kompin kaasarirojektiin.
Koetin tivata että minkäkokoisesta moottorista se on, mutta siitä ei ollut varmuutta, arvio oli että ykspilkkukuutosesta. Voi vain olla hieman isot suuttimet 1,2 pannulle, pintakaasulla hieman nypyttelee eikä se ainakaan mitenkään erikoisesti hyökkää. Jos kottero viepi liikaa lörttiä niin rykäisen hyllystä otsoonin tilalle.
Sytkytyskin on tarkistettava, hieman pyörähtää sammuttaessa takaperin.
Muuten se kyllä käy Ladaksi uskomattoman hiljaisesti ja tasaisesti.
Ommuuten kerrassaan prameat kermanväriset pyöreäreikäiset orkkiswanteet, sopii ihan kivasti valkoiseen autoon.
Jaa niitä kuvia? Joskus.

Vaan eihän se tuolla missälie näyttänyt maksavan edes viittäkymmentä tollaria. Sieltä sen saa varmaan halavemmalla kuin minunkaltaiseltani kitupiikiltä.

Täytyy muuten kurkistella mikä veeperi autossa on ja miten siihen on tuo Ladan oma putsarikotelo kiinnitetty, jos saisi vihjettä tuon kompin kaasarirojektiin.
Koetin tivata että minkäkokoisesta moottorista se on, mutta siitä ei ollut varmuutta, arvio oli että ykspilkkukuutosesta. Voi vain olla hieman isot suuttimet 1,2 pannulle, pintakaasulla hieman nypyttelee eikä se ainakaan mitenkään erikoisesti hyökkää. Jos kottero viepi liikaa lörttiä niin rykäisen hyllystä otsoonin tilalle.

Sytkytyskin on tarkistettava, hieman pyörähtää sammuttaessa takaperin.
Muuten se kyllä käy Ladaksi uskomattoman hiljaisesti ja tasaisesti.
Ommuuten kerrassaan prameat kermanväriset pyöreäreikäiset orkkiswanteet, sopii ihan kivasti valkoiseen autoon.

Jaa niitä kuvia? Joskus.
21013
Liimojen kanssa ei auta läträtä tällä kelillä joten uksessa on nyt puupönkä pitämässä klasin ylhäällä. Asiallinen korjaus joskus.
Lämppärinkraanan vaijeria koetin näpelöidä mutta nakkisormet ei sovi sinne missä kiristysruuvi on, itse asiassa koko vipuhässäkkä pitäisi tonkia pois kojetaulusta joten olkoon sitten toistaiseksi. Tarvittaessa voi tuhkakupinkolon kautta ottaa otteen vaijerista ja vetää vivulla kraanan kiinni.
Lämppärinkraanan vaijeria koetin näpelöidä mutta nakkisormet ei sovi sinne missä kiristysruuvi on, itse asiassa koko vipuhässäkkä pitäisi tonkia pois kojetaulusta joten olkoon sitten toistaiseksi. Tarvittaessa voi tuhkakupinkolon kautta ottaa otteen vaijerista ja vetää vivulla kraanan kiinni.
21013
No nyt on muutama huono kuva kalleriassa.
Latausvalo ei syty lainkaan. Polttimo syttyi kyllä kun releeltä polttimoon tulevalle johdolle antoi virtaa. Kokeilin vielä toista relettäkin mutta valo ei syttynyt. Vika lienee siis releen ja laturin välillä tai laturissa, joka saattaa olla joskus vaihdettu, kun takakontissa oli yksi laturi.
Laturi kyllä lataa, mittasin latausjännitteen joka on tasan 14,3 volttia tyhjäkäynniltä alkaen eikä siitä muutu. Lataussäädin on elektroninen.
Kurkistin sulakerasiaankin, joka oli jotenkin vinossa, niin ettei rasian kantta tahtonut saada irti. Otin hätävilkkujen katkaisijankin irti ja vääntelin sen kiinnikettä vähän että sulakerasiaan pääsi paremmin käsiksi. Heitin kaikki mustat ryssänsulakkeet varmuuden vuoksi menemään ja korvasin uusilla. Yksi murentuikin käsiin.
Vilkaisin katkojan kärkiä ja tarkistin sytytysennakon, kun moottori pruukaa hyrähtää jälkikäyntiä. Kärjet on kunnossa mutta ennakkoa oli reilusti toistakymmentä astetta. Säätelin sitä vähän vähemmäksi.
Etukilpi oli väännelty mutkaan, koska se oli kuulemma muuten räpättänyt ajoviimasta. Oikaisin sitä ja korjailin kiinnitystä jotta ei pitäisi rämistä. Autoon oli uudelleenrekisteröinnin yhteydessä tilattu uudet kilvet alkuperäisellä tunnuksella. Kumma muuten että eivät konelassa ole osanneet laittaa kilpeä keskelle autoa, tässäkin yksilössä kilpi on hitusen keskilinjasta vasempaan, kombissa vielä enemmän. Asia on helppo tarkistaa vertaamalla kilven väliviivaa puskurin veivinreikään.
Vilkaisin etuvilkkuihinkin, tai kylläkin vain vasempaan, oikeanpuoleisesta murentui ruuvinkannat, joten täytyy joskus porata ruuvit irti.
Latausvalo ei syty lainkaan. Polttimo syttyi kyllä kun releeltä polttimoon tulevalle johdolle antoi virtaa. Kokeilin vielä toista relettäkin mutta valo ei syttynyt. Vika lienee siis releen ja laturin välillä tai laturissa, joka saattaa olla joskus vaihdettu, kun takakontissa oli yksi laturi.
Laturi kyllä lataa, mittasin latausjännitteen joka on tasan 14,3 volttia tyhjäkäynniltä alkaen eikä siitä muutu. Lataussäädin on elektroninen.
Kurkistin sulakerasiaankin, joka oli jotenkin vinossa, niin ettei rasian kantta tahtonut saada irti. Otin hätävilkkujen katkaisijankin irti ja vääntelin sen kiinnikettä vähän että sulakerasiaan pääsi paremmin käsiksi. Heitin kaikki mustat ryssänsulakkeet varmuuden vuoksi menemään ja korvasin uusilla. Yksi murentuikin käsiin.
Vilkaisin katkojan kärkiä ja tarkistin sytytysennakon, kun moottori pruukaa hyrähtää jälkikäyntiä. Kärjet on kunnossa mutta ennakkoa oli reilusti toistakymmentä astetta. Säätelin sitä vähän vähemmäksi.
Etukilpi oli väännelty mutkaan, koska se oli kuulemma muuten räpättänyt ajoviimasta. Oikaisin sitä ja korjailin kiinnitystä jotta ei pitäisi rämistä. Autoon oli uudelleenrekisteröinnin yhteydessä tilattu uudet kilvet alkuperäisellä tunnuksella. Kumma muuten että eivät konelassa ole osanneet laittaa kilpeä keskelle autoa, tässäkin yksilössä kilpi on hitusen keskilinjasta vasempaan, kombissa vielä enemmän. Asia on helppo tarkistaa vertaamalla kilven väliviivaa puskurin veivinreikään.
Vilkaisin etuvilkkuihinkin, tai kylläkin vain vasempaan, oikeanpuoleisesta murentui ruuvinkannat, joten täytyy joskus porata ruuvit irti.
21013
Kottero oli senverran víttumainen ajettava että rassasin sen veeperin helevettiin siitä ja rykäisin hyllystä ozonin tilalle. Nyt auto pelaa kuin ajatus. 
Täytyy tutkailla tuota veeperiä tarkemmin joskus, se on 32/36 DGAV. Ryyppy on tosin muutettu vaijerilla käytettäväksi. Sain tästä nyt kombia varten olevaan veeperiin sopivan ilmanputsarikotelon ja lyhyemmät imusarjan pinnapultit.
Tämän värkin voinkin viskata menemään vai pitäisiköhän lähettää se kymenlaaksoon?

Täytyy tutkailla tuota veeperiä tarkemmin joskus, se on 32/36 DGAV. Ryyppy on tosin muutettu vaijerilla käytettäväksi. Sain tästä nyt kombia varten olevaan veeperiin sopivan ilmanputsarikotelon ja lyhyemmät imusarjan pinnapultit.
Tämän värkin voinkin viskata menemään vai pitäisiköhän lähettää se kymenlaaksoon?
