Sivu 20/46

Lähetetty: 18.4.2007 13:50
Kirjoittaja iigorr
Stefa kirjoitti:
iigorr kirjoitti:niin ja onpas muuten metka homma kun vakio ruiskun pumpulla ollaan näin pitkällä..
Mikäs tuossa ihmellistä on?
että riittää tuotto pumpussa.

Lähetetty: 20.4.2007 10:55
Kirjoittaja Stefa
Sulla on tuossa nyt bensapainetta maksimissaan jotain 1,1bar? Ruiskun peruspaine on jossain 3bar hujakoilla. Tuotto laskee paineen myötä. Ruiskuissakin normi pumput riittävät usein vähintään parin sadan hepan tuntumaan hyvästi. Vai onko tuo 1-pisteruutan pumpulla? Noissahan paine on tuota sun luokkaa, tosin tuottoa noissakin usein reilusti.

Joten musta olis pikemminkin ihme jos normi pumppu ei riittäisi.

Lähetetty: 20.4.2007 17:04
Kirjoittaja iigorr
juu kyllä se on ykspiste ruiskun pumpulla..

Lähetetty: 21.4.2007 13:26
Kirjoittaja Hexte
Kertokaas mikä voi olla vikana ku eilen sain vaihdettua tuohon turbohärveliin sen lelilapasen sintteri levyn ja jäykemmän paineasetelman, mutta kytkin luistaa edelleen samalla tavalla kun ennenkin. Heti ahtojen noustessa noin 0,5 kiloon alkaa kuulua kytkimestä vinkuminen ja vihellys. Huippunopeus n. 120. Ja tämä siis tapahtuu ihan samalla tavalla kun vakio kytkimellä.
Vaatiiko tuo sintterin asennus jotain ihme kikkoja? Nythän sille ei oo muuta tehty kun keskitys ja vauhtipyörän karhennus hiekkapaperilla.

Lähetetty: 21.4.2007 14:06
Kirjoittaja START
minkäs kohtaa se kytkimen säätö on?
auttaako yhtään sen pyörittely?

Lähetetty: 21.4.2007 14:27
Kirjoittaja Hexte
Kytkin ottaa aika alhaalla, eikä ainakaan sen säädön vuoksi luista.

Lähetetty: 21.4.2007 16:43
Kirjoittaja iigorr
kyllä se kannattais säätää kunnolla. millä asetelmalla? paljonko pitäs tehoo tai siis vääntöä olla? mulla on nivan kytkinsarja enkä ainakaan vielä oo saanu luistamaan 0.9 paineilla. toisaalta eipä mulla ihmeemmin tehoakaan ole. max 130hp

Lähetetty: 21.4.2007 17:38
Kirjoittaja iigorr
seuraavaks sitten menee nokka vaihtoon.. mimmosta nokkaa suosittelette? vakiosta pitäs teettää..`siis tehdas uudesta vakiosta. nyt ei raksuta,onko takavetosissa ketjukoneissa kaikissa sama nokka?

Lähetetty: 22.4.2007 8:51
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:seuraavaks sitten menee nokka vaihtoon.. mimmosta nokkaa suosittelette? vakiosta pitäs teettää..`siis tehdas uudesta vakiosta. nyt ei raksuta,onko takavetosissa ketjukoneissa kaikissa sama nokka?
eiköhän ne kaikki nokat ole samanlaisia :roll: jopa remmikoneessakin taitaa olla samanlainen... joku karvan alle 300 asteinen ja noin 12mm nostolla :lol: jos virtasen maurille viet nokkas, ja kerrot sille minkälaiseen moottoriin tulee niin se kyllä osaa tehdä siitä sopivan :wink:

Lähetetty: 22.4.2007 21:54
Kirjoittaja Larssoni
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:seuraavaks sitten menee nokka vaihtoon.. mimmosta nokkaa suosittelette? vakiosta pitäs teettää..`siis tehdas uudesta vakiosta. nyt ei raksuta,onko takavetosissa ketjukoneissa kaikissa sama nokka?
eiköhän ne kaikki nokat ole samanlaisia :roll: jopa remmikoneessakin taitaa olla samanlainen... joku karvan alle 300 asteinen ja noin 12mm nostolla :lol: jos virtasen maurille viet nokkas, ja kerrot sille minkälaiseen moottoriin tulee niin se kyllä osaa tehdä siitä sopivan :wink:
Mä meinasin kans teettää nokan kyseisellä henkilöllä mutta on kuulemma 3kk toimitusaika..

Lähetetty: 24.4.2007 22:35
Kirjoittaja miksu
Millasia tulppia olette käyttäneet turbo ladoissa?

Lähetetty: 25.4.2007 15:45
Kirjoittaja iigorr
miksu kirjoitti:Millasia tulppia olette käyttäneet turbo ladoissa?
tällä hetkellä vakio ngk:oot 6 lämpöarvolla..

1200s turrrpo!

Lähetetty: 26.4.2007 21:24
Kirjoittaja Corollaattori
Moro. Sain selville oman ahtimen merkin; Toyota CT20. Ollut turbodiesel Camryssä. Eli kaasari tulee imupuolelle. Kaasarina on volovon römberi. Mitenhän on kestääkö ahtopainemittarit hetkellisesti sellaista bensakosketusta? ajatuksena on laittaa joku ylijäämävarastossa lojuva teollisuusmittari jos en raski riskeerata oikeeta ahtomittaria... Ja toisena kysyn kun selailin tätä topiccia niin joku oli käyttänyt syylärinletkua ahtopuolella pikkupätkissä esim. liitoksissa ja mutkissa. Kestääkö pensiiniä?

Lähetetty: 26.4.2007 22:07
Kirjoittaja ralli lada
itse uskoisin ahtopainemittarin kestävän tuollaisessakin ihan hyvin.
kyllä syylärinletku jonkun aikaa kestää bensaa, sittenhän se on helppo vaihtaa silikooniletkuun jos ei kestä.

Re: 1200s turrrpo!

Lähetetty: 26.4.2007 22:58
Kirjoittaja pappa- igor
Corollaattori kirjoitti:Moro. Sain selville oman ahtimen merkin; Toyota CT20. Ollut turbodiesel Camryssä. Eli kaasari tulee imupuolelle. Kaasarina on volovon römberi. Mitenhän on kestääkö ahtopainemittarit hetkellisesti sellaista bensakosketusta? ajatuksena on laittaa joku ylijäämävarastossa lojuva teollisuusmittari jos en raski riskeerata oikeeta ahtomittaria.. Kestääkö pensiiniä?
eihän sinne mittariin sitä bensaa pääse koska ilmaahan siellä letkussa on joka alipaineella liikkuu hieman koneeseen päin ja ahdoilla painuu hieman kokoon ja saattaapi siirtyä mittariakohti... eihän vesikään tule pullosta pois jos se ei saa ilmaa :wink: