Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Stefa kirjoitti:
iigorr kirjoitti:niin ja onpas muuten metka homma kun vakio ruiskun pumpulla ollaan näin pitkällä..
Mikäs tuossa ihmellistä on?
että riittää tuotto pumpussa.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sulla on tuossa nyt bensapainetta maksimissaan jotain 1,1bar? Ruiskun peruspaine on jossain 3bar hujakoilla. Tuotto laskee paineen myötä. Ruiskuissakin normi pumput riittävät usein vähintään parin sadan hepan tuntumaan hyvästi. Vai onko tuo 1-pisteruutan pumpulla? Noissahan paine on tuota sun luokkaa, tosin tuottoa noissakin usein reilusti.

Joten musta olis pikemminkin ihme jos normi pumppu ei riittäisi.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

juu kyllä se on ykspiste ruiskun pumpulla..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Hexte

Viesti Kirjoittaja Hexte »

Kertokaas mikä voi olla vikana ku eilen sain vaihdettua tuohon turbohärveliin sen lelilapasen sintteri levyn ja jäykemmän paineasetelman, mutta kytkin luistaa edelleen samalla tavalla kun ennenkin. Heti ahtojen noustessa noin 0,5 kiloon alkaa kuulua kytkimestä vinkuminen ja vihellys. Huippunopeus n. 120. Ja tämä siis tapahtuu ihan samalla tavalla kun vakio kytkimellä.
Vaatiiko tuo sintterin asennus jotain ihme kikkoja? Nythän sille ei oo muuta tehty kun keskitys ja vauhtipyörän karhennus hiekkapaperilla.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

minkäs kohtaa se kytkimen säätö on?
auttaako yhtään sen pyörittely?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Hexte

Viesti Kirjoittaja Hexte »

Kytkin ottaa aika alhaalla, eikä ainakaan sen säädön vuoksi luista.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kyllä se kannattais säätää kunnolla. millä asetelmalla? paljonko pitäs tehoo tai siis vääntöä olla? mulla on nivan kytkinsarja enkä ainakaan vielä oo saanu luistamaan 0.9 paineilla. toisaalta eipä mulla ihmeemmin tehoakaan ole. max 130hp
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

seuraavaks sitten menee nokka vaihtoon.. mimmosta nokkaa suosittelette? vakiosta pitäs teettää..`siis tehdas uudesta vakiosta. nyt ei raksuta,onko takavetosissa ketjukoneissa kaikissa sama nokka?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:seuraavaks sitten menee nokka vaihtoon.. mimmosta nokkaa suosittelette? vakiosta pitäs teettää..`siis tehdas uudesta vakiosta. nyt ei raksuta,onko takavetosissa ketjukoneissa kaikissa sama nokka?
eiköhän ne kaikki nokat ole samanlaisia :roll: jopa remmikoneessakin taitaa olla samanlainen... joku karvan alle 300 asteinen ja noin 12mm nostolla :lol: jos virtasen maurille viet nokkas, ja kerrot sille minkälaiseen moottoriin tulee niin se kyllä osaa tehdä siitä sopivan :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:seuraavaks sitten menee nokka vaihtoon.. mimmosta nokkaa suosittelette? vakiosta pitäs teettää..`siis tehdas uudesta vakiosta. nyt ei raksuta,onko takavetosissa ketjukoneissa kaikissa sama nokka?
eiköhän ne kaikki nokat ole samanlaisia :roll: jopa remmikoneessakin taitaa olla samanlainen... joku karvan alle 300 asteinen ja noin 12mm nostolla :lol: jos virtasen maurille viet nokkas, ja kerrot sille minkälaiseen moottoriin tulee niin se kyllä osaa tehdä siitä sopivan :wink:
Mä meinasin kans teettää nokan kyseisellä henkilöllä mutta on kuulemma 3kk toimitusaika..
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

Millasia tulppia olette käyttäneet turbo ladoissa?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

miksu kirjoitti:Millasia tulppia olette käyttäneet turbo ladoissa?
tällä hetkellä vakio ngk:oot 6 lämpöarvolla..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Corollaattori

1200s turrrpo!

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Moro. Sain selville oman ahtimen merkin; Toyota CT20. Ollut turbodiesel Camryssä. Eli kaasari tulee imupuolelle. Kaasarina on volovon römberi. Mitenhän on kestääkö ahtopainemittarit hetkellisesti sellaista bensakosketusta? ajatuksena on laittaa joku ylijäämävarastossa lojuva teollisuusmittari jos en raski riskeerata oikeeta ahtomittaria... Ja toisena kysyn kun selailin tätä topiccia niin joku oli käyttänyt syylärinletkua ahtopuolella pikkupätkissä esim. liitoksissa ja mutkissa. Kestääkö pensiiniä?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

itse uskoisin ahtopainemittarin kestävän tuollaisessakin ihan hyvin.
kyllä syylärinletku jonkun aikaa kestää bensaa, sittenhän se on helppo vaihtaa silikooniletkuun jos ei kestä.
21013 2300tic
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 1200s turrrpo!

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Corollaattori kirjoitti:Moro. Sain selville oman ahtimen merkin; Toyota CT20. Ollut turbodiesel Camryssä. Eli kaasari tulee imupuolelle. Kaasarina on volovon römberi. Mitenhän on kestääkö ahtopainemittarit hetkellisesti sellaista bensakosketusta? ajatuksena on laittaa joku ylijäämävarastossa lojuva teollisuusmittari jos en raski riskeerata oikeeta ahtomittaria.. Kestääkö pensiiniä?
eihän sinne mittariin sitä bensaa pääse koska ilmaahan siellä letkussa on joka alipaineella liikkuu hieman koneeseen päin ja ahdoilla painuu hieman kokoon ja saattaapi siirtyä mittariakohti... eihän vesikään tule pullosta pois jos se ei saa ilmaa :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin