Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mikä on Nyyppä ja Nyyppämäisyys?

Kerran täällä jo oli viestiketju jossa: Nyyppä osti nappiksen ja aloitti ladaharrastusen. Luulin että tuo oli nimimerkki, muttei se kai olekaan.
http://urbaanisanakirja.com/word/nyyppa/

Kumma keksintö tuo google vaikkei sanaa tietäisikään entuudestaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

onko muilla ollu vastaavaa muuten että n.100-110km/h ajettaessa etupää "vatkaa" mutta ratti ei?? eri pyörillä sama juttu... ja punteissa pyörät on... oisko vetari vinkkeli??
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Onpi taas kerran katkennut takapissapojan letku katon väliin :? Ajattelin vaihtaa koko letkun kestävämpään, kunhan vaan sais jotenkin ronkittua entisen pään esille, jos sitä vois vaikka käyttää uuden letkun vetämisessä avuksi. Onkohan tietoa tuon letkun mitoista farmari malliin?
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
jarski150

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja jarski150 »

nyt ois kohta kuukausi ajettu satakymppiä.bensamittari näyttää kokoajan täyttä tankkia ja kuskinpuolen sähköikkuna piti teipata että pysyy ylhäällä,muuten hyvä peli :D
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

jarski150 kirjoitti:nyt ois kohta kuukausi ajettu satakymppiä.bensamittari näyttää kokoajan täyttä tankkia ja kuskinpuolen sähköikkuna piti teipata että pysyy ylhäällä,muuten hyvä peli :D
Katoppa että lasi ei olisi irronnut alareunastaan sitä liikuttavasta kiskosta.Tämä tapahtuu silloin kun jäätynyttä lasia yritetään avata sähkömoottorilla väkisin.
Takapenkin alta löytyy luukku ja sen alta anturi.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Sepi kirjoitti:Onpi taas kerran katkennut takapissapojan letku katon väliin :? Ajattelin vaihtaa koko letkun kestävämpään, kunhan vaan sais jotenkin ronkittua entisen pään esille, jos sitä vois vaikka käyttää uuden letkun vetämisessä avuksi. Onkohan tietoa tuon letkun mitoista farmari malliin?
On sellainen muistikuva vuosien takaa, että olisin iroittanut katon takaosan ruuveilla kiinnitettyt muoviosat. En vaan muista, pääsikö sieltä letkunpätkään käsiksi. Ehkä ei. Varmaan olet jo itsekin kokeillut.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jos vanha letku on niin hapero että katkeilee niin mitenkähän onnistuu sen avulla vedellä uusia letkuja tilalle. Toivottavasti onnistuu.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Luovuin tuosta uuden letkun työläästä vaihdosta. Purin just niitä muoviosia hieman tieltä, niin letku onkin teippailtu sieltä täältä kiinni peltiin, joten jos letkun meinaisi vaihtaa, olisi kattoverhoilukin irrotettava. Nyt tuli sitten liitettyä katkenneet päät toisiinsa laittamalla katkoskohdan sisälle tiukka pätkä ohuempaa putkea ja liitoksen päälle vielä kutistesukka.
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Jäipä Lada katsastuksessa kiinni epätasaisista takajarruista. Sekä käyttö-, että käsijarru olivat oikealla puolella heikompia. Lopulta syyksi paljastui urille kulunut jarrurumpu ja vuotanut sylinteri. Uusien osien vaihdolla jarrut tasottuivat. Samalla tuli vaihdettua uudet kengät mallia motonet.
Nyt ei vaan tunnu tuota käsijarrua saada pitäväksi millään konstilla. Hiekkatiellä ei renkaita saa lukkiintumaan käsijarrulla lainkaan, mikä on kyllä aiempien jarruremppojen jälkeen onnistunut. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia uusien kenkien kanssa?
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mittaa se kengässä oleva kolo mihin käsijarrun tanko painaa, jos kolo on liian syvä (verrattuna vanhaan kenkään) ei käsijarru pidä. Korjauksena voi täyttöhitsata koloa hieman matalemmaksi.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Sepi kirjoitti:Jäipä Lada katsastuksessa kiinni epätasaisista takajarruista. Sekä käyttö-, että käsijarru olivat oikealla puolella heikompia. Lopulta syyksi paljastui urille kulunut jarrurumpu ja vuotanut sylinteri. Uusien osien vaihdolla jarrut tasottuivat. Samalla tuli vaihdettua uudet kengät mallia motonet.
Nyt ei vaan tunnu tuota käsijarrua saada pitäväksi millään konstilla. Hiekkatiellä ei renkaita saa lukkiintumaan käsijarrulla lainkaan, mikä on kyllä aiempien jarruremppojen jälkeen onnistunut. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia uusien kenkien kanssa?
Yleensä rumpujarruilla kestää vähän aikaa, että alkavat pitämään kunnolla. Tee pitkäkestoisia jarrutuksia semmoisella voimalla että takajarrutkin tulevat mukaan, ja tee vaikka muutama pysähdys käsijarrulla. Itselläni takajarrurempan (jarrukenkien vaihdon) myötä kesti melko kauan, että käsijarrukin alkoi pitämään edes välttävästi. Ikinähän se ei noissa etuvetoisissa kovin tehokas ole se käsijarru. Katsastuksessa käsijarrun tehoksi kuitenkin mitattiin lähes kilonewtonit molemmilla puolilla. Ihmettelin sitä suuresti, koska eihän tuosta Samaran käsijarrusta ole edes mäkilähdöissä mitään apua, kun se on niin heikko.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Veljen 110:ssä oli joku vuosi sitten tuota samaan ongelmaa käsijarrun kanssa ja johtui siitä paineentasausventtiilin toimimattomuudesta. Kuntoon se tuli jarruttelemalla jonkun aikaa puutikku kiilattuna siellä kielen välissä.

Vihje säätimen kiilauksella "jumppaamiseen" tuli tästä samasta topikista muutama vuosi taaksepäin. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Mittailin uusista kengistä niiden hahlojen syvyydet, niin nehän olivat millin verran syvemmät kuin vanhoissa. Hitsasin välirautojen hahloihin pari milliä lisuketta, mutta eipä auttanut sekään pitoon. Vaihdoin vanhat kengät, joissa kuitenkin pintaa vielä reippaasti, niin johan alkoi ottamaan ja hyvin. Kannattanee näköjään välttää Motonetin myymiä ABS-merkkisiä kenkiä!
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Sepi kirjoitti:Kannattanee näköjään välttää Motonetin myymiä ABS-merkkisiä kenkiä!
Ilmeisesti nimi on enne ja kertoo, ettei noilla ole mahdollisuutta saada pyöriä lukkoon. :D Jos huumorin puolelle mennään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Jotkut väittää ettei uudet jarrukengät ikinä pidä kunnolla, vaan niillä pitää ajaa vähän aikaa että alkavat pitämään. Kyllä minulla ainakin nykyään nuo motonetin kengät jo pitävät ihan hyvin. Tai pitivät jo katsastuksessa tuhansia kilometrejä sitten. Uusilla kengillä kyllä autoa pystyi työntämään eteenpäin, vaikka käsijarru oli vedetty ihan tiukalle.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Vastaa Viestiin