Ahaa, no nyt olen ensikerralla taas hieman viisaampi, joudun jatkossa ihan varmasti johonkin Ladaani ostamaan uudet tukivarret, on minulla kalustoa sen verran paljon että varmasti jostakin tulee mätänemään tukivarret pilalle ja peltoautoistani on mädäntynyt jo, eipä tuo nyt kauheasti haitannut vaikka jouduinkin näpertelemään noiden puslien kanssa. ManseMotorsilta tilailin Ladaani uusia osia, sekä ostelin Mansosta Idän Ihmeissä. Kävin noutamassa paketin itselleni lauantaina työpaikaltani, autooni on tulossa Plazan iskarit, taakse uretaanipuslalliset tukivarret, eteen uudet ylä- sekä alatukivarret, kestävemmät pallonivelet hieman kovempaan käyttöön, ohjausvarsisarja, kuulalaakeroitu apusimpukka (sitä kun on monet kehuneet niin kokeilumielessä tilasin), sekä moottorintukikumit. Kansipahvi, venttiilikopantiiviste sekä pako/imusarjan tiivisteet minulla on varalta hyllyssä, ihan sillä periaatteella että jos joskus satun tarvitsemaan niitä, pakoputken laipan tiiviste pitäisi vielä käydä ostamassa Motonetistä ja vaihtaa sekin... Tänään ostin takaspoilerin 30€, minulla on varastossa todella tyylikkäät Lada-roiskeläpät (4kpl) jotka laitan tähän autoon, valoluomet ajattelin taivutella pellistä jotta saisin ajovaloista sellaiset silmät ja vähän sellaista äkäistä ilmettä tälle autolle, nokkapeltiin pitäisi tehdä ilmanohjaimet/lumisuojat siihen tuulilasin juurelle, tulee erilaiset alumiinivanteet jotka ovat odottamassa tätä autoa, VFTS levikkeitä olen alkanut harkitsemaan tai jotkin vastaavat hienot, virinokkakin odottelisi hyllyssä paikoilleen asentamista, tuplavakaajankin ajattelin rakennella eteen, takaoviin pitäisi asentaa ovipahvit, sisälle c-pilarin muovit ja hattuhylly puuttuu vieläkin, peräkontin verhoilutkin ovat irti, uudet ehjät 2107 peilit pitäisi hankkia, käsijarrukin toimii aika heikosti ja mielestäni takarenkaat eivät jarruta juuri lainkaan, kierroslukumittarikaan ei pelitä... Ja mitähän vielä...

Kyllähän tässä ois paljon remonttia tiedossa lähiaikoina, katsastuskin lähenee, tärkeysjärjestyksessä on kyllä ensin tuo alusta valmiiksi, jarrut kuntoon ja leimalle, sen jälkeen voi ihmetellä muita juttuja. Rahaa menee mutta ei se enää haittaa tämän auton kohdalla, olen päättänyt että en luovu tästä autosta ikinä, en mistään hinnasta, ajetaan sitten niin kauan kun korin saa taisteltua leimalta läpi, sitten joskus kun kyllästyn niin puran tämän auton aivan osiksi ja kiero kori menee peltoautokäyttöön ja kaikki ehjät osat vaihtuvat parempaan koppaan...
Tämmöistä tuhoa autoni alustasta nyt sitten on paljastunut:
Raidetanko hieman mutkalla, ei loppujen lopuksi kovinkaan paljoa, eihän se alkujaankaan ole aivan suora mutta on tuo kierompi kuin minkälainen sen kuuluisi oikeasti olla.
Alatukivarsi paikoillaan, se on aika pahasti vääntynyt ja tässä kuvassa tukivarren oikealta puolelta revenny. Pusla on pullahtanut ulos tukivarresta kun tukivarsi on revennyt siitä puslan ympäriltä.
Onhan noissa tukivarsissa hieman eroa.....
Tältä rallilaatikkoni nyt näyttää, toinen puoli purettuna lähes kokonaan, vain ylätukivarsi vielä paikoillaan, huomenna on sopivasti vapaapäivä ja remontti voi jatkua
Olen asettanut itselleni tavoitteen että lauantaina tämä auto liikkuu jälleen, silloin pitäisi käydä yhdessä autotapahtumassa ja tehdä hieman yli 120km mittainen lenkki, olisi todella hienoa päästä pitkästä aikaa ajelemaan tällä autolla, Jyväskylän nuorison kesken on ollut kauhea kohu ja ihmettely kun mattamusta hirviöni on ollut kohta 2 kuukautta pois kyliltä, mutta eiköhän asia tällä viikolla muutu
- Ja Pekka arvasi aivan oikein Toyota Carina ta60 löytyy minun tallistani, vuosimallia -82 ja 345 000km ajettu, eikä muuten ole mikään mätä yksilö vaan on säilynyt aikas helvetin hyvin! Carina tosin sai hetkeksi väistyä Ladan tieltä ja joutui ulos seisomaan, kohta se pääsee takaisin talliin. Olen tuon auton omistanut hieman yli vuoden verran eikä katsastaminen olisi paljosta kiinni, tuulilasi pitäisi vaihtaa (mistään ei meinaa löytää tähän autoon, kaikki vinkit otetaan ilomielin vastaan!!!) sivupeilit tarvitsisin sekä mittariston (se on vain ulkonäkö seikka, toimii kyllä ihan hyvin mutta on vähän halki ja se häiritsee minua kovasti

) Kaikki ta60 osat oikeastaan kiinnostavat, jos löytyisi varaosa-auto, orkkispeltivanteet, orkkispölykapselit yms yms yms......