Sivu 19/42
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 22.11.2011 14:30
Kirjoittaja Pavlovits
Joku sukellus- tai torpedovenejuttu tuo 57 saattaisi olla, mutta on saa natsaamaan kolmioon enkä grillimakkaraan.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 22.11.2011 14:44
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Trekanten-57:n ratkaisuun eivät kuulu sen enempää vesikulkineet kuin makkaratkaan.
Itse asiassa vähäinen Helsingin tuntemus riittää, vaasalaisetkin saattavat arvata, kunhan kirjoittavat Vilhelmin W:llä.
Arvelin, että joku stadilainen ratkaisisi asian noin 10 sekunnissa, hesalaisetkin päivässä.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 22.11.2011 16:35
Kirjoittaja corona
"Hesalaisenakin" meni vain noin kolme minuuttia; tarkoittanet vaasalaista jousiammuntaseuraa Diana -57. Alunperinhän tuon patsaan tarkoitus on esittää Tellervoa, metsän tytärtä.
Selvennetään nyt vielä "vaasalaisille": kolmikulmassa sijaitsee diananpuisto, jossa Yrjö Liipolan veistos Tellervo. Kansa jostain syystä ristinyt uudelleen Dianaksi. Ja Vilhelmihän (Tell) on tarinan mukaan melkoisen tarkka jousimies Sveitsistä.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 22.11.2011 18:09
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Tov.
corona on oikeassa, kyse on todellakin Diana -57:stä.
Vielä täydennykseksi, että roomalaisen taruston
Diana on mm. metsästyksen jumalatar.
Kolmikulman (Trekanten) puistosta on juttua
http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennusvi ... ianapuisto
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 23.11.2011 11:07
Kirjoittaja corona
Laitetaan nyt sitten
58

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 24.11.2011 22:57
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!
Ei irtoa kuin tikkuja päästä..

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 25.11.2011 11:53
Kirjoittaja corona
Auttaisko tämä kuva.

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 25.11.2011 17:32
Kirjoittaja samarai
Ei kyllä tunnu aukeavan vieläkään. Eino Gröniin kyllä saa yhteyden esim. v. 1958 kautta mutta ei Katri-Helenaan.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 25.11.2011 18:11
Kirjoittaja Uubeegee
Villi veikkaus:
Molemmat aloittivat taiteilijan uransa 18-vuotiaina, ja juhlivat siis 40-vuotista taiteilijauraansa 58-vuotiaina.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 25.11.2011 19:26
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Molemmilla laulajilla on Shure SM58 -mikrofoni.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 25.11.2011 19:39
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
59
Herrojen suurin yhteinen tekijä?
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 25.11.2011 21:19
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!
RUK:n kurssi nro 59.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 26.11.2011 10:42
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Juuri niin. Luutnantti Ele Alenius (yllä) ja vänrikki Mauri Sariola kävivät viimeisen kurssin, ennen kuin upseerien koulutus valvontakomission määräyksellä keskeytettiin moneksi vuodeksi.
Alenius oli muuten pian kurssin päättymisen jälkeen lapsenkasvoisena upseerikokelaana tai vänrikkinä (en muista kumpana) rannikkolinnakkeen päällikkönä Hangon suunnalla.
Tarkastuskäynnille tulleen neuvosto-osaston päällikkö (muistaakseni komentajakapteeni) pyysi Alenuksen tavattuaan noutamaan linnakkeen päällikön. Aleniuksen ilmoitettua olevansa kyseinen henkilö, ihmetteli naapurin upseeri: "Ovatko Suomesta miehet loppuneet, kun poikaset on pantu sotaan?"
SvS
Alenius toimi myöhemmin mm. SKDL:n puheenjohtajana, Suomen Pankissa ym.
Sariolasta tuli menestyskirjailija.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 26.11.2011 16:15
Kirjoittaja corona
Tätähän siinä haettiin
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 26.11.2011 16:43
Kirjoittaja Kustaa
60
Vuodet vierivät..
+
