Sivu 19/46
Lähetetty: 14.4.2007 11:19
Kirjoittaja pappa- igor
Larssoni kirjoitti:pappa- igor kirjoitti:iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar

pientä säätöä vielä vaatii

on muuten hyvä!!!

Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..?

kyllä se siä kestää.... se on pääasia että lada laulaa!!!

jos jotain hajoo niin sitten se pitää korjata ja tehdä paremmaks

ongelma tulee kierroksilla kun ahtimen pyörimis nopeus kasvaa ihan älyttömäks, niin se ahtaa liikaa

jos vaan kestää....

mutta toi on h*elvetin hyvä lähtökohta että noin 1000rpm/bar, meinaan saa koneen herään

Lähetetty: 14.4.2007 18:22
Kirjoittaja iigorr
Larssoni kirjoitti:pappa- igor kirjoitti:iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar

pientä säätöä vielä vaatii

on muuten hyvä!!!

Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..?

niin kauan että hajoaa

onneksi niitä saa uusia! tänää laitettii dumppi kiinni ni saatiin putoomaan 0.5 bar tyhjäkäynnillä. koht pääsee repäsee ja räjäyttää konee! kiva avaa luukku ja kattoo mistä pamahtaa

Lähetetty: 15.4.2007 14:25
Kirjoittaja START
tossahan kuulostais olevan asennetta
vähän saman olonen meininki kun tuossa omassa entisessä koneessa
joka kesti juuri niin kauan kunnes hajosi

Lähetetty: 15.4.2007 16:48
Kirjoittaja iigorr
mistä se hajos?
tossa se nyt on nykysessä kuosissaan --->
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
Lähetetty: 15.4.2007 17:03
Kirjoittaja pappa- igor
miten se nyt pelaa

Lähetetty: 15.4.2007 19:25
Kirjoittaja START
eihän siihen isoo vikaa tullut
vaan kolme mäntää suli (no ei ne pahasti mutta nelos pytty ei käyny ollenkaan kun laski niin paljon öljyä läpi)
joo tiedetään että se kävi liian laihalla joten ei siitä mitään

Lähetetty: 15.4.2007 20:21
Kirjoittaja iigorr
pappa- igor kirjoitti: miten se nyt pelaa

nätisti se käy. vähän on viel rakentamista että pääsee ajamaan..
Lähetetty: 16.4.2007 10:56
Kirjoittaja Stefa
Mikäs remmi tuossa iigorilla on? Perus 45 eaton?
Onkos välitykset laskeskeltu jotakuinkin siten, että koneen ja ahtimen maksimikierrokset osuvat samoihin? Toisekseen dumpilla ei pitäisi olla vaikutusta ahtoihin. Noinpäin kun nuo asentelee, niin kannattaa sitten katsoa, että dumppi virtaa riittävästi. Muuten voipi mossahtaa jotain kun kaasun nostaa kierroksilta.
Lähetetty: 16.4.2007 11:06
Kirjoittaja iigorr
toyotan remmi siellä on.
Lähetetty: 17.4.2007 14:39
Kirjoittaja Hexte
Tuossa omassa turboladassa tuntuu kytkin luistavan aika rankasti, niin meinasin sintteri levyn tilata Moposportilta. Käykös se nelilapainen 200mm levy jousitetulla keskiöllä alkuperäiseen vauhtipyörään? Vai Kannattaako ostaa 190mm kolme lapanen kovalla keskiöllä? Kolmas vaihtoehto näyttäis olevan 200mm kolmelapanen kovalla keskiöllä, mutta sitä ei löydy suoraan hyllystä. Ja kuinka moni urainen se ladan kytkin akseli on?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
Lähetetty: 17.4.2007 15:29
Kirjoittaja micco
iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar

pientä säätöä vielä vaatii

Eiköhän ne paineet sieltä ahtoputkesta katoa välittömästi kun kaasu avataan. Riippuu tietysti ahtimen välityksistä mutta tuskin imusarjassa juurikaan ylipainetta alle 2000 kierroksen on. Toisaalta ei Ladan konetta voi vedättääkään kovin alhaalta ilman kauheita jurinoita ja tärinöitä ja pelkoa mosan hajoamisesta.
Sitäpaitsi kuulostaisi siltä että dumppi on tosiaan liian pieni ja/tai liian kireälle säädetty jos ahtoputkistossa ylipainetta on tyhjäkäynnillä.
Välijäähdytin, putket ja letkut näyttäisi tuossa härvelissä olevan sen verran järeää kamaa että jos ei ahtimen remmi luista/katkea niin kaasarin läppä hajoaa kun kaasusta päästää kierroksilla ja sitten saakin jarrutella oikein tosissaan

Lähetetty: 17.4.2007 15:46
Kirjoittaja miksu
Hexte kirjoitti:Tuossa omassa turboladassa tuntuu kytkin luistavan aika rankasti, niin meinasin sintteri levyn tilata Moposportilta. Käykös se nelilapainen 200mm levy jousitetulla keskiöllä alkuperäiseen vauhtipyörään? Vai Kannattaako ostaa 190mm kolme lapanen kovalla keskiöllä? Kolmas vaihtoehto näyttäis olevan 200mm kolmelapanen kovalla keskiöllä, mutta sitä ei löydy suoraan hyllystä. Ja kuinka moni urainen se ladan kytkin akseli on?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
kyllä toi nelilapanen jousitettu sintteri käy suoraan.
Lähetetty: 17.4.2007 20:29
Kirjoittaja iigorr
noni! nyt on 25km takana ilman ongelmia. ekat 10 km kylille sytkää säätämään ja tuntui ettei mee mihkää. sitten säädettiin sytkä sieltä 0:sta 17:sta ja johan oli ihan eri peli. en tiä oliko dumppi jotenki jumissa mutta alko olee tyhjäkäynnilla paineet 0.1-0.2 ajossa maximi paineet oli 0.9bar
lämmötki pysy jossain 60-70`c ajossa..
hienosti toimi

jarrutki oli ihan ok ilman tehostinta

Lähetetty: 17.4.2007 22:28
Kirjoittaja iigorr
niin ja onpas muuten metka homma kun vakio ruiskun pumpulla ollaan näin pitkällä..
Lähetetty: 18.4.2007 8:50
Kirjoittaja Stefa
iigorr kirjoitti:niin ja onpas muuten metka homma kun vakio ruiskun pumpulla ollaan näin pitkällä..
Mikäs tuossa ihmellistä on?