Sivu 19/33

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 12.10.2007 14:25
Kirjoittaja Jokari
BA3 kirjoitti:Siinä mies viihtyy mossen rassauksen parissa... :lol:
Viihtyy? :shock: :lol:

No onhan tota säätöä taas piisannut, josko nyt alkas jo riittämää.

...ainiin ei noin saanu puhua, tietää heti lisää ongelmia Kuva

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 14.10.2007 20:48
Kirjoittaja tepuster
Laiska taidan olla kun 6000km takana enkä ole tarkistanut venavälyksiä enkä kiristänyt ketjua. Kone ei tosin pidä meteliä (45000 ajettu). Jospa sitten ensikesänä.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 14.10.2007 21:00
Kirjoittaja Jokari
No kymppitonnin/puolen vuoden väleinhän noita tarttis kattella, ketjua tulee kiristeltyä aika tiuhaan kun se nyt on niin olematon vaiva. Venttiilinvälyksiä tullut kateltua sillon tällön, pari kertaa muun rempan yhteydessä samalla ja pari kertaa ihan muuten vaan.

Sitäpaitsi 45 tkm ajettu Ladan kone kuulostaa aivan toiselta kuin 182 tkm ajettu, asia josta ei tarvitse edes keskustella :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 23.10.2007 16:24
Kirjoittaja Jokari
Noniin tuli taas enemmän tai vähemmän yllättäen näpelöityä Lataa, eli talvipommi 1500 Ässää.

Rupesin tossa yksi päivä kuulostelemaan, että ihan kuin nakuttaisi kaasua höllätessä ja joskus muulloinkin. No ihmettelin sitten strobon kanssa ja huomasin että jos perusennakon säätää kohdilleen, ja sen jälkeen kierrättää sen verran että keskipakosäätö tulee kuvioon mukaan ja päästää tyhjäkäynnille takaisin, niin perusennakko jää johonkin 15-20 asteen paikkeille, vaikka juuri säädit sen kohdalleen.
Vanha kärjetön jakaja kun on niin koko keskipakosäätimen pöytä oli kohtuullisessa ruosteessa. Keskipakopuntteja en saanu millään herkistettyä, rasvasta huolimatta takertelivat niin pirusti eivätkä tuntuneet kovin helpolla menevän pohjaan. Ihme että välillä vähän kuulosti helistävän, kun puntit juuttuvat ulkolaidoille :shock:

Tänään nypläsin lähes uuden jakajan paikoilleen ja sehän toimii taas. Perusennakko palautuu taas nätisti siihen mihin sen on säätänyt.
Jakajan kannessa oli pari tulpanjohdon päätä aika rajusti hapettunut ja menivät yllättäen ihan paskaksi irroitettaessa.
No ei muutakuin välillä vähän kolmellä pytyllä pörpöttäen hakemaan markulta pari vanhaa johtoa. Johdot paikoilleen ja varaosakaupan kautta. 21€ köyhempänä marssin ulos uusien johtojen kanssa. Laitoin vielä paikoilleen lähes uuden jakajan kannen.
Kyllä taas kelpaa rallatella :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 23.10.2007 18:46
Kirjoittaja markku
Olet 5 vaille LATA asentaja ja kovimmasta päästä .... kunnioitukseni alkaa olemaan kohdillaan ja hienoa APU on lähellä jos tarvitsee .

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 23.10.2007 18:52
Kirjoittaja Jokari
Nyt alkaa jo oleen sellasta tekstiä että huhhuh :lol:

Itseoppinut jotain osaava räpeltäjä lienee lähempänä totuutta 8)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 23.10.2007 19:41
Kirjoittaja markku
No kuka jaksaa noin kovin rassata mossea niin kyllä pitää vähän kehua ... katsos jaksaa taas !!!!

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 23.10.2007 21:11
Kirjoittaja BA3
markku kirjoitti:Olet 5 vaille LATA asentaja ja kovimmasta päästä .... kunnioitukseni alkaa olemaan kohdillaan ja hienoa APU on lähellä jos tarvitsee .
Apu lähellä jos tarvitsee... Kyllä näissä lata kuvioissa aika USEIN tuntuu tarvitsevan :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 28.2.2008 22:23
Kirjoittaja Jokari
Njoo eipä ole tullut paljoa satuiltua viime aikoina, kun on tuo talvirakkine näyttänyt pelaavan ihan kohtalaisesti, eli ei ole ihan joka päivä tarvinnut käsiään paskata :D

Sen verran v*ttuunnuin noihin täristäviin, puoltaviin ja käsittämättömän herkästi lukkiutuviin etujarruihin, että tekaisimpa täydellisen etupään jarrurempan.
Vaihtoon meni siis jarruletkut, jarrulevyt, jarrupalat sekä kiinni pultattiin myös ihkauudet satulat, kiitos vaan jälleen Ristolle.

Koko päivä siinä taas meni, mut tulos on erinomainen. Ei puolla, väännätä, täristä eikä mitään muutakaan epäilyttävää. Nyt onnistuu liukkaalla jarruttelukin ilman pelkoa vasemman etusen välittömästä lukkiutumisesta.
Eli tais onnistua ihan kohtalaisesti :D

Lisätuninkia vielä tulossa kunhan saan pultattua kuskille hieman asiallisemman jakkaran. Ei anna terveys enää periksi istua noissa latan vakiojakkaroissa. Täytyy taas todeta että KAIKKI takavetoladan vakiopenkit on niin hirveitä istua että niiden aika meikäläisen kohdalla on ohi.

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 28.2.2008 22:29
Kirjoittaja 'aatee'
ok mun mielestä nappiksen penkit ovat vähän huonot mutta muut suomipenkit on hyvä perseelle 8)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 5.3.2008 13:37
Kirjoittaja Jokari
Taas tuli tuunattua latukkaa, tällä kertaa tosin ihan käytännöllisyyden nimissä...


Kuva

Kuva

Eli kunnolliset 2-reikäiset kusipojan suuttimet ja kiinalainen suihkarilta kuulostava pumppu. Kyllä muuten liemi lentää ja just sinne minne haluaa eikä pitkin lasin alalaitaa tai muuta jännää kun orkkissuutin haluaakin leväyttää liemet mihin sattuu :lol: Ladan upouusikin vakiopumppu niin lussu paska, ettei se jaksa työntää tollaisista 2-reikäisistä suuttimista lientä kuin vajaa 10 cm.

Ja kustannukset; 17€, työ 20 min, hyöty = 1000% parannus vanhaan verrattuna 8)

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 5.3.2008 15:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt liemen kulutus lisääntyy huomattavasti, tuuninki lisää aina kulutusta, se on paha

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 5.3.2008 15:56
Kirjoittaja Jokari
No se on kyllä tiedossa, mut lasinpesunestettä saa halvalla halpamarketista ja kesän lähestyessä sen kulutus muutenkin vähenee :lol:

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 5.3.2008 17:27
Kirjoittaja START
ei ole kallista kun näkee
kalliimmaks tulee kun ei näe ja mällää johonkin

Re: 1700i -97 & 1500S -90

Lähetetty: 5.3.2008 17:46
Kirjoittaja audiq
Sillä halpahallilitkulla vaan ei tahdo nähdä. Korrekilla on hyvää litkua hinta/laatu suhteeltaan.
Itsekin kyllä käytän yleensä sitä halpahallikamaa, mutta onneksi se alkaa loppumaan. Joskus tuli sitä vähän hamstrattua... :lol: