Sivu 171/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 14.7.2010 15:21
Kirjoittaja mush
Tänä aamuna tuli sitten leima - tai siis tuore ote. Takajarrut vasemmalla 1.5kN ja oikealla 1.3kN, eli vieläkin on eroa, mutta katsuri oli erittäin tyytyväinen näihin lukemiin. Nämä lukemat siis saavutettu lähinnä paineensäätimen jumpalla, reippailla jarrutuksilla ja käsijarrun runsaalla käytöllä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 15.7.2010 16:16
Kirjoittaja pinpate
LADACAT kirjoitti:Parkkivalon kannassa oleva muovireuna kuumenee.ja saattaa taipua senverran ettei lamppu mahdu sovinnolla ulos.Lievää väkivaltaa käyttämällä yleensä irtoaa.Varaosaliikkeistä saa uusia kantoja edullisesti.
Huoltoaukko valaisimessa on pieni, eikä sormilla saanut kunnon otetta. Pihtini olivat myös käymättömiä.
Tiukassa se oli!
LADACAT'in vastaus rohkaisi ja sisuunnutti niin että käyrillä pihdeillä vipuamalla se irtosi.
Varsinaisia taipumia ei ollut, olipahan vain muuten tiukka. Seuraavan kerran ehkä lampunvaihto
onnistuu kun kannan mallin tietää. Taas sain nopean avun, kiitos LADACAT!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 15.7.2010 23:31
Kirjoittaja Jaakkima
No nyt rupeaa tuo meidän Possu olemaan oikeasti mukava ja tukeva peli ajella. Joka nurkkaan vaihdettu Monroen kaasuiskarit, uudet jouset, eteen uudet iskarin yläpään laakerit mallia SPORT, koria jäykistetty lisää takapaksiin asennetulla poikittaistuella ja vaihdevivustoa tuunattu rankasti eli vaihdettu Kalinan nivel ja asennettu vaihdevälilyhennin. Vaihdekepistä poistui puurokauhamaisuus kokonaan eikä 5-vaihdetta ei enään tarvi etsiä jostain pelkääjän jalkatilasta. Vaihdeväli sopivan lyhyt jopa arkikäyttöön. Kori ei enään taivu juuri yhtään, vaan esim. ylös tunkatessa ovien saumat pysyvät muuttumattomina, aikaisemmin muutoksia oli havaittavissa. Sekä kun autoa nostaa oikeasta kohtaa etupäässä, vain yksi rengas ottaa maahan. Tuntuu pysyvän tiessä kuin tauti eikä tunnu mutkissa että kellahtaa nurin. Lisäkokemuksia ratapäivän jälkeen kun auto on viety äärirajoille.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 16.7.2010 8:51
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Kiinnostaa tietää, mistä ostitte noi etupään jouset ja onko ne jäykemmät kuin alkuperäiset?? Satakympissä, jota kerran ajoin häiritsi se pieni huojunta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 16.7.2010 15:37
Kirjoittaja tinuri
Mites Jaakkima olet ajatellut tuota talvikäyttäytymistä? Meinaan että saattaa ilmentyä aika ihmeellisiä sivuluisuja välillä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 16.7.2010 16:26
Kirjoittaja Jaakkima
Itänaapurista nuo jouset on kaikki ostettu ja ihan vakiojouset. Tuosta kun ei viitsinyt mitään kivirekeä tehdä, sillä autolla ajetaan päivittäin mukulakivikadulla.
Mikäli kori todetaan talvella liian jäykäksi, niin poikittaistuet on nopeasti napsaistu pois paikoiltaan, ne kun kaikki on pulteilla kiinni. Viime talvenahan etupoikittaistuki jo paikoillaan oli eikä sivuluisuista ollut tietoakaan.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 16.7.2010 20:35
Kirjoittaja tinuri
Niin no tosin et olekaan tehnyt kallistuksen vakaajalle yhtään mitään, joten en taas ajatellut loppuun asti. Kerroppas tosiaan että miten ajo käytös on muuttunut rata testin jälkeen.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.7.2010 16:55
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Jouska kirjoitti: Satakympissä, jota kerran ajoin häiritsi se pieni huojunta.
Terve!
Olisiko se huojunta ollut peräisin renkaista tai (taka)iskunvaimentimista. Etuiskunvaimentimet ovat pitkäikäiset, takavaimentimet olen 11X:iin ja Samaroihin (samat iskarit) vaihtanut noin 100.000 km kohdalla.
110 ei normaalisti huoju sen kummemmin kuin pitkäjoustovaraiset yleensäkään. Yli 170 km/h nopeudessa pitkäjoustoista ja reilumaavaraista autoa saa tietysti jo ohjatakin.
SvS
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.7.2010 22:13
Kirjoittaja Jaakkima
No niin radalla ajettu ja tehdyt muutokset havaittu hyviksi. Toki tuo kallistelee kun ei ole tuotu tonttiin ja vakioalusta, mutta paljon jämäkämpi ajaa. Normiajossa toimii ihan normaalisti, mitä nyt hieman jämäkämpi. Vaihdevälinlyhennin ja Kalinan ristinivel todettu myös erittäin toimivaksi. Tekemiäni muutoksia voin suositella myös muille.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.7.2010 17:16
Kirjoittaja Jaska HKI
Helikopterin kuva on tuttu näky.
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Lada ... ?ca=18&w=3 ja noilla kilometreillä tavallisesti myyntiin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.7.2010 17:27
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Jos vehje on muuten ehjä, pääsee siitä edullisesti käsiksi hyvään autoon.
Veikkaisinpa, että kun ottaa mukaan uuden sytytysyksikön (puolan), 10 mm hylsyn, jatko- ja vääntövarren sekä pienen tasakärkisen ruuvitaltan, niin pääsee 10 min helpon työn jälkeen kauniisti ajamalla kotiin.
Näyttää vielä olevan 16-venttiilinen peli.
SvS
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.7.2010 17:32
Kirjoittaja THI-900
samaa ajattelin Sdelanon kanssakin, mutta kun noista ei pääse millään eroon sillai että jäis edes omilleen. Olis voinu hakea hetkeksi ajoon...
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.7.2010 17:37
Kirjoittaja Jaska HKI
Tästä varaosa-auto tai korjattavaksi.Hitto johan sen sisältämä metallikin on arvokkaampi tai tankki bensaa.
http://pohjalainen.arena.fi/markkina/aj ... hde/405521
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.7.2010 18:14
Kirjoittaja 1500i
Tuo varmari voisi olla "hintasa väärti" jos oisi lähempänä

Tuo toinenhan oli nettiautossakin myytävänä vai liekkö vieläin?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 20.7.2010 0:08
Kirjoittaja samarai
Oli tarkoitus vaihtaa 110:iin takajouset eilen, mutta homma meni täysin reisille kun molempien iskarien kiinnitysmutterit molemmista päistä olivat pahasti ruostehitsautuneet, eikä niitä saa irti kuin mutterit halkaisemalla. Yläpään mutterit on paha siellä kolossa hajottaa, mutta onnistui monen tunnin työn jälkeen. Alapään mutterit pitäisi vielä laikottaa halki.
Kyllä vatutti sitten ankarasti. Tällaista se on 110:n kanssa..
