Sivu 18/19
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 3.2.2016 23:05
Kirjoittaja rotsi4
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 161329/304
Kopioitu jutusta:
Euroopan parlamentti on hyväksynyt uuden asetuksen, jonka mukaan testatut ajoneuvot voivat ylittää asetetut päästörajat yli kaksinkertaisesti syyskuun 2017 ja tammikuun 2020 välisenä aikana. Senkin jälkeen päästörajat saavat ylittyä jopa 50 prosentilla.
Tämän kun saisi koskemaan katsastusmittauksiakin niin saisi kyllä vähän huonokuntoisemmankin kaluston läpi..
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 4.2.2016 0:17
Kirjoittaja degen
Tuo päätös suoraan sanoen LEMUAA siltä että autoteollisuuden edustus on käynyt lobbaamassa asioita.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 4.2.2016 16:46
Kirjoittaja arsenikki
Mitä näistä lässyttämään.
Enämpihän lada saastuttaa parkissa, ku volkswageni ajossa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 4.2.2016 21:01
Kirjoittaja Lattarauta
rotsi4 kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 161329/304
Kopioitu jutusta:
Euroopan parlamentti on hyväksynyt uuden asetuksen, jonka mukaan testatut ajoneuvot voivat ylittää asetetut päästörajat yli kaksinkertaisesti syyskuun 2017 ja tammikuun 2020 välisenä aikana. Senkin jälkeen päästörajat saavat ylittyä jopa 50 prosentilla.
Tämän kun saisi koskemaan katsastusmittauksiakin niin saisi kyllä vähän huonokuntoisemmankin kaluston läpi..
Volkswagenilla voitelu toimii.

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 8.2.2016 10:43
Kirjoittaja rotsi4
Minun mielestä on hyvä että Euroopan unioni joutui vihdoin myöntämään että euroautot ja polttomoottorit myrkyttää ilmaa edelleen. Laboratoriotesti ei ollutkaan luotettava testaustapa..vaikka mikään muu ei kelvannut aikoinaan.
Eihän nämä eurostoliittolaiset mitään myönnä, mutta uudet lait jotka kumoavat vanhat, luvut kertovat että tuplapäästöt sallittu.
Taitaa olla kova pala eurostoliitolle myöntää että se matalapuristeinen bensakone möristää ihan laillisesti edelleen. Ja se matalaoktaaninen bensa on halpaa siellä missä sitä on.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 8.2.2016 12:09
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 8.2.2016 16:42
Kirjoittaja Lattarauta
Jouska kirjoitti:Moi,
Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
Kun saataisiin se kohtuu hintainen ja riittävällä toimintasäteellä toimiva sähköauto.. puhumattakaan latausverkostosta.
Eiköhän vielä mennä pitkään hybrideillä, sähkö+uusiutuvat polttonesteet.
Voiko nyt sitten Euro päätönormeilla pyyhkiä perseensä, vai pitääkö päästöt edelleen täyttyä laboratorio-olosuhteissa?
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 8.2.2016 17:38
Kirjoittaja Jouska
Lattarauta kirjoitti:Jouska kirjoitti:Moi,
Asia on näin. Painotus siirtyä kohti sähköautoja ja muita vaihto-ehtoja kohti kasvaa.
Kun saataisiin se kohtuu hintainen ja riittävällä toimintasäteellä toimiva sähköauto.. puhumattakaan latausverkostosta.
Eiköhän vielä mennä pitkään hybrideillä, sähkö+uusiutuvat polttonesteet.
Voiko nyt sitten Euro päätönormeilla pyyhkiä perseensä, vai pitääkö päästöt edelleen täyttyä laboratorio-olosuhteissa?
Moi,
Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 8.2.2016 18:03
Kirjoittaja Lattarauta
Jouska kirjoitti:
Moi,
Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
Sähköauto ei vaan nykyisellään taida sopia kuin lähiliikenteeseen.. johonkin jakelutoimintaan tms.
Muilla pitäisi olla kaksi autoa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 8.2.2016 18:12
Kirjoittaja Jouska
Lattarauta kirjoitti:Jouska kirjoitti:
Moi,
Polttomoottorien hyötysuhde on huonompi kuin sähkömoottorilla, päästöjen lisäksi. Vanhentuneesta tekniikasta pyritään pääsemään eroon. Ainakin Espoossa näkyy näitä sähköautoja. Hybridit lienevät vain välivaihe isommassa mittakaavassa. Vetyautoillekin kaavaillaan jotain roolia.
Sähköauto ei vaan nykyisellään taida sopia kuin lähiliikenteeseen.. johonkin jakelutoimintaan tms.
Muilla pitäisi olla kaksi autoa.
Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa.

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 8.2.2016 18:22
Kirjoittaja Lattarauta
Jouska kirjoitti:
Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa.

Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 9.2.2016 8:11
Kirjoittaja Jouska
Lattarauta kirjoitti:Jouska kirjoitti:
Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa.

Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.
Höpö höpö, mistä näitä juttuja oikein keksitään? Nissan ilmoitti juuri sähköauton hinnan laskusta. Taisi olla Leaf.
Ja kyllä se parkkipaikalla oleva Leaf ottaa latausvirran ihan siitä lämmitystolpasta. Onhan siinä jokin boksi tosin välissä.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 9.2.2016 14:25
Kirjoittaja rotsi4
Itseäni keljutaa tuo näpertely saasteenestolaitteiden kanssa joka on kuitenkin jokseenkin turhaa. Samalla suljetaan määräyksiä täyttämättömät ulos markkinoilta.
Sillä rahamäärällä joka ja kulkee suomen teillä kattien, hopeoitujen egr-venttiilien ja anturien muodossa olisi saanut aika monta kiloa akkuja, biopolttoaineita sekä häkäpönttöjä ym rojua.
Suomessahan on/ollut aika lailla osaamista ja tuotantokapasiteettia ajoneuvojen ja moottoreiden suhteen, mutta aina on luovutettu, myyty tai muuten lakkautettu.
Esimerkkeinä puolidieselit, trolleybussit, ratikat, häkäpöntöt eli puukaasu, Valmetin/lokomon höyry-diesel sähköveturit, Elcat, salaman akkutehdas, biokaasulaitteet, valmet traktorit, Leo Laineen mopoauto..
Aika usein tuote sinänsä ollut kehityskelpoinen mutta ei vain ole halutta sitä.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 9.2.2016 22:08
Kirjoittaja Lattarauta
Jouska kirjoitti:Lattarauta kirjoitti:Jouska kirjoitti:
Pitää paikkansa. Mutta pointti on, että ei ole varmaankaan vielä nähty koko sähköauto tekniikan elinkaaren päätä. Eli kehitystä voi varmaankin akkujen kohdalla siinäkin vielä tapahtua. Miten olisi langaton sähkönsiirto? Tai vaikka sitten ajellaan pitkän roikan varassa.

Akkuja tosiaan pitäisi parantaa nykyisestä, hinnankin pitäisi laskea.
Latausverkostoakaan ei taida olla kuin suurimmissa kaupungeissa.
Päästöttömyys riippuu siitä, miten käytetty sähkö on tuotettu.
Höpö höpö, mistä näitä juttuja oikein keksitään? Nissan ilmoitti juuri sähköauton hinnan laskusta. Taisi olla Leaf.
Nissan Leaf Hinta alkaen 35 250€
Nissan Note Hinta alkaen 15 170€
Ja kyllä se parkkipaikalla oleva Leaf ottaa latausvirran ihan siitä lämmitystolpasta. Onhan siinä jokin boksi tosin välissä.
Kyllä, siitä 2 tunnin lämmitystolpasta onkin todella paljon hyötyä.

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 11.2.2016 9:54
Kirjoittaja rotsi4
Tiedän yhden Nissan Leafin jota lämpötolpasta ladataan.