Sivu 18/80
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 23.10.2013 20:42
Kirjoittaja samarai
No en oikein tiedä tuosta tehonlisäyksestä. Veljen 110 16V:stä on katti ollut tyhjänä monta vuotta, eikä se ainakaan mistään tehonlisäyksestä ole puhunut.

Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 23.10.2013 20:55
Kirjoittaja t tulppu
Tuo minun tieto on Vähän vanhaa ja Koskee lähinnä Ensimmäisiä Katalysaattori tietoja ja verrokkina katiton vakio 1.5 .....tieto otettu konelan uutisista. ja siellä olevista teho ilmoituksista...... ehkä ruiskuissa ei teho tule samalla tavalla....tai ei hukkaa sitä.... onko muuten veljesi auto mennyt aina sen jälkeen katsastuksesta läpi.Eikö näy päästöarvoissa tyhjä katti. vai onko syötöt niin pienellä ettei kaasut ole kovin paksuja.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 23.10.2013 21:10
Kirjoittaja samarai
Läpi on mennyt ja puhtaalla 0:lla ilman desimaaleja (häkä ja hiilivety), sitä on katalysaattorillakaan enää vaikea parantaa. Syöttööihin ei ole koskettu. Kävi muuten juuri hiljattain taas konttorilla, täytyykin kysyä mitkä arvot siinä nyt oli. Läpi meni kuitenkin "puhtaalla otteella". Ajettu yli 300tkm.
Takajarrun paineventtiili on vaatinut aina "jumppaamisen" katsastusta varten.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 23.10.2013 21:15
Kirjoittaja t tulppu
tyhjää nollaa on vaikea parantaa,,, enää millään...... eli pojat meitä on varmaan kuseteltu näissä katalysaattori jutuissa... ainut mitä en ole enää aikoihin tavannut.eli märäntynyttä kananmunan hajua.... edessä ajavasta autosta...
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 23.10.2013 21:18
Kirjoittaja samarai
Sitä en tiedä miten se muissa kattivehkeissä on, mutta tämä Euro3 (kahdella lambdalla) ei ainakaan tarvitse kattia päästömittauksesta selvitäkseen.
tuossa on viimevuotinen:
http://www.upload.ee/image/2692565/Image2jpg.jpg
oli tuossa näköjään jo 1:kin, mutta puhdasta nollaakin on ollut.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 23.10.2013 21:24
Kirjoittaja t tulppu
Kun on vielä noin vähän ajettu ja noin puhtaat arvot... ja aina haukkuvat Ladoja saastuttaviksi Paskooiksi..
vähän ajetetulla tarkoitan tuota 300tkm..
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 24.10.2013 7:47
Kirjoittaja Smoppi
t tulppu kirjoitti:Kun on vielä noin vähän ajettu ja noin puhtaat arvot... ja aina haukkuvat Ladoja saastuttaviksi Paskooiksi..
vähän ajetetulla tarkoitan tuota 300tkm..
Iltalehdenkin mukaan vuoden 2003 Samara on saastekottero. Näin siis Autotuojien masinoiman artikkelin mukaan.
Oma Samarani ei kyllä tekniikkansa puolesta ihan täytä uusimpia päästönormeja, mutta puhalsi silti nollat päästötestissä. Hankalahan siitä on enää parantaa. Kierroksilla kyllä HC:tä tuli muistaakseni 8 ppm.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 25.10.2013 17:22
Kirjoittaja t tulppu
Mulla ainakin kehui katsastaja viimeksi. Että erittäin puhtaat arvot kierroksilla ja hyvät arvot tyhjä käynnillä... Puhtauden varmaan tekee se että palamisessa ei ole öljyä seassa. Kun ei kuluta sitä ei ulkoisesti ei sisäisesti.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 5.11.2013 19:46
Kirjoittaja jta
Onko muuten combissa vakiona takana vahvemmat jouset kuin sedanissa ja oisko jollain tietoa että onko nuo motonetin myymät combin jouset vahvemmat kuin vakiot sedanin jouset? Tilailin motonetistä nuo combin/sedanin vahvistetut jouset ns. kuormajousina vaan jousivalmistajan sivuilta näkyis löytyvän erikseen vielä heavy duty jouset jotka on eri numerolla kuin nuo combin perusjouset. Meinaan että jos nuo tilatut ei eroa sedanin jousista niin pitänee varmaan kääntyä toisen varaosaputkan puoleen ja kokeilla tiluuttaa noilla valmistajan numeroilla nuo vahvemmat jouset. Tarvetta kun on noille vahvoille jousille.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 5.11.2013 20:45
Kirjoittaja t tulppu
Jos vielä löydät jousi vahvistetut iskarit.. Mulla oli silloin joskus kun oli 88 1500 combi.. niitä oli myytävänä konelalla. Tai ainakin oli konelan uutiset lehdessä.. Combin jouset tukevammat kuin Sedanissa..motonetin jousista en tiedä.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 6.11.2013 13:03
Kirjoittaja jta
Ei taida tuollasia enä lötyä mistään. Ekaa kertaa kyllä kuulinkaan tuollasista. Kaasut olis tarkoitus laittaa noiden jousien kaveriksi. Riittävän hyvät vaimennukset. Tahtoo olla kun puolet omaisuudesta kulkee aina kontissa ja useasti kärry vielä niin vaatii jo vähän jäykempää jousta ettei roiskeläpät riivi maata kokoajan.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 6.11.2013 17:17
Kirjoittaja t tulppu
Kantsii katsoa myös Takapotku Volvon iskareita. Ovat melkein ainakin Nivan iskarin kokoiset.. Meni muuten yhteen jatkoNivaan joka rekisteroity suomen kilpiin. Niin siihen Olli möi Volvon iskarit taakse siinä kun on lehtijouset takana.. Ja Ollilta voi kysyä muihinkin vanhoihin merkkeihin. Vanhat Mazdat.Volvot.. Olli osti firman lopetus jäämistöt.. Siellä listat on.niin harraste autoihin voi evukkaasti saada iskareita..
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 6.11.2013 23:13
Kirjoittaja jta
Niin olikos se nyt 240 volvon iskarit mitkä tuonne meni? On täällä foorumilla nyt ihan lähiaikoinakin ollu juttua että jotain ovat laitelleet. Ja jotain sellaista kuullu että niitä oikeita nivan iskareita kannattaa katella kun olisi vaimennus molempiin suuntiin mutta en tiedä todenperäisyyttä enkä ole itekkään noihin perehtyny tuon tarkemmin.
Mikäs se tämä Olli oikein on?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 7.11.2013 8:26
Kirjoittaja t tulppu
Juuri Sellaiset 240 tais olla.. Ne Kaksi Jatko Nivaa Jotka on myynnissä nettiautossa ei välttämättä rekisteröidy suomeen. Mutta tämä yksi Papin auto on..siihen löytynyt puuttuva puuttuva numerointi.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 8.11.2013 18:56
Kirjoittaja Pavlovits
Kaikkihan tietävät Hiluxin, mutta kuka muistaa mikä oli Tilux?