Sivu 18/42

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 20.11.2011 21:50
Kirjoittaja samarai
Eipä nyt tule tuosta toisesta 55:sta muuta mieleen kuin Simon "Liukas lätkä".

Tässä olisi vielä kolmaskin 55 arvuuttamiseksi:

Kuva

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 8:57
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Ensimmäisestä 55:stä löytyy se Motobécane 55, kuten tov. Pavlovits tiesikin.

Toista 55:ttä ei liene kukaan varttuneempi sinko-Simo katsonut tarkkaan, sillä siinähän on - nyttemmin jo varaukista poistetun - kevyen singon 55S55 kädensija.

Molemminpuolisuus viittasi tietysti singon tyyppimerkintään, jossa niin vuosimalli kuin kaliiperikin.

Tässä vielä Simot mielityössään:

Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 9:59
Kirjoittaja Pavlovits
Taas on aukkoja tiedoissa kuten Salmisen Simolla, mutta kuka oli Sinko-Simo?

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 11:25
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Sinko-Simoja on ollut - ja on yhä - kymmeniä tuhansia, mm. tässä elokuvassa http://www.elonet.fi/title/ek3blx/tarkastus.

Minustakin yritettiin simoa ihan 55S55:llä, mutta huonolla osumamenestyksellä.

Kun ei tullut simoa, tuli julli, siis tykkimies.

Myöhemmällä iällä simokoulutukseni jatkui, aseena 112 RSKES APILAS. Raskaalla kertasingolla osumatulos oli jo huomattavasti parempi. Kun nimittäin ryömin tuliasemaan sinko käsissä, puhalsin marraskuun pikkupakkasessa tähtäimen optiikan huuruun ja ammuin tuntumalta. Tapahtui ihme: osuma tornin juureen. En ole juuri viitsinyt mainita onnen osuutta tulokseen.

Apilas muuten jyrähtää niin, että oli mennä paskat housuun.

Kuvassa ulkomaan simo ja Apilas.

Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 11:52
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Tov. samarai tarkoittanee K-rauta 55:ttä eli moottoripyörää K-55.

Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 14:02
Kirjoittaja samarai
Kyllä, Kovrovin K-rauta 55 oli kyseessä. Hakkilassahan on K-rauta 75. :)

K-55 esittely: http://www.youtube.com/watch?v=l7Zw3ranXZI&NR=1

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 14:15
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
56

Tältä näyttävät taivaan merkit 90 millin putkella kuvattuna:

Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 14:16
Kirjoittaja Pavlovits
56
Kuva

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 18:42
Kirjoittaja samarai
Ensimmäinen on mitä ilmeisemmin Cadillac M56 Scorpion.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 18:57
Kirjoittaja Uubeegee
Toisen kohteen LVI-järjestelmä näyttäisi kaipaavan huoltoa.
LVI(room.)=56(arab.)

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 19:13
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
samarai kirjoitti:Ensimmäinen on mitä ilmeisemmin Cadillac M56 Scorpion.
Sehän se, tov. samaraita ei taaskaan petetty. Siis 90 mm:n kanuunalla varustettu panssarintorjuntavaunu, eikä mikään lelluva auto.

Ja jos joku ei jaksanut tihrustaa vihjekuvaa, oli siinä Skorpionion tähtikuvio.

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 19:22
Kirjoittaja Pavlovits
Tuo LVI oli hyvin hoksattu, vaikka en sitä itse olisi keksinyt. Joku muukin juttu siinä on kätkettynä.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 21.11.2011 19:32
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
57

Pari metsästysreissua Itämeren lahtien rannoilla ja Vilhelmi osuu saaliiseen.

Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 22.11.2011 0:04
Kirjoittaja samarai
Tarjotaan tuohon 56:een CRC:tä.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 22.11.2011 10:06
Kirjoittaja Pavlovits
Sitähän siinä tarvittaisiin.
Kuva