VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
virtain
Viestit: 1134
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja virtain »

Kylhän se hitsaamallakin korjaantuu...Tosin täytyy siinä välipöntössä olla sen verran kovaa,että saa hitsattua....Mie korjasin aikoinaan yhden takapöntön silleen,kun oli ruostunut puhki,niin leikkasin sopivan palan peltiä,jolla sain pellitettyä koko takapöntön uusiksi...Ja ei muuta kun niihin pöntön päädyissä oleviin paksuihin reunuksiin hitsaamalla...
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Näyttäisi siellä olevan ihan vahvaakin putkea. Välipöntön alkupää vaan on ihan hapero. Eli katalysaattorin jälkeen sellainen 10cm on pitsiä. Toinen paikka mistä tietenkin joskus puhkeaa on välipätkän pöntön ympäristö. Voihan tällaista hulluuttakin kokeilla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja mush »

Eihän se yleensä pitkällä tähtäimellä yleensä kannata, vaikka itsekin tulee tuohon parsimiseen syyllistyttyä usein. Menee kuitenkin jostain vierestä seuraavaksi, mutta kyllä ne joskus onnistuu kun tarpeeksi vaihtaa.

Transportterissa on tällä hetkellä liukuovelta taaksepäin Motonetin 2" mutkia neljä kappaletta. Alkuperäiset on jossain Hämeenlinnan motarilla kun edellisen parsimisen jäljiltä petti sitten seuraava pätkä. Kannattiko? Rahallisesti kyllä, säästyi yli satanen, ilta meni mallaillessa ja hitsaillessa nippuun. Toisaalta kyllähän se pänni lumihangessa vääntää sitä putkea paikalleen. Nyt kuitenkin sopivuuskin ihan ok, mutta takapönttö kyllä kaipaisi vähän paksumpipeltistä versiota ja ennen pitkää siihen saa näppinsä liata. Kunhan tuon takapöntön vaihtaisi, niin kestäisi varmaan saman minkä tarvikeputki - olisi kaikki sitten melko tuoretta putkea.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Sitähän se nuukailu teettää että kauaa ei saa nautiskella. Ja "harrastelu" on samaa kaliperia. Sitä vaan täytyy itse arvioida mikä kannattaa ja miksi.

Ensin ajattelin, että käyn pudottamassa putken nosturilla ja ajella paukutella kotiin. Saattaa olla vähän liian kovaa heviä moinen. 20.4.2011 on viimeinen päivä katsastaa ja siihen mennessä voi piha jo olla siinä kunnossa että voi nostella pihassa ja kömpiä alle. Täällä kotonahan se on sitä hitsailua kuitenkin koitettava vaikkei se nosturillakaan ole kielletty. Ja jos putken paikkailu ei onnistu niin sittehän sitä samalla hakee uuden pätkän ja lyö paikoilleen. Kokeilla näillä näkymin kuitenkin aioin.

Eräs värkkäilyidea tässä on mielessä pörrännyt. Täytyy tehdä jostain peräkonttikumimatosta tai muusta vastaavasta sopiva liuska, joka pidetään ilmanottosyvennyksen päällä kun vekotin seisoo pidempään ulkona. Kun kerran olen fanaattinen noiden akvaarioiden puhtauden suhteen niin pidetään kiinni intohimosta.

Jos saadaan tarpeeksi leveä kappale ohutta kumi/muovimattoa niin sehän on helppoa pitää vaikka takakontissa mukana. Tämä nyt on täysin hullu idea, mutta aion pitää tuon akvaarion puhtaana kun sen kerran eli kaksi kunnolla siivosin ja laittelin ne raitisilmasysteemit kuntoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Typerä yritys keksiä jokin sopiva peite ilmanotto/tuulilansinpyyhkijäsyvennyksen päälle. Ei siinä mikään pysy. Paitsi matot. Ja matot toimivat hyvin talvella.

Täytyy kysyä Kuusaalt naapurilt VaraosaVariantista ehjää akvaarionsuojamuovia. Laittelee sen sitten kesää vasten ja samalla ostaa uuden raitisilmasuotimen kesän pöljyjä torjumaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Nytpä sitten valittiin Venäjällemenoaika siten, ettei tarvitse jonottaa. Noin 7aamulla Suomen rajalla ja 35min Venäjällä. Oli siinä muitakin menijöitä, mutta suoraan sai ajella. Eräs hyvä tuloaika on n. 13.00 Suomen aikaa. 25min ja Venäjältä Suomessa.

Kelit olivat erittäin hyvät. Nyt oli Värtsilä - Sortavala tiekin erittäin hyvässä kunnossa ja lähes sula. Pientareetkin oli ajettu niin että penkat olivat kaukana. Päivällä sieltä sitten vähän sulahteli vettä tielle.

Sortavalahan on edelleen melkoisessa kunnossa. Eräs mielenkiintoinen piirre on se, että edes Kamaz -kuorma-autot eivät saa ajaa Karjalankatua. Siispä ne ajavat seuraavaa katua, jonka varrella Viras-Sort Ru -kauppa on. Olenkin ihmetellyt että mitä ne Kamazit aina siitä jyräävät. Nyt katua tuli ylös Tukkirekka ja kysyin Victorilta että mitä ihmettä tuo tästä ajaa. Ei saa ajaa pääkatua. Nämä pienet 1-suuntaiset kadut, jotka ovat pääkadun suuntaisia, ovat kohtuu kapeita tukkirekoille kun niiden laitaan saa vielä pysäköidä. Mutta pakko on ajaa kun pääkatua ja siltaakaan ei saa ylittää edes Kamazeilla tai vanhoilla GAZ -kuorma-autoilla.

Muutenpa oli mukava päivä kun meni ajoissa eikä tarvinnut hössöttää. No, ei silti mitään naatiskelua jaksanut, mutta jouti edes vähän pällistellä. Sortavalassa oli aurinkoista, tuuletonta ja lämmintä, kun meillä täällä Joensuun suunnalla on karmea puhuri. Taitaa olla etelässä vielä karmeampi.

Takaspoileri pelaa!!! Jee. Perä pysyy puhtaana. Sitten kun päästään ajamaan oikein kunnon kurakeli niin saadaan lopullinen tuomio. Mutta kannatti ottaa mallia 2104 -takaspoilerista. Eipä tosin ajeltu mahdottomista kuralätäköistä, mutta oli tuossa Suomen puolella jo jonkin verran vesikeliä. Kyljet kyllä kuraantuivat, muttei perä.

Jarrut laahasivat. Etujarrut. Vierintä oli välillä todella huonoa. Pysäytin ja poljeskelin jarruja. Irtosivat, mutta välillä taas laahausta. Vähän haiskahtivatkin ja vasta Tullissa kokeilin vannetta ja lämminhän se oli. Ovat voineet laahata pahastikin jonkin aikaa.

Sytytykseen täytyy nyt sitten puuttua. Hemmetinmoista nykimistä. Suomessa sen huomasi kun tie oli parempi. On aloitettava tulpista, johdoista ja virranjakajan kannesta. Ei tuota enää kannata katsella ja tunnustella enempää. Pitää myös katsoa se kaasuläppärunkoon tuleva imuilmaputki, joka oli silloin kerran liikahtanut paikaltaan.

Oli pakko raottaa jo!!! :shock: nyt syyläripeittoa. Alkoi käymään vähän kuumemmalla. Olisiko ihme? Pikkuisen raotin alalaidesta kaihtimen puolelta ja lämmöt laskivat jonkin verran. Eivät ne 80km/h olleet kyllä korkealla ilmankaan. Tässähän on sellainen syyläri, että oikealla puolella on vahakäyttöinen kaihdin, joka aukeaa vain kuumalla syylärillä. Vasemmalla puolella on lehta. Puolet syyläristä peittää sisäpuolella oleva kaihdinmekanismi ja puolet lehta.

Toivottavasti tuo nykiminen saadaan loppumaan. Ei tiedä hyvää. Onhan minulla niitä elektroniikkaleluja tuohon jemmassa, mutta aloitetaan tulpista ja johdotuksista ettei nyt kaikkea taas revitä heti auki. Epäilen kyllä että virranjakajankannen hiili voi olla melko lopussa, jos sitä ei ole vaihdeltu koskaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
t.eskola

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Tulipa tuosta tukkirekasta mieleen se, kun edellisella reissulla oli Sortavalan tien poskessa oletettavasti tukkirekasta pudonneita pöllejä. Niitä oli siellä täällä, eli yksi auto pudottanut useemman eri paikkoihin tai useammasta eri autosta tippunut. Pitteekö ottaa muuttorsaha ens kerralla mukkaa, kun ei paljo maksa venäjäenerkijalla sahata ja noita klapuja kuluu niin vallan hirviästi :shock:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

ViatonPiika kaipaa sytkäosia. Hankalaa kun ei ole koskaan tarvinut tulppia, johtoja ja virranjakajaosia osteltua. Ei siis mitään havaintoa millaisia eri vaihtoehdot ovat. Saas nähdä miten käy.

Johdoiksi taidan ostaa jotkut tarvikemallit. Mätänetti myisi 35e - 50e juuri tähän malliin tarkoitettuja johtoja. Tulppiahan on vaikka minkälaisia. Joskushan minulla on ollut jotkut Itriumit ja näistä sain kommentin että ovat ihan kohtalaiset. Mutta noissa tulppatiedoissa on sitten vaikka mitä lukuja ja kirjaimia, jotka ovat minulle aivan hämäriä.

Virranjakajankanneksi ostan sellaisen, johon myös tarvikejohdot käyvät.

Voihan joku vinakata jos voitte suositella jotain. Mutta voi olla että menen jo kaupoille ennen kuin tähän alkaa pitkä ja perusteellinen keskustelu näiden osien tiimoilta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Meillä oli aikanaan sanonta Kuusaal: Parasha se ei tarvi olla kuha o kalleint.

Ei nuo piuhat, tulpat ja virranjakajan kansi nyt kalleimmat taineet olla mutta eivät varmaan halvimmatkaan. Helppo huijata kun ei tiedä mitään.

Olisikohan nuo pitänyt tuoda Venäjältä? Ainakin tulpanjohdoissa olisi voinut olla valikoimaa enemmän kuin Mätänetissä. Ja olisihan sitä tietysti ollut muitakin tiskejä kun se mätiksen.

Virranjakajan kanneksi ostin sellaisen tarvikemallin, jossa on vähän pidemmät liittymät, jotta tarvikejohdot sopisivat paremmin. Tulpanjohdoiksi valikoitui Puolalaiset JAN MOR -kaapelit. Ihan kivalta näyttävät, mutta olisihan Venäjällä ollut ihan saman näköisiä TESLA -kaapeleita murto-osahinnalla. En sitten tiedä mikä on laatu niissä. Näissä nyt on ne metalliset päät siellä tulpilla, jotka varmaan ovat tarkoitetut kestämään kuumuutta paremmin. Tulpiksi saivat myytyä Bosch Super 4, WR 78 X. Enpä noista muut ymmärrä kuin että niissä on 4kärkeä. Ladojen kanssahan niistä lämpöarvoista on puhuttu, mutta näistä en tiedä senkään suhteen mitään.

Surkeaa kun joutuu luottamaan pelkästään myyjään. Toivottavasti sain isolle rahatukolle vastinetta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jo sain vähän kommenttia noista hemmetin 4kärkikynttilöistä. Pitäisiköhän mennä ja vaihtaa. Vaihtotavan kyllä keksin, mutta viitsisiköhän. Voihan se olle että padan sisässä on ihan hyvät kynttilät, joten katsotaan ne nyt ensin.

Ostin Venäjälät isot VAZ -kuraläpät, jotka tulevat kiinni sisälokariin kiristyslevyillä eli mitään muuta ruuvaamista ei tarvita kuin niiden kiristyslevyjen klipsien muttereiden vääntöä. Meninaan asennella ne eteen ja siirtää Vorkkalin etuläpät taakse. Onhan siinä kyllä taas sitten se vaara, että ottavat peruutettaessa kiinni renkaaseen ja jäävät nojaamaan kun lähdetään eteenpäin. Toisaalta ne voi asentaa siten, että eivät nyt roiku ihan maassa. Täytyy suunnitella.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Itsellä on ollut kahdessa edellisessä samarassa sekä nykyisessä satakympissä juurikin samat wr78x tulpat ja hyvin ovat pelanneet :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Näyttäisi olevan kivat kelit SuomalasUgrilaiselle piharemontille. Eipä tarvitse lähteä TI -hallille. Tosin etukuraläppien voihtoon tuossa pihassa ei voi käydä. Ei saa autoa ylös kun on niin paksu lumipatja ettei nosturi pysy pystyssä. Tai eihän sitä tiedä jos laittaa jonkun levyn alle.

Meinattelin että jos pyöriä aletaan irrotella niin olisi voinut laittaa ne kakkostalvirenkaat alle, mutta nehän ovat Kuusaal. Yksi vain on täällä Joensuus vararenkaana. Olisi voinut tämän loppukevään ajella niillä palloilla ja säästää vajaan talven ajettuja renkaita ensivuoteen. Katsoo sitten laitteleeko ne Kuusaal kun menen sinne pikapuolin.

Kaikkea se Kevät meinaa teettää taas. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Jarrut laahasivat. Etujarrut. Vierintä oli välillä todella huonoa. Pysäytin ja poljeskelin jarruja. Irtosivat, mutta välillä taas laahausta. Vähän haiskahtivatkin ja vasta Tullissa kokeilin vannetta ja lämminhän se oli. Ovat voineet laahata pahastikin jonkin aikaa.
.
Ei muuten ole iso ja vaikea homma herkistää nuita etujarruja. Kannattaa tehdä se mahd. pian ennenkuin palat ovat kaputt. Kyse on kuitenkin tod. näk. satuloiden liukutappien jumiamisesta, ei männästä... Eli satula irti ja putsaat liu'ut huolella, niin taas pelittää
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Hemmetin kiva kirjoitella kunnon juttu tänne kuvien kanssa kun sivusto vetäsee sen jälkeen ruuttuun: Gateway TimeOut. Server did not response in Time...

Totaalista Paskaa!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika

Viesti Kirjoittaja mush »

Tuon takia kannattaa opetella tapa "Control-A Control-C" ennen pitemmän stoorin lähettämistä. Eli maalaat koko tekstin ja kopioit leikepöydälle, josta sen saa liitettyä takaisin (Control-V) jos netti pettää tai sivusto muuten vaan päättää heittää pihalle sillä välin.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin