Sivu 18/21
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 13.7.2012 21:06
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Varmaan tuohon tulee päälle jotain maksua rekisteröinnistä eri tunnukselle, koska ainahan nämä pienetkin operaatiot TRAFIn kanssa maksavat.
Mutta olen päättänyt soittaa ja kysyä. Kyllähän tämä voisi elellä niillä tunnuksilla, jotka alunperin perssiiisiiijee lyötiin.
Ajettuja kilometrejä on näin Rekisteröintipäivän päättyessä 23 777km. Ja tuossa on todistettavasti kaikki.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 14.7.2012 11:20
Kirjoittaja t.eskola
Onnittelut rekisteröinnin johdosta!
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 14.7.2012 11:40
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kiitokset osanotosta!
Kävin sitten tilaamassa ne uudet laput alkuperäisellä tunnuksella. Kilpi on vähän pidempi kuin se vanha, mutta siihen ei tule sitä saamarin EU -hässäkkää.
9e/kpl on kilpien hinta. Siihen tulee sitten se 11e Rekisteröimismaksua tai tuo 11e on aina jos muutoksia tulee TRAFIn tietokantohin (ellei sitten pelata netin kautta). Tällaisessa tapauksessa nettisäpeltäminen ei onnistu.
KRIINIssä oli pelkkä öljypohjapanssari. En muista revinkö sen moottorinalussuojen itse pois vai eikö sitä ollutkaan. Päätin laittaa sen takaisin. Noitahan on jäänyt lojumaan nippu tuonne.
Onneksi kaikkia kiinnitysnippeleitä oli jemmassa. Valkkasin parhaan pellin. Panssari irti ja mallailemaan. Ei sovi mitenkään päin. Pelti oli edestä liian pitkä. No, saihan sen taivutettua etuhiekkapellin alle ja muut kiinnikkeet kiinni. Panssariin valittiin vähän järkevämpää ruuvia, kun aiemmat olivat älyttömän pitkät.
Aloin tuossa pähkäilemaan sen pohjapellin sopimattomuutta. Mikään tuolla jemmassa ollut ei ollut sopiva. Varaoskatalookia pläräämällä homma selvisi.
2101/02 moottorinaluslevy on eri varaosanumerolla kuin Kantiksissa. Em. on 2101 -alkuinen ja Kanttiksien 2105 -alkuinen. Tämä varmaan johtuu keulan muotoeroista.
Vähän alkaa tottua ajamiseen KRIINIllä. Alussa kun tuntui että eihän tämä pysy käsissä ollenkaan ja ettei osaa ajaa yhtään Avto -tyyppisiä vehkeitä.
Saasnähdä vaihdanko tähän "sormileikkuri" -tyyppisen tööttikehän. Eihän sellainen tähän kuulu, mutta yritän kenties hakea 2101 -71 vaikutelmaa eli sitä, jolla pellolla opeteltiin ajelemaan Hankasalmella. Mutta tuollainen viritelmä voi aiheuttaa vain ongelmia äänimerkin toimivuuteen. Kaikkea sitä päähän pälkähtelee.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 14.7.2012 12:48
Kirjoittaja Pavlovits
Aika monesta ladaprojektista ei muutaman kuukauden kuluttua kuulu mitään.
Tässä tuo Kriini tuoreena hankintana lähes neljä vuotta sitten. Sinulla tuota pitkää pinnaa riittää.

Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 14.7.2012 19:50
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kiitokset tunnustusanoista. Olen itsekin yllättynyt että tähän asti on päästy.
Voihan se tosin olla niinkin, että todelliset tekijät eivät viitsi paljon huudella ja hehkutelle saati kirjoittaa vaan tekevät tekemästä päästyään.
Tämä reilu 5vuotta autoräpellystä on kyllä tuota pinnaa kasvattanut. Ja yleensäki järjestelmällistä kärsivällisyyttä, jota ei nuorempana juuri ollut. Ja kun ei enää tarvitse kaljakassia hakea palkinnoksi kun on saavuttanut jonkun välietapin tai puurtanut itsensä piippuun niin paljon paremmat on mahdollisuudet joskus saattaa isompikin projekti päätökseen.
Kuvia en viitsi laittaa kun ne ovat lähes saman näköisiä kuin aiemmin laittamani. Vaikka taitaa vaan olla niin että Aijaa.com on jo poistanut kuvat. Ainakin olin katsovinani tuonne taaksepäin ja huomasin että ei ole kuin X kuva loota siellä.
Laitellaan vaikka sitten kun saadaan ne alkuperäiset rekkaritunnukset. Niissä muuten on myös viimeinen numero 8, joten katsastusaika ei tule muuttumaan.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 14.7.2012 20:25
Kirjoittaja pressa
Moniko kilpinen tämä on? Kasi loppuinen alkuperäinen, ostohetkellä rr ja nyt joku muu? Löytyykö muuten käyttöönotto päivää trafin tiedostosta kun rekisteröit, sen olisi samalla voinut siihen otteeseenkin laittaa?
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 14.7.2012 20:32
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Käyttöönottopäivämäärä 00.00.78
Mustat kilvet ovat jostain 50-luvun lopun tai 60-luvun alun Fiatista eli valekamaa.
Alkuperäiset ovat siis vuodelta 1978 ja ne oli palautettu muistaakseni 2000.
Nyt siis tässä on järjestyksessä toiset viralliset kilvet tunnuksella TYU-578 ja käyttöönottopäiväksi on kirjattu edelleen tuo 00.00.78. Kun alkuperäiset HKJ-308 tulevat niin sitten palataan siis lähtöruutuun. En kyllä itsekään ymmärrä mitä niillä alkuperäisillä sitten on merkitystä, muttat tulipa tällainen seikkailu tehtyä.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 15.7.2012 4:58
Kirjoittaja samarai
Onhan sillä mielestäni sitten paljonkin merkitystä, jos siihen ei tule sitä EU-hässäkkää, kuten edellä kirjoitit.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 15.7.2012 10:01
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kysyivät muuten kontorilla että haluanko kilvet, joissa EI ole FIN EU -häkkyrää, vaikkei ollut siis silloin puhe alkuperäistunnuksesta. Voi olla että käsitin väärin ja he nimenomaan tarkoittivat tällaisen mahdollisuuden koskevan vain alkuperäistunnuksellisia.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 15.7.2012 10:55
Kirjoittaja mush
EU-kilpiä ei ole pakko ottaa, pitää vain muistaa pyytää vanhanmalliset, jos sellaiset haluaa.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... terikilvet
Sekakilpiä ei saa, se tuli huomattua kerran kun vahingossa ruksasin väärin (olin tilaamassa yhtä uutta kilpeä).
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 15.7.2012 11:21
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 15.7.2012 11:50
Kirjoittaja Uitukki
Voi että se on hieno. Tuo väri kyllä sopii kuin nokka naamaan 1970-luvun 2101:seen. Toinen ainoa oikea olisi sinapinkeltainen. Pudasjärvellä on tietääkseni vieläkin ala-aste aikaisella opettajallani -74 1200:nen käyttöautona. Kyseinen auto liikkuu tosi harvoin joten kilometrejä ei varmaan ole välttämättä vielä edes 200000. Auto on ollut hänellä uudesta asti. Joskus olen haaveillut ostavani kyseisen Ladan mutta saa nähdä tuleeko koskaan ostettua ja eihän se välttämättä ole edes myynnissä. Ainoa vika siinä on että se on 70-luvun alkupuolelta ja tummanvihreä. Itse tykkään juuri näistä viimeisistä 2101:stä jotka ovat 21011 kojetaululla ja niin edelleen. Ja tuo vihreä sopii mielestäni paremmin vaaleana kuin tummana. 21011 korista en tykkää jostain syystä yhtä paljon vaikkei niissä kyllä isoja eroja edes ole.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 15.7.2012 12:07
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Minullehan se ainoa oikea LADA on se lähes täysi kopio Fiat 124 ja syvän viinin/tiilen -punaisena.
KRIINIin kun saan joskus kunnostettua nuo jemmassa olevat Tubeless -kyhmyvanteet niin et tarvitse noilla Melbereillä rullata. Vieläpä kun jemmassa on lähes uudenveroiset kromipillerit. Yhden sarjan myin, mutta onneksi kukaan ei ole ostanut toista sarjaa.
Puhallutukseen ja maalaukseen voi mennä ikuisuus. Ajatuksena oli maalauttaa ne joko autonvihreäksi tai sillä punasävyllä.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 15.7.2012 14:22
Kirjoittaja Uitukki
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Minullehan se ainoa oikea LADA on se lähes täysi kopio Fiat 124 ja syvän viinin/tiilen -punaisena.
Jos minä joskus ostan sen entisen openi Ladan niin vaihdatko KRIINIn päittäin siihen?
Tosin väri siinä on väärä sulle
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 15.7.2012 16:18
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Värillä ei ole väliä kunhan se on syvän viininpunainen. Sitten voidaan alkaa neuvotella. Muunlaista Nappista en tämän lisäksi tai tilalle kelpuuta.
Ja pitää olla sormileikkuriratti ja mieluiten kumitutilla toimiva (ja myös toimiva) tuulilaisinpesu. Ja vain yksi pyöreä kromipeili.
Tuossahan sitä jo vaatimuksia onkin täytettäviksi.
