Sivu 18/41

Lähetetty: 13.4.2007 16:26
Kirjoittaja KSE 1995
XXX kirjoitti: Vai on uusia vielä tulossa? Jatkuuko Ladan myynti sittenkin?
Niin ymmärsin. Ainakin Tampereen Delta-Autossa on vielä Ladan kokoinen kolo jäljellä.

Lähetetty: 13.4.2007 19:12
Kirjoittaja Lada-Jussi
KSE 1995 kirjoitti:
XXX kirjoitti: Vai on uusia vielä tulossa? Jatkuuko Ladan myynti sittenkin?
Niin ymmärsin. Ainakin Tampereen Delta-Autossa on vielä Ladan kokoinen kolo jäljellä.
ja väitti se tampereen deltan myyjä joku aika sitten, että keväämmällä tulisi Kalina

Lähetetty: 13.4.2007 20:51
Kirjoittaja KSE 1995
Lada-Jussi kirjoitti: ja väitti se tampereen deltan myyjä joku aika sitten, että keväämmällä tulisi Kalina
Vielä on kevättä jäljellä... 8)

Lähetetty: 13.4.2007 21:07
Kirjoittaja jta
Tänään tuli forum24 lehti niin siinä oli jotain oulun deltan päällikköä tai jotakin haastateltu kun muuttaa uusiin tiloihin tuo delta niin siinä ainakin vielä lada mainittiin autoina joita tullaan myymään. Alfa romeo, fiat, kia ja lada. Ja tuohon vielä lisäksi kaavailivat että vois ottaa myyntiin joitain muitakin merkkejä. Eli tuosta lehti jutusta päätellen niin ei ainakaan vielä ole kuopattu ladaa.

Lähetetty: 14.4.2007 1:41
Kirjoittaja Mara
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Mites se Ladalle nuin ohrasesti on käynyt (Suomessa)?

Verratkaapa missä tilassa Skoda nyt on! 8)
Eipä niissä mitään muuta Skodaa ole, kun se pesisräpylä.. :roll:
Taitaa olla VW:n suuret taustajoukot syynä menestykseen, ei sillä sodanaikasella puikkokoneella kauaakaan olis räpistelty.

Lähetetty: 14.4.2007 11:44
Kirjoittaja Vitakka
Uskallanpa väittää että Lada saisi autoja kaupaksi - ja pientä imagonkohennusta samalla - kun tekisivät nappiksesta uuden, päivitetyn version kuten Ministä, kuplavokkarista ja viimeisimpänä Fiat 500:sta on tehty. Vaan kun en osaa venäjää niin milläs myyn idean tehtaan insinööreille ja päälliköille, en millään. Uusi tekniikka sisuksiin, hyttiin ajanmukainen ilme ja ulkopuolelle ei edes tarvisi paljoa tehdä kun muotoilu on valmiiksi symppis ja ajaton. Euroopasta löytyy ihan tarpeeksi ostovoimaisia kolmikymppisiä, jotka ovat lapsena istuneet vanhempinen nappiksen takapenkillä, ja nyt nostalgiapäissään ostaisivat riemuiten "retroversion".

=V=

Lähetetty: 14.4.2007 12:01
Kirjoittaja larssi21074
Retroversio voisi myydä kohtuuhyvin euroopassa mutta ei varmasti venäjällä. Eli eivät varmasti tehtaalla innostuis ideasta. Venäjän markkinoille ladat pääasiassa suunnitellaan, sinnekin edullisiksi käyttöautoiksi, venäläisillä on fiilistelyautot ihan erikseen.

Minun mielestä 110 edustaa retroa omalla tavallaan.
110 on "kokonaan" venäläistä suunnittelua edustava auto jossa on omaa retroa. Itse pidän 110:ä aidompana ladana kuin esim ensimmäistä 2101 mallia joka oli lähes täysin fiat.

..kyllä mullekin retronappis kelpais. :wink:

Lähetetty: 14.4.2007 12:15
Kirjoittaja ,_,/ukka
Tuskin niillä on mitään vaikeutta saada tehtaan tuotantoa kaupaksi, vaikka länsimarkkinat ei vetäskään :roll:

,_,/ukka

Lähetetty: 14.4.2007 17:09
Kirjoittaja Vitakka
Venäjän markkinoille ladat pääasiassa suunnitellaan
Niinnojoo, oleellinen pointti joka oli jäänyt multa tyystin hiffaamatta. Eli riippuisi siitä herättäiskö se siellä vielä mitään nostalgia-aaltoa... tai oisko se sitten muuten ostajien "hyväksymä" käyttöauto.

=V=

Näinhän siinä sitten kävi.

Lähetetty: 17.4.2007 9:03
Kirjoittaja lada-juntti
Lueskelin äsken lehdestä uuden hallituksen ohjelmaa: bensan hinta ylös, autoveroon korotus päästöjen mukaan. Uskoisin, että monet auton ostoa suunnittelevat tähyilevät nyt mahdollisimman uusien autojen suuntaan. Ongelmana on vain se, että harvalla matalapalkkaisella taviksella on repäistä hihasta 20 tonttua auton ostoon. Tässä vaiheessa satakymppi-Ladat voivat tehdä uuden tulemisen, saahan muutaman vuoden ikäisen Ladan parilla hassulla tontulla. Ellei hallitus sitten määrää Ladoille kovemman autoveron jokatapauksessa....

Lähetetty: 17.4.2007 19:14
Kirjoittaja Lada-Jussi
eipä ole halpaa ajella halvalla vähän käytetyllä patongillakaan, nyt ne porvarit sitten sen tekeevät, me köyhät ladistit maksetaan rikkaiden katumaastureiden autoverot.

Lähetetty: 17.4.2007 19:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
en ole vielä itse lukenut tuota hallituksen ohjelmaa, että ihan mutuna menee, josko ne vielä luopuisi aikeistaan.

kustannuksiltaan varmasti FX prokin on halvempi käyttää ja omistaa kuin uudehkot käytetyt

Lähetetty: 19.4.2007 5:32
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Nonnis kirjoitti:
Mosse-Aksu kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:pakko vielä tosta politiikasta, olen saanut jostain sellaista käsitystä, että noi tyhjät hyllyt kaupoissa olisi ollut tätä 80-luvun perestroikkaamista, kun alettiin ajamaan alas demokratiaa Neukkulassa, onko näin?
Minkähän takia 70-luvun suomalaiset vodkaturistit sitten ottivat matkatavaroiksi myytävää?
No eikös se myytävä ollut jotain vähemmän tarpeellista tilpehööriä kuten muotifarkkuja yms kapitalistista hapatusta ;).
Olihan sitä toki tarpeellistakin tavaraa, kuten muovikasseja ja Raamattuja. (Olenpas minä nykyään nopea vastaamaan.)

Lähetetty: 19.4.2007 6:00
Kirjoittaja Mosse-Aksu
samarai kirjoitti:. En tiedä miten toi Ladan edustus toimii sitten noissa muissa maissa pienempien edustajien toimesta, niissä on vielä yleensä enemmän muutenkin kilpailua halpa-autotarjonnassa.:
Tuulilasin verkkolehdessä joskus talvella oli mm EU:n alueella myytyjen uusien autojen tilasto. Dacia siellä oli jo näkyvissä, vaikka sitä myytäneenkin vain entisellä "itä" alueella.

Samassa lehdessä oli myös Ruotsin kattava tilasto. Siellä Ladat oli ryhmitelty Niva ja muut mallit. Nivaa oli myyty enemmän kuin muita. Mitään lukuja en muista, mutta sanoisin, että kokonaismäärä oli alle sata. Voin tietysti muistaa väärinkin.

Tuolla Saksassa kyllä on myytävänä kaikkea jännää. Ja onhan seillä väkeäkin. Pienelläkin markkinaosuudella voi päästä kohtuulliseen kappalemääräiseen myyntiin.

Lähetetty: 19.4.2007 6:05
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Eikös jo Neuvostoliitossa ollut pitkä osaaminen maakaasun käytöstä auton polttoaineena. Nyt, kun kaasuautot on vapautettu tuosta ns. dieselverosta, luulisi tällä tietotaidolla olevan jonkun aikaa ensilyöntiasema. Tietenkin jakeluasemia tarvitaan lisää, mutta toisaalta ei niitäkään tule, jos ei myydä kaasuautoja tai kaasu-hypridejä.