Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Hihii, nyt tuli jo ajeltua pitkin tonttia ojien yli ja kuusten välissä puikkelehtien (joku pienempi taisi jäädä allekin). Kuvia ei valitettavasti ole, kun ukko oli kyydissä mukana. Kiinni ei jääty, mutta Niva on ihan mutainen. :roll:

Tontin peränurkat on vielä valloittamatta, kun siellä on liian paljon lunta. Ei jaksa enää lapioida Nivaa irti. Ja sitten siellä on kiva kumpu, mistä pitää vaan ensiksi puun risut kaataa pois. Sitten mä parkkeeraan Nivan sinne ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Pesin Nivan uudella painepesurilla, olipas muuten onneton paine kun on tottunut raskaan kaluston pesuhalleissa oleviin laitteisiin :?

Päätin sitten vahatakin, vaikka ulkonäöllisesti se on yks ja sama, mutta onpahan sitten helpompi pestä. Kyllä ottaa päähän kun on niin huonosti tehty pohjat tossa, eikä maalauksessakaan kehumista. Ruoste alkaa kurkkimaan, ja naarmuillekaan ei uskalla color restoureria näyttää kun veikkaan että tuloksena on beigejä länttejä. Tekis mieli tehä pohjat uudestaan ja ylimaalata auto orkkisvärillä, mutta liian kova homma :(
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^Juu kiitos vaan, ei pohjat oo niin huonot että vaihtaisin ;)

PS saisko tota ylipitkää linkkiä modattua ettei tää sivu veny :(
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jihaa, tänään tuli kumit Saksasta kolmen viikon odottelun jälkeen, Good year wrangler AT orkkiskokoa. Kipaisin niitten kanssa mouhijärven kumikorjaamolle ja nyt on tohvelit vanteilla traktorin sisäkumeilla varustettuna ja allekin laittoivat, joten kyllä nyt kelpaa 8) . Rengasasentajakin sanoi, että siinä onkin Nivaan rengasta pitkäks aikaa. Oli ne vaan hiljasemmat ja mukavammat kuin neljännesvuosisadan vanhat hakkikset :lol:

Mutta, olkaa rauhallisin mielin, ainoastaan nyppis-hakkikset jäi rengasliikkeeseen, nastalliset odottaa pestyinä ensi talvea jos noi wranglerit on liian liukkaat ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Nyt tuntuu ettei Nivalla uskalla vetää vaunua Mansoniemeen asti. Hyvä jos se jaksaa ittensä vetää ittensä sinne kun on niin tehoton ja vääntöä ei ole ollenkaan ainakaan alle 4000 kierroksen :roll: . Lisäksi vaihteisto epäilyttää. :evil:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kokeilin äsken Häijääntiellä mitä Niva kulkee - älkääkä moralistit pelästykö, hyvä jos rikesakkoa olisi saanut ;). Nimittäin 115 se kerkesi ottaan pitkällä suoralla ennen kuin alkoi tyypillinen hämeenkyröläinen mäki ja vauhti hyytyi, mäen nokalla enää 95. (Häijääntiellä 100 rajoitus)

Kierroksia se kyllä ottaa ainakin kakkosella ja kolmosella hyvin, 5500 tulee että pompsahtaa ja sen enempiä en uskalla revitellä.

Ja sitä vääntöä ei ole havaittavissa millään kierroksilla :cry:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Pakoputki ahistaa ja nokan ajoitus on varmasti sen puoli hammasta myöhäsellä, siitä väännönpuute.
Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onko sytkän ajoitus kohdallaan, muistaakseni eri ennakko noilla vaihdetuilla välineillä (ozon ja jakaja) kuin vanhoissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Niin no tota sytkäähän mä oon ajatellu, mutta siitä en tiedä mitään muuta kuin että johkin kohalle se on säädetty oikein korjaamolla. Eli en omista semmosta lamppua ja vaikka omistaisin, en osaisi käyttää. Harmi sinänsä, koska Mansoon olis kiva ollut päästä vaunun kera :roll: .

Pakoputki ahistaa? Takapöntön kamalaa tuplaputkiviritelmää lukuunottamatta se on ihan orkkis. Eikä ennenkään pakoputki ole kulkua torpannut, vaikkei ihan 2" olekaan. Mutta en sitten tiedä viekö se tuuninghökötys tehot ja väännön.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Alkuperänen pakoputki ahistaa ihan aikuisten oikeesti, kuhan se joskus jostain kohtaa katkee niin huomaat. Mä tein kollektorilta eteenpäin 2" putkee yhellä lyhyellä reflektiovaimentimella ja johan kulku muuttu, ei jää enää liikennevaloissa niin pahasti jälkeen. Putkee ei kannata ylimitottaa, laskennallisesti toi 2" on jo liian suuri 1,6 koneelle mut toi Nivan pakosarja ja downpipe on vähän sitä sun tätä niin toi 2" on hyvä.

Sytkän saa hyvin säätöihinsä korvakuulolla :wink:

Toi nokan ajotus kannattaa tarkistaa seuraavan kerran kun on venakoppa poissa. Jos kantta ei o laskettu niin nokka on puoli hammasta pielessä, yleensä on sen puoli hammasta myöhäsellä, sen kun pyöräyttää puoli hammasta aikaselle niin vääntö paranee jo hivenen.

Toimiiko kaasari? Aukeeko kakkoskurkku?? Jos kalvo toimii että aukasee kakkoskurkkua edes vähän niin sitä saa säädettyä vähän herkemmäks siitä kalvon tangosta.
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kaasari on ainakin ihan uusi joten luulisi toimivan.

Toi nokan ajoitus menee ihan hepreaksi, siis miten sitä säädetään? :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Koita vähän säätää sitä kakkoskurkun aukasevaa tankoa "pitemmäks", ei siinä ainakaan mitään menetä kun sen saa säädettyä takasin.

Toi nokan ajotuksen muuttaminen on helppoo kun heinän teko.
Venttiilikoppa pois, alamerkki tarkasti kohdalleen, tarkasta ylämerkki. Jos sattuu sellanen ihme että se on just eikä melkein kohillaan niin sit ei kannata tehä mitään mutta normaalisti ylämerkki on puoli hammasta pielessä ja yleensä myöhäsellä eli merkin ohi. Jos näin on niin löysää ketju ja pyöritä nokkaa hampaan verran vastapäivään eli siis ketjua hampaan verran myötäpäivään. Kiristä ketju ja pyöritä konetta pari kierrosta ja tarkasta jakomerkit, alamerkki kohdallaan ja ylämerkin pitäis olla puoli hammasta aikasella eli puoli hammasta ennen merkkiä.

Toi 115km/h on kyl jo Nivalle melkosen hyvä vauhti, ite en o tainnu ikinä niin kovaa vauhtia viittiny huudattaa tosin mulla on noi 4.3 perät. Puutuminen ylämäessä tuntuis olevan ihan normaalia, mulla puutuu ihan samalla tapaa motareilla missä on vastatuulta, 5-vaihde, nopeus 100km/h, kierrokset 3000-3500RPM, tulee ylämäki, vauhti alkaa hiipuun ja tippuu sinne 85km/h tuntumaan missä kierrokset 2000-2500RPM ja siinä kohtaa onkin se Nivan vääntökierros eli sitä vauhtia porskuttaa mäen ylös jos ei vaihda nelosta ja rupee kiihdyttään.
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mullakin on 4.3 perät, älä unohda ;).

Uudella yrittämällä sain sen kulkemaan 120 :). Mutta tehas lupaa 132.

Ei noilla huipuilla niin väliä mutta sitä vääntöä ei vaan löydy mistään kohtaa, aina vaan pitää ettiä pienempää pykälää ja voi olla että siinä Ikaalisten kylpylän jälkeisessä mäessä pykälät loppuu kesken ;).

Suurin vääntöhän pitäisi olla kierroksilla 3400.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin