Sivu 17/17
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 7.6.2009 18:32
Kirjoittaja Samara87/88
Mielellään otan viivat ladasi tai minkä tahansa auton kanssa.
Ei ole oikein mielekästä verrata 20v uudempaa, usean kymmenen tuhannen euron autoa, ja huomattavasti helvempaa vanhaa bensaturbo louskua.
Kuten ei myöskään ladaa ton ryslerin vierellä. Ikävä kyllä ex samarakin jätti JOKAISEN takapotkukipon, joka sattui näkymään, tosin viri-virejä ei näkynyt eikä tarvinnutkaan.
Jos olet ajanut uusilla TDI tai mikä tekniikka nyt lienee tarkkaan ottaen kyseessä, ne lähtee. Uskoisin että useat täällä kirjoittavat Have A Hard time kun vierelle tulee 08 Transporter, sen verran kevyeen sekin lähtee, ja kyllähän tolla on jo ajettukin kumoon sekä Samaran todellinen että teoreettinen huippunopeus, PAKETTIAUTOLLA.
Octaviasta, se on kyllä pirteä. Syy miksi lähtee, kaikki tapahtuu ennen 3000rpm. Mitä sulla ladassa tai mulla ryslerissä sillon on ehtiny tapahtua?
Chrysseen oon tehny pientä pintaremonttia konehuoneeseen, alipaine yms, ei siis mitään viri-viri, vaan huoltoa. Auto liikkuu aika kipakkaan jo nyt, ja kesälomilla olleita hevosia on kutsuttu taas 177hp reserviin takaisin.
Mielessäni kävi ruveta möhnäämään samaran konehuoneen kanssa, mutta pelkän kannen teettäminen mieleiseksi olisi varmaan maksanut tämän uuden auton verran.
mutta, jokainen tyylillään, itse en perusta sieluttomista japsikikikkeli laatikoista, enkä kyrvänjatke bemareista, joten piti keksiä jotain muuta.
xD
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 8.6.2009 21:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
onnittelut auton vaihdosta, harmi että yksi samara piti uhrata matkalla onneeen. Mikähän se juttu on, että Ladaan pitää tunkea kaiken maailman tuninkia, mut sit länsiauto on muka ihan valmis, kyl chryslerikin kaipais vähän evohöylää ja muuta muovikoristetta.
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 8.6.2009 21:25
Kirjoittaja ElManu
Liekkö sit enenpi tunattu Ladoja ku länsiautoja...

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 8.6.2009 21:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
ehkä suhteellisesti ei päde, sillä taitaa mm. skylinet olla 100% tuunattuja, mut kyl aika moni Lada on kokenut tuninkikuoleman ja tuningin taso on yleensä ihan muuta kuin noissa muissa merkeissä
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 9.6.2009 1:56
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ei Ei Jussi! Nyt tulee varmaan ihan MuTu -kommenttia. Oletkos Sinä HyväVeli harrastanut Tuninkia? Jos olet, niin sitten en puhu mitään, mutta täytyy olla itse tehnyt HuonoTunikisen vehkeen, joka on kokenut TuninkiKuoleman, jotta voisi kovin vakaasti kertoa tarinaa.
Minä en usko ollenkaan, että Tunarointi on yhtään arvottomampaa kun Entisöinti. Se kun on ihan sama mitä harrastelee kunhan viihtyy ja saa vähän onnistumisia.
Vanhojen autojen rahallisilla arvoilla ei ole mitään väliä, jos on saanut mukavia, tuskaisia, kiukkuisia ja riemullisia hetkiä niiden kanssa.
Noita Samaroita on niin PirunPaljon koko ajan myynnissä, ettei yhden, kymmenen tai sadan Tunarointi merkitse mitään. Ne entisöidyt tai muuten säästetyt jäävät jäljelle joka tapauksessa vaikka kaikki muut muutettaisiin Monstereiksi. Ja vaikka pidettäisiin vain muuten hyvää huolta, niin romuksi menevät myöhemmin joka tapauksessa.
Eli Riemuitkaamme harrasteesta. On se sitten Romujen keräilyä kuten minulla, pilkuntarkkaa entisöintiä tai hirmu tunausta. Uutta autoa pukkaa tehtaasta koko ajan ja niistäkin tulee joskus vanhoja. Sitten säästellään niitä. Ja tätä jatkunee kunnes Penssaa myydään DesinPulloissa.
Mutta tämä kaikki höpinä tuolla jo aiemmin kuten tämä minunkin pajatukseni ei nyt ihan hirveästi enää koske tätä MustaRuttoa. Pitäisikö taas aloittaa Orggis, Käyttis, Tuninki, Romu -eipäsjuupas topikki ihan erikseen?
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 9.6.2009 9:04
Kirjoittaja Samara87/88
Eiköhän jokainen aihe johon ladajussi joukkoineen koskee muutu kyseiseksi eipäs-juupas paskaksi.
Rysleriin sopis kyllä hillitty höylä, jenkkimallin leveet takavalot sekä rajumpi etupuskin.
Kuitenkaan 3cm maavaralla olevia lasikuitu paskoja en ymmärrä, eikä yksikään autoni tule sellainen olemaan.
Samara jatkaa elämäänsä jossain ei sitä ole uhrattu. Vaikka monta samaraa onkin paaliin pantu ja hyvältä on joka kerta tuntunu
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=633

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 10.6.2009 19:21
Kirjoittaja ElManu
Nyttenhä se kone meijän tallilta joutaa sit miule? Se on vähä iessä siel...
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 10.6.2009 21:52
Kirjoittaja Samara87/88
ElManu kirjoitti:Nyttenhä se kone meijän tallilta joutaa sit miule? Se on vähä iessä siel...
Ootko manu hyvä maalaa autoja? Suatat suaha sellasen barooni projektin joku kerta. Vai oliko sulla tiedossa joku hyvä maalari?
no kautta profeetan parran, pidä se mylly näillä puheilla, kunhan käytät sen johonkin hyödylliseen, eli paa vaikka verkonpainoks tai räystään alle nurkkavahdiksi
Eli ts, elManu on yhtä 160tkm ajettua toimivaa samaran lohkoa rikkaampi! pitkään se sitä on jo kytännytki

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 11.6.2009 22:02
Kirjoittaja ElManu
En mie ite vuo viel paljua maalannu, mut maalaamossahan mie oon duunissa..
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 18.6.2009 19:03
Kirjoittaja IlkkaHe
Samara87/88 kirjoitti:Mielellään otan viivat ladasi tai minkä tahansa auton kanssa.
Ei ole oikein mielekästä verrata 20v uudempaa, usean kymmenen tuhannen euron autoa, ja huomattavasti helvempaa vanhaa bensaturbo louskua.
Kuten ei myöskään ladaa ton ryslerin vierellä. Ikävä kyllä ex samarakin jätti JOKAISEN takapotkukipon, joka sattui näkymään, tosin viri-virejä ei näkynyt eikä tarvinnutkaan.
Jos olet ajanut uusilla TDI tai mikä tekniikka nyt lienee tarkkaan ottaen kyseessä, ne lähtee. Uskoisin että useat täällä kirjoittavat Have A Hard time kun vierelle tulee 08 Transporter, sen verran kevyeen sekin lähtee, ja kyllähän tolla on jo ajettukin kumoon sekä Samaran todellinen että teoreettinen huippunopeus, PAKETTIAUTOLLA.
Octaviasta, se on kyllä pirteä. Syy miksi lähtee, kaikki tapahtuu ennen 3000rpm. Mitä sulla ladassa tai mulla ryslerissä sillon on ehtiny tapahtua?
Chrysseen oon tehny pientä pintaremonttia konehuoneeseen, alipaine yms, ei siis mitään viri-viri, vaan huoltoa. Auto liikkuu aika kipakkaan jo nyt, ja kesälomilla olleita hevosia on kutsuttu taas 177hp reserviin takaisin.
Mielessäni kävi ruveta möhnäämään samaran konehuoneen kanssa, mutta pelkän kannen teettäminen mieleiseksi olisi varmaan maksanut tämän uuden auton verran.
mutta, jokainen tyylillään, itse en perusta sieluttomista japsikikikkeli laatikoista, enkä kyrvänjatke bemareista, joten piti keksiä jotain muuta.
xD
Tarkoitus ei ollut hitsi. Enkä myöskään tarkotuksella verrannu tuota uutta turbokiisseliä ja sinun rysleriä, itse sen taisit tehä tuossa aiemmin

Itse vain olen samanmoista rysleriä ajanut useampaan otteeseen, ja sen verta hengetön peli on, kuitenkin 2.2 turbo, että en arvosta. tuoreilla TDI pirsseillä tulee myös ajeltua ihan säännöllisesti, myös skoda octavialla, ja ovat mukavia menemään, kiihtyvät kun itestään. Varmasti moni vakio uus turbokiisseli jätättää meikäläisen ladankin, eihän nuilla 180heposella hirveenä ladaakaan liikutella, mikään kun ei ole tarpeeksi. Ja kun tuossa tuli puhetta että mitä latassani tapahtuu alle 3000, noh kyllä siellä on imusarjassa se 0,75baria painetta ja nyyttönitkin on luultavasti parhaimmillaan siinä 3000-3800 välillä

Pienellä turbolla ja 4-piste ruutalla kun on niin käytös on hyvinki tiisselimainen, tosin ei se vääntö tietty mihtän ole uudelle TDI motille verrattuna, mutta vanhaksi bensa motiksi oikeenkin kiva.
En itekään myöskään juuri arvosta jaappanin portti pirssejä taikka bemarin kaltasia, mutta pakko niidenkin edessä on vaan sen verta myöntyä, että kyllä kysseisillä merkeillä kehitys on ollu huomattavasti edempänä rysleriä skodaa saati ladaan verrattuna. Nykyään nuista keskimmäinen kyllä kamppailee kiitettävän hyvin japanin pirssejä vastaan, mutta omasta mielestäni japanin autot ovat kyllä kärkeä, mutta yksi niistä puuttuu, ja seon se fiilis, jonka itte hankin tällähetkellä ajamalla ja hajottamalla takapotkuturboladaa
Ja oishan tolla meikäläisen ladan hinnallakin jo saatu saman tehoinen ja vitusti paremman ajettavuuden omaava kaara...

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 30.6.2009 15:21
Kirjoittaja ralli lada
Tuo ilkan viimeinen lause kyllä kiteyttää ladalla harrastamisen aika hyvin.
Sanoihan Gronholmikin että "ei ole helppoa ajaa viritetyillä vehkeillä"

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 7.5.2010 12:06
Kirjoittaja Samara87/88
oho... tuliap luettua mitä sitä on muutama vuosi sitten turattu.... mutta löytyypä galleriasta vielä oikein edustava kuva entisestä neuvostavenäjän pirssistä, ja komiahan tuo oli!
olipa ne aikoja, voi herra jumala
monia totuuksia on tullut todeksi, kuten larssi sanoi, ikävä matalia ylläpitokustannuksia
jah, kun teho lisääntyy, paikat jotka hajoavat tulevat myös tutuksi... heikoin lenkki
Mutta, eikös se aika kultaa muistot?

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 24.10.2014 0:10
Kirjoittaja Samara87/88
No ON sitä kaikenlaista tullut värkättyä joskus

Hauska oli lueskella omia turauksia, voi elämänkevät. Ja pikkuveli on samaraostoksilla, mistä lie tarttuna!
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 19.2.2015 23:20
Kirjoittaja '90 Samara TrimLine
No niin, nyt tämä jatkuu, edellä mainitun pikkuveljen osalta nimittäin.
Oli syksyllä tarkotus hankkia halpa japskirottelo tai mikä vaan ajokuntoinen peli peltoautoksi, joka ei liikkuisi enää pihalta kun vain korkeintaan romuksi. Kun pittäähän sitä osata autolla ajaa ennen kun autokorttia lähtee käymään, ja että voi oikea automies olla. No, Tori.fissä sitten olikin Samara, hakumatkan päässä ja oikeasti halpa, ajokuntoinen, kuvasta päätellen aika siistikin. Ja jos ei löydy ostajaa niin menee paaliin.... Eli eka auto oli pakko ostaa, kun seuraavana päivänä hintakin väheni puoleen halvasta. Niinpä oli noin viikon kuluttua oma Lada pihassa.
Lada oli hyvä löytö myös koska malli on aika tuttu, kuten aijemmista tarinoista ketjussa voi päätellä. Ja ajamalla pihaan se Lada tuli,veljen ajamana 'avaimet käteen' tietysti tarrakilvillä.
Samara on siis 1990 vuosmallin, vanhalla maskilla. Mutta se maski on orkkis upotetuilla lisäpitkillä, jollasta tuskin löytyy enää toista. Jännä myös kotimaiset ajan mukaiset Trim Line-vauhtiraidat. Ilmeisesti jottain Konelan lisämausteita. Muutenkin jokseenkin ehjän, vaikka sieltä ja täältä rähjäisen auton ajoautoksi tekeminen alkoi vaikuttaa järkevältä. Leimaa estäviä vikojahan on ainakin toimimaton torvi, ja himmeänä palava oikea lyhty, mikä lie siinä vikana(kun polttimon vaihto ei auttanut)? Pissapojan säiliö puuttuu, ja korissa on siistimistä. No, vuosi aikaa ajokorttiin ja katsastukseen.
No, yönmustan Samaran(kts. ketjun alku) tuningvarusteita ole olemassa enää. Yksi Samara niiden aijempien romutettujen joukkoon, romuksi oli mennyt kaikkine harvinaisine lisävarusteineen ja iinnovaatioineen. Tietokone ei mennyt sen mukana...
Jos jollain sattuu olemaan mitään tuningvarusteita Samaraan, etenkin originaalit spoilerit,ritilät, ja aluvanteita yms voisi tarjota, kohtuu hintaan?
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 21.2.2015 20:20
Kirjoittaja Joen musikka
Lykkyä vaan nuorisolle ja terkkuja isoveljelle!

-95 Samaran kamaa on vielä vähän mutta eipä ne juuri tuningiin käy.Mm. "kärsätön" eturitilä jne.
Yritä muuten ajella maltillisesti!