Sivu 17/22
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 7.10.2010 8:17
Kirjoittaja IlkkaHe
meinaatkos saada hammastangon vielä kilpien väliin?
Re: Mun Lada 1200L Turbo.. UUSI VERSIO: LADA 2101 2,0 LANCIA
Lähetetty: 7.10.2010 8:59
Kirjoittaja Markuz
Tuning Vaz kirjoitti:Nyt on uusi aste aloitettu Lada-projektissa.
Autosta on nostettu 1,2-pannu pois. Ohjaus-järjestelmä on myös purettu pois.
Talven projekti on seuraava:
Moottori ja voimansiirto:
-2.0-litran 8-venttiilinen Lancia Dedra kone
-Öljynjäähdytin
-Vahvempi kytkin
-Omavalmiste imusarja
-Omavalmiste pakosarja
-Turboahdin 850 T5:sta
-Suuttimet 850 T5:sta
-Isompi cooleri
-Tehokkaampi bensapumppu
Tavoite on saada n. 200-250hv irti. Katsotaan...
Ohjaus ja jousitus:
-Hammastanko-ohjaus
-Enemmän ohjauskulmaa (-->myös sisälokasuojien muokkaus)
-Takaiskarien kiinnityksien muokkaus (iskarit tulee takajousien sisällä)
Sisustus:
-Lattiamatto pois, kaikki ylimääräistä materiaalia pois.
-Turvakaaret (AKK:n mukaisesti)
-Uusi mittari-konsooli (öljynpaine ja -lämpö, vesilämpö, katk. lämpöpuhaltimelle, valoille jne..)
Projekti saa vauhtia lähiviikkoina...
Päivitän tekstillä ja kuvilla kun jotain uutta on tapahtunut!
Tämähän alkaa kuulostamaan jo joltain ihan muulta

onnea projektille!
Prkl pitäis tuo oma axtecci lada vaihtaa vanhempaan että pääsee suunnittelee itekki turbotushommia..
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 7.10.2010 12:08
Kirjoittaja Tuning Vaz
IlkkaHe kirjoitti:meinaatkos saada hammastangon vielä kilpien väliin?
No, en... Auto on poistettu liikennekäytösta... Laitan mieluummin ne vakuutus- ja verorahat takarenkaihin..

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 8.10.2010 17:08
Kirjoittaja START
mut mitäs ongelmaa siinä olis?
mistä muuten meinasit hammastangon laittaa?
itsellä kanssa jotain sen suuntaista mielessä, mut katotaan ny miten tässä intin viikonloppuvapaat riittää..
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 9.10.2010 10:12
Kirjoittaja Tuning Vaz
START kirjoitti:mut mitäs ongelmaa siinä olis?
mistä muuten meinasit hammastangon laittaa?
itsellä kanssa jotain sen suuntaista mielessä, mut katotaan ny miten tässä intin viikonloppuvapaat riittää..
No ei se ois nyt mitään ongelmaa saada läpi, mutt moottori-puolellla ei olis mitään järkeä pelleilä ku ei sais se kuitenkaan turbolla läpi... Ja vapari ei ole vaihtoehto!!

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 15.10.2010 0:04
Kirjoittaja jori
START kirjoitti:mut mitäs ongelmaa siinä olis?
mistä muuten meinasit hammastangon laittaa?
itsellä kanssa jotain sen suuntaista mielessä, mut katotaan ny miten tässä intin viikonloppuvapaat riittää..
yhessä jäärata ladassa oli 205:sen pösön hammastanko ohjaus. Renkaat käänty luisutteluun riitävästi.
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 16.10.2010 15:14
Kirjoittaja START
ite oon vähän mittaillu ja suunnitellu 900 saabin tankoo... mut täytys kokeilla kuinka pyörät sillä kääntys. voihan sitä tietty vaikka lyhentää kääntövarsia jos tarve
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 17.10.2010 21:09
Kirjoittaja Vepsä
Vähän tangoista poiketen, mitä vanhalle 1200 koneelle kuuluu?

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 26.10.2010 11:51
Kirjoittaja Tuning Vaz
Vasemman puolen napa muokattu ja valmis hitsaukseen. (mulla on ite niin heikko hitsi että meen veljelle hitsaamaan kun molemmat ovat valmiita... Eilen irroitin oikean puolen napa. Meni vähä aikaa saada mutterit ja pultit ohjasvarrelle auki kun kaikki oli niin ruosteessa.. Katsotaan jos sais hammastanko ja kaikki osat kasattua vielä tällä viikolla..

Laitan kuvia heti kun löydän kamerani.. Se on näköjään hukassa...

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 1.11.2010 12:25
Kirjoittaja Tuning Vaz
Tulin semmoseen päätökseen nyt että heitän kaikki mitä on Ladan vakio sekä jousitus että ohjaus roskapönttöön. Olen juuri ostamassa Golf 2/3:sen coilovers:it ja saman mallisen etunavat + jarrut. Suunnitelmissa on nyt laitta MacPhersson-jousitus. Otan tänään kotiin Golfin olka-akseli ja katson miten se sopis. Coiloversit on jo kotiin otettua. Teen tänä iltana vähän mittauksia ja jos hyvältä näyttää niin leikkaan sitten sisälokasuojat pois, sitt saa ruveta jousien yläkiinnitykset valmistaa...
Palataan... Kuvia tulee kohta.. Kamerani vielä hukassa..

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 1.11.2010 22:03
Kirjoittaja IlkkaHe
prkl, jätkähän lukee mun ajatuksia...
Itellä käyttiksenä vento jossa coilover setti ja mielessä käyny kans sen etupään soveltaminen ladaan. Mitä oon tutkaillu niin sen alapallonivel menis ladan tukivarteen ja loput saa sovellettua. Sitä miten volkkarin raidetanko passaa ladaan ei varmuutta, mutta lyhentämällä veikkaan ainakin menevän. Taakse vaan sitten myös volkkarin coiloverit niin alusta ei turhia niiaile

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 2.11.2010 6:52
Kirjoittaja Tuning Vaz
IlkkaHe kirjoitti:prkl, jätkähän lukee mun ajatuksia...
Itellä käyttiksenä vento jossa coilover setti ja mielessä käyny kans sen etupään soveltaminen ladaan. Mitä oon tutkaillu niin sen alapallonivel menis ladan tukivarteen ja loput saa sovellettua. Sitä miten volkkarin raidetanko passaa ladaan ei varmuutta, mutta lyhentämällä veikkaan ainakin menevän. Taakse vaan sitten myös volkkarin coiloverit niin alusta ei turhia niiaile

Laitan kyllä omat alatukivarret, koska se on melkein ainoa syy että mä vaihdan MacPherson-jousitukseen. Syy on se että raidetangonpää törmää alatukivarteen vaikka lyhentää ja kääntää se 0-asteeseen. Ohjauskulmia ei tulis paljon enemmän.
Muuten, eilen leikkasin oikean puolen sisälokasuoja irti ja mittasin vähän miten se passaa, ja kyllä hyvältä näyttää. Jatketaan huomenna...
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 13.11.2010 8:38
Kirjoittaja Tuning Vaz
Vihdoinkin kamera löydetty!
Tässä mutaman kuvan mitä viikossa patahtunut!
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5311.jpg
Rälläkkä-mies vauhdissa..
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5313.jpg
Kaapattu...
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5318.jpg
Pyöräkotelo, vielä vahvikepalat pitää tehdä...
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5315.jpg
Sisälokasuoja ja iskari-kotelo hitsatut...
http://i75.photobucket.com/albums/i290/ ... G_5321.jpg
Molemmat iskari-kotelot paikalla...
Oikean puolen sisälokasuoja ja molemmat iskari-kotelot tehdyt. Teen ehkä tänään se toinen sisälokasuoja. Sitten saa vielä hitsata vahvikepellit kiinni pyöräkotelon puolelta niin se pitäis kestää!

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 13.11.2010 10:09
Kirjoittaja IlkkaHe
todella hyvännäköstä jälkiä! Hieno nähä että muutetaan kunnolla ladaa, vaikka kilvetys onkin unohettu tässä rojektissa

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 13.11.2010 22:23
Kirjoittaja Tuning Vaz
IlkkaHe kirjoitti:todella hyvännäköstä jälkiä! Hieno nähä että muutetaan kunnolla ladaa, vaikka kilvetys onkin unohettu tässä rojektissa

Kiitoksia! Lisää kuvia tulee ens viikolla! Sain tänään se toinen sisälokasuoja hitsattu, mutta tuli niin pitkä päivä muitenkin hommien takia että en jaksanut hakea kameraa! Otan ens viikolla kuvia kun vielä jotain lisää on samalla tapahtunut!
Maanantaina saa hitsata sinne vahvike-pellit lokasuojiin ja sitten saa vain odottaa että iskarien yläpään laakerit saa kotiin! Maanantaina on tilipäivä, haen ens viikolla uniballsit ja teen sitten alatukivarret seuraavaksi. Alapallonivelet jo ostettu. Kohta on etujousitus ja ohjaus kasatut!
Ja, kun puhutaan kilvetyksestä, niin... Mulle on nyt ollut riittävästi "kompensoitua" että saa autolle leimaa... Niillä rahoilla mikä menis "pelleilemiseen" saadakseni auto hyväksytty katsastuksessa, niillä mä poltan renkaita paljon mieluummin!!!
