Sivu 17/46
Lähetetty: 22.3.2007 6:56
Kirjoittaja iigorr
kannattais varmaan laittaa se cooleri myös..
Lähetetty: 22.3.2007 11:22
Kirjoittaja Stefa
Seokset kuntoon ja ennakkoa riittävästi. Sitten kun nuo on sopivasti, niin nokan ajoituksilla voi pelailla. Eihän pakopaineet ole korkeat? Ja tosiaan se cooleri. Ite sain kyllä vaparistakin valusarjan komeasti punoittamaan silloin kun moinen vielä oli

Lähetetty: 22.3.2007 21:31
Kirjoittaja mower
juu sytkäöä säätelemällä saatiin pelaan. cooleri on kyllä tulossa.

Lähetetty: 24.3.2007 17:59
Kirjoittaja lada 1300s
Olis semmonen ongelma että voiko Venäläistä Weberiä (en muista niitä numerosarjoja enkä tiedä mistä Ladan koneesta mutta mekaanisilla kurkuilla kuiteski) toimimaan ahdettuna?
Vaihdoin 1kurkulle 175 ja kakkoskurkulle 200 suuttimet ja sähkönen pensapumppu on muttei paineensäädintä vielä. Pienilläkin ahdoilla ja pienellä kaasulla ajaessa katkee meno ja seosmittari näyttää punasta.
Kaasutin kestää kyllä paineen muuten hyvin ei vuoda mistään pihalle.
Lähetetty: 24.3.2007 19:43
Kirjoittaja START
se pensan paineen säädin auttaa aika oleellisesti

Lähetetty: 24.3.2007 19:44
Kirjoittaja Mäntä
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... us&start=0
http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... rakaasari/
Tarkoitatko venäjän weberillä ladan omaa kaasaria, vai vanhoissa Ladoissa olevia kaasareita
Edit: Säätimen pitäisi olla ahtojen mukaan säätyvä

Lähetetty: 25.3.2007 12:18
Kirjoittaja Hexte
Mikähän mahtaa olla syynä, tai mikä auttas semmoseen vikaan, ku mun turboladassa kannentiiviste pullahtaa aina nelospytyn kohdalta vesitilaan. Kone on vakio 1300 hihnakone. Ahtopainetta on ollu joku 0,8 kiloo. Mahtaakohan tähän saada jostain valmiina kestävämpiä kansipahveja, ku ei huvittais ruveta ahtoja pudottamaan.
Lähetetty: 25.3.2007 13:21
Kirjoittaja lada 1300s
Ladan vakiokaasari missä aukee molemmat kurkut mekaanisesti mikähä malli se ois oli 1200 koneessa kiinni joskus.
Olis tallissa sitten jotain Samaran kaasareita. Sitten olis yks escortista lähtösin oleva Weber missä oli neulaventtiilin kärki kumia ja muutenkin se kävis melkein suoraan paitsi toinen kurkku toimii alipaineella. Sitä yritän saada nyt muuteltua mekaaniseks aukeevaks.
Semmonen ahtojen mukaan toimiva p-paineen säädin on jo tilattu ja paluu putkikin vedetty tankkiin. Onko se sitten niin tärkeä ettei ilman toimi mitenkään? Olisiko syy siinä?

Lähetetty: 25.3.2007 13:44
Kirjoittaja pappa- igor
lada 1300s kirjoitti:Ladan vakiokaasari missä aukee molemmat kurkut mekaanisesti mikähä malli se ois oli 1200 koneessa kiinni joskus.
Olis tallissa sitten jotain Samaran kaasareita. Sitten olis yks escortista lähtösin oleva Weber missä oli neulaventtiilin kärki kumia ja muutenkin se kävis melkein suoraan paitsi toinen kurkku toimii alipaineella. Sitä yritän saada nyt muuteltua mekaaniseks aukeevaks.
Semmonen ahtojen mukaan toimiva p-paineen säädin on jo tilattu ja paluu putkikin vedetty tankkiin. Onko se sitten niin tärkeä ettei ilman toimi mitenkään? Olisiko syy siinä?

Kyllä ahdettu kaasari moottori tarvii oikein toimiakseen ahtopaineen mukaan säätyvän bensanpaineen säätimen, muuten koneen alkaessa ahtaa menee toooosi laihalle

Lähetetty: 25.3.2007 13:45
Kirjoittaja pappa- igor
Hexte kirjoitti:Mikähän mahtaa olla syynä, tai mikä auttas semmoseen vikaan, ku mun turboladassa kannentiiviste pullahtaa aina nelospytyn kohdalta vesitilaan. Kone on vakio 1300 hihnakone. Ahtopainetta on ollu joku 0,8 kiloo. Mahtaakohan tähän saada jostain valmiina kestävämpiä kansipahveja, ku ei huvittais ruveta ahtoja pudottamaan.
Liekki/tukirenkaat lohkoon tai kanteen... alkaa kestään

Lähetetty: 25.3.2007 14:00
Kirjoittaja Turbiini
1.7 konentiiviste on himan parempi, se pitäisi sopia remmikoneeseenkin kun leikkaa ketjukotelon osuuden pois. Kyllä vakionkin pitäisi kestää jos ei nakutusta esiinny, eli seokset ja sytkä kuntoon. Mutta jos vielä noiden jälkeenkin ongelmia on niin kannen vahvistus hitsaus auttaa. Se varsinainen syy miksi tiivistepääsee luistamaan sinne vesitilaan on se että kansi antaa periksi ja tiiviste ei puristu riittävästi ja kitka ei riitä.
Lähetetty: 25.3.2007 22:40
Kirjoittaja Hexte
Onkos siinä 1700 koneessa sama sylinterin halkasija kun 1300 koneessa? Mikähän taika siinä mahtaa olla kun tuossa koneessa nelospytyn kohdalla olevat vesikanavien reiät on kannentiivisteessä paljon suuremmat kun muiden sylintereiden kohdalla? Kuitenkin kannessa ja lohkossa kanavat on yhtä isot joka kohdassa. Tiivisteessä ne reiät vaan on muitten pyttyjen kohdalla huomattavasti pienemmät..
Liekkirenkaita en meinnannut ruveta laittamaan. Kuinkas kupari tiiviste? Vaatiiko millasia liimoja että sillä saa pitämään?
Lähetetty: 26.3.2007 9:23
Kirjoittaja Jusu
Hexte kirjoitti:Mikähän taika siinä mahtaa olla kun tuossa koneessa nelospytyn kohdalla olevat vesikanavien reiät on kannentiivisteessä paljon suuremmat kun muiden sylintereiden kohdalla? Kuitenkin kannessa ja lohkossa kanavat on yhtä isot joka kohdassa. Tiivisteessä ne reiät vaan on muitten pyttyjen kohdalla huomattavasti pienemmät..
Mutuva: Paffin etupäässä on pienemmät vesireiät sen tähden että saadaan riittävä jäähdytysnesteen kierto myös moottorin takapäähän, koska jäähdytysnesteen tulo ja lähtö ovat molemmat koneen etupäässä.
Lähetetty: 26.3.2007 11:45
Kirjoittaja Hexte
Mistä muuten olette ostaneet kannentiivisteitä näihin 1300 koneisiin, kun varaosaliikkeet aina koivusen luetteloo selatessaan tuleevat siihen tulokseen että ei saa erikseen, vaan tulee aina yläpään tiivistesarjan mukana?
Lähetetty: 26.3.2007 16:09
Kirjoittaja miksu
Minulla on muutama 1700 kannentiiviste! 45€/kpl