Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Eipäs se metsäpalo sammunutkaan eilen vaan sitä sammutettiin läpi yön aina aamuun asti. Aina jostain kytevästä sammaleesta leimahti uudelleen. Taisi palaa kaksinkin hehtaaria metsää, eikös ne sateetkin saapune tällä viikolla.
Samara ei ainakaan vielä ole syttynyt tuleen. Ainakin se moottorille vasemman etupyörän lokasuojan kautta saapuva pa putki on kovin ruosteessa.
Tuo aiemmin mainitsemani uusi AC katalysaattori Samaraani maksoi kokonaiset 30 euroa. Halpaa kuin kaalisoppa.
Eipäs se metsäpalo sammunutkaan eilen vaan sitä sammutettiin läpi yön aina aamuun asti. Aina jostain kytevästä sammaleesta leimahti uudelleen. Taisi palaa kaksinkin hehtaaria metsää, eikös ne sateetkin saapune tällä viikolla.
Samara ei ainakaan vielä ole syttynyt tuleen. Ainakin se moottorille vasemman etupyörän lokasuojan kautta saapuva pa putki on kovin ruosteessa.
Tuo aiemmin mainitsemani uusi AC katalysaattori Samaraani maksoi kokonaiset 30 euroa. Halpaa kuin kaalisoppa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Se on Ladoissa yleensä hyvää. Halpa ostaa ja omistaa.. Kohtuullinen hinta laatu suhde.. Jos ei Deltaan tarvitse rahojaan panna..
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
No niin,
Juhannuspäivänä tapahtunutta. Ajelin Juhannuspäivänä Samaralla siinä aamupäivällä maallepäin laitakaupungilla tarkoituksena päästä vanhalle Turuntielle. Nopeutta oli reilusti eikä muita autoja pahemmin näkynyt missään. Ajoin pitkää alamäkeä kun huomasin taustapeilistä, että poliisiauto kiihdytti vihaisena perään tarkoituksena ottaa minut kiinni. Siinä mentiin sitten sitä pitkää mäkeä alaspäin minä kovaa Samaralla edellä ja poliisit pillit päällä perässä. Pakkohan sitä oli sitten alkaa jarruttaa jotta 15 km/h ylinopeus saataisiin kuristettua vähemmäksi.
Bussipysäkille piti sitten pysähtyä ja innokkaat poliisit hyökkäsivät auton luo.
"Onko tämä teidän autonne?" poliisi kysyi, ja kaivoi jo pilliä esille. Minä annoin ensin ajokortin ja sitten pitkän puhalluksen pilliin ja nollaa näytti. Poliisi totesi että katsastus on OK, verot on maksettu ja kuski on OK. Saatoin taas sain jatkaa matkaa. Tuollainen kyllä pikkuisen säikäytti.
Katsoin muutama viikko sitten "Poliisit" sarjaa Jimiltäköhän se tulee?? Siinä Lappeerannan poliisi yhdessä jaksossa pysäytti Samaran, kun mitkään takavalot eivät palaneet. Kun vielä veroja oli maksamatta joutui poliisi irroittamaan Samarasta kilvet pois. Matkanteko jäi siihen.
Samassa jaksossa poliisi etsi jotain autoa joka oli edellisenä päivänä törttöillyt liikenteessä ajalemalla päin punaisia. Sattumalta poliisit paikansivat auton joka sattui olemaan Lada 110. Ulkomaalaistaustainen nainen huonolla suomenkielellä sieltä sitten vastaili polisiin nuhteisiin. Kun poliisi sitten sanoi ettei Suomessa saa kääntyä oikealle jos liikennenvalot näyttävät punaista. Nainen siihen sitten sanoi että "Amerikassapa saa".
Nuhteilla satakympin kuski selvisi vastauksestaan huolimatta.
Juhannuspäivänä tapahtunutta. Ajelin Juhannuspäivänä Samaralla siinä aamupäivällä maallepäin laitakaupungilla tarkoituksena päästä vanhalle Turuntielle. Nopeutta oli reilusti eikä muita autoja pahemmin näkynyt missään. Ajoin pitkää alamäkeä kun huomasin taustapeilistä, että poliisiauto kiihdytti vihaisena perään tarkoituksena ottaa minut kiinni. Siinä mentiin sitten sitä pitkää mäkeä alaspäin minä kovaa Samaralla edellä ja poliisit pillit päällä perässä. Pakkohan sitä oli sitten alkaa jarruttaa jotta 15 km/h ylinopeus saataisiin kuristettua vähemmäksi.
Bussipysäkille piti sitten pysähtyä ja innokkaat poliisit hyökkäsivät auton luo.
"Onko tämä teidän autonne?" poliisi kysyi, ja kaivoi jo pilliä esille. Minä annoin ensin ajokortin ja sitten pitkän puhalluksen pilliin ja nollaa näytti. Poliisi totesi että katsastus on OK, verot on maksettu ja kuski on OK. Saatoin taas sain jatkaa matkaa. Tuollainen kyllä pikkuisen säikäytti.
Katsoin muutama viikko sitten "Poliisit" sarjaa Jimiltäköhän se tulee?? Siinä Lappeerannan poliisi yhdessä jaksossa pysäytti Samaran, kun mitkään takavalot eivät palaneet. Kun vielä veroja oli maksamatta joutui poliisi irroittamaan Samarasta kilvet pois. Matkanteko jäi siihen.
Samassa jaksossa poliisi etsi jotain autoa joka oli edellisenä päivänä törttöillyt liikenteessä ajalemalla päin punaisia. Sattumalta poliisit paikansivat auton joka sattui olemaan Lada 110. Ulkomaalaistaustainen nainen huonolla suomenkielellä sieltä sitten vastaili polisiin nuhteisiin. Kun poliisi sitten sanoi ettei Suomessa saa kääntyä oikealle jos liikennenvalot näyttävät punaista. Nainen siihen sitten sanoi että "Amerikassapa saa".
Nuhteilla satakympin kuski selvisi vastauksestaan huolimatta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Päivitetään tätäkin vielä. Vaihdoin Samaraan kaksi uutta moottorin kiinnikettä. Syylärin alle ja sitten sinne moottorin toiselle puolelle vaihteiston kohdalle. Moottori nimittäin heilui turhan paljon kuopissa kolahtaen välillä kuuluvasti matkustamoon. Tämä toimenpide olisi kannattanut tehdä aiemmin. Nimittäin jäähdytysnesteen vuoto loppui lähes kokonaan, kun moottori nousi arvaten viisi senttiä ylöspäin.
Lisäksi vaihteiden vaihtaminen sujuu nyt hivenen paremmin, pakoputki asettui oikealle linjalle jolloin pieni pörinä loppui. Samara ei tyhjäkäynnillä enää täristä niin paljon kun uudet kumivaimentimet ottavat tärinän itseensä. Ihan kuin tyhjäkäyntikin olisi hiljempi kun se etummaisen kiinnikkeen pultti otti jo runkoon asti kiinni välittäen metelin runkoon.
En nyt muista kuinka paljon nuo uudet kiinnikkeet maksoivat yhteensä. Ostin ne jo kaksi vuotta sitten. Olisko ollut jotain 70-80 euroa. Joka tapauksessa tuo oli kannattavaa tehdä. Suosittelen kaikille niille jotka aikovat Samaraa vielä pidempää pitää. Työssä oli mukavaa kun ei tarvinnut pelätä isojen pulttien katkeavan niin kuin pienemmille pulteille aina tahtoo käydä. Vaihdoin samalla moottoriin öljyt kun auto oli nostettu ylös.
Olen alkanut jo vähän katsella uudempaa kulkupeliä Samaralle korvaajaksi. Tuollainen lähes uusi sedan olisi nyt hakusessa.Rahat alkavat olla kohta nimittäin olla jo säästettynä. Kirjoittaminen tänne foorumille tästä syystä harvenee ja varmaan loppuu sitten jossain vaiheessa vähän niin kuin itsestään. Kun ei sitten ole enää mitään kummempaa kommentoitavaa.
Päivitetään tätäkin vielä. Vaihdoin Samaraan kaksi uutta moottorin kiinnikettä. Syylärin alle ja sitten sinne moottorin toiselle puolelle vaihteiston kohdalle. Moottori nimittäin heilui turhan paljon kuopissa kolahtaen välillä kuuluvasti matkustamoon. Tämä toimenpide olisi kannattanut tehdä aiemmin. Nimittäin jäähdytysnesteen vuoto loppui lähes kokonaan, kun moottori nousi arvaten viisi senttiä ylöspäin.
Lisäksi vaihteiden vaihtaminen sujuu nyt hivenen paremmin, pakoputki asettui oikealle linjalle jolloin pieni pörinä loppui. Samara ei tyhjäkäynnillä enää täristä niin paljon kun uudet kumivaimentimet ottavat tärinän itseensä. Ihan kuin tyhjäkäyntikin olisi hiljempi kun se etummaisen kiinnikkeen pultti otti jo runkoon asti kiinni välittäen metelin runkoon.
En nyt muista kuinka paljon nuo uudet kiinnikkeet maksoivat yhteensä. Ostin ne jo kaksi vuotta sitten. Olisko ollut jotain 70-80 euroa. Joka tapauksessa tuo oli kannattavaa tehdä. Suosittelen kaikille niille jotka aikovat Samaraa vielä pidempää pitää. Työssä oli mukavaa kun ei tarvinnut pelätä isojen pulttien katkeavan niin kuin pienemmille pulteille aina tahtoo käydä. Vaihdoin samalla moottoriin öljyt kun auto oli nostettu ylös.
Olen alkanut jo vähän katsella uudempaa kulkupeliä Samaralle korvaajaksi. Tuollainen lähes uusi sedan olisi nyt hakusessa.Rahat alkavat olla kohta nimittäin olla jo säästettynä. Kirjoittaminen tänne foorumille tästä syystä harvenee ja varmaan loppuu sitten jossain vaiheessa vähän niin kuin itsestään. Kun ei sitten ole enää mitään kummempaa kommentoitavaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Menin vielä uusimaan Samaran taka-akselin kuormitusmekanismiin kuuluvan metallipannan joka oli ruostunut ja pudonnut pois. En tiedä oliko sillä puuttuvalla metallipannalla mitään merkitystä. Toisaalta voimia välittävä kuminen (?) osa voisi murtua ilman sitä. Alkuperäisiä uusia osia tähän mekanismiin ei taida enää saada mistään näihin etuvetoisiin?? Muutama kuva vielä.


Menin vielä uusimaan Samaran taka-akselin kuormitusmekanismiin kuuluvan metallipannan joka oli ruostunut ja pudonnut pois. En tiedä oliko sillä puuttuvalla metallipannalla mitään merkitystä. Toisaalta voimia välittävä kuminen (?) osa voisi murtua ilman sitä. Alkuperäisiä uusia osia tähän mekanismiin ei taida enää saada mistään näihin etuvetoisiin?? Muutama kuva vielä.


***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
15 vuoden käyttökokemus osoittaa Samaran kokonaiskäyttökustannuksiksi noin 20-25 senttiä / ajettu kilometri. Siinä on siis kaikki mahdolliset kulut, menot, verot, ostohinta ja vakuutukset. Toki kaikki korjaukset itse tekevä pääsee aina halvemmalla.
Omassa Samarassa nostaa käyttökuluja osittainen auton uudelleenrakennus viimeisten vuosien aikana. Toisaalta sen jälkeen ajetut kilometrit ovat hinnaltansa alle 20 senttiä /kilometri eli nyt mennään taas halvemmalla. Omalle työlle korjauksissa ja huolloissa ei ole laskettu mitään hintaa.
Jouskan kilometrihintaa selittää myös seikka, että vuotuiset ajetut kilometrit ovat jääneet vähäisiksi. Paljon kilometrejä ajava pääsee halvemmalla.
15 vuoden käyttökokemus osoittaa Samaran kokonaiskäyttökustannuksiksi noin 20-25 senttiä / ajettu kilometri. Siinä on siis kaikki mahdolliset kulut, menot, verot, ostohinta ja vakuutukset. Toki kaikki korjaukset itse tekevä pääsee aina halvemmalla.
Omassa Samarassa nostaa käyttökuluja osittainen auton uudelleenrakennus viimeisten vuosien aikana. Toisaalta sen jälkeen ajetut kilometrit ovat hinnaltansa alle 20 senttiä /kilometri eli nyt mennään taas halvemmalla. Omalle työlle korjauksissa ja huolloissa ei ole laskettu mitään hintaa.
Jouskan kilometrihintaa selittää myös seikka, että vuotuiset ajetut kilometrit ovat jääneet vähäisiksi. Paljon kilometrejä ajava pääsee halvemmalla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Kävin viikonloppuna hommaamassa Samaralle kaverin. Nimittäin hieman käytetty Avensis liittyi kokoelmiin. Katsotaan jos saadaan pidettyä Samara kesäautona, Avensiksella voi sitten ajella talvisin.
Kävin viikonloppuna hommaamassa Samaralle kaverin. Nimittäin hieman käytetty Avensis liittyi kokoelmiin. Katsotaan jos saadaan pidettyä Samara kesäautona, Avensiksella voi sitten ajella talvisin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Onnee vaan Uudelle Tojotalle...Sitä nyt tarvitsee Kun tuo ei ole 1990 lukulainen..mutta sitähän ei tiedä ennen kuin 500000 on mittarissa.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Juu kiitos. Jos saisi ensi viikonloppuna otettua oikein ryhmäkuvan. 80-luvun muotoilu siis kohtaa 2010-lukuisen muotoilun.
Ei Samara hullummalta ajettavalta tunnu Avensiksen jälkeen. Omassa Samarassa paremmat penkit ja jousitus kuin ihan vakio Samarassa. Euro-S penkit ehkä jopa paremmat kuin Avensiksen peruspenkit. Olen ajanut Avensiksella vasta 135 kilometriä enkä osaa sitä vielä ajaa. Onneksi siinä ei ole sitä typerää Stop-Start systeemiä niin kuin monessa nykyautossa.
Ennen haettiin autot Hangosta, monet nykyään Saksasta. Minä hain omani Turusta. Mittarissa oli vain 9780 kilometriä joten aika uudesta autosta puhutaan.
Tehdas lupaa Avensikselle 0-100 km/h 9,4 sekunnissa, ja huippunopeus 200 km/h.
Juu kiitos. Jos saisi ensi viikonloppuna otettua oikein ryhmäkuvan. 80-luvun muotoilu siis kohtaa 2010-lukuisen muotoilun.
Ei Samara hullummalta ajettavalta tunnu Avensiksen jälkeen. Omassa Samarassa paremmat penkit ja jousitus kuin ihan vakio Samarassa. Euro-S penkit ehkä jopa paremmat kuin Avensiksen peruspenkit. Olen ajanut Avensiksella vasta 135 kilometriä enkä osaa sitä vielä ajaa. Onneksi siinä ei ole sitä typerää Stop-Start systeemiä niin kuin monessa nykyautossa.
Ennen haettiin autot Hangosta, monet nykyään Saksasta. Minä hain omani Turusta. Mittarissa oli vain 9780 kilometriä joten aika uudesta autosta puhutaan.
Tehdas lupaa Avensikselle 0-100 km/h 9,4 sekunnissa, ja huippunopeus 200 km/h.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Onko Firman esittely auto... Kun ei vielä edes sisään ajettu...
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Oli kuulemma eläkeläispapalla tasan vuoden päivät, kunnes vaihtoi sitten pienempään autoon. Auto on seissyt tallissa koko vuoden. Tiedä näitä autokauppiaiden juttuja sitten, onko niissä perää.
Mutta kun minä en löytänyt autosta naarmun naarmua, en sisältä tai ulkoa ainakaan vielä. Maalipinta, tumman harmaa metalliväri,aivan virheetön. Tunkkikin oli alkuperäismuovissa avaamattomassa pakkauksessa. Lattiamatot olivat aivan uuden näköiset. Autossa ei ole uuden auton vahvaa hajua, vaan aivan mieto sellainen. Autosta puuttuu eturoiskeläpät mutta takana ne ovat.
Sain auton 4000-5000 euroa halvemmalla kuin täysi uusi vastaava samoilla lisävarusteilla. Autossa tuulilasin alaosa lämmitetty, sähköpeilit sähkölämmityksellä, parkkitutka, ilmastointi tottakai, sähköinen käsijarru, hienot takavalot: sellaiset kaksi olisko led-viirua takana. Led-päivävalot. Hinauskoukkua ei ole valitettavasti.
Tuo 1,8 ruisku on vahvasti kierroskone. Eli pitää huudattaa jotta voimaa irtoaa. 6,5 litraa satasella yhdistettynä kulutuksena. 2 vuotta tehdastakuuta ja 12 vuoden puhkiruostumattomuus takuu.
Näillä mennään.
Oli kuulemma eläkeläispapalla tasan vuoden päivät, kunnes vaihtoi sitten pienempään autoon. Auto on seissyt tallissa koko vuoden. Tiedä näitä autokauppiaiden juttuja sitten, onko niissä perää.
Mutta kun minä en löytänyt autosta naarmun naarmua, en sisältä tai ulkoa ainakaan vielä. Maalipinta, tumman harmaa metalliväri,aivan virheetön. Tunkkikin oli alkuperäismuovissa avaamattomassa pakkauksessa. Lattiamatot olivat aivan uuden näköiset. Autossa ei ole uuden auton vahvaa hajua, vaan aivan mieto sellainen. Autosta puuttuu eturoiskeläpät mutta takana ne ovat.
Sain auton 4000-5000 euroa halvemmalla kuin täysi uusi vastaava samoilla lisävarusteilla. Autossa tuulilasin alaosa lämmitetty, sähköpeilit sähkölämmityksellä, parkkitutka, ilmastointi tottakai, sähköinen käsijarru, hienot takavalot: sellaiset kaksi olisko led-viirua takana. Led-päivävalot. Hinauskoukkua ei ole valitettavasti.
Tuo 1,8 ruisku on vahvasti kierroskone. Eli pitää huudattaa jotta voimaa irtoaa. 6,5 litraa satasella yhdistettynä kulutuksena. 2 vuotta tehdastakuuta ja 12 vuoden puhkiruostumattomuus takuu.
Näillä mennään.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Toyotan nykykoneet ei ehkä saavuta testimenestyksiä kierroskoneluonteensa takia, kun vertaa turboihin. Mutta välttyypä ainakin turbojen ongelmilta sitten vuosien päästä. Öljynkulutusongelmat todennäköisesti jäi 2000-luvun alun koneisiin, nykyisiä en ole kuullut haukuttavan.
Samara on hyvä ajaa vakiojousillakin, ajelin yhden päivän vuorotellen T5 transporterilla (joka on hyvä ajaa henkilöautoihinkin verrattuna) ja Samaralla, ja suurin ero ajotuntumissa oli Samaran voiman puute. Äänimaailma aika sama, kun tuo Samara -yksilö tuli joskus vuorattua äänieristeillä. Tokihan hitaassa ajossa idän ihme on kankea käännellä tuohonkin tavara-autoon verrattuna.
Samara on hyvä ajaa vakiojousillakin, ajelin yhden päivän vuorotellen T5 transporterilla (joka on hyvä ajaa henkilöautoihinkin verrattuna) ja Samaralla, ja suurin ero ajotuntumissa oli Samaran voiman puute. Äänimaailma aika sama, kun tuo Samara -yksilö tuli joskus vuorattua äänieristeillä. Tokihan hitaassa ajossa idän ihme on kankea käännellä tuohonkin tavara-autoon verrattuna.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Juu, tässä on lähipiirissä ollut jonkun verran ongelmia turbojen kanssa näissä laatuautoissa. EIhän siinä muuta kuin että rahallahan siitä selviää. Kaverilla maksoi muistaakseni useampia tuhansia kun TDi turbo hajosi. Turboa kun ei saa tarvikkeena Volkkariin?? olikohan koko lysti jotain 3000 euroa, en nyt muista.
Valitsin itse juuri tuon Toyotan kun siinä ei ole turboa. Mutta GM-Samarassa taitaa olla enemmän vääntöä alakierroksilla kuin uudessa autossa, ainakin lähtee paljon terävämmin kuin tämä tulokas. Vaikuttaa tietysti autojen painokin ja se etten vielä osaa ajaa tuota Toyotaa.
"Ei kannata ostaa Fordin tai Volkswagenin pikkulitraisia ahdettuja bensamoottoreita" sanoi kauppias. Niissä on kuulemma ollut paljon ongelmia varsinkin VW TSi moottoreissa mm. jakohihnan tai ketjun katkeamisia jo 30 000 km jälkeen.
Eilen ajoin Samarallakin 20 km lenkin ettei tule mustasukkaiseksi.
Juu, tässä on lähipiirissä ollut jonkun verran ongelmia turbojen kanssa näissä laatuautoissa. EIhän siinä muuta kuin että rahallahan siitä selviää. Kaverilla maksoi muistaakseni useampia tuhansia kun TDi turbo hajosi. Turboa kun ei saa tarvikkeena Volkkariin?? olikohan koko lysti jotain 3000 euroa, en nyt muista.
Valitsin itse juuri tuon Toyotan kun siinä ei ole turboa. Mutta GM-Samarassa taitaa olla enemmän vääntöä alakierroksilla kuin uudessa autossa, ainakin lähtee paljon terävämmin kuin tämä tulokas. Vaikuttaa tietysti autojen painokin ja se etten vielä osaa ajaa tuota Toyotaa.
"Ei kannata ostaa Fordin tai Volkswagenin pikkulitraisia ahdettuja bensamoottoreita" sanoi kauppias. Niissä on kuulemma ollut paljon ongelmia varsinkin VW TSi moottoreissa mm. jakohihnan tai ketjun katkeamisia jo 30 000 km jälkeen.
Eilen ajoin Samarallakin 20 km lenkin ettei tule mustasukkaiseksi.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Nonniin Tuli tehtyä Ukin Samaraan vähän Jarruremonttia. Etulevyt vaihdoin Ja jarruletkut eteen ja taakse vaihdoin sylinterit, kun olivat vähän kosteat, mutta kaikki oli vielä kumien sisäpuolella,, helmoihin vähän sutaisin maalia,, eiköhän ukki sillä loppuajan selviä mitä ajelee,, minusta kohtuu hyvin 13 vuotta ja ekat jarrurempat.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Eipä paha jos remonttia noin harvoin jarruille tehdään. Paljonko on Ukin Samaralla ajettu??
Eipä paha jos remonttia noin harvoin jarruille tehdään. Paljonko on Ukin Samaralla ajettu??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.