Sivu 16/17
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 1.6.2009 15:38
Kirjoittaja Samara87/88
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Onko tuo Jussi varmaan tietoa tuo Orggigsen ja Thyningin suhde myytävinä tuotteina? Ettei olisi vain omakohtaista harrastuneisuutta kuvaava väite.
Mutta niinhän se on, että jos on kiireesti päästävä pakolla eroon jostakin se kannattaa antaa ilmaiseksi. Vasta kun Varastot ja nurkat pullistelevat kamaa jolla ei ole kiire joutua hukkaan niitä saattaa joku kysellä. Niin ja maksaakin jotakin.

totta.
mutta nykyisen autoni arvo on lähes tuplaantunut ostosta, ei paha.
Ja tosiaan jos on kiire realisoida jotain, on pakko varautua tinkimään hinnasta. Toisaalta esim vakuutuksiin, veroisihin, konttorilla ravaukseen ja jatkuvaan seisontaan-takaisin rumbaan menee samalla tavalla rahaa, eikä silti ole varma tuleeko sen enempää rahaa siit.
Ja jussille, eipä noista samaroista makseta mitään enää, tuolla roikkuu 2000luvun samaroita 400e..
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 1.6.2009 15:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Minullakin tämä harraste alkaa toisiaan olla siinä vaiheessa että yli 200e ei autosta makseta. No, tietysti jos kävelee vastaan joku HarvinaisHerkku alihintaan tai siis hinta/laatusuhde kohdallaan, niin saatan harkita. Taisin tästä jossakin mainitakin.
Mutta nykyäänhän on harrastajalle KissanPäivät. Voi roikottaa itsellään vaikka kuinka paljon kalustoa, niin herkkuja kuin raatojakin eikä juokse PenninJeni kenenkään taskuun. Eihän minulla tällaista kalustomäärää voisi olla millään, jos juoksisi jotkut verot tai muut maksut koko ajan. Yksi peli kerrallaan tieliikennekäytössä ja muista pulinat pois. Helppoa.
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 2.6.2009 9:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
jos johonkin muutaman sadan euron samaraan iskee lisävarusteita muutaman sadan edestä niin että autosta tulee hassun näköinen ja mahdollisesti epäkäytännöllisempi, niin varsinaiset Samaran ostajat, jotka etsiivät edullista peruskäyttistä, ottaavat mieluummin jonkun peruskuntoisen jossa ei ole tuuninkilisää. tai vaikka tuunattu myytäisiin normaalihintaan, niin ei siitä saa silloin omiaan takaisin, kun tuuninkiin mennyt raha menee silloin hukkaan.
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 2.6.2009 9:39
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mistään korjauksista ja osien laitosta, saati sitten maalailuista ja värkkäyksistä ei saa omiaan pois.
Aika ja valuutta joka autoharrasteeseen kuluu tulee kyllä tekijälle kyllä enämpi maksamaan kuin tuottamaan. Poikkeuksia toki on, mutta kyllä se harvoin rahasammoksi muuttuu tämä harraste.
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 2.6.2009 22:33
Kirjoittaja fordvaltonen
Eikä tommosta tuunattua tai muuten rakenneltua arvaa oikein ostaa kun ei tiedä kuka ja miten on tehty. Melkoisia katiskoja toisinaan ovat, ei toki kaikki. Etsi siinä sitten mikä on vialla(jos nyt vikaa tulee) kun mikään ei ole niinkuin pitäisi vaan kaikki on tehty uusiksi ja ennenkaikkea "paremmin", kierteet pilattu, kaikki sähköjohdot keltaisia jne. Itse tein ja säästin!

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 3.6.2009 9:51
Kirjoittaja Pavlovits
Jos minä olisin amisviiksilippalakki-ikäinen, niin minähän olisin ostanut tuon heti pois.
Ja jos jostakin haluaa päästä eroon, niin laittaa sellaisen hinnan, että kelpaa.
Minusta myyjä toimi esimerkillisesti. Antoi tarpeeksi tietoa autosta ja varusteista, päivitti myynti-ilmoitusta ja hinnoitteli oikein. Ei siinä paljon kyseltävää jäänyt.
Tietysti on näitä "lähteekö kahdellasadalla?".tyyppejä.
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 4.6.2009 21:03
Kirjoittaja Samara87/88
Oikein.
Autoja rakennellaan omaan käyttöön, harrastuksena. Ihan niinku joku näprää kiveksiään tai joku kerää ladan romuja pihamaalleen ja väittää tehneensä jonkun sankariteon.
Tyhmää hommaa, mutta viihdyttävää.
Ite en vakio samaralla aja kun renkaanvaihtoon (anopin auto) ja sillonki pussi päässä.
Et sellasta.
Ja sit pakollinen provo: "mullo V*ttu lampunpesimen moottorissa enemmän tehoja ku teijän säälittävässä ladanräpsyssä yhteensä"
Joo, valtonen on oikeessa, mutta tässä kaikki johdot on sinisiä, xD, tein ite ja säästin. Mutta tuo hinta jolla möin auton, se oli enemmän nimellinen korvaus. Osina olisin saanu saman ja vieläpä päällekki, mutta nyt on töitä ja muuta elämää nii en tarvii ladan raatoa makaamaan nurkalle.
Ja rivarin pihalla on jo oma Chrysler, emännän Opel sekä VW Transporter jossa juustokupu katolla, eivät viekkää kun 40% talojen parkkipaikoista

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 4.6.2009 22:08
Kirjoittaja edviina
Samara87/88 kirjoitti:Oikein.
Autoja rakennellaan omaan käyttöön, harrastuksena. Ihan niinku joku näprää kiveksiään tai joku kerää ladan romuja pihamaalleen ja väittää tehneensä jonkun sankariteon.
Tyhmää hommaa, mutta viihdyttävää.
Ite en vakio samaralla aja kun renkaanvaihtoon (anopin auto) ja sillonki pussi päässä.
Et sellasta.
Ja sit pakollinen provo: "mullo V*ttu lampunpesimen moottorissa enemmän tehoja ku teijän säälittävässä ladanräpsyssä yhteensä"
Joo, valtonen on oikeessa, mutta tässä kaikki johdot on sinisiä, xD, tein ite ja säästin. Mutta tuo hinta jolla möin auton, se oli enemmän nimellinen korvaus. Osina olisin saanu saman ja vieläpä päällekki, mutta nyt on töitä ja muuta elämää nii en tarvii ladan raatoa makaamaan nurkalle.
Ja rivarin pihalla on jo oma Chrysler, emännän Opel sekä VW Transporter jossa juustokupu katolla, eivät viekkää kun 40% talojen parkkipaikoista

Otan osaa... Siis tuohon Transporter kuvulla osion takia. Itse ajelin ammatikseni reilut 7 vuotta ensin Transportteria ja sittemmin Sprintteria, viime tammikuussa lopetin urani ja sirryin koulun penkille
Ootko kauan pirssiä ajellu työksesi?
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 5.6.2009 19:32
Kirjoittaja Samara87/88
Keväästä asti, eli pääsiäisenä tulikaste tahkon helvetissä
Ei vaan, kyllähän tuo on sellasta hommaa että välillä muuta et tekiskää mut suurimman osan ajasta hitsit ihan woihan wanha wihtahousu
Noh, eniten hitsit odottaminen, kun on tottunut aina tekemään jotain. Toinen on sitten että eipä palkka rengillä juokse jos auto seisoo.
Toisaalta odotteluun varmaan tottuu mutta sit alkaa muu hitsit pitemmän päälle. Kuitenkin, ei tuo työtä kummempaa ole ja on siinä hyvätki puolensa!
Ite ajelen Transporter 08" ja Octavia 09". On muuten äksy tuo oktaavia, 2.0Tdi, ei paljoo (toistaiseksi) ole edes omalla siviili 2.2bensa turbolla jakoja!
Alkoiko homma ottaa nii paljo kupuun et lähit kouluttautumaan vai löytykö vaan oma ala muuten vaan? Voidaan jatkaa YV:näki kokemusten vaihtoa.
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 5.6.2009 19:47
Kirjoittaja edviina
Samara87/88 kirjoitti:Keväästä asti, eli pääsiäisenä tulikaste tahkon helvetissä
Ei vaan, kyllähän tuo on sellasta hommaa että välillä muuta et tekiskää mut suurimman osan ajasta peput ihan kakka
Noh, eniten peput odottaminen, kun on tottunut aina tekemään jotain. Toinen on sitten että eipä palkka rengillä juokse jos auto seisoo.
Toisaalta odotteluun varmaan tottuu mutta sit alkaa muu peput pitemmän päälle. Kuitenkin, ei tuo työtä kummempaa ole ja on siinä hyvätki puolensa!
Ite ajelen Transporter 08" ja Octavia 09". On muuten äksy tuo oktaavia, 2.0Tdi, ei paljoo (toistaiseksi) ole edes omalla siviili 2.2bensa turbolla jakoja!
Alkoiko homma ottaa nii paljo kupuun et lähit kouluttautumaan vai löytykö vaan oma ala muuten vaan? Voidaan jatkaa YV:näki kokemusten vaihtoa.
Alassa ei sinällään mitään vikaa, totesin että ratin pyörittäminen nyt vain saa riittää. Toiseksi kun taksiala on siitä hankala, että ainoa tie ylöspäin on omat luvat. Kauan asiaa harkittuani totesin et eiköhän se mamma riitä, en halua olla vielä lisäksi auton kanssa naimisissa. Itse kun ajelin invavarusteisella autolla niin pääsääntöinen työaika oli kuitenkin päiväsaikaan niin se oli homman myönteinen puoli. Nykyään kyän 1-2 kertaa kuussa verestämässä muistoja ellei ajatus ahdista kovin pahaasti

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 5.6.2009 23:26
Kirjoittaja larssi21074
Samara87/88 kirjoitti:
Ite en vakio samaralla aja kun renkaanvaihtoon (anopin auto) ja sillonki pussi päässä.
Et sellasta.
Ja sit pakollinen provo: "mullo V*ttu lampunpesimen moottorissa enemmän tehoja ku teijän säälittävässä ladanräpsyssä yhteensä"
Joo, valtonen on oikeessa, mutta tässä kaikki johdot on sinisiä, xD, tein ite ja säästin. Mutta tuo hinta jolla möin auton, se oli enemmän nimellinen korvaus. Osina olisin saanu saman ja vieläpä päällekki, mutta nyt on töitä ja muuta elämää nii en tarvii ladan raatoa makaamaan nurkalle.
Ja rivarin pihalla on jo oma Chrysler, emännän Opel sekä VW Transporter jossa juustokupu katolla, eivät viekkää kun 40% talojen parkkipaikoista

Kylläpäs nousee keltanen neste nuppiin kun on varaa hankkia länsiauto.
Kunhan ajelet ja elelet hyrslerin ratissa niin kyllä siinä tulee vielä samaraa ikävä. Voit vain kaholla muistella tuulen suhinoita ja jollotuksia..
..ja olemattomia ylläpitokustannuksia.

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 6.6.2009 1:23
Kirjoittaja Samara87/88
AHAAHAA! B
Arvooppa paljoko sysleri makso? en ees kehtoo kailottoo, mut moni pyytää 95-00 mallin saranastaki enemmän täällä!
Tosin kilpien väliin laitto+katsastus tekivät yhteensä n. 150-200e, mikä ei sekään ole mielestäni paljon. Ainekset olisi voinut olla pahempaan.
Joo, ajotietokone ku näyttää 10.8l keskikulutus niin samaran 7l/100km tuntuu pieneltä. Toisaalta ajomäärät tippuivat nyt olemattomiin, ja työautot kun ovat tältä vuosituhannelta nii sarana tuntu jo vähä neuvosto traktorilta, VAIKKA SE HYVÄ AUTO OLIKIN. Ajoin sillä melkein 2v/yli 60tkm.
Ja ei hätää, syslerissäki tuuli suhisee, kun tiivisteet vähä valskaa. Kotoisa olo
mutta, ah, onhan se vajaa 1400Kg / 4.7m nannnaaaaa

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 6.6.2009 12:14
Kirjoittaja Pavlovits
Piti ihan Kuukkelilla etsiä, että minkänäköinen se tuommonen Hyrsleri on, kun ei tietämys noihin nykyisempiin jenkkeihin yllä. Hienon näköinen vehjehän tuo on. Vaikka ei tuohon varaosia ihan joka Motonetistä löytynekään, niin ei tuo omistaja ihan helpoimman kautta sitä Samaraansakaan tuntunut laitelleen.
Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 7.6.2009 16:52
Kirjoittaja Samara87/88
Sysleriin on tosiaan varaosat kiven alla, tosin yleensä helsingistä tilaamalla löytyy, usein kyllä muidenkin värkkien osat sieltäpäin nykyään tulee.
Mutta suomesta löytyy tuohon kumminkin ihan laajasti, sen verran uusi ja noita autoja on silti liikenteessä joten ei mikään umpiharvinainen harrastevärkki ole.
Mutta ei omalla tai naapurikylällä samanlaista vastaan ole tullut, itse asiassa ei vastaan ole tullut yhtään samanlaista.
Baronissa on omaan silmään sopiva muotoilu, ja vaikka se ei mikään täydellinen auto ole on siinä kyllä joka euron edestä autoa.
Oli samarassaki. Mut aika aikaansa kutakin
Ladalla mentiin, välillä kovaa ja joskus täyzii

Re: Samara 1500i MUSTARUTTO
Lähetetty: 7.6.2009 17:14
Kirjoittaja IlkkaHe
[quote="Samara87/88"] On muuten äksy tuo oktaavia, 2.0Tdi, ei paljoo (toistaiseksi) ole edes omalla siviili 2.2bensa turbolla jakoja! [quote]
Jos tuo 2.2 bensa turbo on tuo rysleri, niin en ihmettele ollenkaan!
