Sivu 150/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.12.2009 19:48
Kirjoittaja Sepi
Farmarimallin takaluukussa ovat toimineet pitkään biltemasta ostetut himpun originaalia pitemmät kaasujouset. Alkuperäiset konepellin kaasupumput ovat nyt kovemmilla pakkasilla alkaneet näyttämään luovuttamisen ensimerkkejä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.12.2009 18:18
Kirjoittaja Jaska HKI
Eka kerran 6 vuoden sisään takajarrukenkä/kengät jäätyivät rumpuun kiinni.Edestaa rytkyttämällä irtosivat.Ajoin jonkun matkaa käsijarru päällä,jospa kosteus poistuisi.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.12.2009 23:29
Kirjoittaja Latikka
Tervehdys!
Pojan Lada 112 takaluukun kaasujouset väsyivät tuossa kesällä. Täällä meidän kulmilla näytti Delta olevan ainoa vaihtoehto löytää passelit jouset.. hintaan reilu 66 euroa kappale (huh). Farkkuun löytyy kyllä, mutta HB:n jouset olivat kortilla.
Mitta käteen ja tonkimaan Bilteman antia.. Toyota Avensis farmarissa vm. 1998-2000 on jokseenkin samanmittainen jousi, puhtia 600 N eli 150 N enemmän kuin alkuperäisessä. Eipähän ole otsanahka vaarassa näilläkin pakkasilla.. pönäkästi pysyy ylhäällä. Ja hinta tietenkin vain n. kolmasosa merkkiliikkeen hinnasta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 25.12.2009 8:34
Kirjoittaja Jaska HKI
Latikka kirjoitti:Tervehdys!
Pojan Lada 112 takaluukun kaasujouset väsyivät tuossa kesällä. Täällä meidän kulmilla näytti Delta olevan ainoa vaihtoehto löytää passelit jouset.. hintaan reilu 66 euroa kappale (huh). Farkkuun löytyy kyllä, mutta HB:n jouset olivat kortilla.
Mitta käteen ja tonkimaan Bilteman antia.. Toyota Avensis farmarissa vm. 1998-2000 on jokseenkin samanmittainen jousi, puhtia 600 N eli 150 N enemmän kuin alkuperäisessä. Eipähän ole otsanahka vaarassa näilläkin pakkasilla.. pönäkästi pysyy ylhäällä. Ja hinta tietenkin vain n. kolmasosa merkkiliikkeen hinnasta.
Kiitos tiedosta,säästää noin 80€.Venäläistä laatua...130€ maksavat kaasupumput toimivat 3kk

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 28.12.2009 11:39
Kirjoittaja Helka
Possussa ei ole ollut ongelmia paksin pumpuissa pakkasella vaikka meinasi hirvittää eilen kun takaluukussa kiinni useampi kilo umpijäätä höystettynä lumella. Hyvin pysyi ylhäällä ja öljynvaihdon aikana tallissa suli sen verran että sai muutenkin autoa peittäneen jääkuoren (1-2 cm paksu) rapsittua irti. Lukot tuppaa jäätymään kiinni mutta ei vielä kertaakaan niin pahasti etteikö sisälle olisi päässyt parissa minuutissa (aikoinaan omistin Fiatin johon pääsi pakkasilla sisälle vain paksin kautta niin tämähän on luksusta).
Hyvä vehje, pitäisi vain vaihtaa termari niin jos vaikka saisi kabiinin lämmöt kohdillet (muut lämmitykseen vaikuttavat elementit on jo vaihdettu). Nyky säädöt kun on niin perus Ladaa, vaihtoehoja on kaksi Kylmää tai Kuumaa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 29.12.2009 18:21
Kirjoittaja Kessu
Aikoinaan sedan Samarassa pääsi kovimmilla pakkasilla takaboksin kautta sisään. Ei kovin mukavaa kun myöskin kesärenkaat siellä boksissa asusti. Niitä kun ei millään saanut varastoon vietyä. Onneks sentään takapenkin selkänojan lukitus oli rikki, että helpotti hieman sisään pääsyä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 29.12.2009 23:36
Kirjoittaja foma
Melkeinpä heräteostoksena tuli hommattua 2112 16v vm.2002. On paljon hyvää ja vähän huonoa sanottava autosta. Ajettu alle 40tkm, mutta on saanut kolhuja sitäkin enemmän. Menee hienosti tiellä, on lämmin ja kohtalaisen hiljainen. Huonoa on edellisen omistajan "korjaukset", etenkin sähkökorjaukset: mm. yksi sulake (mittaristovalot, parkki, rek.kilven valo) oli korvattu langalla

Pitäis tutkia minkä takia palaa. Toinen asia on CE-valo palaa ja syynä on ilmeisesti kaasuläpän asentotunnistin (P0123 vikakoodi). Uusi anturi on tilattu jo. Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen hankintaan emäntäkin tykkää kun on taas Ladakyyti

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.1.2010 15:29
Kirjoittaja tinuri
Omassa pyydyksessäni takaluukun kansi ei meinaa vuorostaan auveta talvikelillä, eikä kesä kelilläkään(vm 2007 1.6 8v). Suurimmaksi syyksi epäilen takaluukun lukon huonoa paikoitusta. Pitää katsella kunhan menen vaihteisto-öljyn vaihtoon lämpimään talliin. Mutta ainakin tässä mallissa myös kaasujouset ovat erilailla kuin veljen (khj-582 nikki) ja isän farkuissa. Eli en ole perehtynyt siihen, mistä lähtien nämä jouset on asennettu erilailla.
Pikkupäivityksiä myös omaan maantienielijääni olen tehnyt. Velipojan hyvällä opastuksella lisävalot tuli asennettua keulille (Hellan 200 Comet) ja vaihdettua vakio polttimot Nightbreakkereihin. Nyt näkee paljon paremmin. Mutta myös negatiivisia taphtumia sattunut eli pitkienrele napsahti jumiin ja annoin sille hieman napsautus hoitoa. Eli toimii tällä hetkellä vielä, mutta hanskalokerossa on nyt kaksi vara relettä irtaallaan jos vielä alkaa toiminta takkuamaan.
Muuten kelläan tietoa mitä tehostinöljyä ohjaustehostimeen laitetaan??? Kyllähän se mainitaan ohjekirjassa, mutta sitä laatuluokitus lähinnä vailla olisin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.1.2010 16:33
Kirjoittaja pinpate
tinuri kirjoitti:
............................................
-------------------------------
Muuten kelläan tietoa mitä tehostinöljyä ohjaustehostimeen laitetaan??? Kyllähän se mainitaan ohjekirjassa, mutta sitä laatuluokitus lähinnä vailla olisin.
Yksi mahdollinen:
Pentosin CHF 11S
Quality Level
DIN 51 524T3 and ISO 7308
Lisäysmuokkaus:
Pentosin CHF 11 S
Synteettinen öljy keskuspainejärjestelmiin, tason säätöön,
neste/ilmajousitukseen, heilahduksenvaimentimiin ja
ohjaustehostimeen. Pentosin CHF 11S toimii erittäin laajalla
lämpötila-alueella. Käyttölämpötila: -40 – 130 °C.
Toimii poikkeuksellisen hyvin kylmässä.
ISO 7308, MAN 3623/93, Daimler Chrysler MB 345.0,
Opel B 040 0070, VW TL 52146
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.1.2010 17:00
Kirjoittaja Ukki
Tervehdys.
Hatturasian takaluukun avautumisvaikeus johtui luukussa olevan avaajakoneisto oli kiinni yhdellä ruuvilla sekin vain parilla kierteellä. Verhous on helppo irroittaa ja puuttuvat ruuvit löytyvät luukun sisältä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.1.2010 18:10
Kirjoittaja kv60
Ukki kirjoitti:Tervehdys.
Hatturasian takaluukun avautumisvaikeus johtui luukussa olevan avaajakoneisto oli kiinni yhdellä ruuvilla sekin vain parilla kierteellä. Verhous on helppo irroittaa ja puuttuvat ruuvit löytyvät luukun sisältä.
Sama juttu minullakin jokunen aika sitten. No näinhän se vaan on.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.1.2010 18:20
Kirjoittaja Ukki
kv60 kirjoitti:Ukki kirjoitti:Tervehdys.
Hatturasian takaluukun avautumisvaikeus johtui luukussa olevan avaajakoneisto oli kiinni yhdellä ruuvilla sekin vain parilla kierteellä. Verhous on helppo irroittaa ja puuttuvat ruuvit löytyvät luukun sisältä.
Sama juttu minullakin jokunen aika sitten. No näinhän se vaan on.
Tervehdys.
Deltta-auton varaosamyyjän vakiolause on nykyisin: "Näytöllä kyllä näyttäisi olevan, mutta laatikko oli tyhjä. Tilataanko? Tulee luultavasti ensiviikolla"
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 2.1.2010 11:17
Kirjoittaja Jaska HKI
Apparin puolimmainen oven syrjässä oleva lukkomekanismi oli jäätynyt siten että ovi ei lukittunut vaan jäi auki.Vaimon hiustenkuivaaja sulattamalla sain sen toimivaksi.Samalla laitoin silikonispräytä ovien tiivisteisiin.Pakkasta -18 ja lämmöt nousee esilämmityksestä huolimatta 5km:n matkalla mittarin mukaan 70:iin.Jos pakkaset jatkuu pitää keulamaskia topata.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 3.1.2010 14:56
Kirjoittaja tinuri
Katsokaapa että sattuu vaihteistoöljyn viskositeetti kohdalleen. Itse vaihdoin eilen omaan kulkimeeni oikeat vaihteistoöljyt ja olin tyytyväinen, seuraavaan aamuun asti. Mittarissa vajaa 25 miinus celciusta ja Lada roikanpäästä käyntiin ja jätin vähäksi aikaa lämpiämään. Menin autolle lähteäkseni paikallisen huoltoaseman aamukokoukseen. No nousin Ladaan ja peruutin pikkuisen matkaa ja mitä vattua??!!??!?!?! Siinä missä auto oli seissyt pieni keltainen läikkä ja autosta salamana ulos. Pohjatulppa kiinni eli ei vuoda sieltä vaan öljy tulee laatikon päältä?? Nyt alkoi olla hyvät neuvot tarpeen. Pelti auki ja katselemaan laatikon ympärystää. Mittatikku oli paikoillaan eli eipä ollut vika sielläkään. No mikäs kumma se tämä tulppa on (siinä kytkimen vivunvieressä)? No nyt tiedän että Ladan vaihdelaatikossa on huohotustulppa. Eli olin laittanut laatikkoon öljyä joka on väärällä viskositeetillä ja tämä alkoi siitä hyvästä vaahtoamaan. No laatikossa tälle "partavaahdolle" tuli ahdasta ja sehän päätti tulla vilkaisemaan Pohjois-Savolaista pakkasaamua vaihteiston huohottimen kautta. Että tämmöstä tänään.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 3.1.2010 15:06
Kirjoittaja 1500i
Mitä öljyä laitoit?
Itselläni oikea 10W-30 GL4 laatikkoöljy mielestäni turhan ohutta. Jos vaihdan vielä öljyjä tuon niin laitan 80W-90 tai 75W-90:piä voisi olla parempaa

paksumpaa.