Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Sanotaan nyt että ei se Lada ole se merkki mitä kuskataan hinausautolla korjaamolle. Ne on niitä "parempia"/kalliimpia merkkejä Vaikka tuo ei kaikkia lohduttaisikaan kun on pelko persiissä kosta jättää tienpäälle . Kuitenkaan en ole Ladoja nähnyt hinurin kyydissä.
Toivotaan että viat loppuvat ja auto palvelee hyvin jatkossa.
Hinausauton kuljettaja kertoi kuinka yli 100 000€:n Mersu oli kallein auto jota hän oli hinannut.Sillä oli ehditty ajaa vasta 27 kilometriä eräälle golfkentälle,missä se oli ollut syttyä palamaan.Kun kysyin hinattavien ykkösmerkistä niin siihen hän ei osannut vastata koska siihen vaikuttaa myös automerkin suhteellinen osuus autokannasta.Omasta kokemuksestaan hän kertoi että ranskalaisetkaan ei ole niin huonoja kuin väitetään tuskin Ladakaan.
Olen taas liikkellä pojan 28 vuotta vanhalla DX-Corollalla jossa lasit ei huurru eikä vaihdekeppi vatkaa kuin hullu puurossa joka joka on vuodesta 1982 lähtien jatkanut väsymättä matkaansa vieden kuljettajansa aina perille.
[OT]Kokemusta on tänään höräytin 20 asteen pakkasesta ilman roikkaa toyotan tulille,viikon oli seissy,sa silti laakista [OT]
Kehuutaan nyt vähä Tänään höräytin varaosa Samaran tulille seissu ulkona jo 7 vuotta mutta 2 viikkoa sitten viimeksi ajoin.
Hyvin lähti käyntiin vaikka välilä piti 27 asteen yöpakkasiakin eikä yllä roikat tuonne asti jos sitä kuvittelette
Koska en paljon luota Ladaani,otin kahden auton avaimet mukaan kauppaan lähtiessämme.Ennakkokutina ei ollut turha,kuljettajan puolimmainen eturengas oli tyhjä.Täytyy viedä se paikattavaksi.Autosta voi puhketa rengas,riippumatta renkaan merkistä tai auton merkistä.DX Corollassa on varmaankin 15 vuotta vanhat Hakkapeltat,tietenkään ne ei ole kertaakaan puhjenneet
Kaivoin venäläisvalmisteisen varapyörän joka on jo kertaalleen paikattu,tai yritin kaivaa sillä se oli jäätynyt varapyöräkaukalon pohjaan kiinni.Rengasraudalla vääntämällä sain sen irti.Alkuperäinen tunkki on sellainen heiveröisen näköinen peltilinkku jolla saa olla tarkkana työskennellessä.Jos nostotaso on vähääkään kallellaan kuten minun parkkiruutuni joka sijaitsee katukaivon vieressä niin "ennakon" ottaminen välttämätöntä.Vein renkaan Vartiokylän TB:lle,joka ei tee rengastöitä viikonkoppuisin joten palataan asiaan ensi viikon alusta.
Jaa-a. En tiedä, saako tälle topiikille kirjoittaa myönteisiä kokemuksia Lada satakympistä, mutta kuitenkin. Välillä ajelen ns. "parasta mahdollista" Saksalais-valmisteista ajokkia. Ei siinä mitään. Hyvä auto se on, mukava ja halpa ajaa. MUTTA, kyllä meikäläisen napakymppi on ihan yhtä hyvä menopeli, ellei parempikin!
Joskus kuulee pelkästää myönteisii kokemuksii,lieneekö vähän ajettu tai jotain muuta.Ei tosin omassakaa vielä oo mitää ollu,mut sehän on ollu kohta vasta vuoden ja jo 124000 ajettu.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Tervehdykset toivottelen.
Oulu reissulla todettu lämmityslaitteen paras toiminta asento: Pykälää vailla kuumin asento säätimessä. Pois A-asennosta 1:lle ja puhallus senttiä vailla oikeaan laitaan eli jalkatilaan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Jaska HKI kirjoitti:Koska en paljon luota Ladaani,otin kahden auton avaimet mukaan kauppaan lähtiessämme.Ennakkokutina ei ollut turha,kuljettajan puolimmainen eturengas oli tyhjä.Täytyy viedä se paikattavaksi.Autosta voi puhketa rengas,riippumatta renkaan merkistä tai auton merkistä.DX Corollassa on varmaankin 15 vuotta vanhat Hakkapeltat,tietenkään ne ei ole kertaakaan puhjenneet
Soittivat TB:ltä ja asentaja sanoi että vanteen renkaan saumassa ollut ruostekohta oli laskenut ilmat ulos.Hän oli ottanut renkaan irti,hionut ruostekohdan pois,asentanut renkaan takaisin ja tasapainotus.37€.
Peräluukun kaasupumput eivät tahdo jaksaa pitää luukkua ylhäällä pakkasella.Ensimmäiset meni takuuseen kun auto oli 3kk vanha.Nämä takuuseen korvatut ovat olleet 6 vuotta 1kk,eli 24 kertaa kestävämmät kuin ne ensimmäiset.
Se on tuo tuon mallin takaluukku Ois nyt tehneet vielä isomman ja painavamman niin tulis kunnolla niskaan
Samarassakin meinaa kylmänä toisinaan tipahtaa sopivasti niskoille kun kerkeää alle
Yleensä kylmänä tekee kun eka kerralla avaa tuon että tulee alas muuten ei temppuile ja pysyy ylhäällä talvellakin. Alkuperäiset kaasujouset ja auto vuosimallia 2000
itselläni ei samarassa ole koskaan takaluukku tippunut niskaan eikä ole edes yrittänyt joten hyvin toimii kaasu jouset näin pakkasellakin sen sijaan 80 vuosimallin volkkarissa takaluukku on miltei aina niskassa .
kuinkas nätisti 112 mallin ladassa menee takaluukku kiinni? samarassa sitä saa vähän reippaammin paiskata jotta menee varmasti kiinni.
konkelo kirjoitti:itselläni ei samarassa ole koskaan takaluukku tippunut niskaan eikä ole edes yrittänyt joten hyvin toimii kaasu jouset näin pakkasellakin sen sijaan 80 vuosimallin volkkarissa takaluukku on miltei aina niskassa .
kuinkas nätisti 112 mallin ladassa menee takaluukku kiinni? samarassa sitä saa vähän reippaammin paiskata jotta menee varmasti kiinni.
Nätisti menee kiinni,eikä mitään tarvitse säätää.On muuten ainut lukko joka toimii säässä kuin säässä.Laatuvaunuissa kuten Wartburgissa ja Mersussa (ennen 80 lukua) jopa Farmareissa peräluukun kannatus oli toteutettu jousilla,jotka kestivät auton iän.