Tainnut sattua minulle parempi yksilö.
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähes 6 vuotta ja noin 60000 ilman mitään erikoisempia murheita Ladan kanssa
Nyt mittarissa 105000km. Muistaakseni ainoastaan joitain kulutus/huolto-osia tarvinnut tuona aikana vaihtaa.
Tainnut sattua minulle parempi yksilö.
Tainnut sattua minulle parempi yksilö.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Uskon tuon,mutta kuka uskaltaa ostaa uutta Ladaa jos laatu heittelee näin paljon ja uuden Ladan hankinta on venäläistä rulettia? Kyllä siinä maine ryvettyy lopullisesti.Sepi kirjoitti:Lähes 6 vuotta ja noin 60000 ilman mitään erikoisempia murheita Ladan kanssaNyt mittarissa 105000km. Muistaakseni ainoastaan joitain kulutus/huolto-osia tarvinnut tuona aikana vaihtaa.
Tainnut sattua minulle parempi yksilö.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Vuonna 2006 ostin uuden Lada 112HB:n. Välittömästi pyrin oppimaan auton rakenteestaJaska HKI kirjoitti:...mutta kuka uskaltaa ostaa uutta Ladaa jos laatu heittelee näin paljon ja uuden Ladan hankinta on venäläistä rulettia? Kyllä siinä maine ryvettyy lopullisesti.
ja hoidosta edes jotakin. Siispä liityin Lada-kerhoon ja plarasin näitä sivuja erinäisiä kymmeniä
tunteja.
Oppia täältä löytyikin ja erityisesti keskityin otsikon "Lisäkokemuksia Lada 110:sta" alta löytyviin
asioihin.Jaska HKI olikin kerännyt mahtavan kokemus- ja tietopankin josta oli hyvä ammentaa.
Tein uuteen autooni lukuisia asioita jotka Jaska oli havainnut huomion arvoiseksi. Noiden pienten
korjausten ansiosta säästyin myöhemmiltä harmeilta.
On valitettavaa että Ladasi on ilmeinen katastrofien kasauma. Kokemuksistasi on kuitenkin
moni saanut laillani arvokasta apua. Kiitos sinulle on laiha palkinto, se on kuitenkin vilpitön.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kiitos oikein paljon.Ilman kerhon tukea ja -varaosapalvelua ei kait tätä olisi viitsinyt jatkaa.Nyt Lada on viimeaikoina toiminut hyvin,mikä on ollut miellyttävä todeta.Kuitenkin autossani on myös piirteitä joista tykkään ja joita en vaihtaisi pois.Uskon Autoni olevan omistuksessani pitkään.Loppujen lopuksi auto on mekaaninen laite jonka kanssa tunteilu on turhaa.pinpate kirjoitti:Vuonna 2006 ostin uuden Lada 112HB:n. Välittömästi pyrin oppimaan auton rakenteestaJaska HKI kirjoitti:...mutta kuka uskaltaa ostaa uutta Ladaa jos laatu heittelee näin paljon ja uuden Ladan hankinta on venäläistä rulettia? Kyllä siinä maine ryvettyy lopullisesti.
ja hoidosta edes jotakin. Siispä liityin Lada-kerhoon ja plarasin näitä sivuja erinäisiä kymmeniä
tunteja.
Oppia täältä löytyikin ja erityisesti keskityin otsikon "Lisäkokemuksia Lada 110:sta" alta löytyviin
asioihin.Jaska HKI olikin kerännyt mahtavan kokemus- ja tietopankin josta oli hyvä ammentaa.
Tein uuteen autooni lukuisia asioita jotka Jaska oli havainnut huomion arvoiseksi. Noiden pienten
korjausten ansiosta säästyin myöhemmiltä harmeilta.
On valitettavaa että Ladasi on ilmeinen katastrofien kasauma. Kokemuksistasi on kuitenkin
moni saanut laillani arvokasta apua. Kiitos sinulle on laiha palkinto, se on kuitenkin vilpitön.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
...mutta järkeily erittäin suotavaaJaska HKI kirjoitti:Loppujen lopuksi auto on mekaaninen laite jonka kanssa tunteilu on turhaa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Varmasti Jaska ei enää uutta Ladaa osta, vaikka saisi huippuhyvityksen vanhastaan.Jaska HKI kirjoitti:Uskon tuon,mutta kuka uskaltaa ostaa uutta Ladaa jos laatu heittelee näin paljon ja uuden Ladan hankinta on venäläistä rulettia? Kyllä siinä maine ryvettyy lopullisesti.Sepi kirjoitti:Lähes 6 vuotta ja noin 60000 ilman mitään erikoisempia murheita Ladan kanssaNyt mittarissa 105000km. Muistaakseni ainoastaan joitain kulutus/huolto-osia tarvinnut tuona aikana vaihtaa.
Tainnut sattua minulle parempi yksilö.
Tehtaalta ei saisi päästä ulos näin huonolaatuisija autoja, laadunvalvonta pitäisi olla tarkasti valvottua.
Kuin Neuvostoliiton valvonta komissio.
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
hm. Se on varmaankin tuo itämeren läheisyys, joka kaikki autot huurtaa sisältä ja päältä.Jaska HKI kirjoitti:En muistanut kurnuttaa autoa tyhjäkäynnillä,niinpä CE-valo syttyi.Resetoin sen akun kengän irroituksella.Yksi asia tässä kiulussa vi###taa niin raskaasti,nimittäin tuo huurtuminen.Sisäilman suodatin on puhdistettu,puhaltimen moottori vaihdettu,kaikki näkyvät saumat on tiivistetty Jeesusteipillä,sivuikkunoissa on ilmanohjaimet jolloin parkissa voi jättää laseja hieman raolleen,autossa on sisätilan lämmitin,peräpeiliin on tehty kaksi aukkoa jossa tuulettimet poistavat sisäilmaa kun valot on päällä....vaan mikään ei auta.Nyt kyllä joku friikki sanoo että huollon puutetta![]()
![]()
![]()
Lada 112 16V 2003 75,6 tkm ja 6X tielle jättänyt
Täällä sisäsämaassa ei merilmsto ruleta, ja Lada huurtuu ulkoruokinnassa vain päältäpäin, niinkuin kaikki muutkin autotot Audit mukaan luettuna. Koskaan ei oma Lada 110-kultani ole ollut sisältäpäin huurussa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Huurtuu enemmän,ku Samara.Eihän lämppärin kenno oo antautunu?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ja mistä Lada scandinaviakaa tietää mistää Ladan laadun valvonnast,ootko kentis lukenu luotettavii uutisii jostain?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ei meillä ole ollut ongelmaa mutta veikkaisin kosteissa olosuhteissa että kannattaisi laittaa raitisilmasuodattimen tilalle pelkkä hyttysverkko. Paperisuodatin kun kostuu niin tunkee auton sisälle vain kosteaa ilmaa. Tätä suositellaan yleisesti uusissa autoissa joissa suodatin sijaitsee kosketuksissa ulkoilman kanssa.
Nykyinen ajopeli: Manteli
Aikaisemmat: Vanha rouva, Veden vihreä romu, Helmi Ruostekukka, Patarouva, Igor ja Possu
Aikaisemmat: Vanha rouva, Veden vihreä romu, Helmi Ruostekukka, Patarouva, Igor ja Possu
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kyllä ilmastollisillakin seikoilla on merkitystä.Asun tavallaan meren ympäröimässä saaressa jossa kosteutta riittää.Sadekertymä on Suomen suurimpia,lämpötila vaeltaa nollan molemmin puolin pitkin talvea.Sisäilman suodattimen poistoa en pidä kovin viisaana koska silloin kaikki möhnä sakkautuu lämmityslaitteen kennolle tukkien sen ilmaa läpäisemättömäksi.Mielestäni suodattimen vuosittainen puhdistus/vaihto likaisissa kaupunkiolosuhteissa olis paikallaan,vaikka siitä vaivaa onkin.lada-juntti kirjoitti:hm. Se on varmaankin tuo itämeren läheisyys, joka kaikki autot huurtaa sisältä ja päältä.Jaska HKI kirjoitti:En muistanut kurnuttaa autoa tyhjäkäynnillä,niinpä CE-valo syttyi.Resetoin sen akun kengän irroituksella.Yksi asia tässä kiulussa vi###taa niin raskaasti,nimittäin tuo huurtuminen.Sisäilman suodatin on puhdistettu,puhaltimen moottori vaihdettu,kaikki näkyvät saumat on tiivistetty Jeesusteipillä,sivuikkunoissa on ilmanohjaimet jolloin parkissa voi jättää laseja hieman raolleen,autossa on sisätilan lämmitin,peräpeiliin on tehty kaksi aukkoa jossa tuulettimet poistavat sisäilmaa kun valot on päällä....vaan mikään ei auta.Nyt kyllä joku friikki sanoo että huollon puutetta![]()
![]()
![]()
Lada 112 16V 2003 75,6 tkm ja 6X tielle jättänyt
Täällä sisäsämaassa ei merilmsto ruleta, ja Lada huurtuu ulkoruokinnassa vain päältäpäin, niinkuin kaikki muutkin autotot Audit mukaan luettuna. Koskaan ei oma Lada 110-kultani ole ollut sisältäpäin huurussa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ehken talvisessa liikenteesä on vähemmän pölyä,puunlehteä ym. ilmassa kuin kesällä.Jaska HKI kirjoitti:Sisäilman suodattimen poistoa en pidä kovin viisaana koska silloin kaikki möhnä sakkautuu lämmityslaitteen kennolle tukkien sen ilmaa läpäisemättömäksi.Mielestäni suodattimen vuosittainen puhdistus/vaihto likaisissa kaupunkiolosuhteissa olis paikallaan,vaikka siitä vaivaa onkin.
Jokin ohut suodatinkangas (teol.puhaltimen?/ilmast.) voisi teitenkin olla muttei paksu kuitenkaan kostumisen takia muutenhan oisi sama pitää omaa suodatintaan. Eli estäisi vain roskien pääsyn kennolle.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Olin tuolla vuonna 2007 ja keskustelua myyntipäälikön kanssa, sekä koeajolla uudella Lada Prioralla.Marko kirjoitti:Ja mistä Lada scandinaviakaa tietää mistää Ladan laadun valvonnast,ootko kentis lukenu luotettavii uutisii jostain?
http://www.piterlada.ru
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tänään töistä lähtiessä (-12 pakkasta ) auto ei lähtenyt käyntiin.Mielestäni veivasi kohtuullisen hyvin.Aikani starttailtua akku hiipui niin että releet alkoi naksua keskikonsolissa.Hain traktorin jonka akusta annoin virtaa traktorin ollessa sammuksissa.Veivas hyvin mutta ei.Hinasin auton lämpimälle verstaalle ja katsoin sytytystulppien kuoppiin,4 sylinteristä poistin 1/2 desilitraa öljyä (vanha vika joka tuli kansiremontin jälkeen).Kuivasin tulpan ja laitoin hilppeet paikoilleen.Soitin pojalle joka tuli ties monenenko kerran 28 vuotiaalla DX-Corollalla pelastamaan.Noudimme Hakkilan varakiristä uuden EXIDE akun (70€).Laitoin vanhan akun lataukseen yöksi.Pitää aamulla yrittää uudelleen,jos ei käynnisty,hinaus korjaamolle ties monennenko kerran.Hinausauton numero täytyy laittaa kännykän pikavalintaan
,ei tätä muuten kestä 
Lada 112 16v 2003 7X tielle jättänyt 78,1 tkm
Lada 112 16v 2003 7X tielle jättänyt 78,1 tkm
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tervehdykset toivottelen.
Onko joka kerta ollut sama syy käyntilakkoon? Jos on niin vika on jossain joka aiheuttaa kyseisen osan särkymisen. Särkynyt osa ei itsessään ole heikko kestävyydeltään. Näissä nyky ajokeissa on sytytys- ja pa.laitteissa niin valtavasti Legoja ja juotoksia, että vikamahdollisuuksia on miljoona enempi kuin vanhemmissa ajopeleissä. Tuohivirsuaikaan masinat hyrskyttelivät, kun saivat käyntivettä ja tulta sopivina ajankohtina kohtuullisen määrän sopivista rei-istä ja tulta rakosista tai kuulasta. Joskus kun ne ärtyivät eihän niitä saanut sammumaan ollenkaan vapaehtoisesti.
Onko joka kerta ollut sama syy käyntilakkoon? Jos on niin vika on jossain joka aiheuttaa kyseisen osan särkymisen. Särkynyt osa ei itsessään ole heikko kestävyydeltään. Näissä nyky ajokeissa on sytytys- ja pa.laitteissa niin valtavasti Legoja ja juotoksia, että vikamahdollisuuksia on miljoona enempi kuin vanhemmissa ajopeleissä. Tuohivirsuaikaan masinat hyrskyttelivät, kun saivat käyntivettä ja tulta sopivina ajankohtina kohtuullisen määrän sopivista rei-istä ja tulta rakosista tai kuulasta. Joskus kun ne ärtyivät eihän niitä saanut sammumaan ollenkaan vapaehtoisesti.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 