
Tainnut sattua minulle parempi yksilö.
Uskon tuon,mutta kuka uskaltaa ostaa uutta Ladaa jos laatu heittelee näin paljon ja uuden Ladan hankinta on venäläistä rulettia? Kyllä siinä maine ryvettyy lopullisesti.Sepi kirjoitti:Lähes 6 vuotta ja noin 60000 ilman mitään erikoisempia murheita Ladan kanssaNyt mittarissa 105000km. Muistaakseni ainoastaan joitain kulutus/huolto-osia tarvinnut tuona aikana vaihtaa.
Tainnut sattua minulle parempi yksilö.
Vuonna 2006 ostin uuden Lada 112HB:n. Välittömästi pyrin oppimaan auton rakenteestaJaska HKI kirjoitti:...mutta kuka uskaltaa ostaa uutta Ladaa jos laatu heittelee näin paljon ja uuden Ladan hankinta on venäläistä rulettia? Kyllä siinä maine ryvettyy lopullisesti.
Kiitos oikein paljon.Ilman kerhon tukea ja -varaosapalvelua ei kait tätä olisi viitsinyt jatkaa.Nyt Lada on viimeaikoina toiminut hyvin,mikä on ollut miellyttävä todeta.Kuitenkin autossani on myös piirteitä joista tykkään ja joita en vaihtaisi pois.Uskon Autoni olevan omistuksessani pitkään.Loppujen lopuksi auto on mekaaninen laite jonka kanssa tunteilu on turhaa.pinpate kirjoitti:Vuonna 2006 ostin uuden Lada 112HB:n. Välittömästi pyrin oppimaan auton rakenteestaJaska HKI kirjoitti:...mutta kuka uskaltaa ostaa uutta Ladaa jos laatu heittelee näin paljon ja uuden Ladan hankinta on venäläistä rulettia? Kyllä siinä maine ryvettyy lopullisesti.
ja hoidosta edes jotakin. Siispä liityin Lada-kerhoon ja plarasin näitä sivuja erinäisiä kymmeniä
tunteja.
Oppia täältä löytyikin ja erityisesti keskityin otsikon "Lisäkokemuksia Lada 110:sta" alta löytyviin
asioihin.Jaska HKI olikin kerännyt mahtavan kokemus- ja tietopankin josta oli hyvä ammentaa.
Tein uuteen autooni lukuisia asioita jotka Jaska oli havainnut huomion arvoiseksi. Noiden pienten
korjausten ansiosta säästyin myöhemmiltä harmeilta.
On valitettavaa että Ladasi on ilmeinen katastrofien kasauma. Kokemuksistasi on kuitenkin
moni saanut laillani arvokasta apua. Kiitos sinulle on laiha palkinto, se on kuitenkin vilpitön.
...mutta järkeily erittäin suotavaaJaska HKI kirjoitti:Loppujen lopuksi auto on mekaaninen laite jonka kanssa tunteilu on turhaa...
Varmasti Jaska ei enää uutta Ladaa osta, vaikka saisi huippuhyvityksen vanhastaan.Jaska HKI kirjoitti:Uskon tuon,mutta kuka uskaltaa ostaa uutta Ladaa jos laatu heittelee näin paljon ja uuden Ladan hankinta on venäläistä rulettia? Kyllä siinä maine ryvettyy lopullisesti.Sepi kirjoitti:Lähes 6 vuotta ja noin 60000 ilman mitään erikoisempia murheita Ladan kanssaNyt mittarissa 105000km. Muistaakseni ainoastaan joitain kulutus/huolto-osia tarvinnut tuona aikana vaihtaa.
Tainnut sattua minulle parempi yksilö.
hm. Se on varmaankin tuo itämeren läheisyys, joka kaikki autot huurtaa sisältä ja päältä.Jaska HKI kirjoitti:En muistanut kurnuttaa autoa tyhjäkäynnillä,niinpä CE-valo syttyi.Resetoin sen akun kengän irroituksella.Yksi asia tässä kiulussa vi###taa niin raskaasti,nimittäin tuo huurtuminen.Sisäilman suodatin on puhdistettu,puhaltimen moottori vaihdettu,kaikki näkyvät saumat on tiivistetty Jeesusteipillä,sivuikkunoissa on ilmanohjaimet jolloin parkissa voi jättää laseja hieman raolleen,autossa on sisätilan lämmitin,peräpeiliin on tehty kaksi aukkoa jossa tuulettimet poistavat sisäilmaa kun valot on päällä....vaan mikään ei auta.Nyt kyllä joku friikki sanoo että huollon puutetta![]()
![]()
![]()
Lada 112 16V 2003 75,6 tkm ja 6X tielle jättänyt
Kyllä ilmastollisillakin seikoilla on merkitystä.Asun tavallaan meren ympäröimässä saaressa jossa kosteutta riittää.Sadekertymä on Suomen suurimpia,lämpötila vaeltaa nollan molemmin puolin pitkin talvea.Sisäilman suodattimen poistoa en pidä kovin viisaana koska silloin kaikki möhnä sakkautuu lämmityslaitteen kennolle tukkien sen ilmaa läpäisemättömäksi.Mielestäni suodattimen vuosittainen puhdistus/vaihto likaisissa kaupunkiolosuhteissa olis paikallaan,vaikka siitä vaivaa onkin.lada-juntti kirjoitti:hm. Se on varmaankin tuo itämeren läheisyys, joka kaikki autot huurtaa sisältä ja päältä.Jaska HKI kirjoitti:En muistanut kurnuttaa autoa tyhjäkäynnillä,niinpä CE-valo syttyi.Resetoin sen akun kengän irroituksella.Yksi asia tässä kiulussa vi###taa niin raskaasti,nimittäin tuo huurtuminen.Sisäilman suodatin on puhdistettu,puhaltimen moottori vaihdettu,kaikki näkyvät saumat on tiivistetty Jeesusteipillä,sivuikkunoissa on ilmanohjaimet jolloin parkissa voi jättää laseja hieman raolleen,autossa on sisätilan lämmitin,peräpeiliin on tehty kaksi aukkoa jossa tuulettimet poistavat sisäilmaa kun valot on päällä....vaan mikään ei auta.Nyt kyllä joku friikki sanoo että huollon puutetta![]()
![]()
![]()
Lada 112 16V 2003 75,6 tkm ja 6X tielle jättänyt
Täällä sisäsämaassa ei merilmsto ruleta, ja Lada huurtuu ulkoruokinnassa vain päältäpäin, niinkuin kaikki muutkin autotot Audit mukaan luettuna. Koskaan ei oma Lada 110-kultani ole ollut sisältäpäin huurussa.
Ehken talvisessa liikenteesä on vähemmän pölyä,puunlehteä ym. ilmassa kuin kesällä.Jaska HKI kirjoitti:Sisäilman suodattimen poistoa en pidä kovin viisaana koska silloin kaikki möhnä sakkautuu lämmityslaitteen kennolle tukkien sen ilmaa läpäisemättömäksi.Mielestäni suodattimen vuosittainen puhdistus/vaihto likaisissa kaupunkiolosuhteissa olis paikallaan,vaikka siitä vaivaa onkin.
Olin tuolla vuonna 2007 ja keskustelua myyntipäälikön kanssa, sekä koeajolla uudella Lada Prioralla.Marko kirjoitti:Ja mistä Lada scandinaviakaa tietää mistää Ladan laadun valvonnast,ootko kentis lukenu luotettavii uutisii jostain?