Vähä pyöräytät hiekkapaperilla ja maali pintaan ja avot ne on hyyvät
Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nyt tuli todettua, että koiran kuljettamisesta ei tule mitään tuolla Nivan takapenkillä. Keinonahka on niin liukasta, että Nonna luisuu jarrutuksissa tai kaarteissa lattialle penkkien väliin, eikä pääse enää omin avuin pois
Pitänee viritellä jotain tyynyjä lattiatila täyteen. Kulku meinaan tapahtuu etuovista, koska takaa se ei suostu hyppäämään kiitos ladainsinöörin suunnitteleman korkeuden. Tietysti jos kehittäisi taakse jonkinnäköisen taitettavan portaan.
Ja vielä vetonivelen suojakumiin palatakseni, yksi yö visioin hienoa oksasuojaa puuttuvan tilalle muovisesta kukkapurkista, käytännön toteutusta en ole vielä kokeillut
Ja vielä vetonivelen suojakumiin palatakseni, yksi yö visioin hienoa oksasuojaa puuttuvan tilalle muovisesta kukkapurkista, käytännön toteutusta en ole vielä kokeillut
Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
V*tun v*ttu.
Pitipä tossa vaihtaa moottoriöljyt. Ei kun reteesti proppua auki, nenään tulee peräöljyn tuoksu ja vahinko on jo tapahtunut. S**tanan pohjapanssari, eihän siellä ollut lainkaan reikää moottoriöljylle
. Että voi ihminen olla huolimaton ja tyhmä.
Ei siinä mitään, kamalalla työllä ja tuskalla yltä päältä peräöljyssä vaihdoin sitten etusillan öljyt. Eihän mulla ollut kuin GL4:sta ja jälkikäteen toki tajusin että GL5:sta se vaatis. Arvatkaa houkuttaako uudelleen vaihto?
Pitipä tossa vaihtaa moottoriöljyt. Ei kun reteesti proppua auki, nenään tulee peräöljyn tuoksu ja vahinko on jo tapahtunut. S**tanan pohjapanssari, eihän siellä ollut lainkaan reikää moottoriöljylle
Ei siinä mitään, kamalalla työllä ja tuskalla yltä päältä peräöljyssä vaihdoin sitten etusillan öljyt. Eihän mulla ollut kuin GL4:sta ja jälkikäteen toki tajusin että GL5:sta se vaatis. Arvatkaa houkuttaako uudelleen vaihto?
Reippaina käymme rekkain alle 

No nyt siellä on GL5:t. Biltemalaiset tosin, koska Biltema myi 2 litran kannua edulliseen hintaan. Kaikki kaksi litraa meni, koska toinen litra tuli ruutan läpi lattialle ja mun vaatteille ja hiuksiin. Kyröskosken Konepisteessä myytävä IKH:n ruutta oli ihan samannäköinen kuin biltemalainen, joten jäi ostamatta. Joku ratkaisu tähän ruuttaongelmaan olisi keksittävä. Biltemalainen on täystuho.

Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Joo Biltemalainen on ihan persreikä, itte kans kokeilin sitä, tiiviste valskaa niin ettei saa imettyä säiliöö ees puolilleen ja sit kun kääntää sen pystyasentoon niin öljyt valuu käsille kahvan välistä.
IKH:n laite on tosiaan ihan samannäkönen, ostin just Motonetista sellasen, oli vielä halvempi kuin Biltemassa. Kattelin jo Motonetissa sitä että ainakin männän tiiviste on paljon tiukempi, imee ainakin sen verran että peukalon nahka änkee putkeen. IKH:n pumppu oli jo valmiiks rasvattu eli ilmeisesti jotain testausta tehty eikä pääse tiiviste ees kuivuun kun on jätetty pieni varastorasva sinne, toistaiseks toimii!!!!
Tohon hommaan saa tehtyä kätevän ruutan vanhasta jauhesammuttimesta, tuolta simppelit ohjeet:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=16847
IKH:n laite on tosiaan ihan samannäkönen, ostin just Motonetista sellasen, oli vielä halvempi kuin Biltemassa. Kattelin jo Motonetissa sitä että ainakin männän tiiviste on paljon tiukempi, imee ainakin sen verran että peukalon nahka änkee putkeen. IKH:n pumppu oli jo valmiiks rasvattu eli ilmeisesti jotain testausta tehty eikä pääse tiiviste ees kuivuun kun on jätetty pieni varastorasva sinne, toistaiseks toimii!!!!
Tohon hommaan saa tehtyä kätevän ruutan vanhasta jauhesammuttimesta, tuolta simppelit ohjeet:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=16847
Eipä tuolla varaosaliikkeen metalliruiskullakaan kummosia imuja saa. Tai imee kyllä, mutta kun puhaltaa ulos niin huomaa ettei sisässä ole ku desi tai pari, vaikka ruisku on 5dl. Helpommalla pääsi ku ruuvas sen letkupään päädyn irti ja täytti ruiskun siitä, sitte pääty paikoileen ja ruutaus loovaan.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jukka, pääty irti ruuvaamalla toi biltemalainen on pitänyt täyttää, kun ei se imemällä oo mitään ottanut. Mutta sitten se on kussut ne öljyt tiivisteestä väärälle puolelle ja asentajan naamalle.
Mutta itse asiaan. VOI KAUHISTUKSEN KANAHÄKKI!!!! Rupesin vaihtamaan moottoriöljyjä, aloin avaamaan proppua eikä se ollut edes sormikireydessä! Se oli jo puoli matkaa ryöminyt ulos, olisi tippunut ihan muutaman kilometrin sisällä
. Kierre oli loppupäästään jotenkin mälvääntynyt, siksi se ei kai ollut mennyt tarpeeksi pitkälle ja päässyt kiertymään auki. Ihan kamalaa. Onneksi voitin laiskuuteni ja aloin öljyjä vaihtamaan. Muuten olisi seuraavalla kauppareissulla ollut entinen kone
.
No, öljynvaihto jäi luonnollisesti sikseen kunnes saan uuden propun. HUHHUH. Hirrrrveetä
.
Mutta itse asiaan. VOI KAUHISTUKSEN KANAHÄKKI!!!! Rupesin vaihtamaan moottoriöljyjä, aloin avaamaan proppua eikä se ollut edes sormikireydessä! Se oli jo puoli matkaa ryöminyt ulos, olisi tippunut ihan muutaman kilometrin sisällä
No, öljynvaihto jäi luonnollisesti sikseen kunnes saan uuden propun. HUHHUH. Hirrrrveetä
Reippaina käymme rekkain alle 

Voin kertoa hänen puolestaan nappiksen suhteutumisesta tuohon öljyyn. Kesällä käytin sitä ns. ensimmäisenä kunnollisena öljynä pitkään aikaan entisessä peltokoneessa, suurin vaikutus oli pienen savupöllähdyksen poistuminen täyskaasuvaihdoista ja saattoi se öljynkulutuskin pienentyä (itseasiassa tuon öljyn aikana en tainnut lisätä kertaakaan öljyä koneeseen, 5W-50 rallyformulaa saikin sitten joskus lisäillä kun sen öljyn aika koitti). Tuokin on vähän sellaista GigaPower tavaraa, tottahan se tiivisteiden turvotusvaikutus on mutta käytännön hyödyt ovat vähän mitä ovat. Tavallisena öljynä jos sitä ajattelee niin hyvää tavaraa on, muutama eurohan siinä lopulta jää eroa tavallisiin kunnon öljyihin.
No josko mä tyydyn ostamaan vain Goldia ropparista, eiköhän lata siitäkin tykkää. Silveri ainakin pysyy suhteellisen hyvin koneessa, joten koitetaan vielä vähän parempaa.
Vielä kun sais jostain aidon orkkisöljynsuodattimen niin olis kova juttu...tarvikeliikkeessä kun se kaikkein isoin on päälle 8€
Vielä kun sais jostain aidon orkkisöljynsuodattimen niin olis kova juttu...tarvikeliikkeessä kun se kaikkein isoin on päälle 8€
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™