Sivu 15/42

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.11.2011 16:48
Kirjoittaja Pavlovits
Hyviä yhteyksiä te löydätte, mutta yksinkertaisempaa ja yleisemmin tiedettyä haen. Oikealta kantilta Kustaa tätä lähestyy.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.11.2011 17:57
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!

Pannaanpa sitten Mamma Makaroonin amppari tyrkylle.. Vespa 46.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.11.2011 19:20
Kirjoittaja Pavlovits
No se.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.11.2011 19:54
Kirjoittaja Kustaa
47

Kuva

8)

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.11.2011 20:14
Kirjoittaja Pavlovits
Jos tuo olisi ollut niin helppo kuin Googlen kolmas linkki, Niin vastaus olisi ollut: Mosambikin ulkomaan päiväraha on 47€.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.11.2011 20:30
Kirjoittaja Kustaa
Tere!
Pavlovits kirjoitti:Jos tuo olisi ollut niin helppo kuin Googlen kolmas linkki, Niin vastaus olisi ollut: Mosambikin ulkomaan päiväraha on 47€.
Päiväraha on varmaankin 47 euroa, mutten kuitenkaan tarkoittanut tuota.

Piruuttani pistin tuon, koska vastaus on mielestäni niin ilmeisen helppo, ettei kukaan usko sitä oikeaksi vastaukseksi. :)

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.11.2011 22:44
Kirjoittaja samarai
Kyseessä varmaan tuo lipusta löytyvä sosialistinen detalji - työkalu AK-47.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 13.11.2011 22:53
Kirjoittaja Kustaa
Tere,

tulihan se oikea vastaus. Hyvä samarai.

Pakkohan lajissaan kaiketi tunnetuin ja käytetyin "työkalu" oli laittaa tyrkylle.
Vastausta saattaa olla joskus vaikea keksiä, varsinkin jos se on jopa näkyvillä. :)

Wikipedian mukaan..

Mosambikin lipussa on vihreä, musta ja keltainen horisontaaliraita, joiden välissä on kapea raita valkoista. Vasemmalla on punainen kolmikulma, jossa on keltainen viisisakarainen tähti. Tähden päällä on avonainen kirja, jonka päällä kuokka ja Kálasnikov-rynnäkkökivääri ristittyinä. Lipun kylkien suhteet ovat 2:3.

Lipun vihreä raita symboloi maataloutta, musta Afrikkaa, keltainen mineraaleja ja valkoiset rauhaa. Punainen kolmikulma kuvaa Mosambikin tasavallan itsenäisyyden puolesta käytyä taistelua. Lipussa esiintyvä rynnäkkökivääri kuvastaa sotilaita, kirja älymystöä ja kuokka talonpoikia. Keltainen tähti kuvaa sosialismia ja kansainvälistä solidaarisuutta.[1]

Maan alkuperäinen lippu oli juonnettu Frelimon puoluelipusta. Nykyiselleen Mosambikin lippu muutettiin vuonna 1983. Mosambikin lippu on Guatemalan lipun lisäksi ainoa kansallislippu, jossa on kuvattu nykyaikainen ase. Kalašnikov-rynnäkkökivääri symboloi maan itsenäisyyden alkuajan sotaisuutta, ja nyt, kun rauha on palannut, keskustellaan rynnäkkökiväärin ja tähden poistamista lipusta.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.11.2011 1:51
Kirjoittaja Kustaa
48

Tere,
olisikohan, uskoakseni, paha paikallaan..

Kuva

8)

Lisäys:
Taisi mennä pahalla pelottelu perille. 8)

Näinkin voi käydä, mutta kun kaikki on kunnossa niin ei syytä huoleen.

Kuva

Vaikka poliisi kaiketi ratsaa tuossa kuvassa niin autoja kuin kuljettajiakin, on kyse kuitenkin musiikista.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.11.2011 14:48
Kirjoittaja Kustaa
Tere,

lisäsin uuden kuvan.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.11.2011 17:52
Kirjoittaja Kustaa
Tere,

laitoin hieman lisää tekstiä.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.11.2011 18:22
Kirjoittaja samarai
Tuommoinen vanha punkkibiiisi löytyi kuin "Ratsia -48 tuntia". Liekkö sitten haetun kanssa mitään tekemistä.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.11.2011 18:36
Kirjoittaja Kustaa
Tere,

osui ja upposi. Sehän se.

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 14.11.2011 18:40
Kirjoittaja Kustaa
49

Kuva

+

Kuva

Re: NUMEROPELI osa 3

Lähetetty: 15.11.2011 2:38
Kirjoittaja samarai
Kokeillaan Smith&Wesson 49.