Sivu 15/22
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 16.2.2012 7:11
Kirjoittaja AI
En mä tällä mersulla kertaakaan jumiin ole jäänyt. Ja sentään aamuyöstä auraamattomia pikkuteitäkin tulee ajettua. Kannattaa ehkä kunnollisiin talvirenkaisiinkin hiukan panostaa...
Eilen takakontista löytyi kuin löytyikin se saranan jousen kiinnityskorvake irrallaan. Oli revennyt irti! Kumma juttu... Laitoin talteen jos vaikka sen joskus paikoilleen hitsauttaisi.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 19.2.2012 0:11
Kirjoittaja Vanja-eno
JohnDoe kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:Kuten sanottu, Mersuja ei tarvitse korjata, vain huoltaa
Tuo on talviautona parhaasta päästä.
Pitää huvikseen kommentoida, että huonoimmat talviautot, mitä minulla on lainassa ollut oman auton korjauksessa ollessa, ovat olleet Mersuja. Ei ole päässyt edes pihasta liikkeelle, jos on erehtynyt ajamaan sopivaan paikkaan pihassa (pieni mäki). Takavetoon siis tuo liittyy: painava auto ja kevyt perä. Etu- ja neliveto sopii ainakin täällä päin Suomea paremmin talveen. Toki muuten W123 ja W124 ovat ylväitä ja ennen kaikkea kestäviä autoja, kesällä sellaisella ajaa ihan ilokseen, mutta talvella en aio enää ottaa edes lainaksi.
Jaa, kyllä täytyy sanoa, että siten on vika joko kuskissa tai renkaissa? Mulla on ollut molmempia korimalleja talviautoina monta vuotta ja millään noista en oo jääny mihinkään jumiin vaikka aika kinoksissakin on tultu ajeltua. Tosin mulla on ollu aina noissa hyvät talvirenkaat...
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 19.2.2012 14:34
Kirjoittaja AI
Vanja-eno kirjoitti:Tosin mulla on ollu aina noissa hyvät talvirenkaat...
Ja tässä yksilössä minulla paremmat takarenkaat...
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 11.3.2012 13:32
Kirjoittaja AI
Pitkästä aikaa syttyi eilen mittaristoon varoitusvalo (seisontajarrun lisäksi), tuulilasinpesuneste vähissä. Lisäilin ja totesin että johan tuo melkein puolilleen oli vajunutkin, eli 3-4 litraa vielä olisi ollut ainetta jäljellä. Jäähdytysnesteen pinta oli sentin verran vajunut, sitä pari desiä lisäsin. Öljyn pinta oli edelleen aavistuksen yli maksimiviivan. Noin 7000 km ajettu syylärin ja öljyjen vaihdon jälkeen. Konepeltiä en kai tänä vuonna ennen tätä päivää ole vielä avannutkaan.
Nyt vaan mietityttää kovasti että ajanko tällä kesänkin vai laitanko liikennekäytöstä poistoon ja ajan Ladalla. Kovasti tekisi mieli mersulla kesä ajaa, sitä varten pitäisi sitten kesärenkaat hommata, kiinanpaskoissa alkaa kulutuspinta olla finaalissa. Ladaan (KZL-9) taas ei tarvitsisi kuin akku lykätä paikoilleen ja lähteä ajamaan. Hupiajelua varten kyllä tuo museoraato olisi ja 1970 Ladallakin on tarkoitus ainakin jossain välissä jonkin verran ajaa. Mutta jos Jäämerelle uimareissu tänä vuonna suuntautuu niin ehdottomasti Ladalla lähden!
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 11.3.2012 21:57
Kirjoittaja Marko
Ajat osan Mersulla ja sen osan Ladalla,milloin reissuu meinasit,nii ei jouvu Mersukaa nii koville.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 11.3.2012 23:03
Kirjoittaja Vanja-eno
AI kirjoitti:Kovasti tekisi mieli mersulla kesä ajaa, sitä varten pitäisi sitten kesärenkaat hommata, kiinanpaskoissa alkaa kulutuspinta olla finaalissa.
Vai tehdäänkö niin, että vaihdat sen päittäin mun lähes priimakuntoiseen 99 GL 5-speed Saabiin, jossa on hyvät kesärenkaat, priimat talvirenkaat ja leimaa marraskuun loppuun asti?

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 11.3.2012 23:10
Kirjoittaja sakke
Ja AI voi hävittää sen Saabin sitten tänne suuntaan. Vaihossa saa vaikka 2 Talbotia ja yhet talvirenkaat.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 12.3.2012 7:44
Kirjoittaja AI
Ja millään Saabillahan minä en vapaaehtoisesti ala ajamaan!
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 12.3.2012 7:50
Kirjoittaja Uitukki
Saako kysyä mikä Saabissa risoo?

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 12.3.2012 8:29
Kirjoittaja AI
Ei nyt varsinaisesti mikään. Sama mikä kaikissa perustylsissä nykyautoissa...
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 12.3.2012 8:40
Kirjoittaja Jusu
AI kirjoitti:...perustylsissä nykyautoissa...
Jaa ysiysi saappi?
Mikä se tuo muailman yleisin taksimersu sitten on?

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 12.3.2012 11:13
Kirjoittaja Uitukki
Jusu kirjoitti:AI kirjoitti:...perustylsissä nykyautoissa...
Jaa ysiysi saappi?
Just. 99 Saabia ei voi edes verrata perustylsiin nykyautoihin kun 99:n seuraaja og900:kin on hyvin persoonallinen jopa samanikäisiin autoihin verrattuna. Oisin ymmärtänyt perustelun jos olisit sanonut että liian erikoinen

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 12.3.2012 17:32
Kirjoittaja AI
Ai 99, äkkiä katsoin että -99. No vielä vähemmän kiinnostaa. Eipä noita 124-mersuja niin hirveästi taksina kyllä näy!
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 13.3.2012 4:16
Kirjoittaja Vanja-eno
AI kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti mikään. Sama mikä kaikissa perustylsissä nykyautoissa...
Ööööö... -84 on kyllä kaukana perustylsästä nykyautosta... Erottuu muotoilullaan vieläkin persoonallisen positiivisesti... Koska olette vimeksi nähneet siistin Saab 99:n liikemteessä?
AI kirjoitti:Ai 99, äkkiä katsoin että -99. No vielä vähemmän kiinnostaa. Eipä noita 124-mersuja niin hirveästi taksina kyllä näy!
Näkyypä, vieläkin on Sadissa ja Vantaalla W124 koppaa Taksina ja Turkissa ym. kehitysmaissa niitä vasta taksina onkin
Mutta ei sitten, jatkan Saken kanssa kauppaa
sakke kirjoitti:Ja AI voi hävittää sen Saabin sitten tänne suuntaan. Vaihossa saa vaikka 2 Talbotia ja yhet talvirenkaat.
Lähetään liikkeelle tonnista ja Talbotista

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 13.3.2012 5:38
Kirjoittaja Jaska HKI
En ole nähnyt vuosiin 99 liikenteessä ja sentään ajan Suomen vilkasliikenteistä väylää päivittäin.