Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Imuroinpa auton, kiristelin ovien saranat kun olivat jääneet Togliatissa löysälle, putsailin ovien tiivisteet, kytkin kesä ajaksi lisävalot pois käytöstä ja laittelin suojat lisäpitkiin paikoilleen, syynäilin öljyt, lisäsin pissapoikaan nestettä jne pientä hifistelyä. Mukavasti sai aamupäivän menemään eikä edes näpit sotkeutuneet. Tulis aurinkoiset kelit niin voisi vaikka pestä viimesen päälle ja vahata tuon MiNIn ajankulukseen.
Kyllä ilman tekemisen puutteessa rejtyjä fiksailuja pärjää. Mutta on ne vaan niin mukavia tehdä!!
Joo olette kyllä ihan oikeassa, otan kaiken vähän turhan tosissani. Kyllä siitäkin varmaan oppii pois ainakin joskus!
Ja tänään fiksailin tulpan kärkivälit kohdalleen. Ja koulussa teknisen tunnilla putsailin toisesta pyyhkijänsulasta maalit pois typpihapon ja
teräsvillan avulla. Olipa kovassa se maali! Mutta nyt kummatkin pyyhkijät näyttävät samanlaisilta!
Joo olette kyllä ihan oikeassa, otan kaiken vähän turhan tosissani. Kyllä siitäkin varmaan oppii pois ainakin joskus!
Ja tänään fiksailin tulpan kärkivälit kohdalleen. Ja koulussa teknisen tunnilla putsailin toisesta pyyhkijänsulasta maalit pois typpihapon ja
teräsvillan avulla. Olipa kovassa se maali! Mutta nyt kummatkin pyyhkijät näyttävät samanlaisilta!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Olin kaksi päivää amiksessa autoalalla tutustumassa ja sain tehdä siellä mitä halusin. Minä vaihdoin polttimoita ja kiilloittelin listoja ym kromiosia
vuoden 1966 VW "Kuplasta". Oli mukavaa hommaa! Tulin myös siihen tulokseen että oli minulta täysin oikea valinta hakea autoalalle.
Laitettiin siellä myös "veekasi tulille" eli käynnistettiin Chevrolet avolava jossa oli diesel V8.
Bongasin moottorien korjaushuoneesta 1200 Ladan ( 2101 ) lohkon. Taas tämä bongaus oli harjaantuneen silmän ansiota!
Veikkaanpa että kovin moni asiaan perehtymätön nuori ei erottaisi Ladan lohkoa vaikka Volvon sylinterinlohkosta!
vuoden 1966 VW "Kuplasta". Oli mukavaa hommaa! Tulin myös siihen tulokseen että oli minulta täysin oikea valinta hakea autoalalle.
Laitettiin siellä myös "veekasi tulille" eli käynnistettiin Chevrolet avolava jossa oli diesel V8.
Bongasin moottorien korjaushuoneesta 1200 Ladan ( 2101 ) lohkon. Taas tämä bongaus oli harjaantuneen silmän ansiota!
Veikkaanpa että kovin moni asiaan perehtymätön nuori ei erottaisi Ladan lohkoa vaikka Volvon sylinterinlohkosta!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tuo autoala saattaa näyttää paljon hienommalta mitä se todellisuudessa on...itse kyllä miettisin jotain muutakin vielä. Vaikka itse viihtyisi vapaa-ajalla nelipyöräisten kanssa, niin harvempi työkseen niitä viitsii tehdä. Saati työnä ja harrasteena, ei p*rkele. Toisaalta joku voi olla tyytyväinen siihenkin että vääntää pikkupalkalla vanhoja paskoja kuntoon, ei se kyllä ihmisen työtä ole. Ei edes vaikka kyse olisi uudemmista autoista.
Kannattaa siis harkita tarkkaan mitä sen 3 vuotta opiskelee...toisaalta, eipä se opiskelu ole kuin pohja tulevalla. Ite olen tällä hetkellä aika v*tun kaukana siitä että sähkömiehen retaleeksi tuli opiskeltua
Kannattaa siis harkita tarkkaan mitä sen 3 vuotta opiskelee...toisaalta, eipä se opiskelu ole kuin pohja tulevalla. Ite olen tällä hetkellä aika v*tun kaukana siitä että sähkömiehen retaleeksi tuli opiskeltua

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Voi ristus kun lapsellista tekstiä! Vaikka herra jokari mielummin nyplää pitsi-liinoja ruotsin kuninkaallisille kamarimusiikin soidessa niin jotkut oikeasti tekevät vmäisiä töitä elääkseen eikä pyöri yhteiskunnan elätteinä niinkuin ikuisuusopiskelijat ,mustalaiset ja rikollisetJokari kirjoitti:Tuo autoala saattaa näyttää paljon hienommalta mitä se todellisuudessa on...itse kyllä miettisin jotain muutakin vielä. Vaikka itse viihtyisi vapaa-ajalla nelipyöräisten kanssa, niin harvempi työkseen niitä viitsii tehdä. Saati työnä ja harrasteena, ei p*rkele. Toisaalta joku voi olla tyytyväinen siihenkin että vääntää pikkupalkalla vanhoja paskoja kuntoon, ei se kyllä ihmisen työtä ole.
Kannattaa siis harkita tarkkaan mitä sen 3 vuotta opiskelee...

Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että nämä korkeasti koulutetut idiootit jotka eivät tee-vettään osaa keittää ilman apua voisi mennä vaikka pahvilaatikon painoksi postin päävaraston takapihalle ettei tuuli vie
On siitä menny jäniski...
KOKOONTUMISTEN KUVA ALBUMI http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2610
Pakko osittain yhtyä tuohon jokarin tekstiin että vaikka ite automasentaja(kin) olen ammatiltani niin en kyllä työkseni enää alkais tuota tekeen. Vaikka tykkäänkin autojen kans näperrellä niin jotenkin alkaa lopahtaa kiinnostus siinä vaiheessa kun siitä tulee työtä. (eihän työn kuulukkaan olla mukavaa
)
Ja lada.h.s niin en mitenkään halua latistaa intoa mutta siellä korjaamolla ei noita pikku nysväyksiä eli kiillotteluja paljoa tehdä ellei sitten erikseen ole pyydetty. Tehdään vain se mitä on käsketään eikä mitään ylimääräistä ja niin nopeesti kuin mahdollista. Mutta koskaanhan tuo autoalan koulutus ei hukkaan mene. Monelle alalle soveltuvan pohjakoulutuksen tuosta saa ja osaa ainakin omat (lue: naapurin, tuttujen kavereiden jne..) autot laitella.

Ja lada.h.s niin en mitenkään halua latistaa intoa mutta siellä korjaamolla ei noita pikku nysväyksiä eli kiillotteluja paljoa tehdä ellei sitten erikseen ole pyydetty. Tehdään vain se mitä on käsketään eikä mitään ylimääräistä ja niin nopeesti kuin mahdollista. Mutta koskaanhan tuo autoalan koulutus ei hukkaan mene. Monelle alalle soveltuvan pohjakoulutuksen tuosta saa ja osaa ainakin omat (lue: naapurin, tuttujen kavereiden jne..) autot laitella.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Piru kun ala-asteellakin virkkasin patalapun päin helvettiä, niin ei ole päässyt noihin kuninkaitten piireihin. Mutta että lapsellista? Eiköhän tässä ole lapsellinen vain se autoalan erikoisasiantuntija, joka heti älähtää kun ei edes ymmärrä mistä puhutaan.punanenä kirjoitti:Voi ristus kun lapsellista tekstiä! Vaikka herra jokari mielummin nyplää pitsi-liinoja ruotsin kuninkaallisille kamarimusiikin soidessa niin jotkut oikeasti tekevät vmäisiä töitä elääkseen eikä pyöri yhteiskunnan elätteinä niinkuin ikuisuusopiskelijat ,mustalaiset ja rikolliset
Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että nämä korkeasti koulutetut idiootit jotka eivät tee-vettään osaa keittää ilman apua voisi mennä vaikka pahvilaatikon painoksi postin päävaraston takapihalle ettei tuuli vie
Täysin omaa hölmöyttään jäädä kiinni niihin vmäisiin töihin saati ruveta niistä nillittämään. Vaihtoehtoja on maailma pullollaan, loput on itsestä kiinni. Löytyypä tuosta kaveripiiristäkin näitä jotka on tehneet ison muutoksen huomatessaan että eihän tämä ala X ollut yhtään minun juttu. Ei ole soraääniä kuulunut kun on saanut opiskella/työskennellä alan parissa josta pitää. Mainiota että alle 30-vuotiaana jo pääsee irti sellaisesta mikä ei nappaa kuin että vääntäisi sitä vmäistä duunia hautaan saakka.
Missähän täällä nyt on ollut korkeasti koulutetuista puhetta? Olenko minä sellainen 3 vuoden amispohjalta? Valitettavasti niitä korkeastikoulutettuja tarvitaan siinä missä tavan duunareitakin. Kaikilla on joku tarkoitus koneiston rattaissa. Ei maailma pyöri pelkillä duunareilla tai pelkillä korkeastikoulutetuilla.
Kummasti haiskahtaa taas tämä perisuomalainen duunarin katkeruus, kun elämän suurimpana saavutuksena on ollut se mutterinvääntäjän paikka pärnäsen korjaamolla. Sen jälkeen voikin sitten v*tuilla ja katsoa kieroon kaikkia jotka on tehneet elämässään muutakin kuin vaihtaneet sitä corollan vetoakselia....
Yritän vain kertoa oman näkemykseni siitä että ei se autoala niin ruusuista ole mitä parin päivän perusteella voi näyttää. Sillä alalla opiskelijan omalla kiinnostuksen tasolla on todella suuri merkitys. Niinkuin amiksessa yleensäkin, siellä opiskeluvastuu on ensikertaa oppilaalla.
Niitä tupakanpolttajia ja nurkkiin syljeskelijöitä siellä kyllä tuntuu riittävän ja erityisesti autopuolella.
Ei mikään koulutus hukkaan mene nykypäivänä, se on totta. Ammattikoulun käynyt on aina hieman paremmassa asemassa kuin mitä esim. pelkkä lukion käynyt. Varsinkin työnantajien silmissä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
En ole autoalalla mutta närästi pahoin tuo ylenkatsominen niitä kohtaan jotka tekee ns ikäviä töitä.Jokari kirjoitti:Piru kun ala-asteellakin virkkasin patalapun päin helvettiä, niin ei ole päässyt noihin kuninkaitten piireihin. Mutta että lapsellista? Eiköhän tässä ole lapsellinen vain se autoalan erikoisasiantuntija, joka heti älähtää kun ei edes ymmärrä mistä puhutaan.punanenä kirjoitti:Voi ristus kun lapsellista tekstiä! Vaikka herra jokari mielummin nyplää pitsi-liinoja ruotsin kuninkaallisille kamarimusiikin soidessa niin jotkut oikeasti tekevät vmäisiä töitä elääkseen eikä pyöri yhteiskunnan elätteinä niinkuin ikuisuusopiskelijat ,mustalaiset ja rikolliset
Täysin omaa hölmöyttään jäädä kiinni niihin vmäisiin töihin saati ruveta niistä nillittämään. Vaihtoehtoja on maailma pullollaan, loput on itsestä kiinni. Löytyypä tuosta kaveripiiristäkin näitä jotka on tehneet ison muutoksen huomatessaan että eihän tämä ala X ollut yhtään minun juttu. Ei ole soraääniä kuulunut kun on saanut opiskella/työskennellä alan parissa josta pitää. Mainiota että alle 30-vuotiaana jo pääsee irti sellaisesta mikä ei nappaa kuin että vääntäisi sitä vmäistä duunia hautaan saakka.
Missähän täällä nyt on ollut korkeasti koulutetuista puhetta? Olenko minä sellainen 3 vuoden amispohjalta? Valitettavasti niitä korkeastikoulutettuja tarvitaan siinä missä tavan duunareitakin. Kaikilla on joku tarkoitus koneiston rattaissa. Ei maailma pyöri pelkillä duunareilla tai pelkillä korkeastikoulutetuilla.
Kummasti haiskahtaa taas tämä perisuomalainen duunarin katkeruus, kun elämän suurimpana saavutuksena on ollut se mutterinvääntäjän paikka pärnäsen korjaamolla. Sen jälkeen voikin sitten v*tuilla ja katsoa kieroon kaikkia jotka on tehneet elämässään muutakin kuin vaihtaneet sitä corollan vetoakselia....
Yritän vain kertoa oman näkemykseni siitä että ei se autoala niin ruusuista ole mitä parin päivän perusteella voi näyttää. Sillä alalla opiskelijan omalla kiinnostuksen tasolla on todella suuri merkitys. Niinkuin amiksessa yleensäkin, siellä opiskeluvastuu on ensikertaa oppilaalla.
Niitä tupakanpolttajia ja nurkkiin syljeskelijöitä siellä kyllä tuntuu riittävän ja erityisesti autopuolella.
Ei mikään koulutus hukkaan mene nykypäivänä, se on totta. Ammattikoulun käynyt on aina hieman paremmassa asemassa kuin mitä esim. pelkkä lukion käynyt. Varsinkin työnantajien silmissä.
Ei pidä väheksyä ja ali-arvostaa ihmisiä tuollalailla!
Mitä pahaa siinä on jos mies on ylpeä hyvin tehdystä työstä? Olkoot se sitten pska kaivon tyhjennys tai helsingin musiikitalon suunnittelu....
On siitä menny jäniski...
Meikäläinen ei pahemmin katso ketään kieroon sen perusteella onko hän työtön tai hyväpalkkainen DI, lääkäri tms. kyllä ihmiset itse muodostavat kuvan itsestään, ei siihen tartte ammattia kysellä. Kaikista ryhmistä löytyy stereotyyppisiä ihmisiä, joiltain enemmän joiltain vähemmän.
Ei osaa kovin kieroon kattoa kun tulee suvusta ja porukoista joista noin 90% on perusduunareita...kovin maanläheinen on asenne ihmisiin. Taloyhtiössä rankkaan naapurin roskakuskin aika korkealle, koska ilman häntä hukutaan paskaan.
Ja taas aiheeseen palatakseni, työstään on hyvä olla ylpeä, mutta noissa perus autohommissa muutaman vuoden jälkeen on varmasti melko hankalaa tuntea mitään ylpeyttä. Nopea pitäisi olla, jäljen pitäisi olla hyvää, asiakaskin valittaa ja kyttää selän takana, autot on toinen toistaan ongelmallisempia, pultit katkeilee tai ei avaudu, sähkövikaa ei löydy kirveelläkään ja aikaa palaa ja lisäksi vielä valitetaan päälle joltain taholta.
Joku varmasti kokee autohommat mieleisekseen ja se on hienoa. Mutta kaikille se ei taatusti sovi, varsinkin se että työ ja harrastus kulkee monesti käsi kädessä ja se sitten näkyy kyllä kyllä myös päällepäin, harvemmin mitenkään kovin positiivisesti...
Ei osaa kovin kieroon kattoa kun tulee suvusta ja porukoista joista noin 90% on perusduunareita...kovin maanläheinen on asenne ihmisiin. Taloyhtiössä rankkaan naapurin roskakuskin aika korkealle, koska ilman häntä hukutaan paskaan.
Ja taas aiheeseen palatakseni, työstään on hyvä olla ylpeä, mutta noissa perus autohommissa muutaman vuoden jälkeen on varmasti melko hankalaa tuntea mitään ylpeyttä. Nopea pitäisi olla, jäljen pitäisi olla hyvää, asiakaskin valittaa ja kyttää selän takana, autot on toinen toistaan ongelmallisempia, pultit katkeilee tai ei avaudu, sähkövikaa ei löydy kirveelläkään ja aikaa palaa ja lisäksi vielä valitetaan päälle joltain taholta.
Joku varmasti kokee autohommat mieleisekseen ja se on hienoa. Mutta kaikille se ei taatusti sovi, varsinkin se että työ ja harrastus kulkee monesti käsi kädessä ja se sitten näkyy kyllä kyllä myös päällepäin, harvemmin mitenkään kovin positiivisesti...
Jokari puhu melko asiallisest,mut tässähän oli vissii kyse omist,ei BISNES fiksailust.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Pe**ele kun aina mielenkiintoisiin keskusteluihin täytyy vastata offtopicina, jos perustaa oman topikin asialle niin siihen ei kuitenkaan kukaan vastaa
Sanonpahan vaan että enemmän tuli opittua vapaa-aikana omaa romua ropatessa kun ammattikoulussa. Koulutus siis löytyy mutta työkseni en sille alalle rupea, sen verran syvältä on, se tuli nähtyä jokaisen vuoden työharjotteluissa. Eri asia vapaa-aikana kun tekee itselleen, kivaa touhua.
PS. Patalappukin tuli virkattua loppuun opettajan pakottamana viimeisenä koulupäivänä ala-asteella, olen siis täysin epäonnistunut

PS. Patalappukin tuli virkattua loppuun opettajan pakottamana viimeisenä koulupäivänä ala-asteella, olen siis täysin epäonnistunut

Ammattikoulussahan ei tehdä ammattilaisia, annetaan vain perusteet alalle. Työllä sitä kuitenkin sen parhaimman opin saa ns. kantapään kautta.Anaconda kirjoitti:Sanonpahan vaan että enemmän tuli opittua vapaa-aikana omaa romua ropatessa kun ammattikoulussa.(

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
Autoala oli oikeasti ainut sopiva vaihtoehto minulle. Siitä ei ole epäilystäkään. Minun isäni opiskeli amiksessa konttorikoneasentajaksi,
nyt ajaa kaivinkonetta ja omistaa pienen metallialan yrityksen. Eli lähelläkään alkuperäistä koulutusta.
Tulevaisuus vasta kertoo miten käy! Ei se autoremontti ole oikeastaan koskaan varsinkaan miljoonilla ruusuilla tanssimista.
nyt ajaa kaivinkonetta ja omistaa pienen metallialan yrityksen. Eli lähelläkään alkuperäistä koulutusta.
Tulevaisuus vasta kertoo miten käy! Ei se autoremontti ole oikeastaan koskaan varsinkaan miljoonilla ruusuilla tanssimista.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
nyt tänä kevään yhteishaussa hain logistiikka alalle. toinen haku oli autoala. Jotenkin toivon vaan että ennemmin logstiikka alalle pääsis. Autoja ja muita romuja saa ropata kotonakin tarpeiden mukaan. Mutta itsehän sitä päätetää mihin mennään ja haluaako vai ei 

autoton.. vielä
Lurautin maalia noihin takaluukun knaarmuihin, jotka onneksi ovat siäspuolella, eli tiivistettä vasten. Ihme vaan että onkohan siellä ollut hiekkaa tai muuta vastaavaa hionta tahnaa jossain välissä pyörimässä. No eipä nuo enää silmään osu. Pesin myös tuossa äskön uudestaan ja vahaus urakka olisi seuraava operaatio villapaita. Epäilyttää vaan jos tuo pilven herra ei olekkaan samaa mieltä.
Ja sitten tähän epäviralliseen OFFTOPIC aiheeseen.
Kolme vuotta ammattikoulussa vastuksina, tuloksena Levyseppähitsaajan ammattitutkinto. Lisänä pätevyys henkilöautonammatilliseen kuljetukseen. Rengasmasentajan hommat sivuhommina opeteltu ja samalla autofixarin opit. Pienkoneasentajan opit omien ja naapureiden romuja korjaillessa ja paikallisessa leipomossa opeteltu pakkaamaan valmis eineksiä. Pieni siivu tullut myös opeteltua letkuapinan hommia sekä älyvapaanpalokunnan toimintaa. Sekä lapioitua sitä ihteään naapurin maatilalla.
Mikä näistä nyt sitten kuvaa parhaiten työn kuvaa??
Kerronpa teille: Joutomies. Näin kirjoittivat yhdelle tutulle sakko piljettiin kun oli työttömänä
Eli joka ikisessä työssä on omat hyvät ja huonot puolensa. Ne vain on kestettävä jos alastansa tykkää ja haluaa työskennellä eläkeikään asti. Ja itse kun teen vähän näitä kaikkia hommia sopivassa suhteessa niin eipä pääse mikään homma maistumaan puulta. Ja muistakaa nyt te paljonkin nuoremmat. Se yksi lisä vuosi amiskassa ei tee pahaa jos suorittaa soveltavana toisen tutkinnon. Esimerkiksi autonasentajan ja pienkone asentajan ammattitutkinnot. Ihan vaan vinkkinä.
Ja sitten tähän epäviralliseen OFFTOPIC aiheeseen.
Kolme vuotta ammattikoulussa vastuksina, tuloksena Levyseppähitsaajan ammattitutkinto. Lisänä pätevyys henkilöautonammatilliseen kuljetukseen. Rengasmasentajan hommat sivuhommina opeteltu ja samalla autofixarin opit. Pienkoneasentajan opit omien ja naapureiden romuja korjaillessa ja paikallisessa leipomossa opeteltu pakkaamaan valmis eineksiä. Pieni siivu tullut myös opeteltua letkuapinan hommia sekä älyvapaanpalokunnan toimintaa. Sekä lapioitua sitä ihteään naapurin maatilalla.
Mikä näistä nyt sitten kuvaa parhaiten työn kuvaa??
Kerronpa teille: Joutomies. Näin kirjoittivat yhdelle tutulle sakko piljettiin kun oli työttömänä

Eli joka ikisessä työssä on omat hyvät ja huonot puolensa. Ne vain on kestettävä jos alastansa tykkää ja haluaa työskennellä eläkeikään asti. Ja itse kun teen vähän näitä kaikkia hommia sopivassa suhteessa niin eipä pääse mikään homma maistumaan puulta. Ja muistakaa nyt te paljonkin nuoremmat. Se yksi lisä vuosi amiskassa ei tee pahaa jos suorittaa soveltavana toisen tutkinnon. Esimerkiksi autonasentajan ja pienkone asentajan ammattitutkinnot. Ihan vaan vinkkinä.