Sivu 15/18
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 11.12.2012 20:29
Kirjoittaja sergei 1200L
Kait mullakin on ne kaikki kokeilemani anturit sökönä, kun toimii kans johdot yhdistämällä..

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 12.12.2012 22:06
Kirjoittaja Ladaritari
Joku perus nappikatkaisija on aika helppo viritellä flektille jos ei meinaa pelittää kunnolla, olen peltoautoihini monesti asentanut sellaisen kun on flekti lakannut pyörimästä vaikka moottorinlämmöt nousisivatkin. Mutta onhan se toki aina parempi jos käyttöautossa flekti toimii kuten pitääkin, nimimerkillä kokemusta on voin sanoa että ei sitä flektiä aina muista laittaa napista päälle ja sitten huomaa kesken rallin että tehot alkaa hyytymään autosta ja siinä vaiheessa tajuaa että niin tosiaan se flekti ei olekkaan päällä... ja auto keittää siinä vaiheessa aika pahasti

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 13.12.2012 17:40
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ei kai kellään TakaPotkussa talvella jäähdyttäjän puhallin käynnisty? Aika erikoista ajoa saa olla että näin käy. Järjestelmähän sisältää niin hemmetisti litkua että luulisi jäähdyttävä vaikka lähes paikallaan pörrättäisiin. Vai miten on?
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 13.12.2012 19:44
Kirjoittaja Flaiman
Tyhjäkäynnillä pidin, en tiedä laskeeko kiehumispiste mikäli paine karkaa vuotavasta syyläristä?
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 14.12.2012 13:00
Kirjoittaja Smoppi
Laskee.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 20.1.2013 22:45
Kirjoittaja Flaiman
Kytkimenvaihdon aloitin hitaasti mutta tuhoja tehden. Lämppärin koteloa irrottaessa hajosi sivuikkunalle ilmaa ohjaava läppämekanismi. Irrottaahan sitä ei olisi tarvinnut mutta kun puhallusteho on huono ja rääkyy kylmänä niin samalla senkin vaihtaa.
Muuten työ edistyi siihen asti, että kardaani pitää irrottaa ja sitten pääseekin jo vaihdelaatikon pultteja aukomaan. Vaihdelaatikossa on ne nostokorvakkeet kummatkin paikallaan niin todennäköisesti ensimmäistä kytkimenvaihtoa tehdään. Matkamittarissa 97000km, eli varmaankin toisella kierroksella menossa. Aluksi aioin ajaa mittarin uudelle kierrokselle ennen vaihtoa mutta kun Ouluun suunnittelen lähteväni niin en sittenkään viitsi riskeerata vaikkei tuo luistanut kuin rajusti kiihdyttäessä.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 0:35
Kirjoittaja sergei 1200L
Minkäslainen projekti on vaihtaa laation takapään stefa?.. Koko kartaani irti?
Itsellä hieman tihkuu öljyä sieltä.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 14:32
Kirjoittaja Flaiman
Tänään enemmän tutkin tuota hajonnutta vipstaakkelia. Pystyy tekemään proteesin pellistä. Ja on tehtykkin mutta pieniä ruuveja max. M2 ei miljoonalaatikosta löytynyt. Työntömitasta löytyi kaksi muttei viitsi sitä hajottaa.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 18:03
Kirjoittaja Mara
sergei 1200L kirjoitti:Minkäslainen projekti on vaihtaa laation takapään stefa?
Todennäköisesti se keskimutteri on löystynyt. Irrota kardaani kumidonitseineen lootan päästä ja kiristä mutteri.
Ei kannata stefaa alkaa vaihtamaan ennenkuin tuota on kokeiltu, monta kertaa on auttanut.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 19:29
Kirjoittaja sergei 1200L
Mutteri?.. Olisiko kellään kuvaa.. Sori tää väli kyssäri..

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 19:35
Kirjoittaja pressa
http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... s/3-12.jpg
41 - tiiviste takalaakeri ulostuloakselin;
42 - laippa joustavan kytkimen käyttöakselin;
43 - mutteri takapään toisioakselin;
44 - tiiviste paikallistamiseen rengas elaastichnoy kytkin akseli;
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 20:45
Kirjoittaja Flaiman
Juuri tuo mutteri oli ihan löysässä Combissa.
Lämppärinkotelon sain korjattua kun kävin RC-liikkeestä hakemassa järjettömän kalliita ruuveja+muttereita. Jokaisessa käymässäni teollisuustavaraliikkeessä koot alkoi M3:sta.
Tiukkaan oli tehtaalla vaihdelaatikon pultit väännetty. Oikean puoleisen yläpultin kanssa nujuttiin melko kauan, jatkokin murtui ja nivelkään ei vammoitta selvinnyt. Paineilmavingulla sitten sai sitä korvaketta ohennettua niin että sen jaksoi vääntää sivuun jolloin kiintoavaimella sai avattua.
Nyt on kaikki irti mutta loota ei vaan suostu lähtemään.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 21:21
Kirjoittaja sergei 1200L
kiitän kuvasta!!!

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 21:49
Kirjoittaja pressa
Flaiman kirjoitti:Tiukkaan oli tehtaalla vaihdelaatikon pultit väännetty. Oikean puoleisen yläpultin kanssa nujuttiin melko kauan...
Avaamiseen ei tarvita suuria työkaluja vaan oikea tekniikka. Alkuperäiset nostokorvakkeet kun ovat paikallaan niin niihin vasaralla lyömällä aukeaa ruuvi. Toki pitää katsoa että lyö korvakkeeseen oikeasta suunnasta, tällä tekniikalla olen useita avannut eikä ongelmia ole ollut.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Lähetetty: 21.1.2013 21:54
Kirjoittaja Flaiman
Eipä sitä kaikkea älyä kokeilla.