
VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" - Myyty
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Kait mullakin on ne kaikki kokeilemani anturit sökönä, kun toimii kans johdot yhdistämällä.. 

- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 542
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Joku perus nappikatkaisija on aika helppo viritellä flektille jos ei meinaa pelittää kunnolla, olen peltoautoihini monesti asentanut sellaisen kun on flekti lakannut pyörimästä vaikka moottorinlämmöt nousisivatkin. Mutta onhan se toki aina parempi jos käyttöautossa flekti toimii kuten pitääkin, nimimerkillä kokemusta on voin sanoa että ei sitä flektiä aina muista laittaa napista päälle ja sitten huomaa kesken rallin että tehot alkaa hyytymään autosta ja siinä vaiheessa tajuaa että niin tosiaan se flekti ei olekkaan päällä... ja auto keittää siinä vaiheessa aika pahasti



Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Ei kai kellään TakaPotkussa talvella jäähdyttäjän puhallin käynnisty? Aika erikoista ajoa saa olla että näin käy. Järjestelmähän sisältää niin hemmetisti litkua että luulisi jäähdyttävä vaikka lähes paikallaan pörrättäisiin. Vai miten on?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Tyhjäkäynnillä pidin, en tiedä laskeeko kiehumispiste mikäli paine karkaa vuotavasta syyläristä?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Laskee.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Kytkimenvaihdon aloitin hitaasti mutta tuhoja tehden. Lämppärin koteloa irrottaessa hajosi sivuikkunalle ilmaa ohjaava läppämekanismi. Irrottaahan sitä ei olisi tarvinnut mutta kun puhallusteho on huono ja rääkyy kylmänä niin samalla senkin vaihtaa.
Muuten työ edistyi siihen asti, että kardaani pitää irrottaa ja sitten pääseekin jo vaihdelaatikon pultteja aukomaan. Vaihdelaatikossa on ne nostokorvakkeet kummatkin paikallaan niin todennäköisesti ensimmäistä kytkimenvaihtoa tehdään. Matkamittarissa 97000km, eli varmaankin toisella kierroksella menossa. Aluksi aioin ajaa mittarin uudelle kierrokselle ennen vaihtoa mutta kun Ouluun suunnittelen lähteväni niin en sittenkään viitsi riskeerata vaikkei tuo luistanut kuin rajusti kiihdyttäessä.
Muuten työ edistyi siihen asti, että kardaani pitää irrottaa ja sitten pääseekin jo vaihdelaatikon pultteja aukomaan. Vaihdelaatikossa on ne nostokorvakkeet kummatkin paikallaan niin todennäköisesti ensimmäistä kytkimenvaihtoa tehdään. Matkamittarissa 97000km, eli varmaankin toisella kierroksella menossa. Aluksi aioin ajaa mittarin uudelle kierrokselle ennen vaihtoa mutta kun Ouluun suunnittelen lähteväni niin en sittenkään viitsi riskeerata vaikkei tuo luistanut kuin rajusti kiihdyttäessä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Minkäslainen projekti on vaihtaa laation takapään stefa?.. Koko kartaani irti?
Itsellä hieman tihkuu öljyä sieltä.
Itsellä hieman tihkuu öljyä sieltä.
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Tänään enemmän tutkin tuota hajonnutta vipstaakkelia. Pystyy tekemään proteesin pellistä. Ja on tehtykkin mutta pieniä ruuveja max. M2 ei miljoonalaatikosta löytynyt. Työntömitasta löytyi kaksi muttei viitsi sitä hajottaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Todennäköisesti se keskimutteri on löystynyt. Irrota kardaani kumidonitseineen lootan päästä ja kiristä mutteri.sergei 1200L kirjoitti:Minkäslainen projekti on vaihtaa laation takapään stefa?
Ei kannata stefaa alkaa vaihtamaan ennenkuin tuota on kokeiltu, monta kertaa on auttanut.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Mutteri?.. Olisiko kellään kuvaa.. Sori tää väli kyssäri.. 

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... s/3-12.jpg
41 - tiiviste takalaakeri ulostuloakselin;
42 - laippa joustavan kytkimen käyttöakselin;
43 - mutteri takapään toisioakselin;
44 - tiiviste paikallistamiseen rengas elaastichnoy kytkin akseli;
41 - tiiviste takalaakeri ulostuloakselin;
42 - laippa joustavan kytkimen käyttöakselin;
43 - mutteri takapään toisioakselin;
44 - tiiviste paikallistamiseen rengas elaastichnoy kytkin akseli;
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Juuri tuo mutteri oli ihan löysässä Combissa.
Lämppärinkotelon sain korjattua kun kävin RC-liikkeestä hakemassa järjettömän kalliita ruuveja+muttereita. Jokaisessa käymässäni teollisuustavaraliikkeessä koot alkoi M3:sta.
Tiukkaan oli tehtaalla vaihdelaatikon pultit väännetty. Oikean puoleisen yläpultin kanssa nujuttiin melko kauan, jatkokin murtui ja nivelkään ei vammoitta selvinnyt. Paineilmavingulla sitten sai sitä korvaketta ohennettua niin että sen jaksoi vääntää sivuun jolloin kiintoavaimella sai avattua.
Nyt on kaikki irti mutta loota ei vaan suostu lähtemään.
Lämppärinkotelon sain korjattua kun kävin RC-liikkeestä hakemassa järjettömän kalliita ruuveja+muttereita. Jokaisessa käymässäni teollisuustavaraliikkeessä koot alkoi M3:sta.
Tiukkaan oli tehtaalla vaihdelaatikon pultit väännetty. Oikean puoleisen yläpultin kanssa nujuttiin melko kauan, jatkokin murtui ja nivelkään ei vammoitta selvinnyt. Paineilmavingulla sitten sai sitä korvaketta ohennettua niin että sen jaksoi vääntää sivuun jolloin kiintoavaimella sai avattua.
Nyt on kaikki irti mutta loota ei vaan suostu lähtemään.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
kiitän kuvasta!!! 

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Avaamiseen ei tarvita suuria työkaluja vaan oikea tekniikka. Alkuperäiset nostokorvakkeet kun ovat paikallaan niin niihin vasaralla lyömällä aukeaa ruuvi. Toki pitää katsoa että lyö korvakkeeseen oikeasta suunnasta, tällä tekniikalla olen useita avannut eikä ongelmia ole ollut.Flaiman kirjoitti:Tiukkaan oli tehtaalla vaihdelaatikon pultit väännetty. Oikean puoleisen yläpultin kanssa nujuttiin melko kauan...
Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66
Eipä sitä kaikkea älyä kokeilla.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87