Sivu 15/23
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 14.6.2010 20:33
Kirjoittaja pvdriver
onko jollakulla tietoa saattasko minkä fiiatin tuplajouset olla käypäset?
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 15.6.2010 8:21
Kirjoittaja Speedgovernor
Ite tuunailin eilen biltemasta kromiset vannekehät ja klassiset pyöreät kromipeilit. Näyttää muuten noi kehät varsinkin helvetin hyvältä. Peilit tuli lähinnä pakkorakoon kun orkkikset pyöri ja heilu holtittomasti.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 15.6.2010 9:49
Kirjoittaja lada.h.s
Ne orggispeilit on mahdollista kiristää, tai ainakin Nappiksessa se on mahdollista.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 15.6.2010 10:34
Kirjoittaja pvdriver
Speedgovernor kirjoitti:Ite tuunailin eilen biltemasta kromiset vannekehät ja klassiset pyöreät kromipeilit.
ja piruakohan nuo tänne kuuluu? moderaattorit voisi siirtää vaikka sinne sekalaisiin latalöpinöihin...

Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 15.6.2010 23:21
Kirjoittaja pvdriver
rallikuski voortiklupin voorumilla kirjoitti:Muutaman kympin oli sarja kuplan jäykkiä jousia keiteleen koneessa. En tarkkaan muista paljonko, mutta soita ja kysy: 09-561 2354 (http://www.keiteleenkone.fi)
Mulla ne on kasattuna ladan omilla jousilautasilla ja lukoilla, ainoastaan hieman sorvissa pyöräytetty tuota ulkojousen sisäreikää isommaksi lautasen päästä(ei muutan mahdu jousilautanen paikoilleen).
Ja mullahan tuo on siis kasattu pelkästään ulommilla jousilla(kuplan), ei niitä ladan sisempiä ollenkaan, hyvin pyörii ainakin 7500rpm ilman kellumisia 
Kokeilin eka 1.8 bluebirdin jousilla, mutta pohjasivat, sitten kokeilin kuplan jousilla+bluebirdin sisäjouset, tuli aivan liian jäykkä...
tuosta innostuneena laitoin
satsin kuplan jousia tilaukseen ku vielä tarjouksessa olivat, katotaan miten pelaa... mulle ainakin tuo 7500 riittää...
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 19.6.2010 12:16
Kirjoittaja pvdriver
ei prkl onnaa kuplan jousillakaan, ainakaan noilla... liian pitkät... mistä / mihin hintaan tuli sulle jölppi ne bda:n jouset ja toimiko niillä?
yks ratkasu tuossa keksittiin ihan omasta varastosta, escort cvh:n jousilautaset. ne on aavistuksen enemmän kuppimaiset kun ladan. ladan omat jouset, escon jousilautanen ja 0-välyksellä sopii hyvin pyörimään, 0,3:lla jää ainakin 0,25mm jousen kierrosten väliin...
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 19.6.2010 17:35
Kirjoittaja pvdriver
hmm. mulla ei ole minkäänlaista ajotusohjetta tuohon nokkaan... mistä kannattaisi etsiä tai miten ajoittaa? yhtäpaljon molemmat venat auki yläkk:ssa vai? imu x milliä enemmän? meinaan noita venakoloja, pitäisi tehdä semmoset että mahtuu ainakin nokkapyörän säätöalueen verran pyörittelemään molempiin suuntiin...
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 24.6.2010 19:58
Kirjoittaja pvdriver
nyt olis jousiongelma jyrsintää vaille ratkaistu. fiatin ulkojousi on reippaasti jämäkämpi ku ladan, tosin pari milliä pidempikin. fiatin ulkojousella ja jousilautasella ja ladan sisäjousella homma toimis jos jousenpohjaa saatais 2,5 milliä alemmas. siispä onko tuollaisen kerroksen jyrsiminen jousen alta turvallista, ettei mene materiaalivahvuus jousen alla ja ohjurin ympärillä liian ohueksi?
tuli haettua kasa venttiileitäkin, pitää niistä kai tehdä pari työstöterää ja alkaa jyystämään koloja mäntiin.
kiitokset nacolle kohtuuedullisista osatoimituksista, nokkapyörää ja muuta hilpettä tuli hältä...

Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 25.6.2010 10:32
Kirjoittaja pvdriver
mitähän kannattaisi pitää "perusarvona" nokkaa ajoitettaessa, imu auki 4-5mm vai miten? se nokkapyörän säätöalueen keskelle ja siitä hampaan verran molempiin suuntiin säätövaraa? vai yhtäpaljon auki? vai imu X milliä enemmän auki kuin pako?
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 25.6.2010 11:41
Kirjoittaja elmeri racing team
laita imu 0.5mm edelle niin toimii varmasti sitten voi hieroa jompaan kumpaan suuntaan mikä tuntuu parhaalta,ei sitä muuten huomaa kuin jarrussa millä säädöillä toimii .
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 25.6.2010 12:31
Kirjoittaja pvdriver
ookkei. säätövaraahan on nokkapyörässä suunnilleen hampaan molempiin suuntiin. eli nokka-akseli oikeeseen asentoon, ykkönen yläkuolokohtaan kampuralta ja ketju tiukalle, sitten ketjupyörän ruuvit kiinni.
jousijuttukin toivottavasti saadaan tulevalla viikolla kuntoon, hovikoneista keksi että tehdään venavarsiin toiset lukkourat edellisten päälle... miten ei tuo tullu alunperin mieleen...

niin lähelle pitää tehdä entistä kun mahdollista, ehkä aavistuksen saattaa joutua keinujen päitä muotoilemaan mutta hyvin vähän ettei lukkoihin sitten ota kiinni. sitten näkee... niin, jousiksi tulee tc:n tuplajouset, katotaan sisäjousta pannaanko ladan, ehkä ei... onkos tc-tuntijoilla tietoa että onkai nuo tc:n vieterit ainakin riittävän jäykät, arvelisin olevan...? ja tietääkö kukaan mikä on tc-moottorissa noiden jousten asennuspituus?
ja onko jollakin remmikoneen mäntää irrallaan, kuinka syvät kolot siinä oikein on? miten paljon isompi pitää olla kolon halkaisijan kuin venttiilin? riittänee pari milliä, eli milli puolelleen? ja kolon syvyys, jos ilman kannentiivistettä mittaillee tekee kolot ja pyörittelee että pyörii niin silloin tiiviste kai tekee riittävän varmuusraon?
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 27.6.2010 17:56
Kirjoittaja START
se pari milliä kun ovat isommat ne kolot niin eiköhän se toimi. ja juu ilman kannentiivistettä kun toimii niin sillon on jo riittävästi pelivaraa. sinitarraa tai muovailuvahaa männän päähän, se on hyvä keino nähä että kuinka paljon jää rakoo.
olis tuolla 3kpl jotain remmikoneen mukeja, niissä oli aika rajut kolot, ja luulen että niitä on kaiveltu lisää.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 3.7.2010 18:37
Kirjoittaja pvdriver
Tähän tapaan:

tuon kokoset riittää varmaan, jos oletusajoitus imu 0,5 enemmän, siitä vara jonkunverran molempiin suuntiin kääntää, imua enemmän tai pakoa vähän enemmän... vai miltä vaikuttaa? kolot 2 milliä isommalla venalla tehty... ei nuo kyllä montaa millilitraa imase, en ole kokeillut enkä taida kokeillakkaan...
ketjulaahaimesta en muistanu kuvaa ottaa, mutta sekin muutettu nyt toimivaksi.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 3.7.2010 20:57
Kirjoittaja Jokari
Kattelin kuvia tuolta sun galleriasta ja huomasin yhden jutun: uuden öljypumpun. Jos olet lukenut tätä foorumia, niin tiedät että ei ole kiveen kirjoitettu että uusi öljypumppu olisi uuden mitoissa. Jopa hylkyrajassa niinkuin täälläpäin oli 2 ihkauutta öljypumppua. Toinen oli just samanlaisessa lootassa kuin sulla. Eikä nämä ole mitään yksittäistapauksia; sen tiedän.
Ihme että paineita ei oikein ollut vaikka kaikki oli "uutta"...
Ihan vaan tiedoksi.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 3.7.2010 21:24
Kirjoittaja Tooberi
jos ei säätövara riitä niin laske nokkapukkia alemmas. järkeen käyvää vai? vipusuhde muuttuu ja nostotki paranee..